• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal do przeładunku olejów w gdańskim porcie

erka
29 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
W ciągu 12 miesięcy w gdańskim porcie powstanie infrastruktura mogąca przeładowywać rocznie 80 tys. ton wyrobów tłuszczowych, dostarczanych nowoczesnymi tankowcami. W ciągu 12 miesięcy w gdańskim porcie powstanie infrastruktura mogąca przeładowywać rocznie 80 tys. ton wyrobów tłuszczowych, dostarczanych nowoczesnymi tankowcami.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA rozstrzygnął przetarg na dzierżawę terenu wzdłuż Nabrzeża Wiślanego zobacz na mapie Gdańska. Na powierzchni 1,7 hektara chce zbudować swój terminal spółka "Noba Poland Real Estate" należąca do holenderskiego NOBA BV. Spółka zajmuje się produkcją, przetwórstwem, składowaniem oraz dystrybucją olejów roślinnych, kwasów tłuszczowych, lecytyn i innych produktów powstałych podczas rafinacji olejów spożywczych.


W gdańskim porcie za kwotę 7 mln euro NOBA zamierza wybudować dziesięć zbiorników o łącznej pojemności 11,5 tys. ton W gdańskim porcie za kwotę 7 mln euro NOBA zamierza wybudować dziesięć zbiorników o łącznej pojemności 11,5 tys. ton

W gdańskim porcie za kwotę 7 mln euro Noba zamierza wybudować dziesięć zbiorników o łącznej pojemności 11,5 tys. ton wraz ze stanowiskami do przeładunku w relacji statek - terminal oraz ekspedycji cystern samochodowych ładowanych ze zbiorników. W Gdańsku Noba zamierza zbudować też laboratorium, gwarantujące dystrybucję wysokiej jakości produktów na rynek polski i krajów ościennych.

W ciągu 12 miesięcy powstanie infrastruktura mogąca przeładowywać rocznie 80 tys. ton wyrobów tłuszczowych, dostarczanych nowoczesnymi tankowcami.

Noba to wiodący producent i dostawca wysoko energetycznych produktów tłuszczowych dla przedsiębiorstw produkujących paszę dla zwierząt, obsługujących większość Europy.

Adresatami produktów spółki są producenci pasz w ośmiu krajach Europy. Innowacyjna technologia blendowania rozmaitych kwasów tłuszczowych pozwala firmie nabywać surowiec także w Azji i Ameryce Południowej. Większość produkcji firma realizuje w Amsterdamie, na własnym nabrzeżu i jednym z największych w Europie terminali do obrotu tłuszczami.

Noba w swoich placówkach w Holandii, Niemczech i Austrii posiada magazyny o pojemności ponad 100 tys. ton. Dysponuje też nowoczesną flotą tankowców. Noba wchodzi w skład Simadan Holding, który zajmuje się, między innymi, produkcją biodiesla drugiej generacji oraz pozyskiwaniem i przetwarzaniem odpadów organicznych w energię.
erka

Miejsca

Opinie (26)

  • Super (2)

    tylko że z handlu i magazynowania etatów nie przybędzie.
    Nam nie potrzeba kolejnych zbiornikw tylko inwestycji innowacyjnych i nie mam tu na myśli innowacji w stylu biureczk z komputerkiem na którym ktoś wklepuje godzinami kod oprogramowania procesora spłuczki WC w szalecie miejskim..

    Gdańsk pod przywództwem Adamowicza i członów PO przyciąga inwestycje degradujące srodowisko naturalne i liczące na zwolnienia podatkowe które po okresie zwolnienia znikają :-)

    • 13 38

    • Głupiś i tyle

      Nic się nie podoba i zawsze jedna odpowiedź etatów nie przybędzie.

      Wręcz przeciwnie. Magazyny i przeładunek musi ktoś obsługiwać, zarządzać ktoś musi, prowadzić obrót towarami oraz gospodarką magazynową także. A i pewnie z kilka etatów samej administracji się znajdzie. W samym takim zakładzie ze ok 50 etatów będzie spokojnie.

      Do tego, ktoś to musi zbudować, więc praca dla firm budowlanych projektowych, geodezyjnych. Ktoś musi przywieźć towar, a więc znów praca dla firm transportowych.

      Czyli mamy kolejne koło zamachowe ciągnące gospodarkę.

      • 17 1

    • jak etatów przybyło na przeróbce (nowa fabryka celulozy)

      to tylko narzekanie...tacy jak ty są podlani politycznym szambem i niczym więcej

      • 5 0

  • (8)

    Stocznia padła ale port jakby łapał drugi oddech. Może jednak nauczymy się czerpać korzyści z morza. Chciałbym widzieć większy ruch statków na Martwej Wiśle i w porcie zewnętrznym. Chociaż taki jak 30 lat temu.

    • 44 2

    • (7)

      To, co port łapie, to nie drugi oddech, tylko gruszki na wierzbie. Terminal PERN'u - wizualizacje, plany i zero działań. Eksploatacja zwija się, skąd może. Całe Westerplatte (nabrzeże towarowe, magazyn, terminal pasażerski) stoi puste od lat. Małe firmy próbują coś kręcić na dzierżawionych nabrzeżach, ale trafiają na beton w ZMPG. Nie mówię już o Europorcie. Plany, wizualizacje, listy intencyjne i nic więcej.

      • 3 11

      • (3)

        Jak sie czyta takie bzdury to ręce opadają, w zeszłym roku wyniki portu były w okolicach najlepszych wyników portu w historii (lata 70), wpływają największe kontenerowce świata, w DCT obsługuje się ruch tranzytowy do Rosji, powstaje już DCT II, powstaje port masowy, powstają mniejsze terminale.
        Tylko totalny laik moze porównywać porty do stoczni.
        Generalnie sukcesy portów polegają na tym że żaden polityk nie mógł położyć na tym łapy.

        • 12 0

        • Nie widzę nigdzie porównania stoczni do portu...

          • 4 1

        • Nie powiesz mi , że terminal na Westerplatte generuje jakieś zyski.Tam wieje pustkami . Jak przestały wpływać DFDSy to już nic się nie dzieje.Albo fatalni menedżerowie , albo ktoś specjalnie chce ich udupić .

          • 0 1

        • Zeszłoroczny wynik to zasługa ruskiej ropy, która się skończyła (hint: Ust Ługa). DCT nie jest nijak zasługą ZMPG - to całkowicie prywatny biznes zlokalizowany właśnie tu z powodu warunków geograficznych, gospodarczych i politycznych. Politycy - owszem - trzymają łapę na Porcie - wystarczy spojrzeć, jacy "specjaliści" zasiadają we władzach i RN.

          • 2 0

      • (2)

        Widzę że należysz do tych co widzą szklankę do połowy pustą. Zobacz co powstało i powstaje a nie czego się niebuduje. Co do etatów to ci co chcą pracować przejdą z nierentownych spółeczek które powstały po podziale dawnego Portu Gdańskiego do nowych terminali. Trochę optymizmu i szerzej oczy otworzyć.

        • 6 0

        • (1)

          Tak, bo szlag mnie trafia, jak widzę blokowanie wszelkich inicjatyw, bo "znajdziemy strategicznego partnera". Powstał DCT - nie udało się przeszkodzić. Sea Invest markuje powstawanie terminala masowego - ile to już lat, pięć? Powstał terminal masowy na Bytomskim - szumna nazwa na nabrzeże do przeładunku zbóż, kiedy Magrol robi więcej w pół roku. Co jeszcze powstało? W Siarkopolu tylko zburzyli wierzę, Westerplatte puste, eksploatacja zrezygnowała z połowy nabrzeży, a na reszcie ma po jednym dźwigu na 300 m nabrzeża, WOC ledwo zipie (fakt - powstała chłodnia), Europort stoi jak zaczarowany... Drogi? Do każdego wjazdu prowadzi droga z zakrętem minimum 90 stopni i dziurami na pół metra. Parkingi? Brak. Remonty nabrzeży? Przemysłowe III - dopuszczalne naciski nie pozwalają nawet wjechać ciężarówką pod statek... A spółeczki są rentowne na działalności, tyle że ZMPG jest ich udziałowcem (PGE w 99%), więc nie trudno mu tak poprowadzić księgowość, żeby je z powrotem przejąć (jak straż pożarną). Jestem REALISTĄ, a nie omamionym przez 'wizjonerów' entuzjastą cudzych sukcesów...

          • 1 0

          • Nie rozumiem, chciałbyś żeby to były sukcesy ZMPG ? Bo mi się wydaje (może jestem w błędzie bo nie pracuję w porcie już od wielu lat) że to właśnie oni są problem. Dla mnie to cud, że komuś wogóle udaje się coś wyrwać od zmpg i zainwestować niemałe pieniądze. Po latach marazmu i rozpadu nie możesz powiedzieć, że nic dobrego się nie dzieje. To wciąż mało ale jednak jest jakiś ruch.

            • 3 0

  • Port gdańsk (1)

    Port nie łapie drugiego oddechu ! Zarząd portu gdańsk sprzedaje eksploatację i za chwilę to samo będzie z portem co ze stoczniami. Kto jeszcze uwierzy w dobrą przyszłość polskich przedsiębiorstw polskich robotników ?

    • 11 22

    • tego oleju w głowie ciągle za mało

      • 10 0

  • Stocznia -To My (1)

    Sprzedawczyki Polskiego przemysłu stoczniowego .Stocznia Gdańska to chluba i historia .

    • 2 13

    • zmień płyte dziadek

      • 8 1

  • 'blendowania kwasów tłuszczowych' - WTF?! (3)

    może by tak napisać po polsku, panie Redaktorze? 'mieszanie'?

    • 15 2

    • A "WTF" to jest po polsku? (2)

      • 3 0

      • (1)

        Widzieliście
        Takie
        Fyrażenie

        • 0 0

        • Raczej:
          Widzieliście
          Taki
          Frazes

          :)

          • 0 0

  • oddać mądrze myślącym,polska juz nic nie da rady udowodnic w europie.

    dziadek mawiał : obce se wezmo ten kraj za grosze a polski honor i patriotyzm nada się nawet nie psu na bude.

    • 4 9

  • ta stocznia zawsze była niczym,pijaństwo i złodziejstwo zamiast solidnej pracy. (2)

    • 11 10

    • ?

      Port to nie jest stocznia, warszawiaku jeden!

      • 5 0

    • głowa boli od takich wpisów. baran zasługuje, żeby nazwać go baranem.

      • 2 0

  • UWAGA

    Do gimbusów na forum: port to nie jest stocznia!

    • 11 0

  • EJ - 1 potężny przewał .

    No to wyrzucą z rynku pracy TIRy do przewozu tłuszczu,co płacą podatek.A powstanie nowa firma zwolniona na pięć lat od podatku.Gratulacja dla posłów i senatorów,co biorą chorrendalną kasę z EJ-1.Znależli sposób na wyprowadzenie ciężkich milionów.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane