• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największy prom hybrydowy świata ze stoczni Crist

VIK
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
  • Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut.
  • Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
  • Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut.

W części wyposażony prom Color Hybrid, jednostka określana mianem największego promu hybrydowego świata, opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii, gdzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace wykończeniowe.



Jednostka o numerze stoczniowym NB 311 i nazwie Color Hybrid wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Prom Color Hybrid o długości 160 metrów i ponad 27 metrów szerokości zabierze na pokład 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.

Czytaj też: Stocznia Crist zbuduje kablowiec dla stoczni Ulstein

Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Czytaj też: Zobacz barkę Zourite od środka

Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 4 zablokowane

  • (6)

    Kadłub promu o dł. 160 m .
    Ważne ,że dopisano słowo „największy” .
    To nic ,że to pospawane blachy i pewnie zamontowane silniki i na tym koniec, ale jak dumnie brzmi !
    Takie „ murzyńskie „ prace robi się albo w Polsce albo ew. w Turcji bo tam jest jeszcze taniej niż w Chinach.
    A teraz kadłub popłynie do cywilizacji a tam firmy zachodnie zarobią na jego wyposażeniu.
    W Crist już chyba 2 razy próbowali zrobić coś pod klucz z opłakanym skutkiem .
    Tak wiec proszę nie pitolić ,że to jest stocznia .
    To jest co najwyżej murzyński zakład blacharski.
    Żeby być stocznią to trzeba budować statki a nie tylko spawać blachy .

    • 23 3

    • a samochody produkujemy

      czy tylko składamy?

      • 0 0

    • (4)

      Nie wiesz, nie pisz, pierw sprawdź, potem się udzielaj.

      • 3 4

      • (3)

        Co nie wiem i co niby mam sprawdzić ?
        Powszechnie chyba wiadomo jak zakończyły się dla tego warsztatu próby budowy w pełni wyposażonych dużych projektów .
        A scalenie blach w sekcje a potem w kadłub to chyba jeszcze nie jest statek tylko jego cześć ?
        Więc o jakiej stoczni my tutaj piszemy ?
        Nawet taki laik jak Ty powinien wiedzieć ,że wykonywanie sekcji na kg. dawno przestało być opłacalne no chyba ,że przywiezie się kilka wagonów Wietnamczyków i innych Filipińczyków do takich prac .
        Ale oni tez potrafią myśleć i za chwilę będzie trzeba szukać pracowników na księżycu .
        Praca oparta wyłącznie na sprzedaży taniej siły roboczej po powrocie do normalnej koniunktury będzie gwoździem do trumny tego przybytku Crist.
        Chyba ,że wcześniej nasi geniusze od strategicznego myślenia w sejmie wcielą ten zakład do MARS albo innego państwowego tworu , gdzie pieniądze nie są ważne a liczą się tylko stołki dla kolesi.

        • 4 2

        • (2)

          A jest w Polsce jakaś stocznia, która buduje w pełni wyposażone statki?

          • 0 4

          • (1)

            Remontowa Shipbuilding

            • 3 2

            • A te statki co armator zrezygnował z nich to już opchnęliście komuś?

              • 2 0

  • Czy Serce Europy może zbudować wielki piękny pasażerski statek?

    Polska stal, biuro, stocznia i załoga, a my udziałowcami? Wystarczyłoby wykupić udziały po ok. 50 zł przez wszystkich Polaków albo ok. 500 zł przez co 10. lub ok. 5000 zł przez co setnego.

    • 0 0

  • To kadłub z podstawowymi instalacjami. (4)

    Statkiem stanie się po wyposażeniu, próbach morskich zakończonych pozytywnie, akceptacją towarzystwa klasyfikacyjnego i wydaniem stosownych papierów. Dopiero wtedy będzie mógł zarabiać, a nie generować jedynie koszty i tracić na wartości.
    Gdańska Stocznia Remontowa (z angielska Remontowa Shipbuilding) zajmuje się głównie remontami i przebudowami, czasem wykonuje prace kadlubowe sekcji lub jednostki, ktora jest odholowywana za granicę na wyposażenie i zakonczenie budowy statku.
    Powód prosty. Prace kadłubowe są brudne, kiepsko płatne (w Wietnamie czy Indiach wykonuje się je po prostu na plaży), nie wymagają wysoko kwalifikowanej kadry, wystarczy kilkumiesięczne przeszkolenie. Do tego u naszych tzw. stoczniach (często tylko kilkadziesiąt metrów nabrzeża i grupa pracowników na śmieciowych umowach) występuje duża ilość kradzieży i zniszczenia sprzętu, drogiego sprzętu. Nikt rozsądny i patrzący na ekonomiczność przedsięwzięcia nie chciałby ryzykować montażu i uruchomienia nowoczesnej i drogiej aparatury (a taka jest instalowane na nowych statkach) w Polsce, która w potocznym osądzie uważana jest za kraj pijaków, złodziei i homofobów.

    • 6 5

    • do Stoczniowego

      raczej wielkiego pojęcia to nie masz..//lewym wpadło..prawym wypadło.....
      może ten angielski sprawdż..

      • 0 0

    • (1)

      a co ma homofobia wspólnego z budową kadłubów?

      • 0 0

      • związek przyczynowo-skutkowy

        nikt potem nie chce przeczyścić otworu na rufie

        • 0 0

    • Jak można statek budować na plaży? Na piachu, bez dźwigów itp? Chyba ci się pomyliło z tzw. stoczniami złomowymi w krajach trzeciego świata.

      • 2 0

  • NB 311 (1)

    Pewnym zaskoczeniem moze byc wizyta na stronie "Western Baltija Klaipeda & Color Hybrid".
    Zyczę miłej lektury.

    • 3 1

    • Górna część kadłuba była budowana w WBS, przetransportowana do Polski i zamontowana. Co w tym dziwnego?

      • 0 0

  • Kodowiec (1)

    Demokracja, demokracja, wolne sądy, dostęp do darmowej eutanazji, aborcji i gazety wybiorczej. Jak żyć? Rudy wróć.

    • 2 3

    • wroci jak odda 150 miliardów z ofe

      zlodziejaszek jeden

      • 1 1

  • (3)

    Statek opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii..
    Czyli... Budowa kadłuba częściowo wyposażnonego 1.5 roku... wyposażenie 1 rok.. Razem budowa
    promu 2.5 lat.. a teraz Prom dla PŻB.. brak projektu Technicznego..brak zatwierdzenia prze zTowarzystwo..Brak dokumentacji warsztatowej.. Czyli na stan dzisiiejszy.. Okres 4 lat..
    Od blislo trzech lat temat Promu dla PŻB ujęty jest w działaniach Rżadu PISu.. Psumowując..aby cokolwiek zrobić zajmie im to minimum 10 lat.
    Całe szczęście że po wojnie rżadzili komuniści nie pisowcy..w przeciwnym razie gruzy do dzisiajj by zalegały..

    • 104 18

    • Ślązaka też PIS-owcy budowali/budują?

      • 1 0

    • O co Ci chodzi? Przecież stępka jest już położona podobno w Szczecinie???

      • 4 0

    • Koment bedzie krotki:bzdury.

      • 6 13

  • Polacy tylko do brudnej i taniej roboty a reszta zawsze należy do obcych - tylko wysoko przetworzony produkt czyli kompletny (2)

    • 28 4

    • Przeciez

      Głównie Polacy kończą te projekty tyle ze w Norwegii

      • 1 0

    • Przecież w Norwegii prawie sami Polacy pracują w stoczni, tyle, że za lepsze pieniądze

      • 12 0

  • Gdynianin (3)

    Jak zwykle czarną robotę za pół darmo robi się w Polsce.Kiedy to się zmieni kiedy pseudo prezesi przestaną się dorabiać na naszych plecach.

    • 43 23

    • Zamknąć stocznie w pi*du, dość wyzysku. (1)

      Obecni rządzący to poprą, maja doświadczenie.

      • 6 3

      • Zamknąć?

        Doświadczenie w zamykaniu stoczni i pozbawianiu pracy? Czy w wyzysku ludzi?
        Poprzedni mają na koncie wycięcie branży z 70 tys. ludzi z firmami kooperacyjnymi, zamknięcie większości firm wyposażeniowych (obecnie chyba 98 procent wyposażenia z zagranicy) i produkcja głównie takich pustych kadłubów, a nie wyrobów gotowych jak poprzednio. Nie wspomnę o utracie wielu zdolności projektowo - produkcyjnych.....ludzie poszli w świat i na emeryturę. Jeśli chodzi o wyzysk to nie ma znaczenia kto u władzy.....

        • 1 0

    • Jak przestaniemy byc tania sila robocza. Tylko wtedy juz nic ta stocznia nie bedzie budowac

      • 16 2

  • Bardzo fajnie (5)

    że odchodzi się od dużych silników. Byłoby super super gdyby UE wprowadziła zakaz sprzedaży samochodów z silnikami większymi niż 3-cylindrowe.

    • 3 20

    • (2)

      Jak tak lubisz nakazy i zakazy to jedź do Korei Północnej

      • 9 1

      • Jest nakaz montowania migaczy (1)

        2 obwodów hamulcowych, normy emisji, dwa lusterka boczne, zakaz dwusuwów w samochodach, konieczność montowania wycieraczek itp, które dziś uważasz za normalne i oczywiste, a w momencie wprowadzania były kontrowersyjne i uważane za opresję. Do dziś istnieją przeciwnicy pasów, oświetlenia dziennego, czy katalizatorów, ale ogół przyjmuje je ze zrozumieniem. Nowe regulacje też będą normą (chyba, że się trafi red flag act). Najlepszą będzie zakaz wtrącania się człowieka do jazdy)

        • 2 0

        • Mylisz się

          Prawie wszystko, co napisałeś wynika z bezpieczeństwa i przepisów z tym związanych - kierunkowskazy, wycieraczki, dwuobwodowy układ hamulcowy. Tak jak odpowiednie rozmieszczenie świateł, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Z resztą w wyniku konkurencji rynkowej i tak byłyby stosowane (jak wprowadzenie esp, abs, ogrzewanej tylnej szyby itp.). Zakaz dwusuwów w samochodach (i motocyklach)? Tto bezsensowne zamknięcie pewnej drogi, która nie koniecznie jest ślepą uliczką. To, że teraz wydaje się, że duża kompresja (turbiny) i mała pojemność gwarantuje wydajność silników spalinowych to w części niestety efekt dyrektyw UE - równie dobrze moglibyśmy stosować duże, ale oszczędne wolnossące diesle, albo wankle i rozwijać te technologie, ale przepisy UE czynią prace nad tymi technologiami nieopłacalnymi, niestety... Czyli brniemy w jedynym słusznym kierunku z powodu przepisów, a nie inżynierii - i to jest właśnie ZŁE!

          • 2 0

    • 3 cylindrowe, o pojemnosci 3 litrow

      Po dwa w kazdym samochodzie.

      • 3 0

    • Glupis

      • 3 0

  • Maly statek a nie zaden kolos. (4)

    Kolosy jak na polskie warunki budowala Stocznia Komuny Paryskiej. Jorek Contender i Jorek Combiner byly najwiekszymi statkami budowanymi w Polsce. Oczywiscie my budujemy tylko kadlub i podstawowe wyposazenie ale cala elektronika i mozg jednostki zostanie zamontowany w Norwegii. To wszystko powinno byc zrobione w Polsce.

    • 38 5

    • Nie do końca. Też się robi to u nas. W Norwegii

      lutuje się tabliczki Made in Norway i puszcza dalej 4 razy drożej.

      • 2 0

    • Dreyfusy nie były wieksze?

      • 0 1

    • (1)

      W Norwegii i tak Polacy w 70% będą wyposażać te statki.

      • 5 0

      • Ale nie nasi inzynierowie.

        I to mnie boli.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane