• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niemiecki patrolowiec w PGZ Stoczni Wojennej

erka
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
PGZ Stocznia Wojenna wyremontuje okręt "Seefalke" niemiecki patrolowiec ochrony rybołówstwa. PGZ Stocznia Wojenna wyremontuje okręt "Seefalke" niemiecki patrolowiec ochrony rybołówstwa.

Niemiecki patrolowiec ochrony rybołówstwa zostanie wyremontowany w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni. Stocznia nie ujawnia wartości kontraktu, jednak szacuje się, że może chodzić o ponad 750 tys. euro. Zleceniodawcą jest niemiecki urząd rolnictwa i żywności.



Okręt "Seefalke" to niemiecki patrolowiec ochrony rybołówstwa należący do Straży Wybrzeża Republiki Federalnej Niemiec. Jego portem macierzystym jest Cuxhaven. 

"Seefalke" wszedł do służby w 2008 roku. Ma 72,7 metra długości, 12,5 metra szerokości i 5,05 metra zanurzenia. Jest napędzany silnikiem spalinowo-elektrycznym i osiąga prędkość 19,7 węzła. Załoga jednostki składa się z 20 osób.

Okręt jest obecnie zacumowany przy Nabrzeżu GościnnymMapka w Gdyni.
erka

Miejsca

Opinie (164) ponad 10 zablokowanych

  • Takie czasy ze i "Schleswiga- Holsteina" bysmy Niemcom wyszykowali. Jak ten sznur Lenina. (6)

    • 23 12

    • Niestety, Polska nie zbudowała w swojej historii ani jednego pancernika. Brak doświadczenia (4)

      • 2 2

      • ale w radomiu buduje ... (2)

        "łodzie podwodne wyposażone w samoloty i środki odstraszania" ... do tego nikt ich nie widział.

        • 4 4

        • (1)

          A gdzie honor?

          • 1 1

          • Honor... w Polskim narodzie?

            :D dobre...

            • 2 1

      • Dziecko, Polska "w swojej historii" to nie zbudowała nawet ani jednego niszczyciela

        Ani Jednego. Co mówić o krążowniku, nawet lekkim. A pancernik? Odległe, jak gwiazda w kosmosie. A nie zbudowaliśmy nie przez "brak doświadczenia", ale przez brak fizycznych możliwości. Bo gdzie, jak?

        • 1 0

    • Co roku wchodzi jakiś niemiec na 1 września a wy pytacie ile mogę zrobić za darmo.

      • 2 0

  • (3)

    Ryzykuja, ale na szczęście niemców kontrakt nie jest w niebotycznych kwotach, no i z resztą klient jest zagraniczny. Gdyby to było zlecenie od MW, to remont mógłby się wydłużyć o 20 lat, no i w tym czasie odpowiednie osoby zdążą kupić domy i samochody oraz zafundują swoim córkom dobre studia;)

    • 40 3

    • Stolek i stopien to esencja

      zgadza sie

      • 5 1

    • okrety w polskiej marynarce to dodatek

      liczy sie socjal i stołki

      • 3 0

    • Niemcy mają też taki sam, ale starszy

      Seeadler, z 2000r. Grasuje po Bałtyku, nieraz na czy przy polskich wodach. Port macierzysty Rostock. Nasi do dziś by konstrukcji (ok. 1700 ton wyporności) nie dokończyli, gdyby to Marynarka Wojenna miała budować...

      • 1 0

  • pewnie dopłacą (1)

    do interesu...

    • 29 1

    • Na pewno!

      • 7 0

  • Kontrakt stulecia. 750 tys. euro (2)

    Padłem.

    • 32 3

    • Chyba ze za samo odswierzenie kadluba (1)

      • 2 0

      • Wylizanie

        • 2 0

  • SMS Schleswig-Holstein (9)

    trzeba uwazac zeby sie nie skonczylo jak z SMS Schleswig-Holstein

    • 26 21

    • To idź tam i pilnuj. (3)

      • 2 2

      • (2)

        Pilnuj orkiestra bo wam fujarki jeszcze ukradną i zadzwonią na policję że opony zginęły

        • 0 0

        • ??? (1)

          • 1 0

          • Nie wiesz o co chodzi czy strugasz fujarke???

            • 0 0

    • Co za klaun...

      • 0 1

    • W sumie wtedy był potrzebny S-H, teraz wystarczy patrolowiec

      na naszą flotę ORP ŚMieszko, ORP Złomko, ORP O!Boże (wynurzy się moźe).

      • 5 2

    • Nie mają już takich zawodników jak kiedys (1)

      Dziś to raczej byłby najazd turecki

      • 0 1

      • Za to u nas sami napinacze.

        • 0 0

    • Schleswig-Holstein

      Z tego co wiem to polska go nie remontowała a z drugiej strony gdyby PGZ go remontowała to na pewno nie zdążyli by do 1 IX a może nawet do 1 IX 1959 i wojny by nie było. A może też przypadkowo by go spalili.

      • 1 0

  • Opinia (1)

    Ciekawe z jaką stratą finansową zrealizują ten kontrakt?

    W końcu to podatnik dopłaca do tej stoczni...

    • 26 4

    • Nie ma się co martwić ...

      ... przecież nas stać :(

      • 3 0

  • A więc wojna... (3)

    Rodacy, w obliczu zbrojnej napaści....

    • 26 14

    • Do roboty się weź

      • 3 6

    • Niezły

      kisiel w głowie.

      • 1 4

    • czekajcie spokojnie na 500+

      • 2 2

  • (1)

    Idzie wojna

    • 9 11

    • Niemiecki statek je we wiosce.

      Wojna bedzie, przed wojną tyz był.

      • 3 0

  • 1 września tuż tuż (21)

    • 26 9

    • Dokładnie, to jest jawna niemiecka prowokacja. (18)

      Żeby niemiecki okręt wpływał na remont do polskiej stoczni w przeddzień wybuchu II wojny światowej to nie jest to zwykły przypadek.

      • 7 7

      • Żyjesz przeszłością, której nie zmienisz. Naucz się lepiej czegoś, będziesz miał szanse na godną przyszłość. (17)

        • 6 12

        • Historia uczy tylko mądrych. (13)

          • 7 0

          • Wśród historyków jest najwiecej kłamców i oszustowi w świecie nauki. Mówię to jako fizyk. (11)

            • 3 0

            • (10)

              Potwierdzam, czytam m.i. niemieckie opracowania

              • 2 1

              • I jakie kłamstwa tam wyczytałeś, konkrecik poproszę, a nie truizm. (8)

                • 1 3

              • (7)

                Truizm to stwierdzenie faktu jakby był nieznany.
                A co do niemieckich opracowań naukowych, to trudno znaleźć prawdziwe.
                Czytam opracowania z różnych dziedzin. Niemcy są bardzo sprytni.

                Ale najlepszym przykładem jest powstanie myśliwca F-16.
                Jak wiadomo, jest to pierwszy udany seryjny automatycznie kontrolowany kwazi nielot. Jeśli wyłączyć system stabilizacji, to maszyna jest bezużyteczna.

                Oficjalnie była to kooperacja Amerykanów z Niemcami ale w gruncie rzeczy było to rozpoznanie, ile Niemcy im i Brytom już patentów zwędzili i jak to przetworzyli, bo na zewnątrz Niemcy długo palili głupa jak po 1wszej Wojnie Światowej i pokazywali, coś co było malutkie i pozornie bez sensu, a z drugiej bawili się spektakularnie pionowym startem i lądowaniem ale w bardzo, bardzo dziwny sposób i zginęło sporo pilotów, z resztą na amerykańskich nielotach Starfighter też i Amerykanie nie kumali dlaczego Niemcy je używali mimo, że to katastrofalne nieloty, bo mimo konceptu latającego silnika z trzema lotkami jak dart nie miały pierwotnie systemu, który był w stanie stabilizować lot... Niemcy tłumaczyli użycie maszyn mimo wielu wielu wypadków tym, że są konieczne jako szybkie i proste konstrukcje w obliczu zagrożenia ze wschodu.

                Niestety z resztą przeniesiono kluczowe koncepty F-16 do lotnictwa cywilnego jeden do jednego. I to dlatego Boeing i Airbus rozbijały się ostatnio zbyt często.
                Możliwe, że dzięki Koronie nie doszło do dalszej serii wypadków, bo to technologie, a jeszcze bardziej ich użycie z krawędzi rozsądku.
                Fly-by-wire na obecnym etapie rozwoju nadaje się jedynie do sterowania odkurzacza pokojowego. F-16 są opanowane na tyle że wystarcza na konserwatywną aerodynamikę plus.

                Co ciekawe kooperacja Niemiec i UK natomiast stworzyła konserwatywnego Phantoma, który pod wieloma względami przypomina najbardziej Messerschmitta 109. Też dziwne i nie. Sami Angole natomiast poszli dalej i realistyczniej w kwestii pionu startu i lądowania i powstał Harrier.

                • 1 0

              • (3)

                Wsiadaj więc w tego F-16 i leć atakować Berlin. A jak już zrównasz go z ziemią i zabijesz wszystkich Niemców to umyj grzecznie ząbki, zmów paciorek i idź spać. Tylko z podniecenia nie zmocz łóżeczka.

                • 1 2

              • (2)

                Jesteś czarno biały. Nikt tu nie mówi o czymś takim.

                • 0 0

              • (1)

                Jeżeli mam do czynienia z kłamcą muszę być czarno biały.

                • 1 2

              • Rzek Ławrow

                • 0 0

              • (2)

                Oskar Wild powiedział kiedyś: lepiej milczeć i udawać głupiego niż odezwać się o rozwiać wszystkie wątpliwości, ty niestety nie mogłeś się powstrzymać. Klinika i wydział psychiatrii klinicznej zbiera takie posty w celach dydaktycznych.

                • 2 1

              • nadenty bufon (1)

                • 0 0

              • Miękka fajeczka

                • 0 1

              • Twój premier jest historykiem, ma już dwa zasądzone wyroki za kłamstwo. A to dopiero początek jego kariery w tej dziedzinie.

                • 2 0

          • Historię trzeba znać, żyć dniem dzisiejszym, a martwić się o przyszłość.

            • 1 0

        • Rozumiem że twój teść jest niemcem (2)

          Dam ci radę: szanuj go ale patrz mu na ręce.

          • 1 1

          • Twojemu za to już je dawno obcięli. Taki jak nakazuje szariat.

            • 0 1

          • Klasyczna projekcja

            • 0 1

    • Najwyższy czas iść do szkoły.

      • 3 0

    • Masz już wyprawkę?

      • 0 0

  • remont okretu niemieckiego (2)

    a kto wykona prace ? przeciez w stoczni wojennej jest brak pracownikow

    • 40 7

    • Tak jak we wszystkich stoczniach :

      Firmy podwykonawcy. Nasi również jeździli i jeżdżą do stoczni w Niemczech i Norwegii. U nas są w większości Ukraińcy. Wszyscy zadowoleni.

      • 12 2

    • Niemiecki okręt w polskiej stoczni wyremontują ukraińscy pracownicy.

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane