• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta i Stocznia Wojenna straciły kontrakt na budowę okrętu "Ratownik"

VIK
26 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Okręt "Ratownik" miał być gotowy w listopadzie 2022 roku. Okręt "Ratownik" miał być gotowy w listopadzie 2022 roku.

Zerwano umowę na budowę okrętu "Ratownik". Inspektorat Uzbrojenia umotywował swoją decyzję "niedotrzymaniem przez wykonawcę terminu oraz wzrostem kosztów realizacji projektu". Okręt miało zbudować konsorcjum złożone z Polskiej Grupy Zbrojeniowej SA, Stoczni Remontowej Nauta, Stoczni Wojennej PGZ i Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Centrum Techniki Morskiej.



- W związku z przedłużającym się procesem realizacji i zadeklarowanym przez Wykonawcę wzrostem kosztów umowy na zaprojektowanie i budowę okrętu ratowniczego Ratownik Inspektorat Uzbrojenia odstąpił od realizacji kontraktu - poinformowano w komunikacie.

Gospodarka morska w Trójmieście



Przypomnijmy. Umowę na budowę okrętu prototypowego konsorcjum zawarło z MON pod koniec grudnia 2017 r. Jednostka miała być gotowa w listopadzie 2022 roku. Budowy jeszcze nie rozpoczęto. Początkowa wartość kontraktu opiewała na 755 mln złotych, z opcją budowy drugiego okrętu tego samego projektu.

Jak wynika z komunikatu Inspektoratu Uzbrojenia, konsorcjum zaproponowało aneks w zakresie zmiany terminu oraz wartości umowy. Jego treść ze względów formalno-prawnych nie mogła zostać zaakceptowana.

Modernizacja Marynarki Wojennej: plany, z których niewiele wyszło



- Mając na uwadze obecną sytuację w kraju i na świecie oraz jej możliwy wpływ na budżet resortu obrony narodowej aktualnie prowadzone są analizy w zakresie możliwości finansowych zabezpieczenia bieżących i przyszłych potrzeb Sił Zbrojnych RP. Wyniki pozwolą na wskazanie ponownego terminu uruchomienia postępowania, którego celem będzie pozyskanie okrętu ratowniczego. Dokładamy starań, aby uruchomienie postępowania było jak najszybciej możliwe poinformował w komunikacie rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia.
Oficjalnie stwierdzono, że Ministerstwo Obrony Narodowej niezmiennie stoi na stanowisku, że w proces budowy nowego okrętu ratowniczego powinny zostać zaangażowane polskie podmioty przemysłowe i badawczo-naukowe posiadające wiedzę i doświadczenia w zakresie budowy platformy i integracji systemów okrętowych.

1 lipca 2020 roku praktycznie wychodzimy z NATO - mówi komandor Maksymilian Dura



Prototypowy okręt ratowniczy miał służyć do zabezpieczenia ratowniczego działalności szkoleniowej i operacyjnej sił własnych oraz sprzymierzonych (nawodnych, podwodnych i lotniczych), w tym udzielanie pomocy załodze uszkodzonego okrętu podwodnego (SUBSAR) oraz prowadzenie podwodnych prac awaryjno-ratowniczych.
VIK

Miejsca

Opinie (235) ponad 20 zablokowanych

  • Srebrny pałac

    Zaczyna się oszczędzanie na wszystkich inwestycjach. Na gwałt potrzebne są pieniądze na "kiełbasę wyborczą". NBP już dodrukował kilkadziesiąt mld zł bez pokrycia oraz wypuścił obligacje państwowe które trzeba będzie za rok lub dwa wykupić.

    • 14 7

  • Szczecin

    Oddam stępkę do odbioru w Szczecinie nam już się znudziła

    • 31 2

  • Budowa promów

    A kto z rozesmianą mordką wbijal stępkę pod budowę promów dla PŻB Są już gotowe??

    • 34 3

  • Przemysł Stoczniowy 4.0 (1)

    Obiecałam Wam drony i androny i Polskę w ruinie ,to ostatnie już udało się zrealizować , Wicie ,rozumiecie ,Oni Was okradli ,my Wam daliśmy 500+ ,a teraz wynocha ,ostatni gasi światło ,90 letnia stocznia remontowa idzie na dno

    • 36 5

    • A co ma 500+ do niewywiązywania się stoczni z umowy?

      • 3 3

  • 755mln.

    Uwazam że na tym się nie skończy.
    Wszyscy wiedzą jak rzady budowały Gawrona. Jaki był koszt, do dzisiaj nie wiadomo. Wiadomo jednak , ze do dzisiaj nie jest uzbrojony za to zmienili nazwę.
    Lepiej może niech już nie budują tylko kupią gotowe okręty.

    • 23 2

  • (1)

    rozumiem ,że zarządy firm są z nadania naczelnika państwa

    • 68 12

    • Widzisz

      sam kaczy kain, wybawca ciemnoty i działacz piekła rodem, Lucyfer jego tuczy, już taki okrąglutki, na rusz się już nadaje.

      • 8 2

  • Nauta upadła. Jest wlaśnie II postępowanie upadłościowe

    Ile razy będą to jeszcze restrukturyzować i dymać wierzycieli postępowaniem upadłościowym? To już dawno powinno być prywatne, a nie państwowe pod jakimś dziwnym tworem MARS z amatorami z warszawki.

    • 26 4

  • Hehe nauta to może kajak co na wyżej zrobić (1)

    Gdyby nauta była prywatna toni zarząd byłby profesjonalny ! Rączka rączkę myje ...kto ich sprawdza ?

    • 11 4

    • Vistal prywatny

      I co?
      Taki model biznesowy, ze oplaca sie robic ale nie oplaca sie zrobic...

      • 3 1

  • Stocznia Wojenna( buuuahahaha) dawna SMW.

    Zbieranina leserów i kombinatorów. Zaorać.

    • 33 1

  • SW i podobne pseudo Stocznie. (1)

    Może na początku zadam pytanie.
    Czy SW oddała chociaż jeden okręt po remoncie w swojej historii. Jest tam np jednostka PIAST, bodajże od 2012 roku. Zaraz ktoś napisze, to nie my tylko SMW przyjęła okręt od remontu. Jest to faktem ale po 8 latach nie można wyremontować jednostki to delikatnie mówiąc kpina, niezaradność, niegospodarność, może ktoś jest w stanie podać kwotę jaka została wydana z naszych podatków na ten pseudo remont. Taką jednostkę remontuje się maksymalnie 18-20 miesięcy. Skąd wiem od 30 lat pracuje w przemyśle stoczniowym i dobrze się stało, że ratownik w chwili obecnej został skreślony. Może decydenci dojdą do wniosku, że trzeba zrobić uczciwy przetarg, gdzie będą mogły rywalizować wszystkie polskie stocznie także prywatne. Na pewno koszt budowy będzie niższy, termin dotrzymany a zastosowane rozwiązania techniczne będą na światowym poziomie.

    • 32 2

    • Ten zlom stoi tyle czasu bo przy jakiejkolwiek robocie

      To by sie od razu rozlecial. Trzyma sie to na farbie

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane