- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (94 opinie)
Nowe połączenie w BCT i giganty w DCT
W trójmiejskich portach wiosenne ożywienie. Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT rozpoczął obsługę nowego połączenia bezpośrednio z Wielką Brytanią, a do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w gdańskim Porcie Północnym od maja zaczną przypływać największe statki kontenerowe na świecie.
Unifeeder, lider europejskiej branży operatorów kontenerowych rozszerzył zakres działalności na Europę kontynentalną i Wielką Brytanię. Dzięki temu w miniony czwartek statek Merwedijk wywiózł z BCT pierwsze trzy kontenery bezpośrednio do Wielkiej Brytanii. Do tej pory większość tego typu połączeń miały jeden lub więcej przystanków w niemieckich lub holenderskich portach. Utworzenie bezpośredniego połączenia znacznie zmniejsza koszty ponoszone przez operatorów, a dla portu w Gdyni i BCT, oznacza to więcej klientów.
- Na tych zmianach skorzystają wszystkie strony wymiany handlowej, ale nie tylko one - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - Jednym z głównych beneficjentów będzie samo miasto i branża morska. Mam nadzieję, że to tylko pierwszy krok i w przyszłości powstanie więcej tego typu połączeń.
Unifeeder wszedł na brytyjski rynek w ubiegłym roku, otwierając trzy nowe szlaki żeglugowe pomiędzy europejskimi ośrodkami portowymi - Rotterdamem i Hamburgiem, a portami na terenie Wielkiej Brytanii - Felixstowe, Immingham, Teesportem, South Shields i Grangemouth. W przyszłym tygodniu Unifeeder uruchomi czwarte połączenie, w ramach którego jeden statek popłynie z Rotterdamu do brytyjskich portów, następnie wróci do Rotterdamu i skieruje się do portów w Gdańsku i Gdyni.
Dobre informacje płyną też z gdańskiego portu. Do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym od maja zaczną przypływać kontenerowce o pojemnościach 13 tys. TEU i 15,5 tys. TEU. Te gigantyczne statki należą do duńskiej firmy żeglugowej Maersk Line i mają pływać na linii AE 10 (Azja - Europa), pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, wśród których jest Gdańsk.
Linię transportową AE 10, z zawinięciem do DCT, zainaugurowano w styczniu ubiegłego roku, gdy do Portu Północnego wpłynął kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU. Teraz na tej linii pływać będą dużo większe statki. Pierwszym będzie Maersk Elba (ponad 13 tys. TEU). Przypłynie on 11 maja. W następnych tygodniach spodziewane są w terminalu kolejno Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk o pojemność 15, 5 tys. TEU.
Linia AE 10 połączyła Daleki Wschód z Europą, na trasie obejmującą m.in. porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie -Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii.
W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn : Liverpoolczycy kibicują Gdańskowi - wizyta reprezentantów miasta uhonorowanego tytułem Europejskiej Stolicy Kultury 2008 ; Berlin zdobyty - sukcesy Pomorzan na największych europejskich Targach Turystycznych ; Cumy rzuć - Żegluga Gdańska rozpoczyna nowy sezon...
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17.
Miejsca
Opinie (86) 10 zablokowanych
-
2011-03-18 10:54
Największy kontenerowiec w Gdańsku! Wow!!! (11)
W Gdańsku wszystko naj!...Największe dziury w jezdniach rownież...
- 58 23
-
2011-03-18 11:12
jakoś nikomu reprezentującemu wielki te dziury nie przeszkadzają (1)
to tylko małe pikusie histeryzują, bo im pupcie się wytrzęsują i 15 letnie szroty
- 3 11
-
2011-03-18 12:21
Ci reprezentujący to ślepi durnie :)
- 1 0
-
2011-03-18 11:39
najwieksza patologia tez
- 3 2
-
2011-03-18 12:21
Dobre :)
się uśmiałem :)
- 1 0
-
2011-03-18 12:47
Nie wiem czemu ironizujesz (2)
Akurat zawijanie takich kontenerowców to wydarzenie i ... niespodzianka.
Ironia się należała gdy był tu artykuł "Gigantyczny kontenerowiec w porcie w Gdyni" który ma mniej niż 6000 TEU.- 9 1
-
2011-03-18 13:32
no właśnie (1)
a się wszyscy wtedy zachwycali ;]
- 2 0
-
2011-03-18 14:40
wszyscy z Gdyni
z wypranymi mózgami w PR miasta i pismaków na profitach
- 7 1
-
2011-03-18 13:30
A wiecie co jest najzabawniejsze? (3)
Spośród największych miast Gdańsk jest na 3 miejscu pod względem jakości dróg. Najgorsze stan dróg ma Wrocław i Łódź. Ale mamy też największe trolle internetowe i malkontentów o wioskowym usposobieniu.
- 9 2
-
2011-03-18 14:31
te trolle to wiadomi mieszkańcy zza Sopotu (1)
- 4 2
-
2011-03-18 16:53
dokładnie
zza Sopotu ;)
- 2 0
-
2011-03-18 16:12
powiedz to zawieszeniu mojego samochodu;)
- 0 0
-
2011-03-18 10:55
Niby ok, ale te miasta... (4)
W języku polskim nie ma Shanghai jest Szanghaj i nie ma Gothenburg (zresztą takiego miasta nie ma nigdzie poza jęz. angielskim) jest Goeteborg. I do Zeebrugge nie będą już pływały.
- 21 3
-
2011-03-18 11:07
(3)
Częściowo się zgadzam, ale z drugiej strony , jak napisałbyś w języku polskim pozostałe nazwy:
Kaohsiung ,Aarhus,Yantian, Ningbo ?- 1 5
-
2011-03-18 19:10
Spadaj do London Zdrój
- 0 0
-
2011-03-18 20:14
Przecież to proste (1)
Używamy przecież polskich odpowiedników nazw miast, jeśli takowe istnieją. Masz racje Aarhus nie ma odpowiednika, ale jedziesz już raczej do Kopenhagi, a nie do Copenhagen. I tak samo z Yantian, odpowiednika brak, ale mówisz chyba Pekin, a nie Beijing. I pojedzisz np. do Lipska a nie do Leipziga czy Leipzigu.
- 1 0
-
2011-03-24 14:22
Danzig to również jest piękne, niemieckie miasto. Podobnie jak Gottenhafen...
- 0 1
-
2011-03-18 11:08
Uważam (1)
że Gdańsk ma szansę do dawnej świetności.Kiedyś słynął handlem ,dziś obsługą na dużą skalę kontenerowców.Gdańsk ma do tego wszelkie warunki,i trzeba to sprytnie wykorzystać,to i mieszkańcom się polepszy byt.
- 34 3
-
2011-03-18 11:55
Prawda. Jeszcze by się przydało reanimować żeglugę śródlądową.
- 12 0
-
2011-03-18 11:09
Maersk zamówił w dalekowschodnich stoczniach 10 kontenerowców o poj. powyżej 18 tys. TEU!! (2)
ponad 400 m. długości!!! To dopiero kolosy!
- 19 2
-
2011-03-18 16:14
zaraz w majty narobie ze szczęścia
- 4 2
-
2011-03-21 09:06
I ???
Niestety 18 tys nie wpłyną na Bałtyk, chyba że puste. Tak jak ten co z Gdyni zabrał 3 kontenery do W.Brytanii, oj drogi ten fracht!
- 1 1
-
2011-03-18 11:12
dobra wiadomość... (6)
... pracuję w DCT i jestem bardzo zadowolony ze firma się rozwija. W najbliższej przyszłości powstanie równiez park logistyczny powiązany z firmą. Mam nadzieję, że firma bedzie równie zadowolona z mojego zaangażowania.
- 31 17
-
2011-03-18 11:25
")))
"to mówiłem Ja Jarząbek :)))"
- 12 2
-
2011-03-18 14:29
JAK SIĘpracuje w dct? (4)
mozesz powiedzieć coś więcej?atmosfera?kasa?
z góry dziękuję- 0 0
-
2011-03-18 16:02
zarobki średnie- 4200 na rękę (2)
atmosfera taka sobie- dyrektorowi dośc często spada mydło pod prysznicem i wtedy mnie woła żebym się po nie schylił...
- 4 3
-
2011-03-18 16:08
(1)
4200 to chyba na STS z nadgodzinami
- 3 0
-
2011-03-24 15:47
Z tymi Waszymi nadgodzinami które Wam upierniczyli to nawet tyle nie wyjzdie
- 0 0
-
2011-03-18 16:16
20 lat temu pracowałem jako prezes w DCT. pozdrawiam dawnych współpracowników ;)
- 0 6
-
2011-03-18 11:17
taaa i zakaz wjazdu tirów :)
- 8 1
-
2011-03-18 11:22
Kontenery do UK (2)
Jeżeli transit time nie będzie porównywalny z TIRami a koszty door-door znacząco niższe od transportu samochodowego to taki serwis nie ma szans na przetrwanie. Kontenery mają mniejszą pojemność i ładowność od naczep, wymagają ramp załadunkowych i tylnego załadunku.
- 1 22
-
2011-03-18 11:32
Poczytaj sobie o typach kenenerow
Niezle sie zdziwisz, sa 45 HC PW o takiej samej zdolnosci zaladunkowej co naczepa, transit time porownywalny z ciezarowka z jednym kierowca, stawka moze byc nawet 2 krotnie nizsza!
- 4 2
-
2011-03-18 11:50
I w dodatku mogą więcej załadować do środka
Na naczepę nie wrzucisz 25 ton i nie przejedziesz tak przez Niemcy :)
Dodam, że jezeli kolej odbiera ładunki mogą spokojnie mieć 27 ton.- 6 0
-
2011-03-18 11:33
DCT - MERSK (4)
DCT to już terminal tylko MERSKA. Niestety Unifeeder odszedł do BCT. Tylko czekać aż na budynku terminala zawiśnie wielka Gwiazda Merska. Szkoda, że taki duży terminal z naprawdę świetnie wyszkolonymi operatorami, lukowymi nie może znaleźć nowego kontrahenta. A tak na marginesie ciekawe czy naszym sprzętem będziemy w stanie prowadzić operacje statkowe na tych "Kolosach", bo już teraz jest ciężko.
- 15 5
-
2011-03-20 12:49
Lukowi? (2)
Wy nie macie lukowych. Tylko osoby pelniace ta funkcje, nie zorganizowane i slabo wyszkolone .
- 0 2
-
2011-03-20 19:17
I po co te pyskówki (1)
A kim ty jesteś żeby to oceniać. Lukowi u nas są to bardzo zaangażowani pracownicy, którzy prowadzą operacje statkowe. Wystarczy zobaczyć średnią z STS-a. Pewnie sam byś chciał w DCT pracować na tym stanowisku - tylko się nie nadajesz.
- 0 0
-
2011-03-24 15:49
Haha tak jak Wasi operatorzy. Proponuje zwiększyć moce przeładunkowe wtedy możę przybęda nowi kontrahenci bo póki co jak słusznie zauwazyłeś wszystko od Was odchodzi. Unifeeder kolej. Gratulujemy !
- 2 0
-
2011-03-25 15:59
Świetnie wyszkoleni operatorzy i lukowi ?? no proszę cie ..... chyba nie mówimy o tym samm terminalu , ja mam zupełnie inne wrażenie
- 1 1
-
2011-03-18 12:13
Do kolegi ABC co pisze bzdury
Wprowadzasz ludzi w błąd. Nie wiem skąd masz takie dziwne dane na temat pojemności kontenerów. Są różne typy kontenerów, które maja różne długości, wysokości a przede wszystkim mogą być różnie ładowane (od góry albo są całkowicie otwarte "Flat rack". Nawet nie masz pojęcia ile chińczyki potrafią zapakować do jednego pudła. Dla mnie jesteś Dzbanem
- 17 1
-
2011-03-18 12:38
Elba najwieksza! (6)
Eleonora Maersk ma 11tys.TEU, a nie jak napisano 15,5 tys. TEU !!!!!!Maersk Elba jest jednym z najwiekszych kontenerowcow swiata!
- 11 5
-
2011-03-18 13:01
(5)
sprawdź najpierw zanim zaczniesz wypisywać głupoty:
http://www.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/our_services/vessels
(pełna lista i dane statków z floty Maersk Line zamieszcona na ich stronie)- 2 4
-
2011-03-18 13:17
Do Ani... najpierw dokladnie przeczytaj, kontenerowce tej klady moga zabierac do 15,500 TEU tyle ze calkowita ladownosc jest troche inaczej liczona i w rzeczywistosci zabiera znacznie mniej, poniewaz przy pelnym zaladunku i pelnej wadze takich kontenerow nie mialby statek takiej wypornosc, ale w rzeczywistosci gdyby mial same "pustaki" to by pomiescil 15000
- 9 1
-
2011-03-18 13:28
(3)
Elba wchodzi do eksploatacji dopiero 6 kwietnia.Jest zupelnie nowym statkiem!
- 5 2
-
2011-03-18 15:43
(2)
Pozdrawiam wszystkich uczestnikow tej dyskusji. Jestem Kapitanem "Maersk Elba" - dla niewtajemniczonych jest to statek nalezacy do niemieckiego armatora Rickmers Group a jego orginalna nazwa to Scorpio Rickmers. Po opuszczeniu stoczni w Ulsan, Korea Pd, stoimy na kotwicy w poblizu Szanghaju czekajac na wejscie na linie AE10 i niezaleznie od sporow dotyczacych wielkosci statku, po prostu sie ciesze, ze przyplyne moja lady do Gdanska:)
Faktycznie 15.5K "Eleonory" to pojemnosc nominalna.- 12 0
-
2011-03-19 19:37
Dzień dobry (1)
Panie Kapitanie, macie stałe łącze satelitarne dla załogi czy tylko jest to przywilej Kapitana? Ciekawość zawodowa, proszę wybaczyć.
- 0 0
-
2011-05-12 12:57
wszyscy jada na bezprzewodowym Play'a - fakt.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.