• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największy na świecie kontenerowiec zawinie do Gdańska

Robert Kiewlicz
16 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • OOCL Hong Kong o ładowności 21 413 TEU to obecnie największy kontenerowiec na świecie.
  • OOCL Hong Kong będzie pływał na trasie Azja-Europa w ramach serwisu LL1.
  • OOCL Hong Kong będzie pływał na trasie Azja-Europa w ramach serwisu LL1.

W koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries odbyła się ceremonia chrztu największego kontenerowca na świecie. "OOCL Hong Kong" może pomieścić na pokładzie 21 413 kontenerów dwudziestostopowych. Obok jednostek: "Madrid Maersk" i "MOL Triumph", wchodzi do pierwszej trójki największych statków tego typu na świecie. Gigant będzie pływał na trasie Azja-Europa i zawita też do Gdańska.



- To bardzo ważny moment. OOCL odbiera nową jednostkę o ładowności ponad 21 tys. TEU. "OOCL Hong Kong" będzie tytanem wśród statków transportowych na morzu - stwierdził Tung Chee-chen, prezes Orient Overseas (International) Limited, spółki matki OOCL. - W obliczu coraz większej konkurencji i wywierania presji na koszty musimy podjąć śmiałe kroki w zakresie eksploatacji dużych statków o wysokiej wydajności, aby skutecznie konkurować na rynku.
Statek ma 399, 9 m długości i 58,8 m szerokości. To pierwszy z serii sześciu kontenerowców zamówionych przez OOCL w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów.

"OOCL Hong Kong" będzie pływał na trasie Azja-Europa w ramach serwisu LL1 i zawijał także do Gdańska. OOCL jest częścią Ocean Alliance skupiającego też linie żeglugowe: APL, CMA-CGM, COSCO, Evergreen. Alians ten rozpoczął współpracę z DCT Gdańsk. Bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do terminalu DCT Gdańsk będzie docelowo realizowane przy użyciu jednostek o pojemności od 19 tys. TEU do 21 tys. TEU.

  • Madrid Maersk to statek o ładowności 20 568 TEU.
  • MOL Triumph, zbudowany przez Samsung Heavy Industries Triumph ma ładowność 20 179 TEU.


Dotychczas największym kontenerowcem na świecie był "Madrid Maersk" o ładowności 20 568 TEU. Jednostka ma 400 m długości i 60 m szerokości. Statek został odebrany przez armatora 7 kwietnia 2017 roku. Maersk Line do końca 2018 roku ma odebrać 27 tego samego typu jednostek.

"Madrid Maersk" pod względem ładowności pokonał jednostkę "MOL Triumph", która została ochrzczona dnia 15 marca 2017. Zbudowany przez Samsung Heavy Industries Triumph ma ładowność 20 179 TEU. Statek ma długość całkowitą 400 m, szerokość 58,8 m, a maksymalne zanurzenie wynosi 16 m.

Miejsca

Opinie (120) 6 zablokowanych

  • kurka

    Jeszcze więcej plastikowych śmieci z Chin

    • 1 1

  • Zawinął a gdzie przeładunek? (5)

    Kontenery( ile) dalej jadą tirami do..po jakich drogach..??

    • 15 6

    • A jak mają iść? (1)

      Jak mają iść inaczej niż tirami skoro wszyscy są przeciwni budowaniu dróg wodnych bo przecież nasza Wisła i Odra takie piękne naturalne... Jak nie chcecie mieć tego syfu na drogach to trzeba skanalizować największe rzeki w Polsce i nie będzie takiego problemu z tirami na drogach. Tiry wtedy będą jeździły bardziej lokalnie. Tylko jak ktoś słyszy o budowie stopnia wodnego piętrzącego rzekę, czyli zaporę to wielkie krzyki obrońców środowiska, że to dewastuję naturalny ekosystem rzeczny i okolicznych terenów. Ludzie będą protestować, że nie wolno ruszać naturalnego środowiska itp. A drugą sprawą jest wielkie lobby ze strony firm transportowych ponieważ to one najwięcej stracą na takiej zmianie.

      • 2 6

      • Koleją Kaziu, koleją...

        • 4 0

    • Faktycznie niedoróbka kolei w tym temacie to poważna sprawa

      • 4 3

    • Po autostradach i ekspresówkach. Kiedy ostatnio wyciągałeś trabanta z garażu?

      • 6 2

    • Myślisz baranie, że te 20 tyś wyładuje w Gdańsku?, w świat nie pójdzie nawet parę procent, to jest hub

      • 5 3

  • No a gdzie są PLO ???

    rozkradzione wszystko !!!

    • 6 2

  • Super

    To pewnie zatonie zaraz po wpłynięciu do portu.

    • 0 7

  • Co to znaczy "największy"? (1)

    Wszak "Madrid Maersk" ma 400 m długości i 60 m szerokości, a nowy "OOCL Hong Kong" ma "tylko" 399, 9 m długości i 58,8 m szerokości, a więc jest mniejszy!!. Zapewne Redaktorowi chodziło o to, że "Hong Kong" posiada największą ładowność - ponad 21 000 TEU , a "Madrid" 20 568 TEU.
    Tak czy owak, w sumie zaleje nas jeszcze większa masa chińskiego badziewia.....

    • 7 5

    • Kolego zacznij od siebie.
      Usiadz wygodnie w fotelu i rozejrzyj się.
      I co?
      W swoim domu pozwalasz na badziewie? Haha

      • 4 0

  • Jeden z największych? ??

    Właśnie na DCT stoi 400 metrowy MSC LEANNE więc jak jest? ??

    • 6 1

  • MSC LEANNE

    Obecnie w DCT można podziwiać kontenerowiec MSC LEANNE, który również imponuje gabarytami. 399.97m × 58.83m.

    • 3 1

  • toż to płakać trzeba, że jeszcze więcej chińszczyzny zaleje Polskę i Europę (1)

    paru cwaniaków na tym zarabia a reszta się cieszy stateczkiem - bo największy, najwięcej goofna może nam przywieźć
    dajcie zestawienie jaki jest stosunek towarów przywiezionych do wywiezionych od nas wtedy zobaczymy jak to wygląda

    • 2 7

    • a co produkujesz?

      • 0 0

  • (3)

    Wiezie moje paczuszki z aliexpress!

    • 33 4

    • (1)

      cebula ;)

      • 7 1

      • i czosnek z chin

        • 4 1

    • A co ciekawego tam dają?

      • 3 1

  • Ali Express płynie!

    Ali Express płynie - to są same zamówienia z Trójmiasta :)

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane