• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesny "suchy port" powstanie pod Tczewem

Robert Kiewlicz
9 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
We wrześniu 2011 spółka  PCC Intermodal otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie. W celu maksymalizacji wykorzystania zdolności przeładunkowych wybudowanych terminali, firma zakłada obsługę pociągów również innych operatorów logistycznych.   We wrześniu 2011 spółka  PCC Intermodal otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie. W celu maksymalizacji wykorzystania zdolności przeładunkowych wybudowanych terminali, firma zakłada obsługę pociągów również innych operatorów logistycznych.  

Suchy port o możliwościach przeładunkowych do 1 mln TEU rocznie planuje wybudować w Zajączkowie Tczewskim gdyńska spółka PCC Intermodal. Intermodal Container Yard ma powstać w 2014 roku. Spółka ma już zabezpieczone 500 tys m.kw. pod tę inwestycję.


Sieć regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal SA – połączenia obecne i plany rozwoju. Sieć regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal SA – połączenia obecne i plany rozwoju.
Potencjał wzrostu udziału transportu intermodalnego w polskim rynku transportowym. Potencjał wzrostu udziału transportu intermodalnego w polskim rynku transportowym.
- Jesteśmy obecnie na etapie organizacji całej naszej siatki połączeń - mówi Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal. - Intermodal Container Yard miał być zwieńczeniem naszej pracy. Jednak patrząc na zapotrzebowanie na rynku i to, co dzieje się w portach w Gdyni i Gdańsku prace nad inwestycją należy przyspieszyć.

Suchy port w Zajączkowie ma usprawnić transport kontenerów.W portach Gdynia i Gdańsk będą one przeładowywane na pociągi, następnie przewożone do terminalu w Tczewie i przeładowywane na naczepy, lub wagony i transportowane w inne części Europy.

Obecnie firma jest na etapie opracowywania studium oraz planu kolejnych etapów inwestycji. W najbliższych miesiącach nastąpią też zmiany w planach zagospodarowania terenów przeznaczonych pod suchy port. - Przy tej inwestycji chcemy silnie współpracować z trójmiejskim środowiskiem akademicki - dodaje Stefański. - Makiety i wizualizacje powinniśmy mieć gotowe w przyszłym roku.

Nowy terminal zajmie powierzchnię ok. 500 tys. m.kw. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU. Na terenie obiektu funkcjonować będą dwie suwnice bramowe, oraz przeładunkowy sprzęt naziemny. Znajdą się tam także biura klientów i służb kontrolnych.

PCC Intermodal SA to lider transportu intermodalnego w Polsce. Realizuje obecnie strategię budowy spójnej sieci połączeń intermodalnych w oparciu o nowoczesną infrastrukturę terminalową. Spółka od sześciu lat promuje w Polsce połączenia intermodalne (transport kolejowy + drogowy).

We wrześniu 2011 roku spółka otworzyła terminal kontenerowy w Kutnie, który docelowo ma mieć możliwości przeładunkowe na poziomie 200 tys. TEU. Obecnie można tam przeładowywać do 100 tys. TEU.

PCC Intermodal należy do międzynarodowej Grupy PCC. W skład Grupy wchodzi blisko 70 spółek, zatrudniających ponad 2,1 tys. osób. Gdyńska spółka jest liderem przewozów intermodalnych (czyli kombinowanych kolejowo-drogowych) i pierwszym prywatnym operatorem logistycznym świadczącym usługi transportowe w oparciu o sieć regularnych połączeń kolejowych.

Spółka wykorzystuje sieć kolejowych połączeń pomiędzy terminalami lądowymi i terminalami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Hamburgu, Bremerhaven, Antwerpii i Rotterdamie Oferuje też klientom regularne dostawy ładunków kontenerowych pomiędzy każdą parą terminali w dowolnym kierunku. Akcje spółki notowane są Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Miejsca

Opinie (47) 1 zablokowana

  • I kto będzie tym zainteresowany?

    Porty? - nie, bo za składowanie kontenerów mają pieniądz. Spedytorzy? - nie, bo samochód nie będzie ganiał na pusto po zrzuceniu konteneraw porcie, żeby podjąć pełny Zajączkowie i vice wersa. Armatorzy? - możliwe, bo nie będą płacić za składowanie w porcie, ale i tam mają tam takie warunki, że wątpię aby koszty przerzutu koleją całej partii kontenerów były opłacalne. 3 razy lepszą komplementarną ofertę ma DCT. Ten pomysł jest nietrafiony, topienie kasy - no, ale to niemiec płaci...

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane