- 1 Zobacz jak powstaje potężna hala (72 opinie)
- 2 Rekordzista z Pomorza ma prawie 76 mln zł długu (29 opinii)
- 3 Mercor pracuje dla Tesla Gigafactory (106 opinii)
- 4 Zamrożone ceny energii dla firm (39 opinii)
- 5 Konserwator opóźnia sprzedaż pustostanu (156 opinii)
- 6 Był HIT, było Tesco, będzie osiedle (331 opinii)
Olavion znów zwiększa flotę. Rośnie konkurencja dla Lotos Kolej
Olavion, gdańska spółka wchodząca w skład Grupy Unimot i Rail Capital Partners, podpisały nowe umowy indywidualne na najem kolejnych czterech lokomotyw GAMA. W kwietniu 2023 r. Cargounit i Olavion podpisały ramową umowę najmu ośmiu nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Gama Marathon z silnikiem dojazdowym. Pierwsza lokomotywa Gama Marathon trafiła w kwietniu 2023 r. do Olavionu, a kolejne mają zostać przekazane przewoźnikowi do końca roku.
Olavion staje się coraz poważniejszą konkurencją dla Lotos Kolej. Co ciekawe, spółką kieruje były wieloletni prezes Lotos Kolej - Henryk Gruca. W maju 2017 r. Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracił wówczas właśnie prezes Henryk Gruca.
Olavion zwiększa liczbę lokomotyw
- Pozyskujemy kolejne nowoczesne lokomotywy. Jest to spójne z naszą strategią funkcjonowania spółki. Ambicją Olavion i oczekiwaniem Grupy Unimot jest utrzymanie wzrostu realizowanych przewozów dla klientów spoza Grupy. Nowe lokomotywy dostarczone przez RCP zwiększą możliwości Olavion do obsługi nowych kontraktów i pozwolą umocnić pozycję Olavion na rynku - mówi Henryk Gruca, prezes zarządu Olavion.
Gama to lokomotywa elektryczna, która umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie do 3,2 tys. ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili.
W Gdańsku rośnie kontrtendencja dla Lotos Kolej
Grupa Unimot, niezależny importer paliw w Polsce, na początku 2023 r. w podpisała umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego. Spółka Olavion świadczy na podstawie posiadanej licencji usługi transportu kolejowego w Polsce, a także usługi spedycyjnej w kraju i za granicą. Posiada wykwalifikowaną kadrę menadżerską, maszynistów oraz dyspozytorów, a także wieloletnie relacje i umowy pozwalające na świadczenie usług przewozowych i spedycyjnych dla swoich zleceniodawców.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-27 10:10
Lotos Kolej (3)
Gdyby nie ta frajerska sprzedaż i rozbicie grupy lotos , to lotos kolej dalej wywoziłby wszystkie produkty które wyprodukowała rafineria , i żaden olavion ani unimot nie miałby kolesiowskich pisowskich kontraktów . Dlaczego nie zabierają przewozów z Cargo , bo co stryjek Dudy siedzi w zarządzie . Gdańsk to wytrzyma karma powróci
- 41 11
-
2023-06-27 16:31
Odp
Ty tak na poważnie, w D byłeś i G widziałeś, za dużo TVPis.
- 3 2
-
2023-06-27 16:46
PiSowskie kolesiostwo
Tak dla przypomnienia to właśnie PiS doprowadził do sprzedaży Grupy Lotos i po połączeniu z Orlenem oddał kontrakty LK na rynek bo polityką ich jest wozić tylko dla Orlenu ️️️
- 6 0
-
2023-06-27 16:50
Przewozy z Cargo
Cargo spadło w ostatnich latach o ponad 10% w pracy przewozowej - za rządów PiS :)
Wiec z Cargo tez zabierają przewozy - nie ma kolesiostwa tylko jakość świadczonych usług.- 3 1
-
2023-06-27 12:33
Prosta sprawa
Silnik dojazdowy, czyli dodatkowy spalinowy służy do dojeżdżania gdy nie ma trakcji elektrycznej, przydaje się to podczas wykonywania manewrów. A sama nazwa Gama Maraton wskazuje, że może przejechać na spalinowym silniku dystans maratonu.
- 4 0
-
2023-06-27 11:19
Wszystko fajnie...
tylko kto wymyśla nazwy lokomotyw? Imiona to jeszcze rozumiem, ale ostatnio widziałem "Garnek". No można i tak.
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.