• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orlen wyczarterował supertankowiec od firmy rodziny Onassis

Robert Kiewlicz
24 listopada 2023, godz. 10:30 
Opinie (146)
Orlen wyczarterował supertankowiec na potrzeby odbioru wenezuelskiej ropy naftowej. Orlen wyczarterował supertankowiec na potrzeby odbioru wenezuelskiej ropy naftowej.

Orlen Trading Switzerland, spółka tradingowa Orlen, wyczarterował supertankowiec Olympic Trophy klasy VLCC (Very Large Crude Carrier) na potrzeby odbioru wenezuelskiej ropy naftowej. Ładunek nie trafi jednak do polskich rafinerii. Ropa ma zostać sprzedana kilku odbiorcom. Nieoficjalnie mówi się, że trafi do Chin.



- Orlen Trading Switzerland, spółka tradingowa Orlen, wyczarterował tankowiec na potrzeby odbioru wenezuelskiej ropy naftowej, który planowany jest w grudniu 2023 r. Zgodnie z umową czarteru ładunek może być dostarczony do wielu lokalizacji. Spółka nie przewiduje jego dostawy do żadnej rafinerii należącej do Grupy Orlen - ani w Polsce, ani za granicą - czytamy w informacji przekazanej przez Orlen portalowi Trojmiasto.pl.


Orlen kupuje wenezuelską ropę naftową



Jak twierdzą przedstawiciele Orlenu, prowadzi on działalność tradingową i, podobnie jak czołowe światowe spółki tradingowe oraz wiodące firmy naftowe, handluje surowcem z wielu kierunków, m.in. z Zatoki Perskiej, Morza Północnego, Stanów Zjednoczonych czy - ostatnio - z Wenezueli.

Przebudowa Olympic Trophy,



- Działania koncernu zawsze prowadzone są w zgodzie z międzynarodowymi regulacjami i uwzględniają obowiązujące sankcje, również te dotyczące dostaw surowców - czytamy w informacji przekazanej przez Orlen.


Supertankowiec wyczarterowany od firmy rodziny Onassis



Statek Olympic Trophy został zbudowany w 2010 r. w stoczni Hyundai Heavy Industries Co Ltd jako rudowiec. W 2014 r. został przebudowany na olbrzymi zbiornikowiec klasy VLCC. Statek ma 340 m długości i 60 m szerokości. Supertankowce VLCC to statki o wyporności od 200 tys. DWT do 320 tys. DWT. Niektóre z nich są w stanie tylko pod bez ładunku przepłynąć Kanał Sueski.

Jak informuje Portal Morski, armatorem zarządzającym i operatorem VLCC Olympic Trophy jest Olympic Shipping & Management, spółka zależna armatora statku - Onassis Group - kontrolowanej przez rodzinę Onassis - spadkobierców fortuny magnata transportu morskiego Arystotelesa Onassisa.

Opinie (146) ponad 20 zablokowanych

  • A my za to placimy (1)

    Tak samo jak za gazowce wyczarterowane (to nie są nasze statki)- zainteresujcie się jaka jest stawka dzienna za czarter.Mielismy kiedyś duże tankowce ale po 89 komuś to przeszkadzało.

    • 8 4

    • blad!,masowce,drobnicowce tak,ale tnkowce?,nie przypominam sobie!,stoczniowiec z GSR.

      • 0 0

  • Po co nam Orlen jak jest aral

    • 2 0

  • czarter tego tankiera to jak rafineria Mozejki,bedziemy to splacac!.

    • 0 0

  • mi to wisi dogłebnie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane