- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (203 opinie)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (132 opinie)
- 3 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (44 opinie)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 5 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (57 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
Nowy terminal produktów rolno-spożywczych w Gdańsku
Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych w gdańskim porcie. Najprawdopodobniej powstanie on w Porcie Północnym. W 2021 r. przeładunki ziarna w gdańskim porcie sięgnęły blisko 1,6 mln ton.
Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują
Podano też, że lokalizacja terminala produktów rolno-spożywczych w Porcie Gdańsk realizuje założenia "Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej" i będzie działać w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego.
Zboże będzie drogie. Ceny pieczywa też pójdą w górę
Polska pomaga w tranzycie ukraińskiego zboża
Ukraińskie porty eksportowały miesięcznie ok. 5 mln ton zboża. Obecnie eksport jest utrudniony i pomóc w tym ma m.in tranzyt przez Polskę. Jak zapowiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk, porty, przez które odbywać się będzie reeksport ukraińskich zbóż, to przede wszystkim Gdańsk i Gdynia.
Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę
Jak twierdzi były wiceminister transportu, prof. dr hab. Mirosław Chaberek z Katedry Logistyki i Systemów Transportowych (Wydział Zarządzania i Nauk o Jakości) Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Polska może odgrywać ważną rolę w imporcie i eksporcie ładunków na Ukrainę, stając się hubem logistycznym dla tego kraju. Niemniej jednak występuje szereg barier administracyjnych, organizacyjnych, infrastrukturalnych i finansowych, które sprawiają, że realizacja tej wizji będzie niezmiernie trudna.
Miejsca
Opinie (83) 2 zablokowane
-
2022-07-20 13:47
Opinia wyróżniona
Dla dotychczas realizowanych przeładunków zbóż infrastruktura portowa wystarczała. Rząd zakłada, że wojna na Ukrainie potrwa (5)
jeszcze wiele lat? Czy że zarżnie też rolnictwo?
- 23 8
-
2022-07-21 14:43
Wojna to tylko fragment problemu
Przy zmianach klimatu ceny żywności poszybują niezależnie od tego czy na Ukrainie będzie trwał konflikt czy nie.
- 2 1
-
2022-07-20 19:05
pis zarżnie wszystko
- 6 8
-
2022-07-20 14:35
Infrastruktura (2)
Nie wystarcza. Wystarczy zobaczyć co się dzieje na Marynarki Polskiej.
- 8 0
-
2022-07-22 17:51
A co się dzieje na osiedlowej Wyzwolenia?
- 0 0
-
2022-07-20 15:33
Niech jeżdżą Snieżną i Handlową.
- 1 0
-
2022-07-20 09:13
Opinia wyróżniona
Ma powstać kosztem rezygnacji z przeładunku innych towarów (12)
Warto być rzetelnym.
- 36 24
-
2022-07-20 19:08
i to dobry kierunek , wole zeby byly tam plody rolne , drzewo, elementy farm wiatrowych przeladowywane a nie siarka (2)
i inne szkodliwe dla zdrowia mieszkancow i srodowiska towary, ktore sa jak w afryce przeladowywane byle tanio bez uwagi na nic
- 5 1
-
2022-07-20 20:21
siarkopol ktorego przejol pern truje i nieszczy srodowisko naturalne zatruwa mieszkancow nowego portu i satoke gdanska (1)
- 3 0
-
2022-07-21 07:34
satoke?
- 1 0
-
2022-07-20 12:23
(4)
napisz cos wiecej o tym. Jak wiemy silosy w DCT juz stoja, te same gdzie inwestycje mialy byc prowadzone od 2016 roku ale inwestor sie wycofal
- 4 1
-
2022-07-20 12:34
(2)
te silosy przejął DCT i ma wszystko splantować.
- 3 0
-
2022-07-20 13:22
Opinia wyróżniona
DCT przejął działkę od nowej chłodni pago do obecnego placu składowania (prawie 7 hektarów)
reszta rozbudowy ma być w morze i w kierunku wschodnim, dlatego też rozbudowywali falochrony przez ostatnie lata.
Działka pod terminal Agro jest przewidziana pomiędzy przyszłym placem składowania DCT a obecnym placem składowania / terminalem węglowym / rudowym - w sumie ma ponad 27 hektarów. Agroport ma korzystać z rozbudowanego pirsu rudowego. Obecne silosy i reszta infrastruktury miały nie dawno przeprowadzoną kontrole i mają być rozbudowane i uzupełnione o resztę gratów.- 11 3
-
2022-07-20 13:14
Skąd te wiadomości
W obecnej chwili DCT będzie budowało
T3 w obszarze morskim na wschód ( tam gdzie pracują pogłębiarki) a co do pirsu rudowego to przymierzali się do dzierżawy gruntu ale ponoć nic z tego nie wypaliło- 2 1
-
2022-07-20 12:30
nie będzie ograniczeń
Ma być przebudowany pirs rudowy i na nim ma być tak jak kiedyś urządzenie do przeładunku zboża + odrębne osłonięte taśmociągi prowadzące do przebudowanych silosów i magazynu który jest od zabudowany.
- 2 1
-
2022-07-20 11:28
napisz jakich i gdzie (3)
- 13 3
-
2022-07-20 12:24
(2)
Jeśli to ma być Port Północny to:
jedyne miejsce to pętla tramwajowa.
- Port zrezygnował z budowy portu centralnego na wysokości Westerplatte.
- część pirsu rudowego przejął DCT wszystko ma być splantowane.
- teren obok DCT (na płd-wsch) wzdłuż plaży będzie budował DCT + port instalacyjny
Więc jeśli nie inny terminal to pętla tramwajowa.- 4 0
-
2022-07-20 13:38
Jest jeszcze nabrzeże węglowe ale tak jak mówisz najpewniej w pobliżu DCT
- 3 1
-
2022-07-20 13:12
Takie pytanie. Jak sytuacja na ukrainie sie wyklaruje to te silosy wiecej nie beda potrzebne?
- 6 2
Wszystkie opinie
-
2022-07-27 11:31
Nowy terminal?
Niestety mam wrażenie, że osoby decyzyjne działają pod wpływem impulsu włącznie z panem profesorem. Plan budowy terminalu zbożowego w porcie gdańskim już był i o ile się nie mylę to taka inwestycja została rozpoczęta. inwestycja została rozpoczęta ale nie zakończona - powód - zapewne z rachunku ekonomicznego inwestycja była nie opłacalna. Przeładunek 1,6 ml ton jest to ilość, która jest najmniejszych jak została wykonana w portach o podstawowym znaczeniu czyli Gdyni, Szczecin i Gdańsk. Do tego mam być do przedsiębiorstwo, którego właścicielem będzie skarb państw a to oznacza złe zarządzanie i mnóstwo etatów dla działaczy politycznych - koszty są mało istotne. I ostatnia uwaga - do pana profesora - w obsłudze zbóż ukraińskiego problemem nie są porty problemem jest transport kolejowy - np brak wagonowni, brak lokomotyw, brak maszynistów itp. Może jednak ktoś pomyśli zanim wyda publiczne pieniądze bo to jest najprostsze a działacze partyjni, którzy zajmują odpowiednie stanowiska zaczną zarabiać a nie tylko wydawać.
- 0 0
-
2022-07-20 09:35
nastepny powinien stanac w elblagu (11)
Buduja tam port i ten przeplyw wiec tam nalezy roziwijac tez biznes aby zrobic drugi gdansk
- 18 10
-
2022-07-20 10:00
Na kajaki nie pakują zboża (8)
Taka mała różnica
- 9 9
-
2022-07-20 10:27
Na sokzburaka napisali, że tam tylko kajaki mogą pływać? (7)
- 9 0
-
2022-07-20 10:42
Póki nie pogłębią, to raczej tylko rzeczne statki wejdą (2)
- 3 0
-
2022-07-22 17:58
Do Nowego Portu,to nawet prom samochodowy zlikwidowali. o promie wróc.
- 0 0
-
2022-07-20 13:41
no ale jak by najpierw tor pogłębili przed kanałem to by dopiero był ból poniżej pleców, że po co, za rok zarośnie itd :)
- 3 1
-
2022-07-20 10:39
Tak w PISie mają amfibie o zanurzeniu 1,5 m (3)
Będą pływały do Elbląga i woziły puch. Ale wiosną kiedy woda najwyższa. Latem kajaki i jacht posła Krasowskiego. Kaczor mu obiecał, że wypłynie na Bałtyk.
- 0 7
-
2022-07-20 20:59
Od Puchu to jest królowa DA,która zmieniła branżę.Odprawę dostała?
- 1 0
-
2022-07-20 11:42
tor wodny ma mieć ponad 6m głębokości (1)
- 5 2
-
2022-07-20 12:15
W przyszłości
- 3 0
-
2022-07-20 19:20
Marina Elbląg
W Porcie w Elblągu jest stary terminal zbożowy. Niema na świecie masowca,który był by wstanie tam w tej chwili dopłynąć.
- 2 1
-
2022-07-20 17:27
a co tam wpłynie? barka z jednym kontenerem?
- 2 4
-
2022-07-20 13:47
Opinia wyróżniona
Dla dotychczas realizowanych przeładunków zbóż infrastruktura portowa wystarczała. Rząd zakłada, że wojna na Ukrainie potrwa (5)
jeszcze wiele lat? Czy że zarżnie też rolnictwo?
- 23 8
-
2022-07-20 14:35
Infrastruktura (2)
Nie wystarcza. Wystarczy zobaczyć co się dzieje na Marynarki Polskiej.
- 8 0
-
2022-07-22 17:51
A co się dzieje na osiedlowej Wyzwolenia?
- 0 0
-
2022-07-20 15:33
Niech jeżdżą Snieżną i Handlową.
- 1 0
-
2022-07-21 14:43
Wojna to tylko fragment problemu
Przy zmianach klimatu ceny żywności poszybują niezależnie od tego czy na Ukrainie będzie trwał konflikt czy nie.
- 2 1
-
2022-07-20 19:05
pis zarżnie wszystko
- 6 8
-
2022-07-20 10:11
Powstanie jak stocznia promowa i CPK. (3)
- 28 8
-
2022-07-20 12:46
jeśli powstanie to zamkniesz się w piwnicy i odłączysz od sieci ? (1)
- 4 3
-
2022-07-21 17:28
Patryczku, chłopaczku z zadartym noskiem - siedź cicho i się nie odzywaj
- 1 0
-
2022-07-20 10:46
Przy pilnowaniu CPK Horała i jego pociotki zarobili fortunę przy pilnowaniu łąki.
Nachapali się na całe pokolenia ale spokojnie po zmianie władzy oddadzą z nawiązką to co zabrali Polakom :)
- 3 5
-
2022-07-21 14:33
Chleb pk 8 zł , masło 10 , , 18 zł na podstawowe produkty spożywcze, chleb dla 1 osoby niepracującej ciężko !!! Ile to potrwa ?
- 2 0
-
2022-07-21 14:31
Bardzo mały chlebek żytni w sklepie osiedlowym 7,99 , ludzie już zapomnieli jak prawdziwe chleby wyglądały!!!!
- 2 0
-
2022-07-20 10:09
Dopóki nie rozliczono sprawy Europortu nie zaczynajcie nowych podejrzanych interesow (1)
- 14 5
-
2022-07-21 14:16
A co dzielnica Nowy Port zyskuje na tym,ze leży przy porcie gdańskim? Ogromne zapylenie dzielnicy,zniszczone drogi i hałas calodobowy.Ludzie choruja.
- 0 0
-
2022-07-20 14:20
Gdańsk Nowy Port (3)
A kiedy Nowa Wyzwolenia?
- 4 1
-
2022-07-20 15:37
(2)
A kiedy obwodnica dzielnicy Nowy Port?Mieszkańcy ul.Wyzwolenia mówią stop przeładowanym.starym ciężarówkom do portu gdańskiego.Wyzwolenia to droga osiedlowa,nie dla tak cięzkiego transportu portowego.hałas i smog całodobowo,mieszkancy chorują przewlekle.
- 0 2
-
2022-07-20 16:25
(1)
nie widzisz, ze chca elewator z N.portu wyprowadzic i obwodnica psu na buty sie przyda!.
- 1 1
-
2022-07-21 14:12
Port gdanski bez dojazdu
Przeładunki portowe to nie tylko zboże,brakuje od lat dojazdu do portu,siłowo władowali cięzki transport portowy w osiedle mieszkaniowe,ludziom pod okna.
- 0 0
-
2022-07-21 08:57
Mam nadzieję że Ukrainę solidnie kasujemy za te usługi.
- 3 2
-
2022-07-20 10:34
To ja już nic nie kumam? Minister Kowalczyk z PiS nie tak dawno wmawiał Nam że jesteśmy żywnościowo samowystarczalni? (10)
A teraz budują terminal żeby poprawić bezpieczeństwo żywnościowe Kraju? Pora zacząć się bać, zbierać chrust, mniej jeść i pracować za miskę ryżu - tak to widzę - to efekt siedmiu lat rządów PiS. Najwyższa pora podziękować tym nieudacznikom i złodziejom a później rozliczyć czyli jak mówił Radosław Sikorski ` dorżnąć watahę` :) Jak można było w zaledwie 7 lat uczynić z Polski kraj który aspirował do G20 państwo które bardziej przypomina republiki bananowe rodem z Afryki ?
- 16 15
-
2022-07-21 07:37
masz nie aktualne treści, w tamtym roku Polska była 21 gospodarką świata i tak wciąż aspiruje do G20, może nie jesteśmy Japonią, USA czy Niemcami ale nie porównuj nas do Afryki, przed nami nie ma ani jednego afrykańskiego kraju, nawet RPA, Nigeria i Egipt są daleko w tyle
- 3 1
-
2022-07-20 10:58
Jak tak nie lubisz pisu (3)
to powinienies miec pretensje do całej po i tuska który sie zerwał do brukseli kase trzepać i olał swoja partie i obywateli. A jego super rzady doprowadziły do pisu a teraz go niemcy wysłąli zeby pożadek w polsce zrobił
- 5 1
-
2022-07-20 16:31
przed zrywka Tuska splacilismy ostatnie Gierkowe dlugi ,dwa lata rzadow Morawieckiego, pyk i mamy trzykroc wiecej jdlugu jak po Gierku.gdzie oni sie zerwa?.
- 3 3
-
2022-07-20 12:18
rudy wiedział wcześniej że przegrają wybory i podwinął kitę
i wyskoczył ze stołka premiera do Brukseli. Tacy ludzie nie zasługują na szacunek i za ten numer powinien mieć bana na wstęp do polskiej polityki do końca swojego życia. Do tego zostawił na stołku premiera kogoś na levelu intelektualnym Kidawy...Pamiętam to bo wybory w których wygrał głosowałem na tego nieudacznika (pierwsze wybory w życiu w sumie) pamiętam jak cała TV waliła w Kaczora i jego kumpli a wychwalała Tuska. Jak sobie przypomnę Kopacz jako premiera, Simoniaka jako ministra obrony albo Arłukowicza jako ministra zdrowia i ich wypowiedzi to słabo się robi. Wiele z tych wypoci jest nadal w sieci dostępna i można sobie przesłuchać co mówili wtedy i co mówią teraz. Do tego bezrobocie ok 15% oficjalne. Teraz wiele firm ciśnie 24h/dobę.
- 6 1
-
2022-07-20 11:03
Jeżeli chleb kosztował 1,15 a kosztuje 3 PLN, prąd kosztował 170 a kosztuje 600 to inflacja za PiS w ciągu 7 lat wyniosła ponad
200 %.
- 2 5
-
2022-07-20 13:42
ten terminal ma być do eksportu a nie importu żywności, my mamy nadwyżki jedzenia produkowane w Polsce
- 4 1
-
2022-07-20 10:43
(2)
Na wstępie, nie jestem za pisem. A odnośnie tej Twojej platformy która rządziła 8 lat... Rządzili i pokazali na co ich stać. Jednych i drugich czas wysłać na śmietnik historii. Czas na nowych.
- 5 4
-
2022-07-20 10:54
Ale ja nie jestem za Platformą - po prostu lepszych nie widzę :) Za PO nikt nie dostawał w rok dyplomu MBA po zaliczeniu roku u (1)
panów Czarneckich :) Żadna łajza nie mogła piastować najwyższych urzędów w spółkach Skarbu Państwa. Żaden `jaszczomb` nie mógł być szefem NBP. Prezes Trybunału nie gotował obiadów Panu Tuskowi. I w kranach płynęła ciepła woda a tej jesieni może już nie płynąć. Chleb kosztował 1,15 PLN a nie 3 złote a za prąd płaciłem ( sprawdziłem swoje rachunki z tamtego czasu ) 170 PLN za 2 miesiące a nie 600 jak teraz. To ja się pytam teraz publicznie jak żyć panie Morawiecki jak żyć ?
- 4 8
-
2022-07-20 11:58
o czym ty gadasz gościu ? dyktę pijesz sączoną przez chleb i mózg ci wyżarło ?
Powiedz może coś o znanym polityku, który hajtnął się z pisarką i chwali się dyplomami z Oxfordu, z których jeden kupił. Premierem był gość który skończył ledwo historię. Doczytaj sobie o mistrzach ze spółek z tamtego okresu, jak doczytasz to napisz coś konkretnego. NBP hmm uważasz że obecny prezes nie ma kwalifikacji ? xd to kto według ciebie je ma ? bo chyba jego CV nie znasz. Chleb kosztował 1,15 xd to porównaj cenę artykułów do średnich zarobków i sprawdź jakie było wtedy bezrobocie bo chyba nie łączysz tego ze sobą. Mówisz o cenach energii - dopowiedz jaki był kurs dolara wtedy i cena ropy i węgla na rynku.. a jak to sprawdzisz to pewnie styki ci się zewrą
- 9 3
-
2022-07-20 11:48
haha aspirowała do G20
ze średnią pensją na poziomie 2800 brutto i minimalną 1200, skąd połowa ogarniętych wyjeżdżała w siną dal by nie dać się wykorzystywać i okradać. To ta mistyczna zielona wyspa ryżego. Ten terminal dawno powinien być gotowy, teraz ma to znaczenie razy 10 z punktu widzenia tego co dzieje się na Ukrainie, my możemy tylko odpowiednio manewrując na tym kasę trzepać jako pośrednik a oni też będą mogli sprzedać swoje plony, które ru***ale kradną.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.