• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie w BCT i giganty w DCT

Wioletta Kakowska-Mehring
18 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT. Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT.

W trójmiejskich portach wiosenne ożywienie. Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT rozpoczął obsługę nowego połączenia bezpośrednio z Wielką Brytanią, a do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w gdańskim Porcie Północnym od maja zaczną przypływać największe statki kontenerowe na świecie.



Unifeeder, lider europejskiej branży operatorów kontenerowych rozszerzył zakres działalności na Europę kontynentalną i Wielką Brytanię. Dzięki temu w miniony czwartek statek Merwedijk wywiózł z BCT pierwsze trzy kontenery bezpośrednio do Wielkiej Brytanii. Do tej pory większość tego typu połączeń miały jeden lub więcej przystanków w niemieckich lub holenderskich portach. Utworzenie bezpośredniego połączenia znacznie zmniejsza koszty ponoszone przez operatorów, a dla portu w Gdyni i BCT, oznacza to więcej klientów.

- Na tych zmianach skorzystają wszystkie strony wymiany handlowej, ale nie tylko one - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - Jednym z głównych beneficjentów będzie samo miasto i branża morska. Mam nadzieję, że to tylko pierwszy krok i w przyszłości powstanie więcej tego typu połączeń.

Unifeeder wszedł na brytyjski rynek w ubiegłym roku, otwierając trzy nowe szlaki żeglugowe pomiędzy europejskimi ośrodkami portowymi - Rotterdamem i Hamburgiem, a portami na terenie Wielkiej Brytanii - Felixstowe, Immingham, Teesportem, South Shields i Grangemouth. W przyszłym tygodniu Unifeeder uruchomi czwarte połączenie, w ramach którego jeden statek popłynie z Rotterdamu do brytyjskich portów, następnie wróci do Rotterdamu i skieruje się do portów w Gdańsku i Gdyni.

Dobre informacje płyną też z gdańskiego portu. Do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym od maja zaczną przypływać kontenerowce o pojemnościach 13 tys. TEU i 15,5 tys. TEU. Te gigantyczne statki należą do duńskiej firmy żeglugowej Maersk Line i mają pływać na linii AE 10 (Azja - Europa), pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, wśród których jest Gdańsk.

Linię transportową AE 10, z zawinięciem do DCT, zainaugurowano w styczniu ubiegłego roku, gdy do Portu Północnego wpłynął kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU. Teraz na tej linii pływać będą dużo większe statki. Pierwszym będzie Maersk Elba (ponad 13 tys. TEU). Przypłynie on 11 maja. W następnych tygodniach spodziewane są w terminalu kolejno Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk o pojemność 15, 5 tys. TEU.

Linia AE 10 połączyła Daleki Wschód z Europą, na trasie obejmującą m.in. porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie -Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn : Liverpoolczycy kibicują Gdańskowi - wizyta reprezentantów miasta uhonorowanego tytułem Europejskiej Stolicy Kultury 2008 ; Berlin zdobyty - sukcesy Pomorzan na największych europejskich Targach Turystycznych ; Cumy rzuć - Żegluga Gdańska rozpoczyna nowy sezon...
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17.

Miejsca

Opinie (86) 10 zablokowanych

  • Największy kontenerowiec w Gdańsku! Wow!!! (11)

    W Gdańsku wszystko naj!...Największe dziury w jezdniach rownież...

    • 58 23

    • jakoś nikomu reprezentującemu wielki te dziury nie przeszkadzają (1)

      to tylko małe pikusie histeryzują, bo im pupcie się wytrzęsują i 15 letnie szroty

      • 3 11

      • Ci reprezentujący to ślepi durnie :)

        • 1 0

    • najwieksza patologia tez

      • 3 2

    • Dobre :)

      się uśmiałem :)

      • 1 0

    • Nie wiem czemu ironizujesz (2)

      Akurat zawijanie takich kontenerowców to wydarzenie i ... niespodzianka.
      Ironia się należała gdy był tu artykuł "Gigantyczny kontenerowiec w porcie w Gdyni" który ma mniej niż 6000 TEU.

      • 9 1

      • no właśnie (1)

        a się wszyscy wtedy zachwycali ;]

        • 2 0

        • wszyscy z Gdyni

          z wypranymi mózgami w PR miasta i pismaków na profitach

          • 7 1

    • A wiecie co jest najzabawniejsze? (3)

      Spośród największych miast Gdańsk jest na 3 miejscu pod względem jakości dróg. Najgorsze stan dróg ma Wrocław i Łódź. Ale mamy też największe trolle internetowe i malkontentów o wioskowym usposobieniu.

      • 9 2

      • te trolle to wiadomi mieszkańcy zza Sopotu (1)

        • 4 2

        • dokładnie

          zza Sopotu ;)

          • 2 0

      • powiedz to zawieszeniu mojego samochodu;)

        • 0 0

  • Niby ok, ale te miasta... (4)

    W języku polskim nie ma Shanghai jest Szanghaj i nie ma Gothenburg (zresztą takiego miasta nie ma nigdzie poza jęz. angielskim) jest Goeteborg. I do Zeebrugge nie będą już pływały.

    • 21 3

    • (3)

      Częściowo się zgadzam, ale z drugiej strony , jak napisałbyś w języku polskim pozostałe nazwy:
      Kaohsiung ,Aarhus,Yantian, Ningbo ?

      • 1 5

      • Spadaj do London Zdrój

        • 0 0

      • Przecież to proste (1)

        Używamy przecież polskich odpowiedników nazw miast, jeśli takowe istnieją. Masz racje Aarhus nie ma odpowiednika, ale jedziesz już raczej do Kopenhagi, a nie do Copenhagen. I tak samo z Yantian, odpowiednika brak, ale mówisz chyba Pekin, a nie Beijing. I pojedzisz np. do Lipska a nie do Leipziga czy Leipzigu.

        • 1 0

        • Danzig to również jest piękne, niemieckie miasto. Podobnie jak Gottenhafen...

          • 0 1

  • Uważam (1)

    że Gdańsk ma szansę do dawnej świetności.Kiedyś słynął handlem ,dziś obsługą na dużą skalę kontenerowców.Gdańsk ma do tego wszelkie warunki,i trzeba to sprytnie wykorzystać,to i mieszkańcom się polepszy byt.

    • 34 3

    • Prawda. Jeszcze by się przydało reanimować żeglugę śródlądową.

      • 12 0

  • Maersk zamówił w dalekowschodnich stoczniach 10 kontenerowców o poj. powyżej 18 tys. TEU!! (2)

    ponad 400 m. długości!!! To dopiero kolosy!

    • 19 2

    • zaraz w majty narobie ze szczęścia

      • 4 2

    • I ???

      Niestety 18 tys nie wpłyną na Bałtyk, chyba że puste. Tak jak ten co z Gdyni zabrał 3 kontenery do W.Brytanii, oj drogi ten fracht!

      • 1 1

  • dobra wiadomość... (6)

    ... pracuję w DCT i jestem bardzo zadowolony ze firma się rozwija. W najbliższej przyszłości powstanie równiez park logistyczny powiązany z firmą. Mam nadzieję, że firma bedzie równie zadowolona z mojego zaangażowania.

    • 31 17

    • ")))

      "to mówiłem Ja Jarząbek :)))"

      • 12 2

    • JAK SIĘpracuje w dct? (4)

      mozesz powiedzieć coś więcej?atmosfera?kasa?
      z góry dziękuję

      • 0 0

      • zarobki średnie- 4200 na rękę (2)

        atmosfera taka sobie- dyrektorowi dośc często spada mydło pod prysznicem i wtedy mnie woła żebym się po nie schylił...

        • 4 3

        • (1)

          4200 to chyba na STS z nadgodzinami

          • 3 0

          • Z tymi Waszymi nadgodzinami które Wam upierniczyli to nawet tyle nie wyjzdie

            • 0 0

      • 20 lat temu pracowałem jako prezes w DCT. pozdrawiam dawnych współpracowników ;)

        • 0 6

  • taaa i zakaz wjazdu tirów :)

    • 8 1

  • Kontenery do UK (2)

    Jeżeli transit time nie będzie porównywalny z TIRami a koszty door-door znacząco niższe od transportu samochodowego to taki serwis nie ma szans na przetrwanie. Kontenery mają mniejszą pojemność i ładowność od naczep, wymagają ramp załadunkowych i tylnego załadunku.

    • 1 22

    • Poczytaj sobie o typach kenenerow

      Niezle sie zdziwisz, sa 45 HC PW o takiej samej zdolnosci zaladunkowej co naczepa, transit time porownywalny z ciezarowka z jednym kierowca, stawka moze byc nawet 2 krotnie nizsza!

      • 4 2

    • I w dodatku mogą więcej załadować do środka

      Na naczepę nie wrzucisz 25 ton i nie przejedziesz tak przez Niemcy :)
      Dodam, że jezeli kolej odbiera ładunki mogą spokojnie mieć 27 ton.

      • 6 0

  • DCT - MERSK (4)

    DCT to już terminal tylko MERSKA. Niestety Unifeeder odszedł do BCT. Tylko czekać aż na budynku terminala zawiśnie wielka Gwiazda Merska. Szkoda, że taki duży terminal z naprawdę świetnie wyszkolonymi operatorami, lukowymi nie może znaleźć nowego kontrahenta. A tak na marginesie ciekawe czy naszym sprzętem będziemy w stanie prowadzić operacje statkowe na tych "Kolosach", bo już teraz jest ciężko.

    • 15 5

    • Lukowi? (2)

      Wy nie macie lukowych. Tylko osoby pelniace ta funkcje, nie zorganizowane i slabo wyszkolone .

      • 0 2

      • I po co te pyskówki (1)

        A kim ty jesteś żeby to oceniać. Lukowi u nas są to bardzo zaangażowani pracownicy, którzy prowadzą operacje statkowe. Wystarczy zobaczyć średnią z STS-a. Pewnie sam byś chciał w DCT pracować na tym stanowisku - tylko się nie nadajesz.

        • 0 0

        • Haha tak jak Wasi operatorzy. Proponuje zwiększyć moce przeładunkowe wtedy możę przybęda nowi kontrahenci bo póki co jak słusznie zauwazyłeś wszystko od Was odchodzi. Unifeeder kolej. Gratulujemy !

          • 2 0

    • Świetnie wyszkoleni operatorzy i lukowi ?? no proszę cie ..... chyba nie mówimy o tym samm terminalu , ja mam zupełnie inne wrażenie

      • 1 1

  • Do kolegi ABC co pisze bzdury

    Wprowadzasz ludzi w błąd. Nie wiem skąd masz takie dziwne dane na temat pojemności kontenerów. Są różne typy kontenerów, które maja różne długości, wysokości a przede wszystkim mogą być różnie ładowane (od góry albo są całkowicie otwarte "Flat rack". Nawet nie masz pojęcia ile chińczyki potrafią zapakować do jednego pudła. Dla mnie jesteś Dzbanem

    • 17 1

  • Elba najwieksza! (6)

    Eleonora Maersk ma 11tys.TEU, a nie jak napisano 15,5 tys. TEU !!!!!!Maersk Elba jest jednym z najwiekszych kontenerowcow swiata!

    • 11 5

    • (5)

      sprawdź najpierw zanim zaczniesz wypisywać głupoty:
      http://www.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/our_services/vessels

      (pełna lista i dane statków z floty Maersk Line zamieszcona na ich stronie)

      • 2 4

      • Do Ani... najpierw dokladnie przeczytaj, kontenerowce tej klady moga zabierac do 15,500 TEU tyle ze calkowita ladownosc jest troche inaczej liczona i w rzeczywistosci zabiera znacznie mniej, poniewaz przy pelnym zaladunku i pelnej wadze takich kontenerow nie mialby statek takiej wypornosc, ale w rzeczywistosci gdyby mial same "pustaki" to by pomiescil 15000

        • 9 1

      • (3)

        Elba wchodzi do eksploatacji dopiero 6 kwietnia.Jest zupelnie nowym statkiem!

        • 5 2

        • (2)

          Pozdrawiam wszystkich uczestnikow tej dyskusji. Jestem Kapitanem "Maersk Elba" - dla niewtajemniczonych jest to statek nalezacy do niemieckiego armatora Rickmers Group a jego orginalna nazwa to Scorpio Rickmers. Po opuszczeniu stoczni w Ulsan, Korea Pd, stoimy na kotwicy w poblizu Szanghaju czekajac na wejscie na linie AE10 i niezaleznie od sporow dotyczacych wielkosci statku, po prostu sie ciesze, ze przyplyne moja lady do Gdanska:)
          Faktycznie 15.5K "Eleonory" to pojemnosc nominalna.

          • 12 0

          • Dzień dobry (1)

            Panie Kapitanie, macie stałe łącze satelitarne dla załogi czy tylko jest to przywilej Kapitana? Ciekawość zawodowa, proszę wybaczyć.

            • 0 0

            • wszyscy jada na bezprzewodowym Play'a - fakt.

              • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane