- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (68 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (55 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (76 opinii)
- 4 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
"National Geographic Endurance" powstaje w Gdyni
W stoczni Crist odbyła się ceremonia położenia stępki pod jednostkę NB 312 "National Geographic Endurance". Jest to wielofunkcyjny polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW przeznaczony dla norweskiego armatora.
To kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - NB 312. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Statek ma być gotowy w 2020 r. Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions, a statek będzie pływał pod nazwą "National Geographic Endurance".
- Cieszymy się, że bierzemy udział w budowie tak innowacyjnego statku, jakim jest NB 312. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Statek zostanie wyposażony w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.
Dolne kondygnacje statku stanowić będą luksusowe apartamenty z dużymi oknami, pozwalającymi obserwować to, co znajduje się pod wodą. Na pokładzie znajdzie się również spa, centrum fitness, jacuzzi, restauracja z widokiem na morze i odkryty bar. Jednostka naraz będzie zabierać ok. 100 osób, do których dyspozycji będzie 69 kabin.
Miejsca
Opinie (38) 2 zablokowane
-
2018-03-19 11:31
'Endurance'. Tak nazywał się
statek jednego z najtwardszych, najbardziej wytrwałych i pozornie skazanych podczas tamtej ekspedycji na śmierć podróżników. Wielka, wielka postać. Przykład lidera i prawdziwego człowieka.
- 2 0
-
2018-03-19 09:34
CRIST DOBRA TAKTYKA (1)
Podoba mi się podejście tej stoczni do rynku. Biorą te kadłuby bo wiedzą że ryzyko jest mniejsze i zarobek pewny. A i czasem jakiś statek pod klucz się pojawia co oznacza że potrafią. Niestety ich koledzy z Gdańska szczycą się gotowymi jednostkami ale efekt końcowy jest taki że gdyby nie sponsor z Remontowej to już by byłej Północnej nie było. Jednakże kibicuję wszystkim Polskim Stoczniom.
- 32 5
-
2018-03-19 11:18
Biorą kadłuby, bo nic innego nie dają.
Wzięliby i wykończniówkę, ale "nie dla psa kiełbasa". Trzeba znać miejsce w szeregu. Polska to neo-kolonia i tyle w temacie. Taka sytuacja panuje od lat 90tych ub. wieku.
- 8 4
-
2018-03-19 11:18
Trzeba im bylo opchnac nasz wspanialy Horyzont ][
(znany takze jako Rzygacz 2)
Pozdrawiam kolejna wyprawe na szpica- 1 1
-
2018-03-19 10:47
A jak tam "dojna zmiana" w Criście? Różne typki włożone przez kumpli i tatusiów do spółek? (1)
Mają co jeść? Tak tylko się pytam, bez łzych intencji.
- 5 2
-
2018-03-19 11:04
To podaj przykład
- 0 2
-
2018-03-19 10:39
sciska wam d*pe
ze to Ja juz mam bilet na 1 rejs......
- 4 8
-
2018-03-19 10:12
i kolejny Tytanic będzie gotowy hihi
- 3 5
-
2018-03-19 10:07
Helleni w Arktyce
To oko na części dziobowej bardziej pasuje do żeglugi na Śródziemnym. To motyw ze starogreckich tiar.
- 6 1
-
2018-03-19 07:15
Trzymam kciuki. Łatwo nie będzie (1)
Poprzednia skomplikowana jednostka okazzała się prawną miną (opóźnienia itp). Teraz coś równie trudnego. To jednak nie Papenburg ani stocznia w Helsinkach, tyko Polska z wieloma zabagnionymi sprawami, od projektowania po d dostawców. Oby to nie był gwóźdź do...
- 26 3
-
2018-03-19 09:41
to metoda stosowana od dziesiatkow lat.
Wiadomo, ze nie dadza rady a kadlub wezmie armator za darmo albo z bonusem. Zawsze tak bylo na skandynawskich kontraktach. Sie kreci...
- 7 6
-
2018-03-19 09:23
Marek i Edek ze złomowiska kręcili się przy
,,Sołdku"
- 19 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.