• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy kontrakt stoczni Nauta

VIK
4 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak ma wyglądąć jednostka, której kadłub powstanie w gdyńskiej stoczni. Tak ma wyglądąć jednostka, której kadłub powstanie w gdyńskiej stoczni.

Stocznia Remontowa Nauta podpisała kontrakt na budowę częściowo wyposażonego kadłuba trawlera rybackiego dla norweskiej stoczni. Kadłub ma być gotowy do końca 2014 roku.



Statek będzie miał 69,90 m długości, 15 m szerokości i 6,4 metra wysokości pokładu głównego. Kadłub zamówiła norweska stocznia Stadyard AS. Jest to nowo powstała stocznia mieszcząca się w Maløy. Zajmuje się konserwacją i budową średniej wielkości statków. Stocznia przejęła zakład po spółce Blaalid Slip & MEK Verksted AS.

Stocznia Remontowa Nauta specjalizuje się w remontach, przedłużaniu i przebudowach jednostek pływających, takich jak: statki handlowe, rybackie, pomocnicze, techniczne i okręty wojenne. Działa od ponad 80 lat. Właścicielem stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu. Przychody z działalności operacyjnej Nauty wyniosły w 2010 roku niecałe 95 mln zł, na koniec obecnego roku szacowane są natomiast na 300 mln zł. Tylko do końca września sięgnęły one 179,6 mln zł.
VIK

Miejsca

Opinie (28)

  • A kto to będzie robił dla Nauty (5)

    Bo Nauta to szyld + obsługa, QC, coraz bardziej rozbudowana dyrekcja itd.

    • 16 2

    • Jak to kto....... (3)

      Wiesław B. i Jerzy K. a także sam Edward C. a tak na powaznie to rosnie mega konkurencja jedynej słusznej stoczni. Moze to i lepiej. we will see...........

      • 2 0

      • Znane postacie z Remontówki (1)

        Taki desant z Gdańska by pomóc Naucie;) Ciara... Ale za mordę Armatora umiał złapać jak była taka potrzeba. No i legendarne chodaki, ciekawe, czy nadal w nich chodzi:)

        A ta jedyna słuszna stocznia to niby kto, łaskawco?

        • 1 1

        • Chodzi.

          Wszyscy normalni się dziwią o co chodzi:-)

          • 3 1

      • d.pa

        Nic nie rośnie i niczym się skończy. Pachołki z wydumanym ego oraz emerytalne odpadki, młodzi uciekają.....

        • 2 2

    • jak to kto?

      jednoosobowe firmy czyli tak zwani śmieciowkarze

      • 1 0

  • maritim (3)

    dobrze że są te stocznie na pomorzu,gdyby nie one byłoby ciężko z pracą-Grabarz stoczni parówka Tusk miejmy nadzieję że nie będzie już pozbywał ludzi pracy.Stocznie nie dajcie się.

    • 18 7

    • Grabarz zakopuje trupy i taka jego rola, wolałbyś żeby trup leżał nad morzem i śmierdział? (1)

      jak coś nie produkuje a załoga jedyne o czym myśli to podwyżki i marsze na warszawę, to co to za firma?

      • 7 2

      • jesli w biurze siedzi wiecej osob niz na produkcji to jak cos ma dzialac??

        • 4 0

    • I dobrze zrobił.

      Gdyby tego nie zrobił, zamiast stoczni prywatnych produkcyjnych czy to statki, czy wiatraczki mielibyśmy państwowe molochy utrzymywane za naszą kasę produkujący tylko roszczeniowych leni i prezesików z gigantycznymi pensjami fundowanymi z naszych podatków.

      Chyba każdy kto miał fach w ręce i ochotę do pracy (a nie chlania na terenie zakładu jak co poniektórzy jeszcze kilka lat temu) pracę czy to w remontówce, czy innym Criście znalazł.

      • 6 0

  • a ta Norweska stocznia nie chce kupić już gotowych

    kutrów od nas z plaży?...takie ładne , amerykańskie......

    • 6 2

  • stoczniowiec (4)

    witam !zastanawia mnie czy stocznia doceni Polskich fachowców i dostaną oni godne swoich umiejętności pieniążki .Bo kwota 20-25 pln.na działalności gosp.to zdecydowanie kpina gdyż 5 złotych trzeba oddać państwu zostaje niewiele.OCZYWIŚCIE CIESZY TEN KONTRAKT. a to fakty niemcy 10euro,anglia 8-11funtów,norwegia 130-160 koron stawki za godzinę .pozdrawiam

    • 12 8

    • to wyjedź za granicę

      też mi wielki problem

      • 7 3

    • (1)

      W Norwegii dostaniesz i 300 NOK/h brutto. Ale roboczo-godzina w warsztacie samochodowym kosztuje 1000 nok a nie jak w Polsce 50-100 zł. Mieszkanie to ok 10.000 nok/m-c. Za przejazd samochodem przez most zapłacisz 100 nok, benzyna po 15-18 nok/l, czyli aż ~9 PLN/litr.

      130-160 nok/h to płacą polscy wyzyskiwacze w Norwegii. Normalna (miejscowa) firma nie zapłaci mniej jak 220 nok/h brutto za tak ciężką pracę.

      Praca w stoczni na działalności gospodarczej to oszustwo mające na celu tylko i wyłącznie wyzysk robotnika w majestacie prawa. Należy się umowa o pracę a nie tworzenie FIKCYJNYCH przedsiębiorstw.

      • 5 1

      • to nie wyzysk jeśli pracownik godzi się na te warunki

        tyle w temacie, bo chyba ci się epoki pomieszały.

        • 5 2

    • docenienie

      A ile panom fachowcom na działalności płaci stocznia Crist ?

      • 1 1

  • szkoda norwegów

    Ale się nowa stocznia z Norwegii w******a w bagno nauta to tak spitoli że az miło będzie patrzeć jak prawnicy dojada nautę . nauta ma sporą sprzedaż bo wojskowe statki robi tam płaca za przykręcenie żarówki 500 pln to jak tu nie zarabiać ale co będzie jak wojskowe się skończą???????????

    • 14 10

  • Nauta produkuje Trawlery dla Norwegów (4)

    Bo u nas z powodu niskich limitów połowowych wprowadzonych przez UE trawlerów nie potrzeba - wiekszość kilka lat temu pocieto na złom. Nieliczne kutry wożą po 270zł/rejs wędkarzy Paranoja

    • 10 1

    • To jest statek do połowów dalekomeorskich, oceanicznych. (3)

      Tych UE nie reguluje więc możemy sobie popłynąć też. UE wtrąca nam się w połowy bałtyckie, a tam Norwegowie specjalnie nie łowią, bo od nich to kawałek drogi jakby nie patrzeć.

      A co z urobkiem oceanicznym zrobić jak w Polsce sprzedać nie wolno, z powodu ograniczeń? Sprzedać za granica przed powrotem do Polski.

      Ciekawe tylko czy od czasu gdy interesowałem się tematem jeszcze jakiś ograniczeń nie wymyślono?

      • 2 0

      • To prawda połowy dalekomorskie to co innego (2)

        no to pozostając w temacie gdzież to się podział nasz dalekomorski Dalmor? Nie mamy ani rybołóstwa bałtyckiego ani dalekomorskiego ani przetwórstwa. Wilbo jak wiadomo splajtowało. Więc po co nam statki do połowu ryb nie wnikając nawet: kutry czy trawlery. A Norwegom się opłaca, mimo że koszty pracownicze maja dużo wyższe niż u nas

        • 0 0

        • (1)

          pi......lisz jak polamany! ja bylem w weekend na rejscie kutrem za 100 zl i przywiozlem 8kg dorsza : )

          • 0 0

          • Gratuluję

            A ile z tych 8kg rzucisz na rynek? 4 kg? he he zabawne. To co robisz to jest zabawa bez znaczenia dla gospodarki regionu

            To tak jakbym napisał że rolnictwo leży a Ty mi na to że p...lę bo zebrałeś 2 kg pomidorów na działce i jest OK

            We Władku - niegdyś największym naszym porcie rybackim szyper w październiku kasował po 270. Może w grudniu spadł popyt na rejsy i cena jest niższa. Nie każdy ma ochotę wystawiać d... do wiatru przy takiej pogodzie

            • 0 0

  • szału nie ma

    kadłub pokręcony, niełatwy w budowie i do tego tylko jedna sztuka. Powodzenia :)

    • 4 1

  • KONREM NAUTA (1)

    KONREM Nauta specjalizuje się w remontach, przedłużaniu i przebudowach jednostek pływających, takich jak: statki handlowe, rybackie, pomocnicze, techniczne i okręty wojenne.

    • 3 3

    • KONREM NAUTA

      k

      • 0 0

  • sejner

    szkoda armatora. Nauta nie zbuduje tego statku bo : nie ma gdzie budować, nie ma kim budować, nie ma konstruktorów ani technologów,

    • 4 2

  • wyniki Nauty

    ale wyniki finansowe ze sprzedaży są : 2009 rok : 9,27 mln zł zysku,
    2010 rok - 11,045 mln zł strat, 2011 rok - 10,65 mln zł strat
    no i co z tego że są duże przychody jak Nauta przynosi same straty.

    • 9 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane