• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpierw Bolko, teraz Gniewko. Holowniki dla MON

VIK
6 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Holowniki dla MON przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach. Holowniki dla MON przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach.

W Remontowa Shipbiulding odbył się chrzest drugiego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej. Po zakończeniu budowy "Gniewko" trafi do 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.



Holownik, który podczas uroczystości otrzymał imię "Gniewko" jest drugą jednostką typu B 860 budowaną w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Cięcie pierwszych blach pod jego budowę nastąpiło 16 marca 2018 roku, a położenie stępki - po dwóch miesiącach  - 16 maja 2018 r.

Zgodnie z ceremoniałem wojskowym, dziekan MW ksiądz kmdr Zbigniew Rećko dokonał poświęcenia jednostki, a następnie matka chrzestna Monika Małyszko dyrektor Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdyni im. wiceadm. Józefa Unruga, rozbiła o burtę symboliczną butelkę szampana.

Tego samego dnia miało się obyć również wodowanie jednostki. Niestety z powodu dużego wiatru ta część uroczystości musiał być przeniesiona. Wodowanie techniczne odbędzie się prawdopodobnie dziś.

Pierwszy z holowników "Bolko" został zwodowany w październiku ub. roku. Ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku.

Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie



Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Wodowanie holownika "Bolko" odbyło się w październiku 2018 r.

VIK

Miejsca

Opinie (82) 4 zablokowane

  • (2)

    3. Flotylla. Nieźle. Już za rogiem 7. Flotylla pontonów i 9. Armada szalup.

    • 53 5

    • Jest jeszcze 10 flotylla jachtów w Marinie Gdynia

      ORP Gdańsk, ORP Gdynia, ORP Sopot, ORP Rumia, itd.

      • 2 1

    • oraz 15. Dywizjon Kół Ratunkowych

      • 6 1

  • to teraz będziemy mieli holowniki bojowe do holowania na złom naszych okrętów.

    • 5 1

  • (1)

    Czy to pierwszy zakup z tych 185 miliardów, które PiS ma przeznaczyć na rozwój armii?

    • 6 0

    • Nie, ostatni.

      • 3 0

  • A na nazwy to chyba był konkurs w przedszkolu

    Śmieszne te nazwy....

    • 5 3

  • Nasza flota

    w takim stanie, że holownik na pewno będzie misł co robić.

    • 12 1

  • Może Bolek

    Lepszy? Bardziej kojarzy się z Trójmiastem (niestety).

    • 6 8

  • Bolko

    Zaszczycić kapusia bolka, nazwą okrętu, to możliwe tylko w Gdańsku.

    • 3 14

  • ...w kilku miesięcznych sekwencjach...

    Czyli dokładnie: ile tych miesięcznych sekwencji będzie?

    • 1 0

  • Parafrazując przysłowie

    Na bezokręciu i holownik okrętem

    • 50 0

  • Dobrze że nie bolek

    Już jeden POmnik mamy w Gdansku

    • 18 30

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane