• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zbuduje kolejny kadłub dla Duńczyków

Wioletta Kakowska-Mehring
9 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy kontrakt dotyczy budowy jednostki rybackiej o długości 88 m. Najnowszy kontrakt dotyczy budowy jednostki rybackiej o długości 88 m.

Stocznia Remontowa Nauta podpisała kontrakt na budowę kadłuba sejnera rybackiego dla stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S z Danii. To już drugie zlecenie dla tej stoczni.



W lipcu Nauta podpisała umowę na budowę dwóch trawlerów. W lipcu Nauta podpisała umowę na budowę dwóch trawlerów.
Jest to w ostatnich miesiącach kolejny kontrakt, jaki Nauta zawarła z duńskim klientem. W lipcu 2013 r. stocznia podpisała umowę na budowę dwóch częściowo wyposażonych kadłubów trawlerów. Jeden o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Najnowszy kontrakt dotyczy budowy jeszcze większej jednostki, bo aż 88 m. Tym razem będzie to sejner, czyli statek rybacki służący do połowów ryb w ławicach, np. śledzi, tuńczyków czy sardynek.

Karstensens Skibsvaerft A/S to zakład z wieloletnimi tradycjami. Stocznia działa od 1917 roku i specjalizuje się w budowie statków rybackich. Duńczycy mają już doświadczenie we współpracy z polskimi stoczniami. Zamawiali jednostki także w Remontowa Shipbuilding.

Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. W czerwcu 2012 roku zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", trawlera dla armatora norweskiego i statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu. SR Nauta działa od ponad 80 lat. Właścicielem stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu, który tworzy grupę Mars Shipyards & Offshore.

Miejsca

Opinie (62) 2 zablokowane

  • kasa

    za ksero dokumentu na podstawie którego przeniesiono pracownika firmy konrem nauta do nauty....nie interesują mnie dane osobowe

    • 0 0

  • Hellesoy (1)

    juz sie cieszy bo kontrakt podpisany z data odbioru w marcu, a mewa stoczniowa donosi ze kadlub bedzie gotowy najwczesniej w Lipcu ! Kary umowne 5 tys eur za dzien czyli dobre jakies 500 tys EUR kar z kieszeni podatnika. Gratulacje sprawnego zarzadzania.

    • 28 3

    • Krasnal...

      ... zwolnij tą mewę, bo jutro wodujemy

      • 0 3

  • kto to zbuduje? (1)

    Od kilku lat stocznia Kleven Verft AS współpracowała spółka z Gdyni - Konrem Nauta. I była to owocna współpraca. Niestety trwała do 2012 roku tj. do momentu gdy za wiedzą i przyzwoleniem MARS dokonano siłowego przejęcia spółki na efekty nie trzeba było długo czekać. Na koniec 2012 roku zamiast 3,5 mln zł zysku Konrem Nauta miała tylko 135 tys. - w ostatnim kwartale 2012 roku nowy zarząd spólki Konrem zmarnował ok. 3 mln zł. W 2013 roku spółka powinna realizować największy kontrakt jaki podpisał "stary zarząd" o wartości ponad 16 mln euro oraz drugi , który miał wartość ok. 3 mln euro ( miał być podpisany w kwietniu 2013 roku). Wybitni specjaliści z nadania MARS doprowadzili do tego ,że największy kontrakt jaki mógł zostać zrealizowany przez Konrem Nauta został przez Norwegów odebrany, ostatni nie skonczony blok zabiora w sobotę 25 stycznia br. Kontrakt miał być zrealizowany ( 3 bloki) do końca października 2013, jeden blok nie zaczęty zabrano Konremowi wcześniej, drugi niedokończony Kleven zabrał w grudniu 2013 i ostatni teraz.Spółka podjęła się wykonania kadłuba sejnera - termin kontraktowy sierpień 2013 r. - do dnia dzisiejszego kadłub nie skończony stoi na placu i nie wiadomo kiedy koniec podobno maj-czerwiec 2014. Kontrakt na sejner pan prezes Stanisław F. podpisał juz na starcie ze strata ok. 7 mln zł a jaki ostateczny wynik bedzie nie wiadomo. W grudniu 2013 spółka złozyła wniosek o upadłość Stocznia Nauta dwukrotnie przekazywała pieniądze na wypłaty dla pracowników. Do dnia dzisiejszego Konrem zalega z płatnościami wobec podwykonawców i dostawców i jest to niemała kwota ( ok. kilkunastu milionów zł). Przed tym jak dokonano siłowego przejęcia ( dokonano włamania) spółki do wrzesnia 2012 roku spółka miała zawsze zyski i nigdy nie miała problemów z płatnościami. Dzisiaj spółki nie ma pozostały długi po rządach ludzi z nadania MARS. Szacowana strata spółki za 2013 rok to ok. 16 mln zł a mógł być zysk ok. 5,5 mln zł. Narazono Skarb Państwa na milionowe straty z tytułu braku dywidendy od Konremu oraz kosztów przejęcia spółki przez Stocznię Remontową Nauta.

    • 9 0

    • Podobno 12 lutego 2014 r. sąd zdecyduje o upadłości Konremu. Ciekawe czy sąd powie kto jest winny tej tragedii. Dziesiątki osób i firm nie dostało swoich pieniędzy, które należały się im za miesiące pracy a panowie prezesi z Nauty i Marsa się tylko w duchu śmieją.
      Jeżeli to co napisano wyżej jest choć w części prawdziwe, to policja już dawno powinna pozamykać tych aferzystów. Inaczej uciekną z zagrabionymi pieniędzmi.

      • 1 0

  • meldunek

    melduję wykonanie zadania - wykończyłem Konrem w 12 miesiecy, wszystkich rozgoniłem . czekam na nowe zadania.

    • 11 0

  • wanted (1)

    gdzie sie podziewają - gęsi i oficer wybitni specjaliści od prac stoczniowych ?a kto płaci teraz bucowi ?

    • 14 0

    • płaca buca

      wyprowadził kasę ze spółki ( 660 tys. zł ) i stamtąd bierze.

      • 9 0

  • brawo (2)

    czy będą dodatkowe miejsca pracy? Jak tak to gdzie pisać?

    • 2 52

    • praca

      jak to nie wiesz gdzie pisac ? pisz na Berdyczów.

      • 3 0

    • jasne że będą

      będą ale w biurach ARP i to zapewne tylko dla wykształciuchów bez wiedzy. No to juz mamy po śledziach!!!

      • 5 0

  • Szwarc (2)

    Szwarc to terrorysta polskiego przemysłu stoczniowego

    • 19 0

    • tak jest jak się zatrudnia speców w rodzaju lady gaga czy buc zwany nieukiem

      • 8 0

    • powiedziałbym, że to raczej MARS jest wrogiem przemysłu stoczniowego

      • 11 0

  • sejner nowa budowa 690 i Konrem (2)

    spełnia się czarny scenariusz ( niestety), budowany w Naucie przez spółkę Konrem Nauta kadłub sejnera nie tylko, że nie jest gotowy ale i przyniesie olbrzymie straty dla Skarbu Państwa. Kadłub miał być gotowy w sierpniu 2013 roku tak twierdził pan Stanisław F. - prezes Konrem Nauta wszyscy inni uważali , że kontrakt zawarty przez pana Stanisława F. jest niekorzystny finansowo dla spółki oraz niemozliwy do zrealizowania w zadanym terminie.no i potwierdziło się, zaraz koniec stycznia a statku jak nie było tak nie ma. optymistyczny termin to kwiecień 2014 a realny to lipiec 2014 ( mając na uwadze tempo prac). z nieoficjalnych informacji wynika, że koszty już dawno przekroczyły planowane przez pana Stanisława F. wydatki.musiało sie tak stać. zł0ozyło się na to : brak organizacji pracy przy budowie , brak nadzoru ( kwalifikacje Krzysztofa G. i Radosława G. sa co najmniej wątpliwe), zła logistyka, zły dobór podwykonawców i brak koordynacji prac. wszystko to obciąza zarząd Konremu czyli panów Stanisława F., Krzysztofa G oraz prokurenta Wojciecha S.Winę ponosi również rada nadzorcza spółki panowie Włodzimierz W., Radosław L., Michał R. efekty radosnej zabawy tych panów to doprowadzenie do upadłości spółki, narażenie Skarbu Państwa na milionowe straty w tym olbrzymie straty stoczni remontowej Nauta. oczywiście odpowiedzialność ponosi również pani Ewa J. biorąca udział w kontraktacji sejnera - pani ta ma błędne pojęcia o sposobie kalkulacji kosztów. wszystko to bardzo zle rokuje dla tych nowych kontraktów dla stoczni Kartesens z Danii.jeżeli kontrakty są podpisane tak jak ten budowany przez Konrem to oznacza koniec stoczni Remontowej Nauta.czyli chłopcy z MARS wykonali swoje zadanie.

    • 43 0

    • Sejner (1)

      Sejner to jest katastrofa. Tym projektem SR Nauta pokazała swoją moc. Prawda jest taka, że tylko dzięki Konremowi (stary zarząd) Nauta przetrwała. Teraz nie ma Konremu, nie ma kto ciągnąć roboty po kosztach, a efektem jest Sejner pokazujący potencjał produkcyjny stoczni.
      Tak czy inaczej Nauta na własne życzenie doprowadziła do obecnej sytuacji wyganiając Zarząd Konremu. Czy ktoś zostanie pociągnięty do odpowiedzialności???

      • 7 0

      • Lordowi w odpowiedzi

        Sejner to porażka pani Ewy.J. Andrzeja Sz. a głównym winowajacą jest buc zwany nieukiem facet nie majacy kompletnie wiedzy o budowie statku ani o organizacji prac stoczniowych jedynie nastawiony na kasę , mysli ,że pieniądze biora sie znikąd - już w przeszłości np. Elbląg pokazał co umie. Oczywiście w tle jest jajogłowy z rady nadzorczej Nauty. wierze , że odpowiedzialni bedą ukarani za swe czyny za narażenie Skarbu Państwa na wielomilionowe straty. Lista tych nieudaczników , którzy doprowadzili tak spółkę Konrem Nauta jak i samą Nautę do sytuacji praktycznie bez wyjścia jest długa. Szkoda , że Polska to nie Chiny....

        • 8 0

  • nauta (2)

    czy ktos wie co sie dzieje w naucie? podobno prezio na wylocie?

    • 33 0

    • (1)

      E tam prezio na wylocie. Przecież czarny kanclerz jest niezatapialny.
      Pod koniec stycznia marsjanie odwołają z zarządu Nauty Adama od produkcji bo jak nie ma Konremu to nie ma sejnera a jak nie ma sejnera to nie ma produkcji oraz Pawła miłośnika jazdy samochodem służbowym bo nie potrafił zamieść pod dywan finansowych efektów bankructwa Konremu i "cudu ekonomicznego" nowych budów pod kierownictwem superwomen.

      • 10 0

      • dokładnie 29 stycznia bedzie rada nadzorcza nauty i wtedy dla pozoru bedzie rozliczenie zarządu ale to tylko pozorne. no cóż pan Adam bedzie musiał wypić piwo nawarzone przez piotrusia pana a włąściwie przez piwowarów : buca zwanego nieukiem, gęsiaków, TW czyli oficera w tle jest superwoman czyli pani na szpilkach.
        a co z preziem ? ano nic krzywda mu się nie stanie nam trza takich biernych ale wiernych. a Konrem - to juz historia, to czas przeszły kasa wydojona i schowana ( rada nadzorcza Konremu z bucem wiedzą gdzie) co kłamstwem było zarośnie trawą

        • 8 0

  • oddaj kase bucu (1)

    W swietle prawa nauta przejmujac wszystkich ludzi mimo ze nie dostali umow o prace i zobowiazania wobec nich bo jak wiemy nauta im placila oraz sprzet przejelawszystkie zoobowiazania. Dlatego wszyscy wobec ktorych konrem ma dlugpowinni zwrocic sie do prezesa szwarca i demusiaka bo to ich pomysl byl taki aby odwolac stary zarzad konremu i postawic swojego kolesia fiedorowicza na stolku . Kazdy prawnik to potwierdzi ze teraz nauta bedzie musiala oddac kase . Do broni i zlozymy pozew zbiorowy

    • 45 0

    • mam cie w nosie

      • 1 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane