• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal w gdańskim porcie. Anwil pracuje nad koncepcją

Robert Kiewlicz
9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk. Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk.

Należąca do Grupy Orlen włocławska spółka Anwil ponownie szuka wykonawcy koncepcji terminalu morskiego w Porcie Gdańskim. Terminal ma być przystosowany do przeładunku nawozów. Oferty można składać do 20 marca 2020 roku.



Na nabrzeżu Bytomskim zobacz na mapie Gdańska, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Terminal ma służyć do przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz ich magazynowania.

Anwil zbuduje terminal morski w Gdańsku



To już kolejne postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy koncepcji terminalu. Pierwszy raz spółka opublikowała ogłoszenia w tej sprawie w lipcu 2019 roku. Oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie koncepcji terminalu można było składać do 22 lipca 2019 roku.

Na nabrzeżu Bytomskim, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Na nabrzeżu Bytomskim, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen.

Teren do zagospodarowania pod inwestycję Anwilu w Gdańsku to ok. 3 ha. Koncepcja budowy terminalu powinna zawierać rozwiązania dotyczące branży drogowej i kolejowej, a także urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych. Zakłada się budowę układu torowego o długości min. 650 m dróg i placów manewrowych, urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych.

Terminal morski ma być przystosowany m.in. do rozładunku nawozów luzem oraz w big bagach z transportu kolejowego i samochodowego do magazynów, a z magazynu na statki. Wydajność rozładunku nawozów luzem z transportu kolejowego na magazyn powinna wynosić minimum 2 tys. ton na osiem godzin.

Czołowy producent nawozów w kraju



Anwil należy do grona największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Odgrywamy istotną w rolę w Wielkiej Syntezie Chemicznej. Od 2012 roku 100 proc. akcji Anwilu pozostaje własnością PKN Orlen.

Anwil opiera swoją działalność biznesową na dwóch filarach - produkcji PCW oraz nawozów azotowych, których - pod względem mocy wytwórczych - jest drugim producentem w kraju i 13. w Europie. Włocławska spółka z Grupy Orlen rozpoczęła produkcję nawozów 48 lat temu, a pierwszą tonę saletry amonowej wytworzyła już 17 grudnia 1971 roku. Od lat 90. XX w. instalacja produkcji saletry była systematycznie modernizowana, natomiast w 2000 roku uruchomiono instalację do wytwarzania saletrzaku, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do niemal 1 mln ton rocznie.

Miejsca

Opinie (34) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Drynky

    ja wam powiem tak: olywka, citrynka i tomato i tyle w temacie Byznesu :)

    pozdrawiam milionerów :)

    • 0 2

  • Wiele hałasu o nic

    Pomysł by przeładowywać nawozy aż na 3 ha terenu i przy dość płytkim nabrzeżu jest archaiczny. Poza tym to na razie konkurs na koncepcję. Do budowy terminala i do jego eksploatacji daleka droga .. nie ma się co podniecać obrazkami ..

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Do normalnych

    Każda inwestycja cieszy ale po co ją upolityczniać .Na zdjęciu widać też rozbudowane dużo wcześniej bo w latach 2010- 2012 nabrzeże Bytomskie.

    • 3 1

  • port gdańsk (1)

    Fakt jest taki że wystarczy przepłynąć się białą flotą na odcinku Gdańsk- Westerplatte i widać jeden wielki plac budowy . Praktycznie wszystkie nabrzeża są w remoncie. Mam nadzieję że to wszystko jest dobrze pomyślane i będzie z tego kasa i miejsca pracy.

    • 37 7

    • I kolejny truciciel. Już wystarczy.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Napisze cała prawdę jako wieloletni pracownik portu
    Rzeczywiście za tego zarządu portu prace remontowe ruszyły pełna parą
    To naprawdę widać i to jest duży plus natomiast minus to nagminne pozbywanie się spółek portowych gdzie udział ma zmpg
    Zostały tylko dwie rezerwa oraz eksploatacja
    Obecny zarząd preferuję wynajem nabrzeży portowych spółkom nie związanym z zmpg (łatwe i wygodne )

    • 21 6

    • no to w koncu tak jak powinno być (1)

      Pożniej ZMPG i spółki eksploatacyjne to jedno i takie przelewanie z pustego w próżne. teraz zmpg inwestuje i kosztami obciąża spółki a te zarabiają więcej bo są wydajne a pozatym mają lepszą infrastrukturę i są wolne od polityków. PGE eksploatacja swego czasu statek robiła 3x dłużej niż konkurencja. Prywatni robią 3x tyle statków co PGE i dlatego mogą nawet 2x więcej zapłacic za nabrzeże i wraz wyjdą na swoje.

      • 4 2

      • Tylko kasa się liczy A co z ludźmi którzy pracowali po 20 ÷30 lat w porcie i odchodzą bo maja dość

        • 2 1

  • W Gdańsku przynajmniej coś się dzieje. (7)

    A w Gdyni prezes zarządu portu wciąż opowiada o swoich kolejnych pomysłach. No tak to my drugiej Japonii w Gdyni nie zbudujemy!

    • 26 11

    • w gdyni rusza projekt portu zewnętrznego (3)

      • 2 6

      • (1)

        rusza tak samo Port Centralny w Gdańsku, a nie w Gdańsku to już się coś dzieje bo kolej modernizują i stawiają nowe parkingi w porcie

        • 3 4

        • akurat z tego bym sie nie cieszyl. Kolejna chemia w porcie. W gdansku jeden z najwyzszych wspolczynnikow zachorowan na raka.

          • 0 1

      • Rusza jak stary diesel na mrozie.

        • 5 2

    • (2)

      W Gdyni w porcie taki terminal do przeładunku nawozów sypkich i płynnych już jest od ponad 20 lat. Jak chcesz coś napisać,to najpierw się zorientuj.

      • 8 8

      • No i co z tego wynika? (1)

        • 2 3

        • To, ze Port Gdynia mial kilkudziesiecio milionowy zysk w tamtym roku. W tym bedzie jeszcze wiecej bo rok do roku tendencja jest wzrostowa.

          • 1 0

  • Brawo (6)

    Nareszcie mamy władze , ktora rozumie i potrafi wykorzystać potencjał Polskich portów .

    Tak trzymać !!!

    Hasło " mamy przecież port w Hamburgu " to przeszłość , lepiej do tego nie wracajmy

    • 29 40

    • Brawo (1)

      Haslo " mamy przeciez port w Hamburgu " juz nie obowiazuje .

      Dbajmy o to aby tak pozostalo

      • 21 16

      • Co za brednie. Nigdy takiego hasła nie było a większość obecnie realizowanych remontów i budow przygotował jeszcze poprzedni zarząd za czasów PO. Obecny rząd zamiast wesprzeć porty w Gdańsku i Gdyni woli jednak wydawać miliardy na przekop mierzei dla statków o zanurzeniu 4 metry

        • 3 3

    • (2)

      O jakiej władzy mówisz? Mam nadzieję, że o naszej gdańskiej władzy, bo jeżeli chodzi o PIS -owską to im jeszcze nic nie wyszło. Rozdali to co wypracowali poprzednicy i teraz tylko pozostało im podnoszenie podatków i generowanie inflacji. Jak dotkną się do portu, to okaże się w krótkim czasie, że prezesem został bibliotekarka z Włoszczowej, a do portu dopłacamy.

      • 7 6

      • w przypadku portów nie decydują samorządy tylko rząd, oczywiście za normalnego rządu byłoby 2x szybciej i 5x taniej ale jednak coś robią

        • 3 3

      • Zrob sobie test

        Na inteligencje , wyjdzie marnie

        • 3 5

    • tak trzymać

      • 7 3

  • Fosfory

    Obok jest terminal Fosforów Gdańsk. Tam można przeładowywać sypkie nawozy.

    • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    niech Anwil sobie te nawozy rozładowuje (2)

    we Włocławku, Płocku albo Warszawie ewentualnie w Pcimiu, co z tego będzie miał Gdańsk? Podatek od gruntu, nieruchomości i kilkanaście góra kilkadziesiąt miejsc pracy i część z podatku PIT, pod warunkiem, że pracownicy będą te podatki opłacać w Gdańsku, dla portu opłaty z dzierżawy itp Słaby biznes dla Gdańska, chcemy jak najwięcej firm z branży nowoczesnych technologii, sektora IT, nawet BPO czy back office to lepszy biznes od śmierdzieli, idżcie z tym biznesem do Warszawy, tam centrala wszystkiego,niech maja też nawozy.

    • 13 24

    • gdyby nie port Gdańsk byłby taką pipidówą jak Pcim lub Płock, nie pasi Ci? to zapraszam wyp...ć

      • 6 1

    • Port tu jest od wieków.

      Wyprowadź się jak Ci się nie podoba.

      • 8 1

  • Nawozy luzem? To chyba niezbyt zdrowe (2)

    • 22 7

    • kiedyś siarka luzem Wam nie przeszkadzała :D

      • 5 1

    • Zdrowe, zdrowe. Nie pękaj.

      • 2 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane