• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"National Geographic Endurance" powstaje w Gdyni

VIK
19 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • Sven Linblad, prezes Lindblad Expeditions.
  • Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expedition.
  • W części wyposażona jednostka jest budowana w gdyńskiej stoczni, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • NB 312 będzie jednym z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie.
  • Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions.

W stoczni Crist odbyła się ceremonia położenia stępki pod jednostkę NB 312 "National Geographic Endurance". Jest to wielofunkcyjny polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW przeznaczony dla norweskiego armatora.



To kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - NB 312. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Statek ma być gotowy w 2020 r. Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions, a statek będzie pływał pod nazwą "National Geographic Endurance".

- Cieszymy się, że bierzemy udział w budowie tak innowacyjnego statku, jakim jest NB 312. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Statek zostanie wyposażony w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.

Dolne kondygnacje statku stanowić będą luksusowe apartamenty z dużymi oknami, pozwalającymi obserwować to, co znajduje się pod wodą. Na pokładzie znajdzie się również spa, centrum fitness, jacuzzi, restauracja z widokiem na morze i odkryty bar. Jednostka naraz będzie zabierać ok. 100 osób, do których dyspozycji będzie 69 kabin.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 2 zablokowane

  • 'Endurance'. Tak nazywał się

    statek jednego z najtwardszych, najbardziej wytrwałych i pozornie skazanych podczas tamtej ekspedycji na śmierć podróżników. Wielka, wielka postać. Przykład lidera i prawdziwego człowieka.

    • 2 0

  • CRIST DOBRA TAKTYKA (1)

    Podoba mi się podejście tej stoczni do rynku. Biorą te kadłuby bo wiedzą że ryzyko jest mniejsze i zarobek pewny. A i czasem jakiś statek pod klucz się pojawia co oznacza że potrafią. Niestety ich koledzy z Gdańska szczycą się gotowymi jednostkami ale efekt końcowy jest taki że gdyby nie sponsor z Remontowej to już by byłej Północnej nie było. Jednakże kibicuję wszystkim Polskim Stoczniom.

    • 32 5

    • Biorą kadłuby, bo nic innego nie dają.

      Wzięliby i wykończniówkę, ale "nie dla psa kiełbasa". Trzeba znać miejsce w szeregu. Polska to neo-kolonia i tyle w temacie. Taka sytuacja panuje od lat 90tych ub. wieku.

      • 8 4

  • Trzeba im bylo opchnac nasz wspanialy Horyzont ][
    (znany takze jako Rzygacz 2)
    Pozdrawiam kolejna wyprawe na szpica

    • 1 1

  • A jak tam "dojna zmiana" w Criście? Różne typki włożone przez kumpli i tatusiów do spółek? (1)

    Mają co jeść? Tak tylko się pytam, bez łzych intencji.

    • 5 2

    • To podaj przykład

      • 0 2

  • sciska wam d*pe

    ze to Ja juz mam bilet na 1 rejs......

    • 4 8

  • i kolejny Tytanic będzie gotowy hihi

    • 3 5

  • Helleni w Arktyce

    To oko na części dziobowej bardziej pasuje do żeglugi na Śródziemnym. To motyw ze starogreckich tiar.

    • 6 1

  • Trzymam kciuki. Łatwo nie będzie (1)

    Poprzednia skomplikowana jednostka okazzała się prawną miną (opóźnienia itp). Teraz coś równie trudnego. To jednak nie Papenburg ani stocznia w Helsinkach, tyko Polska z wieloma zabagnionymi sprawami, od projektowania po d dostawców. Oby to nie był gwóźdź do...

    • 26 3

    • to metoda stosowana od dziesiatkow lat.

      Wiadomo, ze nie dadza rady a kadlub wezmie armator za darmo albo z bonusem. Zawsze tak bylo na skandynawskich kontraktach. Sie kreci...

      • 7 6

  • Marek i Edek ze złomowiska kręcili się przy

    ,,Sołdku"

    • 19 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane