• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe suwnice RMG w DCT Gdańsk

VIK
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach.

Trzy nowe elektryczne suwnice RMG przeznaczone do pracy na bocznicy kolejowej DCT rozpoczęły przeładunki. Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne.



- Rozbudowa naszej bocznicy kolejowej podwoi nasze zdolności przeładunkowe na kolei do ponad miliona TEU. Pierwszy istotny krok został zrealizowany - przebudowa bocznicy tak, aby mogła być obsługiwana przez nasze nowe suwnice RMG. Następnie tory zostaną rozbudowane do długości 750 m, a ich liczba zwiększy się z czterech do siedmiu. Projekt ten wymaga starannego zaplanowania, ponieważ jest realizowany jednocześnie z odbywającymi się przeładunkami na bocznicy - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk. 
Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Jako że są zasilane elektrycznie, mają niższe emisje niż suwnice placowe RTG, które zastąpiły. Są nie tylko większe i bardziej wydajne, ale także szybsze z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 150 m na minutę. Dla wyobrażenia: wielkość suwnicy RMG to długość ośmiu kontenerów 20-stopowych postawionych jeden za drugim oraz wysokość ośmiu takich kontenerów postawionych jeden na drugim. Dodatkową funkcjonalnością suwnic RMG jest obracanie kontenera w osi pionowej o 360 stopni oraz możliwość pracy 24 h na dobę w każdych warunkach pogodowych, nawet przy wietrze o prędkości 90 km/h.

Nowe szyny i suwnice RMG są pierwszym krokiem w modernizacji kolei w programie T2b. Następnie DCT zwiększy liczbę torów z czterech do siedmiu i wydłuży je do 750 m, w efekcie tego DCT będzie miało tory kolejowe o długości 5,25 km, ponad dwukrotnie zwiększając możliwości przeładunkowe na kolei. Całość komponentu kolejowego programu T2B ma być ukończona pod koniec 2021 roku.

- Pomimo spowolnienia gospodarczego nadal 35 proc. wszystkich kontenerów w ruchu lądowym w porcie w Gdańsku wywozi się koleją. W DCT w pierwszych czterech miesiącach 2020 nie tylko wzrosła liczba ładunków obsługiwanych koleją, ale także wzrósł udział kolei ogółem. 35 proc. to bardzo dobry wynik, ale zarówno my, jak i nasi kontrahenci widzimy jeszcze większy potencjał w transporcie kolejowym - podsumowuje Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.
VIK

Miejsca

Opinie (56) ponad 10 zablokowanych

  • Taki rozwoj (1)

    To czemu niedawno byly zwolnienia??????????

    • 13 6

    • Wirus

      Nie było zwolnień tylko nie przedłużają umów

      • 9 0

  • (1)

    DCT ma chyba najgorszą opinię jako pracodawca wśród pracowników i byłych pracowników z regionu. Tam się aż tak dzieje, czy organizacji brak po prostu sprawnej komunikacji we/ze?

    • 12 8

    • Bo niektóre prostaki tam pracujące lubią robić do swojego gniazda.

      Pogadasz z jednym, czy drugim związkowcem to ręce opadają.

      • 8 3

  • Super firma, bardzo dobrze mi się tam pracuję. Fajny nowoczesny sprzęt, 3 przerwy na 12 godzin pracy, jednak w Polsce może być normalnie. brawo dct

    • 17 9

  • Operator

    Ja uwielbiam ta prace, nie wyobrażam sobie teraz sytuacji że miałbym zmienić pracę.
    Raz jest ciężej raz lżej ale to normalne.
    Oczywiście że trochę kasy mogło by być więcej.
    Pozdro załogo dct!

    • 3 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane