• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesny "suchy port" powstanie pod Tczewem

Robert Kiewlicz
9 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
We wrześniu 2011 spółka  PCC Intermodal otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie. W celu maksymalizacji wykorzystania zdolności przeładunkowych wybudowanych terminali, firma zakłada obsługę pociągów również innych operatorów logistycznych.   We wrześniu 2011 spółka  PCC Intermodal otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie. W celu maksymalizacji wykorzystania zdolności przeładunkowych wybudowanych terminali, firma zakłada obsługę pociągów również innych operatorów logistycznych.  

Suchy port o możliwościach przeładunkowych do 1 mln TEU rocznie planuje wybudować w Zajączkowie Tczewskim gdyńska spółka PCC Intermodal. Intermodal Container Yard ma powstać w 2014 roku. Spółka ma już zabezpieczone 500 tys m.kw. pod tę inwestycję.


Sieć regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal SA – połączenia obecne i plany rozwoju. Sieć regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal SA – połączenia obecne i plany rozwoju.
Potencjał wzrostu udziału transportu intermodalnego w polskim rynku transportowym. Potencjał wzrostu udziału transportu intermodalnego w polskim rynku transportowym.
- Jesteśmy obecnie na etapie organizacji całej naszej siatki połączeń - mówi Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal. - Intermodal Container Yard miał być zwieńczeniem naszej pracy. Jednak patrząc na zapotrzebowanie na rynku i to, co dzieje się w portach w Gdyni i Gdańsku prace nad inwestycją należy przyspieszyć.

Suchy port w Zajączkowie ma usprawnić transport kontenerów.W portach Gdynia i Gdańsk będą one przeładowywane na pociągi, następnie przewożone do terminalu w Tczewie i przeładowywane na naczepy, lub wagony i transportowane w inne części Europy.

Obecnie firma jest na etapie opracowywania studium oraz planu kolejnych etapów inwestycji. W najbliższych miesiącach nastąpią też zmiany w planach zagospodarowania terenów przeznaczonych pod suchy port. - Przy tej inwestycji chcemy silnie współpracować z trójmiejskim środowiskiem akademicki - dodaje Stefański. - Makiety i wizualizacje powinniśmy mieć gotowe w przyszłym roku.

Nowy terminal zajmie powierzchnię ok. 500 tys. m.kw. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU. Na terenie obiektu funkcjonować będą dwie suwnice bramowe, oraz przeładunkowy sprzęt naziemny. Znajdą się tam także biura klientów i służb kontrolnych.

PCC Intermodal SA to lider transportu intermodalnego w Polsce. Realizuje obecnie strategię budowy spójnej sieci połączeń intermodalnych w oparciu o nowoczesną infrastrukturę terminalową. Spółka od sześciu lat promuje w Polsce połączenia intermodalne (transport kolejowy + drogowy).

We wrześniu 2011 roku spółka otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie, który docelowo ma mieć możliwości przeładunkowe na poziomie 200 tys. TEU. Obecnie można tam przeładowywać do 100 tys. TEU.

PCC Intermodal należy do międzynarodowej Grupy PCC. W skład Grupy wchodzi blisko 70 spółek, zatrudniających ponad 2,1 tys. osób. Gdyńska spółka jest liderem przewozów intermodalnych (czyli kombinowanych kolejowo-drogowych) i pierwszym prywatnym operatorem logistycznym świadczącym usługi transportowe w oparciu o sieć regularnych połączeń kolejowych.

Spółka wykorzystuje sieć kolejowych połączeń pomiędzy terminalami lądowymi i terminalami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Hamburgu, Bremerhaven, Antwerpii i Rotterdamie Oferuje też klientom regularne dostawy ładunków kontenerowych pomiędzy każdą parą terminali w dowolnym kierunku. Akcje spółki notowane są Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Miejsca

Opinie (47) 1 zablokowana

  • a ja widze spory sens terminalu

    Mam kontener do "nadania". Po co mam wjezdzac do miasta, robic odprawe, szukac celnikow, zalatwiac papierki i wrtacac przez korki, przeciskac sie przez duze miasto. to samo zrobie w Tczewie: luzno, tanio, "nadam" kontener i zapominam o sprawie. PCC zrobi reszte. I spokojnie wracam do domu.

    • 2 2

  • DCT NAJLEPSZE (1)

    GZIE WY TYMI KALMARKAMI CHCECIE MILION TEU HEHE........ONE MILION PACO RABANA HEHE

    • 3 1

    • to

      DCT czym ładuje kontenery na wagony?

      • 0 0

  • Suchy port :-) tylko w POLSCE!!!

    Autorowi chodziło o centrum logistyczne?

    • 0 0

  • O, towary można wozić koleją ? (1)

    To odkrycie niebywałe, które (być może) kłam zada twierdzeniom pkp cargo, iż przesyłka pod Piłę z portu w Gdyni jechać musi 3 dni.

    • 0 0

    • to się nazywa burdel w PKP cargo. z Gdańska do Kwidzyna też jedzie 3 dni. W takim bajzlu jakim jest byłe PKP to nic nadzwyczajnego.

      • 0 0

  • konteneryzacja (1)

    Po to wymyślono konteneryzacje, żeby towar był od drzwi do drzwi. To się kłóci z tą ideą.

    • 1 0

    • Kolejny co uważa że pozjadał rozumy

      Nikt ci tego konteneru nie będzie przepakowywał, a tylko zmieniał środek transportu. Po to się tworzy takie centra logistyczne aby zbierać pojedynczych naczep i stawiać te kontenery na pociąg co zabiera x kontenerów, a potem na kontenerowiec co zabiera powiedzmy 100x. A w porcie w innym kraju dzieje się odwrotnie. Dzięki temu kontener podróżuje najdroższym środkiem transportu najkrócej.

      • 1 0

  • Super! (2)

    Może dzięki temu, TIRY przestaną wreszcie rozjeżdżać estakadę, i nie będzie remontowana co 3 miesiące... Przydałoby się rozładować ruch TIRów w trójmieście, a taka na pewno inwestycja się do tego przyczyni. Duży plus!

    • 5 1

    • głupek

      estakada debilu jest zbudowana po to zeby tiry nia jezdziły a nie przez miasto to osobówki jada tam goscinnie i mulo jak zjezdzaja w dół a pod góre to prawie pchaja ale taki dzban jak ty niezrozumie tego

      • 0 2

    • to

      po co ta estakada? ...

      • 0 1

  • to tylko bicie piany (2)

    raczej jest to wstep do tego kiedy PCC zostanie sprzedana DB

    • 1 0

    • chyba RŻD (1)

      ...ruscy mają chrapkę...bo jak na razie PCC cały czas jest pod krechą...i długo jeszcze będzie

      • 0 1

      • PCC na plusie

        W pierwszym kwartale 2011 PCC było już na plusie...

        • 0 0

  • ze statku na brzeg, potem na pociag,

    z pociagu na ciezarowke... i tak wszystko koczy się tam gdzie nie powinno :/

    • 0 0

  • REGULOWAĆ Wisłę

    Rozwijać Zeglugę Śródlądową

    • 2 0

  • Podobno już niedługo DB zastąpi PKP

    Jak sie dowiedziałem to Niemieckie DB ma zastąpić Polskie PKP.W Polsce się nic nie opłaci.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane