• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe bezpośrednie połączenie morskie Hongkong-Gdańsk

erka
28 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Uruchomiona został nowa bezpośrednia linia drobnicowa do Gdańska, obejmującą siedem portów w południowo-zachodnich Chinach. Uruchomiona został nowa bezpośrednia linia drobnicowa do Gdańska, obejmującą siedem portów w południowo-zachodnich Chinach.

Rohlig Suus Logistics uruchomił bezpośrednią linię drobnicową do Gdańska, obejmującą siedem portów w południowo-zachodnich Chinach. Połączenie na trasie Hongkong-Gdańsk odbywać się będzie z tygodniową częstotliwością. Statki z Gdańska wypływać będą w niedzielę. Czas przejścia jednostki z Hongkongu do Gdańska wynosi 32 dni.


Pod koniec października 2013 Alians P3 poinformował o zamiarze zawijania do Gdańska w ramach nowego serwisu. Pod koniec października 2013 Alians P3 poinformował o zamiarze zawijania do Gdańska w ramach nowego serwisu.

Hongkong jest terminalem zbiorczym, do którego trafiają ładunki z sześciu portów chińskich: Xiamen, Qingdao, Tianjin, Fuzhou, Dalian oraz Kaohsiung na Tajwanie. Po konsolidacji towarów w Hongkongu, statek wypływa bezpośrednio do Gdańska.

Podobny typ połączenia operator realizuje już na trasie z Hongkongu do Hamburga. Zwykle jest to serwis mniej konkurencyjny cenowo, jednak jego przewagą jest krótszy czas przejścia, jak również może różnić się formalnościami celno-podatkowymi w zależności do bieżących potrzeb klienta.

Rohlig Suus Logistics ma już w swojej ofercie inne regularne połączenia, np. na trasie z Szanghaju, Ningbo i Yantian do Hamburga i Gdańska.

Dzięki Deepwater Container Terminal (DCT) gdański port ma już połączenie z Azją. DCT rozwija się dynamicznie i firma planuje budowę kolejnego terminala w sąsiedztwie już istniejącego. Dodatkowo Alians P3, potwierdził pod koniec października 2013 chęć zawijania do DCT Gdańsk. Statki nowego aliansu trzech największych na świecie armatorów kontenerowych będą najprawdopodobniej zawijały do gdańskiego terminalu DCT. Alians P3 to inicjatywa Maersk Line, Mediterranean Shipping Company i CMA CGM.

Współpracą z gdańskim portem zainteresowana jest firma Cosco Shipping Line & Cosco Freight Forwarding. Chińscy inwestorzy już kilkakrotnie odwiedzili Gdańsk. COSCO dysponuje 800 oceanicznymi kontenerowcami, które rocznie przewożą 400 mln ton towarów, zawijając do portów w 160 krajach.
erka

Miejsca

Opinie (45)

  • Powinno sie uruchomic linie promowa z (2)

    Gdańska do Hong Kongu. Ale widze ze w Gdańskim Urzedzie Morskim maja zbyt niska wyobraznie jakie to udogodnienie moglo by byc dla mieszkancow Trojmiasta.

    • 3 1

    • Kto ma czas aby poświęcić miesiąc na dotarcie na drugi koniec świata? (1)

      Gdy samolotem trwa to jeden dzień?

      • 0 0

      • Ja wiem ale po Twojej odpowiedzi to widze ze

        mieszkancy Trojmiasta nie maja humoru i nie znaja sie na zartach. Ja zdaje sobie sprawe ze glupote napisalem ale mimo wszystko wiekszosc komentarzy na forach jest smutna. To znaczy ze przecietny polski obywatel zle widzi przyszlosc w kraju. Nie ma optymizmu. To zle.

        • 1 0

  • Hipokryzja (3)

    Cały świat jest pełen hipokrytów.
    Jak można mówić na Chiny wszystko co najgorsze o sposobie traktowania tam biednych ludzi, którzy pracują w fabrykach a potem kupować od nich towary.

    • 27 12

    • wyrzuć swój komputer (1)

      o ile telefon jesteś w stanie jeszcze kupić produkowany gdzieś po za chinami to podzespoły i tak są robione u chińczyków. Jeśli chodzi natomiasto o komputery to nie znam żadnej firmy, która produkuje poza chinami.

      • 4 1

      • Pomyłka kolego

        Mój komputer w większości został ZŁÓŻONY z części chińskich(choć nie tylko) ale w Polsce i to w Gdańsku:)

        • 0 0

    • Bo nie liczy się człowiek tylko kasa!!

      Bo nie liczy się człowiek tylko kasa!!

      • 12 0

  • (4)

    Po pierwsze to nie ma nigdzie bezpośredniego połączenia z Hong Kongu do Gdaska. Maersk przeładowuje kontenery w Tanjung Pelepas.

    A po drugie Schenker ma kilkanaści linii drobnicowych z Chin (w tym 5 z Maerskiem bezposrednio do Gdanska) i się nie chwali ;-p

    • 14 3

    • (1)

      a tu trasa serwisu AE10
      Busan->Kwangyang->Shanghai->Ningbo->Yantian->Tanjung Pelepas->Suez Canal->Rotterdam->Bremerhaven->GDAŃSK->Geteborg

      • 1 0

      • jeszcze po między Bremer i Gdańskiem jest Aarhus :)

        • 0 0

    • Kłamiesz (1)

      AE10 obsługuje Hong Kong. Jak ktoś nadaje pudła z południowych Chin do Gdańska to idzie z HongKongu, a nie przez TP.

      • 0 2

      • to Ty kłamiesz albo wymądrzasz się w temacie o którym nie masz pojęcia!

        to sprawdź sobie rozkład jazdy Maerska...HK "jedzie" via TP
        AE10 NIE zahacza o Hong Kong!!!!!! najbliżej zatrzymuje się w Yantian!!

        • 1 0

  • Jestem zasmucony

    Bo jest to jednoznaczne z napływem chińskiego badziewia, które w Chinach kupione za 1 dolara w Polsce sprzedane za 30 Zł lub jeszcze drożej.

    • 2 0

  • linie drobnicowe (6)

    hmmm
    co to za news?
    wiele firm ma o wiele więcej linii drobnicowych
    np. Shipco albo Sealand Logistics - mają 4 linie drobnicowe, SHanghai/Ningbo/Hong Kong/Kaohsiung

    pic na wodę fotomontaż

    • 25 27

    • bezpośredni serwis (4)

      czytamy ze zrozumieniem , bezpośredni seriws ma tylko Damco reszta ma servis przez porty przełądunkowe Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam co wydłuża transi time

      • 4 3

      • (3)

        NIe rozumiem dlaczego te minusy. Osoba powyżej ma rację. Bezpośredni serwis drobnicowy z HKG to żadna nowość. Damco ma taki serwis od kilku ładnych lat.

        Poza tym nie widzę nigdzie informacji, że jest to artykuł sponsorowany. Jak już chcecie pisać o takich "nowościach" to chociaż sami napiszcie artykuł na ten temat sprawdzając rynek a nie wklejacie tekst ze strony Rohliga! trojmiasto.pl ŻENADA

        • 3 1

        • (2)

          Nie tylko firma wymieniona w artykule i inne wymienione w komentarzach, ale wiele innych firm ma swoje linie LCL. Poziom artykułu uwaźam za żenujący.

          • 3 0

          • (1)

            Zgodzę sie z przedmowcami -serwisy bezpośrednie , drobnicowe i nie tylko z HKG , ma kilku konsolidatorow od wielu lat-Shipco, MTA, Ecu Line..Rohlig w swojej ofercie też miał serwis LCL, spedycje jak wspomniany Zealand rowniez maja swoje konsole, więc o jakiej nowości mowa?Artykul kryptoreklama. Polecam wycofanie artykulu wprowadzajacego w blad.

            • 1 0

            • Nie wiem jak Ecu ale Shipco i MTA maja przeladunki w Hamburgu i na tym polega roznica. Ale Rohlig pierwszy niest, to fakt

              • 0 0

    • To już wiadomo po co Budyniowi z Budyniem tam byli .

      Przemyt Bursztynu rusza .

      • 3 4

  • i co z tego ???

    • 2 0

  • Tam gdzie są dostarczane Chińskie towary tam jest duża zachorowalność na (1)

    nowotwory. To już nie jest tajemnicą Kurtki nasączane chemikaliami. Zabawki. Nie ma się co cieszyć.

    • 7 11

    • To są gdzieś miejsca, gdzie nie ma chińskich produktów, że dali radę to zbadać ?

      Skoro chińskie produkty ma każdy (chociażby komputer czy telefon) a ogólna zachorowalność na raka jest wysoka (bo jest), to teza jest zawsze prawdziwa.

      Przykład podobnej logiki:
      Na wsiach rodzi się najwięcej dzieci, jak również jest tam najwięcej bocianów. Wniosek: więcej bocianów = więcej dzieci.

      A że towar chiński jest GUANiany to inna sprawa.

      • 3 0

  • zamawiam sporo w sklepie (1)

    dx.com :) od nich paczki ida ok 10-14dni. Raz tylko szla 6tygodni.

    Ogolnie wysylaja samolotem. Statkiem to chyba rzeczy, ktore nie sa "na juz".

    Szkoda, ze juz PLO nie dziala tak jak kiedys... Polska wszystko wyprzadala lacznie z Dalmorem i ich flota...

    • 2 0

    • Drogo mają.

      Popatrzyłem tam chwilę i to co widziałem to żadne aj waj - ceny.

      • 0 0

  • Nie wiem jak inni, ale ja się cieszę :D (3)

    • 64 9

    • Ja bym się nie cieszył, bo widzisz, artykuły z Chin wyparły polski przemysł z rynku

      A to dlatego, że polska firma musi przestrzegać setek norm, praw, płacić pracownikom wynagrodzenia. Natmiast Chińczyk ma eldorado u siebie, pracownikom płaci miskę ryżu, nie martwi się o BHP, standardy, prawa i normy. I widzisz spotykają się na jednym polskim rynku obydwaj producenci Chińczyk i Polak. Jak można konkurować z firmą która ma pracowników za miske ryżu.

      Polskie firmy padły, przez co nie ma u nas gdzie pracować.

      • 5 2

    • leming to sie cieszy ze wszystkiego jak głupi do sera (1)

      • 3 28

      • a prawdziwy patriota wszedzie węszy spisek i układ

        • 28 2

  • Ustawa o przedstawicielstwie podatkowym celowo ogranicza przedsiębiorczość.

    Gdzie zwolnienie z płatności VAT-u w imporcie - tylko dla procedur uproszcznych. Hamburg się z nas śmieje. Wszechwładni urzędnicy z Ministerstwa Finansów (dawniej GUC) z pseudo- generałem na czele tłumią rozwój polskiej logistyki.

    • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane