• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesna pilotówka. Z Cork do Gdyni

VIK
8 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Próby morskie pilotówki.

Irlandzka stocznia Safehaven Marine zbudowała i zwodowała nową łódź pilotową dla gdyńskiego przedsiębiorstwa Unipil. Jednostka jeszcze w tym miesiącu ma trafić do Gdyni, ale już dziś możemy ją podziwiać w akcji, dzięki filmowi z prób morskich przeprowadzonych niedaleko portu w Cork.



Jednostka "Pilot 1" została zbudowana na podstawie projektu "Interceptor 48". Jest to 44 kuter pilotowy przekazany przez Safehaven Marine stacjom pilotowym w portach na całym świecie.

- Założycielem, właścicielem i dyrektorem naczelnym stoczni jest Frank Kowalski, syn Irlandki i Polaka - weterana wojennego, który po II wojnie światowej osiadł w Wielkiej Brytanii. Frank Kowalski jest też projektantem łodzi budowanych przez Safehaven Marine i zazwyczaj sam je "oblatuje", jako doświadczony skipper - podał portalmorski.pl.

Gospodarka morska w Trójmieście



Jednostka powstała na zamówienie Przedsiębiorstwa Usług Morskich Unipil, które pilotuje statki wchodzące do portu. Firma została założona w 1989 roku przez 26 pilotów pracujących wcześniej dla Portu Gdynia.

Gdyński "Pilot 1" jest przystosowany do pracy przy oblodzeniu i posiada wzmocniony kewlarem kadłub, tak aby sprostać warunkom panującym w rejonie Bałtyku. Niespełna 15-metrowy, nowoczesny kuter pilotowy pomieści na swoim pokładzie nawet do siedmiu pilotów wraz z załogą. Ci skorzystają z wodoszczelnej kabiny zapewniającej dobrą widoczność, a bezpieczeństwo zapewni im tzw. self righting - system samoprostowania po przewrotce, przez co jednostka jest w stanie pracować w naprawdę wymagających warunkach.

Jak podał portalmorski.pl, dostarczenie nowego kutra dla pilotów w Gdyni możliwe jest jeszcze w tym miesiącu. Wszystko jednak zależy od obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa (Irlandia ostatnio przedłużyła ograniczenia). Pilotówka dla Unipilu dostarczona zostanie do Gdyni drogą morską (na pokładzie statku) lub na platformie samochodowej.
VIK

Miejsca

Opinie (82) 1 zablokowana

  • Co na to Pan Guzikiewicz? (5)

    Jako naczelny związków zawodowych Stoczni może powinien się wypowiedzieć dlaczego jednostki nie dało się zbudować w państwowej stoczni.

    • 41 0

    • Nie prowokuj bo ci zapluje monitor. Przecież wszystko co zło to przez .... (1)

      • 3 0

      • Tak tak pamiętamy przez ostatnie osiem lat i inne dyrdymały

        • 5 0

    • Cena i jakość. To jest kapitalizm nie komuna.

      • 3 0

    • on jest od palenia opon a nie od pracy

      • 10 0

    • Bo oni nie są od budowania statków.

      Teraz panie to my są polityki.

      • 14 0

  • To ten prom zbudowany przez Pis?

    • 5 2

  • dobra motorowka

    plywalbym

    • 13 1

  • PŻM zamawia statki w Chinach, Straż graniczna zamawia patrolowce we Francji, unipil zamawia pilotówkę w Irlandii.

    DNV GL nadzoruje budowę Baltic Pipe zamiast PRS.
    Mogę tak dłużej.
    Nie ma przymusu zamawiania w polskich przedsiębiorstwach, ale komu na sercu leży przemysł stoczniowy/morski tak naprawdę?

    • 37 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane