• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia kontenerowa w Gdańsku

VIK
6 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Statki Samskip będą wpływały do Portu Gdańsk raz w tygodniu. Na zdjęciu: Radosław Stojek, prezes PGE, Filip Chajęcki, dyrektor zarządzający Samskip w Polsce oraz Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury. Statki Samskip będą wpływały do Portu Gdańsk raz w tygodniu. Na zdjęciu: Radosław Stojek, prezes PGE, Filip Chajęcki, dyrektor zarządzający Samskip w Polsce oraz Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.

Armator Samskip wprowadza cotygodniowe połączenie między Gdańskiem a portami Danii i Norwegii. Na Nabrzeżu Szczecińskim, eksploatowanym przez Port Gdański Eksploatacja znów pojawi się regularna linia kontenerowa.



W kontenerach Samskipu do Portu Gdańsk transportowane będą mrożone ryby, w eksporcie statek będzie zabierał materiały budowlane i dobra konsumpcyjne. Serwis przystosowany jest też do obsługi ładunków ponadgabarytowych na specjalistycznych kontenerach. Do Nabrzeża Szczecińskiego zawijać będą na zmianę dwie jednostki firmy Samskip - w każdy piątek pojawi się jeden statek.

- Wybór miejsca zawijania kontenerowca nie jest przypadkowy. Transport oferowany przez Samskip będzie konkurował z autami. Jako główny operator przeładunkowy na terenie Portu Gdańsk w Porcie Wewnętrznym możemy kształtować procesy logistyczne. Wierzymy, że zarówno dla Portu Gdańsk, dla firmy Samskip, jak i dla PGE będzie to początek owocnej i długofalowej współpracy - mówi Radosław Stojek, prezes PGE.

Serwis jest realizowany do Oslo, Aarhus, Tananger, Bergen i Alesund, gdzie Samskip posiada hub chłodniczy. Port w Aarhus w Danii jest miejscem przeładunku towarów na serwis kontenerowy do Rejkjawiku. Kolejnym przystankiem na trasie ze Skandynawii do Polski będzie Hamburg, z którego kontenerowiec wpłynie na Bałtyk kanałem Kilońskim.

Branża morska w Trójmieście



- Jesteśmy zadowoleni, mogąc zaoferować klientom pierwszy produkt multimodalny z Bałtyku do Norwegii o tym zasięgu. Norwegia jest bardzo rozległym krajem, gdzie koszt transportu jest często wysoki. Serwis morski z Gdańska, w ramach którego Samskip realizuje dostawy od drzwi do drzwi, jest alternatywą dla transportu drogowego ze względu na czas transportu, korzystną strukturę kosztową i mniejszą szkodliwość dla środowiska. Liczymy, że serwis pomoże w dalszej ekspansji polskich eksporterów w Norwegii - podsumowuje Filip Chajęcki, dyrektor zarządzający Samskip w Polsce.

Firma Samskip wywodzi się z Islandii, natomiast główna siedziba jest zlokalizowana w Rotterdamie. Władze spółki już wcześniej zauważyły możliwości, jakie niesie współpraca z Portem Gdańsk. Konsekwencją tego było otworzenie biura handlowego w Gdańsku w 2017 roku. Firma realizuje transporty z Polski na liniach handlowych do Islandii, Wysp Owczych, Norwegii, Danii i innych krajów europejskich.
VIK

Miejsca

Opinie (68) 8 zablokowanych

  • Gratulacje dla Samskip (4)

    Filip, swietna robota i gratulacje! Powodzenia w nowym projekcie

    • 18 30

    • kompetencje filipka są akurat mocno wątpliwe (3)

      • 11 2

      • Dominik szanuje ludzi, filipek nie...

        • 5 3

      • (1)

        A Dominika?

        • 6 2

        • podobne

          • 7 1

  • Statek 30 ruchów a Ali podniecony jakby Maersk wpłynął, hahahaha (5)

    • 8 0

    • Małymi krokami , małymi. (4)

      To tylko rozgrzewka.

      • 1 4

      • (1)

        A pozniej plac pod wynajem dla prywaciarza pojdzie dla Speed albo innej firmy bo Eksploatacji nic sie nie opłaca. Ta firma to dojna krowa dla ZMPG który doprowadził ją do stanu nędzy i rozpacy!!!

        • 15 1

        • Jesteś w bledzie. Nie siej defetyzmu

          • 1 10

      • Rozgrzewka ? (1)

        Jaka rozgrzewka? Żeby Unia Europejska wam kasy nie zabrała za tyle czasu pusty plac pod kontenery na którym składane bylo wszystko tylko nie pudła Skonczy się umowa z Unią i dalej drobnica będzie tam sie kreciła .

        • 8 1

        • Ale ty masz wiedze na ten temat

          Podrzuć jeszcze jakiś scenariusz. Popuść cugle wyobraźni.

          • 1 4

  • GTK reaktywacja? (2)

    Może z tym śmiesznym systemem i z klepiskiem na zapleczu?
    Na export ziemniaka i cebuli do Norwegii w sam raz!

    • 12 3

    • (1)

      A kiedy ostatnio byłeś/aś . Te klepisko od kilku lat jest betonowym placem z bramkami wjazdowymi zrealizowanym przy wsparciu środków unijnych.

      • 4 0

      • Jego zwolnili 15 lat temu

        Znawca tematu.

        • 3 0

  • Gdynia upada na naszych oczach:( (3)

    • 30 8

    • A co to ma wspólnego z Gdynią? (1)

      Ten terminal od kilku lat nie przeładowywał żadnych kontenerów, mimo że był niedawno modernizowany za grube pieniądze z unijnym dofinansowaniem. Mieli nóż na gardle to ściągnęli wreszcie małego armatora (zapewne za stawkę ledwo pokrywającą koszty), który raz w tygodniu będzie zawijał małym feederem. Rzeczywiście wielki sukces. Mimo wszystko cieszę się, że infrastruktura ex GTK wreszcie będzie choć po części wykorzystana.

      • 7 4

      • Ale mnie to nie interesuje bo ja dostaję 2zl od komentarza i muszę pisać te głupoty codziennie.

        • 8 5

    • W Gdańsku nowa linia kontenerowa...

      Gdynia powiększy cmentarz w Kosakowie...
      Jeden dzień - dwie informacje - dwa miasta...

      • 11 5

  • Artykuł sponsorowany...? (3)

    Dla zorientowanych mniej: mamy regularne połączenie kontenerowe Gdynia-Oslo,wyjscia z BCT kazdy piątek.tak więc tym razem Gdansk nie jest pierwszy.

    • 12 6

    • Jaki armator ?

      • 0 0

    • BCT? A gdzie to w ogóle jest?

      Śmieszne.

      • 2 6

    • A ty się nie naśmiewaj z BCT - w sensie, że nie kopie się leżącego!

      BCT i tak ma już dość przechlapane, bo jeszcze przez jakiś czas muszą się zdrowo napocić, żeby udawać poważny, prężny terminal.

      • 5 0

  • A po co do Hamburga? (3)

    Z Aarhus...

    • 8 3

    • no dobra ale Aarhus jest na wschodnim wybrzeżu Jutlandii

      a Hamburg na zachodnim. Po co pętla do Gdańska i to przez kanał?
      Koszty robią?

      • 2 0

    • po co?

      zanim ten statek doplynie z Hamburga do Gdanska,to wiekszosc towaru jest juz u klienta,nawet w Polsce.

      • 0 1

    • po co

      bo tam jest prawdziwy port,a nie prowincja z cwaniakami w zarzadzie.

      • 7 2

  • Takkk

    A którędy ta linia ma kwa jeździć, może kwa chłopcy wyrosnijcie ze spodek

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Port Gdańsk

    zarabia dla Skarbu Państwa z tytułu ceł, podatków, VAT itp kilkanaście mld pln, przynajmniej 10% z tej kwoty powinno zasilać budżet Miasta Gdańska

    • 11 18

  • hejterzy brejzy atakuja az maja piane na pyskach

    • 4 17

  • Gratulacje

    Prezesów i dyrektorów PiS o sądził więcej w tej firmie niż przeladowali kontenerów. Nie piszę o krewnych bo na kilka lat starczy.

    • 22 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane