- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (68 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (127 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Nowy terminal w gdańskim porcie. Anwil pracuje nad koncepcją
Należąca do Grupy Orlen włocławska spółka Anwil ponownie szuka wykonawcy koncepcji terminalu morskiego w Porcie Gdańskim. Terminal ma być przystosowany do przeładunku nawozów. Oferty można składać do 20 marca 2020 roku.
Na nabrzeżu Bytomskim , w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Terminal ma służyć do przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz ich magazynowania.
Anwil zbuduje terminal morski w Gdańsku
To już kolejne postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy koncepcji terminalu. Pierwszy raz spółka opublikowała ogłoszenia w tej sprawie w lipcu 2019 roku. Oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie koncepcji terminalu można było składać do 22 lipca 2019 roku.
Teren do zagospodarowania pod inwestycję Anwilu w Gdańsku to ok. 3 ha. Koncepcja budowy terminalu powinna zawierać rozwiązania dotyczące branży drogowej i kolejowej, a także urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych. Zakłada się budowę układu torowego o długości min. 650 m dróg i placów manewrowych, urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych.
Terminal morski ma być przystosowany m.in. do rozładunku nawozów luzem oraz w big bagach z transportu kolejowego i samochodowego do magazynów, a z magazynu na statki. Wydajność rozładunku nawozów luzem z transportu kolejowego na magazyn powinna wynosić minimum 2 tys. ton na osiem godzin.
Czołowy producent nawozów w kraju
Anwil należy do grona największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Odgrywamy istotną w rolę w Wielkiej Syntezie Chemicznej. Od 2012 roku 100 proc. akcji Anwilu pozostaje własnością PKN Orlen.
Anwil opiera swoją działalność biznesową na dwóch filarach - produkcji PCW oraz nawozów azotowych, których - pod względem mocy wytwórczych - jest drugim producentem w kraju i 13. w Europie. Włocławska spółka z Grupy Orlen rozpoczęła produkcję nawozów 48 lat temu, a pierwszą tonę saletry amonowej wytworzyła już 17 grudnia 1971 roku. Od lat 90. XX w. instalacja produkcji saletry była systematycznie modernizowana, natomiast w 2000 roku uruchomiono instalację do wytwarzania saletrzaku, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do niemal 1 mln ton rocznie.
Miejsca
Opinie (34) 2 zablokowane
-
2020-03-09 18:05
Opinia wyróżniona
niech Anwil sobie te nawozy rozładowuje (2)
we Włocławku, Płocku albo Warszawie ewentualnie w Pcimiu, co z tego będzie miał Gdańsk? Podatek od gruntu, nieruchomości i kilkanaście góra kilkadziesiąt miejsc pracy i część z podatku PIT, pod warunkiem, że pracownicy będą te podatki opłacać w Gdańsku, dla portu opłaty z dzierżawy itp Słaby biznes dla Gdańska, chcemy jak najwięcej firm z branży
we Włocławku, Płocku albo Warszawie ewentualnie w Pcimiu, co z tego będzie miał Gdańsk? Podatek od gruntu, nieruchomości i kilkanaście góra kilkadziesiąt miejsc pracy i część z podatku PIT, pod warunkiem, że pracownicy będą te podatki opłacać w Gdańsku, dla portu opłaty z dzierżawy itp Słaby biznes dla Gdańska, chcemy jak najwięcej firm z branży nowoczesnych technologii, sektora IT, nawet BPO czy back office to lepszy biznes od śmierdzieli, idżcie z tym biznesem do Warszawy, tam centrala wszystkiego,niech maja też nawozy.
- 13 24
-
2020-03-09 19:31
gdyby nie port Gdańsk byłby taką pipidówą jak Pcim lub Płock, nie pasi Ci? to zapraszam wyp...ć
- 6 1
-
2020-03-09 18:47
Port tu jest od wieków.
Wyprowadź się jak Ci się nie podoba.
- 8 1
-
2020-03-09 15:54
Opinia wyróżniona
(2)
Napisze cała prawdę jako wieloletni pracownik portu
Rzeczywiście za tego zarządu portu prace remontowe ruszyły pełna parą
To naprawdę widać i to jest duży plus natomiast minus to nagminne pozbywanie się spółek portowych gdzie udział ma zmpg
Zostały tylko dwie rezerwa oraz eksploatacja
Obecny zarząd preferuję wynajem nabrzeży portowych spółkom nie związanym z zmpg (łatwe i wygodne )- 21 6
-
2020-03-09 22:28
no to w koncu tak jak powinno być (1)
Pożniej ZMPG i spółki eksploatacyjne to jedno i takie przelewanie z pustego w próżne. teraz zmpg inwestuje i kosztami obciąża spółki a te zarabiają więcej bo są wydajne a pozatym mają lepszą infrastrukturę i są wolne od polityków. PGE eksploatacja swego czasu statek robiła 3x dłużej niż konkurencja. Prywatni robią 3x tyle statków co PGE i dlatego mogą nawet 2x więcej zapłacic za nabrzeże i wraz wyjdą na swoje.
- 4 2
-
2020-03-10 09:07
Tylko kasa się liczy A co z ludźmi którzy pracowali po 20 ÷30 lat w porcie i odchodzą bo maja dość
- 2 1
-
2020-03-10 12:39
Opinia wyróżniona
Do normalnych
Każda inwestycja cieszy ale po co ją upolityczniać .Na zdjęciu widać też rozbudowane dużo wcześniej bo w latach 2010- 2012 nabrzeże Bytomskie.
- 3 1
Wszystkie opinie
-
2020-03-11 05:49
Drynky
ja wam powiem tak: olywka, citrynka i tomato i tyle w temacie Byznesu :)
pozdrawiam milionerów :)- 0 2
-
2020-03-10 14:39
Wiele hałasu o nic
Pomysł by przeładowywać nawozy aż na 3 ha terenu i przy dość płytkim nabrzeżu jest archaiczny. Poza tym to na razie konkurs na koncepcję. Do budowy terminala i do jego eksploatacji daleka droga .. nie ma się co podniecać obrazkami ..
- 3 0
-
2020-03-10 12:39
Opinia wyróżniona
Do normalnych
Każda inwestycja cieszy ale po co ją upolityczniać .Na zdjęciu widać też rozbudowane dużo wcześniej bo w latach 2010- 2012 nabrzeże Bytomskie.
- 3 1
-
2020-03-09 14:34
port gdańsk (1)
Fakt jest taki że wystarczy przepłynąć się białą flotą na odcinku Gdańsk- Westerplatte i widać jeden wielki plac budowy . Praktycznie wszystkie nabrzeża są w remoncie. Mam nadzieję że to wszystko jest dobrze pomyślane i będzie z tego kasa i miejsca pracy.
- 37 7
-
2020-03-10 09:31
I kolejny truciciel. Już wystarczy.
- 1 1
-
2020-03-09 15:54
Opinia wyróżniona
(2)
Napisze cała prawdę jako wieloletni pracownik portu
Rzeczywiście za tego zarządu portu prace remontowe ruszyły pełna parą
To naprawdę widać i to jest duży plus natomiast minus to nagminne pozbywanie się spółek portowych gdzie udział ma zmpg
Zostały tylko dwie rezerwa oraz eksploatacja
Obecny zarząd preferuję wynajem nabrzeży portowych spółkom nie związanym z zmpg (łatwe i wygodne )- 21 6
-
2020-03-09 22:28
no to w koncu tak jak powinno być (1)
Pożniej ZMPG i spółki eksploatacyjne to jedno i takie przelewanie z pustego w próżne. teraz zmpg inwestuje i kosztami obciąża spółki a te zarabiają więcej bo są wydajne a pozatym mają lepszą infrastrukturę i są wolne od polityków. PGE eksploatacja swego czasu statek robiła 3x dłużej niż konkurencja. Prywatni robią 3x tyle statków co PGE i dlatego mogą nawet 2x więcej zapłacic za nabrzeże i wraz wyjdą na swoje.
- 4 2
-
2020-03-10 09:07
Tylko kasa się liczy A co z ludźmi którzy pracowali po 20 ÷30 lat w porcie i odchodzą bo maja dość
- 2 1
-
2020-03-09 13:59
W Gdańsku przynajmniej coś się dzieje. (7)
A w Gdyni prezes zarządu portu wciąż opowiada o swoich kolejnych pomysłach. No tak to my drugiej Japonii w Gdyni nie zbudujemy!
- 26 11
-
2020-03-09 17:46
w gdyni rusza projekt portu zewnętrznego (3)
- 2 6
-
2020-03-09 19:29
(1)
rusza tak samo Port Centralny w Gdańsku, a nie w Gdańsku to już się coś dzieje bo kolej modernizują i stawiają nowe parkingi w porcie
- 3 4
-
2020-03-10 08:43
akurat z tego bym sie nie cieszyl. Kolejna chemia w porcie. W gdansku jeden z najwyzszych wspolczynnikow zachorowan na raka.
- 0 1
-
2020-03-09 18:17
Rusza jak stary diesel na mrozie.
- 5 2
-
2020-03-09 17:17
(2)
W Gdyni w porcie taki terminal do przeładunku nawozów sypkich i płynnych już jest od ponad 20 lat. Jak chcesz coś napisać,to najpierw się zorientuj.
- 8 8
-
2020-03-09 18:16
No i co z tego wynika? (1)
- 2 3
-
2020-03-10 08:42
To, ze Port Gdynia mial kilkudziesiecio milionowy zysk w tamtym roku. W tym bedzie jeszcze wiecej bo rok do roku tendencja jest wzrostowa.
- 1 0
-
2020-03-09 15:03
Brawo (6)
Nareszcie mamy władze , ktora rozumie i potrafi wykorzystać potencjał Polskich portów .
Tak trzymać !!!
Hasło " mamy przecież port w Hamburgu " to przeszłość , lepiej do tego nie wracajmy- 29 40
-
2020-03-09 15:06
Brawo (1)
Haslo " mamy przeciez port w Hamburgu " juz nie obowiazuje .
Dbajmy o to aby tak pozostalo- 21 16
-
2020-03-10 08:03
Co za brednie. Nigdy takiego hasła nie było a większość obecnie realizowanych remontów i budow przygotował jeszcze poprzedni zarząd za czasów PO. Obecny rząd zamiast wesprzeć porty w Gdańsku i Gdyni woli jednak wydawać miliardy na przekop mierzei dla statków o zanurzeniu 4 metry
- 3 3
-
2020-03-09 18:25
(2)
O jakiej władzy mówisz? Mam nadzieję, że o naszej gdańskiej władzy, bo jeżeli chodzi o PIS -owską to im jeszcze nic nie wyszło. Rozdali to co wypracowali poprzednicy i teraz tylko pozostało im podnoszenie podatków i generowanie inflacji. Jak dotkną się do portu, to okaże się w krótkim czasie, że prezesem został bibliotekarka z Włoszczowej, a do portu dopłacamy.
- 7 6
-
2020-03-09 19:29
w przypadku portów nie decydują samorządy tylko rząd, oczywiście za normalnego rządu byłoby 2x szybciej i 5x taniej ale jednak coś robią
- 3 3
-
2020-03-09 19:10
Zrob sobie test
Na inteligencje , wyjdzie marnie
- 3 5
-
2020-03-09 17:44
tak trzymać
- 7 3
-
2020-03-09 20:11
Fosfory
Obok jest terminal Fosforów Gdańsk. Tam można przeładowywać sypkie nawozy.
- 10 0
-
2020-03-09 18:05
Opinia wyróżniona
niech Anwil sobie te nawozy rozładowuje (2)
we Włocławku, Płocku albo Warszawie ewentualnie w Pcimiu, co z tego będzie miał Gdańsk? Podatek od gruntu, nieruchomości i kilkanaście góra kilkadziesiąt miejsc pracy i część z podatku PIT, pod warunkiem, że pracownicy będą te podatki opłacać w Gdańsku, dla portu opłaty z dzierżawy itp Słaby biznes dla Gdańska, chcemy jak najwięcej firm z branży nowoczesnych technologii, sektora IT, nawet BPO czy back office to lepszy biznes od śmierdzieli, idżcie z tym biznesem do Warszawy, tam centrala wszystkiego,niech maja też nawozy.
- 13 24
-
2020-03-09 19:31
gdyby nie port Gdańsk byłby taką pipidówą jak Pcim lub Płock, nie pasi Ci? to zapraszam wyp...ć
- 6 1
-
2020-03-09 18:47
Port tu jest od wieków.
Wyprowadź się jak Ci się nie podoba.
- 8 1
-
2020-03-09 15:14
Nawozy luzem? To chyba niezbyt zdrowe (2)
- 22 7
-
2020-03-09 19:30
kiedyś siarka luzem Wam nie przeszkadzała :D
- 5 1
-
2020-03-09 18:19
Zdrowe, zdrowe. Nie pękaj.
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.