• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zbuduje kolejny kadłub dla Duńczyków

Wioletta Kakowska-Mehring
9 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy kontrakt dotyczy budowy jednostki rybackiej o długości 88 m. Najnowszy kontrakt dotyczy budowy jednostki rybackiej o długości 88 m.

Stocznia Remontowa Nauta podpisała kontrakt na budowę kadłuba sejnera rybackiego dla stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S z Danii. To już drugie zlecenie dla tej stoczni.



W lipcu Nauta podpisała umowę na budowę dwóch trawlerów. W lipcu Nauta podpisała umowę na budowę dwóch trawlerów.
Jest to w ostatnich miesiącach kolejny kontrakt, jaki Nauta zawarła z duńskim klientem. W lipcu 2013 r. stocznia podpisała umowę na budowę dwóch częściowo wyposażonych kadłubów trawlerów. Jeden o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Najnowszy kontrakt dotyczy budowy jeszcze większej jednostki, bo aż 88 m. Tym razem będzie to sejner, czyli statek rybacki służący do połowów ryb w ławicach, np. śledzi, tuńczyków czy sardynek.

Karstensens Skibsvaerft A/S to zakład z wieloletnimi tradycjami. Stocznia działa od 1917 roku i specjalizuje się w budowie statków rybackich. Duńczycy mają już doświadczenie we współpracy z polskimi stoczniami. Zamawiali jednostki także w Remontowa Shipbuilding.

Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. W czerwcu 2012 roku zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", trawlera dla armatora norweskiego i statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu. SR Nauta działa od ponad 80 lat. Właścicielem stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu, który tworzy grupę Mars Shipyards & Offshore.

Miejsca

Opinie (62) 2 zablokowane

  • Wojciech

    Budowa kadłubów to najprostsza robota za najgorsze pieniądze. Jak będą budować statki od A do Z a najlepiej jak wyspecjalizują się w wykańczaniu statków to piszcie o sukcesach. Obecnie to my wykonujemy najgorszą i najtańszą robotę a inni spijają mleko

    • 46 0

  • rybaki dla karstensena

    a ja mam pytanie a co z sejnerem ? buc zwany nieukiem z Konrem Nauty twierdził ,że będzie w sierpniu 2013 roku a mamy styczeń a statku nie widać . mewa nautowska kracze , że może na Wielkanoc a może na Boże ciało albo na ...
    Przecież te sejnery dla duńczyków mają byc oddane armatorowi w 2015 roku w kwietniu. no i kto to zbuduje? Konrem zlikwidowany przez buca i oficera z gęsiami straty niewyobrażalnie wysokie ludzie rozeszli się .no ale może się mylę , oby..

    • 56 2

  • Z czego radość ??? Chyba z tego, ze najpierw rozj..Ali nasze stocznie

    Rękami tych, co podają się za polaków, a teraz ochłapy ?!?!? Mogliśmy robić całe takie zamówienia! I nadal możemy, tylko trzeba odsunąć od szeroko pojętej władzy bandy sprzedawczyków (nie tylko obecnych, ale i wcześniejszych)

    • 34 3

  • Hellesoy (1)

    juz sie cieszy bo kontrakt podpisany z data odbioru w marcu, a mewa stoczniowa donosi ze kadlub bedzie gotowy najwczesniej w Lipcu ! Kary umowne 5 tys eur za dzien czyli dobre jakies 500 tys EUR kar z kieszeni podatnika. Gratulacje sprawnego zarzadzania.

    • 28 3

    • Krasnal...

      ... zwolnij tą mewę, bo jutro wodujemy

      • 0 3

  • lolek (1)

    Obawiam się tych nowych budów w wydaniu Nauty. To może być wielkie rozczarowanie i klapa finansowa, której Stocznia już nie udźwignie. Jak na razie pierwszy projekt z tej serii czyli Seiner doprowadził Konrem do upadłości. Kolejny czyli Katamaran dla UG stoi w krzakach bo projekt ktoś schrzanił. Kolejny czyli PSV w Gdańsku jest robiony zbieraniną przypadkowych ludzi z ulicy. Nie wygląda to dobrze, a kolejne projekty jak widać już kontraktowane. Miejmy nadzieję, że Stocznia jakoś oponuje tą sytuację i nie będzie tak źle, ale na razie czarno to widzę.

    • 40 3

    • lolkowi

      to nie sejner doprowadził do upadłości Konrem. upadłość Konremu to zasługa ludzi zarządzających : gęsi, TW, buc zwany nieukiem - nie majacych pojecia o organizacji pracy, o budowie statków. wydawało im się , że wszystko samo się robi a oni bedą tylko liczyć kasę a tu klapa i kłopoty i czarne chmury nad ich łepetynami zbierajace się.
      myślą, że naciagną czapki na głowy i sobie pójdą a tak n ie bedzie juz jest kilka spraw w sądach o zapłaty.

      • 24 0

  • sejner dla dunczykow

    mam nadzieję , że budową sejnera nie bedzie zajmował się buc z konremu . juz jeden sejner buduje od dwóch lat i nie może skończyć jak na razie sa tam straty ile tego nikt nie wie ale przypuszczam , ze z 5-6 mln zł.

    • 37 0

  • Hareid Group (2)

    W Stoczni Gdańskiej już nie długo Hareid Group przejmie całe prace elektryczne...w sumie w tej chwili jest to jedyna firma która jest w stanie poprowadzić prace elektryczne. Jest wiele innych firm ale ludzie uciekają do HG. Konremu już nie ma a Nauta pada na cyce. Stocznie w Szczecinie chcą przejąć Norwedzy. A do 3miasta chcą przenieść cześć produkcji. Tylko czy obecne firmy będą w stanie wykorzystać dobrze ten czas...???

    • 16 1

    • Do trójmiasta????

      A niby po co i gdzie,skoro dla nich również została skopana robota.Nie wiem kto w tej chwili mógłby dla Norwegów coś robić.Przede wszystkim na czas.

      • 6 0

    • W Norwegii

      ...już dana Polacy pokazali że są wykwalifikowanymi pracownikami ale mają dobry nadzór. 80% pracowników fizycznych w norweskich stoczniach to Polacy a reszta to głównie Rumuni i Ukraińcy.

      Dwie Norweskie stocznie poważnie myślą o przeniesieniu produkcji do Polski.
      Oczywiście ze względów ekonomicznych.
      To poważni gracze na rynku offshore z potężnymi pieniążkami.

      Poradzą sobie i mają doświadczenie też z trudnym krajem jak Turcja.

      • 3 0

  • budowa nauty

    dobrze ze chca cos robić. tyle tylko ze nie zdaja sobie sprawy że budowanie statków to nie zabawa dziecięca jak to mysli pani od nowych budow i pan Stanisław F. odpowiedzialny za upadek Konrem Nauty.w chwili obecnej Nauta nie jest wstanie sprawnie zorganizować budowy czy remontu statku czy innej konstrukcji stalowej. brakuje technologów, konstruktorów, budowniczych no i ludzi od nadzoru prac. przykładem np. sejner budowany od dwóch lat przez upadła Konrem Nauta ty straty stoczni są olbrzymie pokryte zostana z zysków na jednostkach specjalnych ale one już sie w 2014 roku nie pojawią po wygnaniu mr Greena z Nauty. coż bliski jest czas rozliczenia ....

    • 36 0

  • oddaj kase bucu (1)

    W swietle prawa nauta przejmujac wszystkich ludzi mimo ze nie dostali umow o prace i zobowiazania wobec nich bo jak wiemy nauta im placila oraz sprzet przejelawszystkie zoobowiazania. Dlatego wszyscy wobec ktorych konrem ma dlugpowinni zwrocic sie do prezesa szwarca i demusiaka bo to ich pomysl byl taki aby odwolac stary zarzad konremu i postawic swojego kolesia fiedorowicza na stolku . Kazdy prawnik to potwierdzi ze teraz nauta bedzie musiala oddac kase . Do broni i zlozymy pozew zbiorowy

    • 45 0

    • mam cie w nosie

      • 1 7

  • Norwedzy

    A kto buduje dla Klevena na przykład w trójmieście?????

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane