- 1 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (37 opinii)
- 2 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (109 opinii)
- 3 Energa z zyskiem za 2023 r. (63 opinie)
- 4 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (165 opinii)
- 5 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (205 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
Nowoczesny "suchy port" powstanie pod Tczewem
Suchy port o możliwościach przeładunkowych do 1 mln TEU rocznie planuje wybudować w Zajączkowie Tczewskim gdyńska spółka PCC Intermodal. Intermodal Container Yard ma powstać w 2014 roku. Spółka ma już zabezpieczone 500 tys m.kw. pod tę inwestycję.
Suchy port w Zajączkowie ma usprawnić transport kontenerów.W portach Gdynia i Gdańsk będą one przeładowywane na pociągi, następnie przewożone do terminalu w Tczewie i przeładowywane na naczepy, lub wagony i transportowane w inne części Europy.
Obecnie firma jest na etapie opracowywania studium oraz planu kolejnych etapów inwestycji. W najbliższych miesiącach nastąpią też zmiany w planach zagospodarowania terenów przeznaczonych pod suchy port. - Przy tej inwestycji chcemy silnie współpracować z trójmiejskim środowiskiem akademicki - dodaje Stefański. - Makiety i wizualizacje powinniśmy mieć gotowe w przyszłym roku.
Nowy terminal zajmie powierzchnię ok. 500 tys. m.kw. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU. Na terenie obiektu funkcjonować będą dwie suwnice bramowe, oraz przeładunkowy sprzęt naziemny. Znajdą się tam także biura klientów i służb kontrolnych.
PCC Intermodal SA to lider transportu intermodalnego w Polsce. Realizuje obecnie strategię budowy spójnej sieci połączeń intermodalnych w oparciu o nowoczesną infrastrukturę terminalową. Spółka od sześciu lat promuje w Polsce połączenia intermodalne (transport kolejowy + drogowy).
We wrześniu 2011 roku spółka otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie, który docelowo ma mieć możliwości przeładunkowe na poziomie 200 tys. TEU. Obecnie można tam przeładowywać do 100 tys. TEU.
PCC Intermodal należy do międzynarodowej Grupy PCC. W skład Grupy wchodzi blisko 70 spółek, zatrudniających ponad 2,1 tys. osób. Gdyńska spółka jest liderem przewozów intermodalnych (czyli kombinowanych kolejowo-drogowych) i pierwszym prywatnym operatorem logistycznym świadczącym usługi transportowe w oparciu o sieć regularnych połączeń kolejowych.
Spółka wykorzystuje sieć kolejowych połączeń pomiędzy terminalami lądowymi i terminalami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Hamburgu, Bremerhaven, Antwerpii i Rotterdamie Oferuje też klientom regularne dostawy ładunków kontenerowych pomiędzy każdą parą terminali w dowolnym kierunku. Akcje spółki notowane są Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Miejsca
Opinie (47) 1 zablokowana
-
2011-11-10 16:28
I kto będzie tym zainteresowany?
Porty? - nie, bo za składowanie kontenerów mają pieniądz. Spedytorzy? - nie, bo samochód nie będzie ganiał na pusto po zrzuceniu konteneraw porcie, żeby podjąć pełny Zajączkowie i vice wersa. Armatorzy? - możliwe, bo nie będą płacić za składowanie w porcie, ale i tam mają tam takie warunki, że wątpię aby koszty przerzutu koleją całej partii kontenerów były opłacalne. 3 razy lepszą komplementarną ofertę ma DCT. Ten pomysł jest nietrafiony, topienie kasy - no, ale to niemiec płaci...
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.