• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem promów w dokach Remontowej

VIK
18 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

Promy w Gdańskiej Stoczni Remontowa.


W Gdańskiej Stoczni Remontowa SA już tradycyjnie sezon zimowy rozpoczął się "paradą promów". Od końca grudnia ub.r. do połowy stycznia br. zawinęło tu kilkanaście jednostek tego typu, a na kolejne miesiące awizowane są następne.

 

Już w ub. roku zimą stocznia odnotowała "promowy rekord" goszcząc jednocześnie aż osiem promów w jednym czasie. W tym roku nie jest inaczej.

W ub. tygodniu w dokach i przy nabrzeżach stoczni stało osiem promów, wśród nich m.in.:

  1. Spirit of Vancouver Island, na którym trwa przebudowa systemu napędowego na zasilanie skroplonym gazem ziemnym. Jest to jedna z największych jednostek we flocie kanadyjskiego armatora BC Ferries. Statek obsługuje połączenie Metro Vancouver - Victoria (Tsawwassen - Swartz Bay) - najbardziej uczęszczaną linię promową, na której operuje BC Ferries.
  2. Baltic Queen, należący do estońskiego armatora Tallink. Jednostka obsługuje linię Sztokholm -Tallin.
  3. King Seaways należącym do DFDS Seaways,
  4. Finnmaid,
  5. Sassnitz,
  6. Finlandia,
  7. Tom Sawyer,
  8. Normandie.

Wśród awizowanych na kolejne dni był prom Princess Anastasia.
  • Spirit of Vancouver Island
  • Baltic Queen
  • King Seaways
  • Tom Sawyer

- Zima to sezon, w którym zmniejsza się liczba promowych przewozów pasażerskich i towarowych, toteż armatorzy wykorzystują ten okres na przeprowadzenie remontów okresowych swoich statków. Największa polska stocznia remontowa specjalizuje się w remontach i modernizacjach promów pasażersko - samochodowych i towarowych (ro-ro). Każdego roku armatorzy kierują tu takie jednostki, pływające po Bałtyku, a także z rejonów Morza Północnego, Kanału La Manche i Morza Irlandzkiego - mówi Grzegorz Landowski, rzecznik Remontowa Holding, do którego należy Gdańska Stocznia Remontowa.
Z usług stoczni korzystają m.in.: Finnlines, Stena Line, Brittany Ferries, TT-Line, BC Ferries, Tallink Silja, DFDS, MOBY Spl, Eckerö Line i inni.

- Tej zimy, pierwsze promy na remonty do Gdańska zaczęły przypływać już w ostatnich tygodniach ub. roku, a były to m.in.: Scottish Viking, Finnbreeze, Finnsea, Skania i Ark Futura - dodaje Landowski.
VIK

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • (4)

    Byłem i po pierwszym razie uciekłem. King Seaways nazywany przez załogę Auschwitz Seaways. Pływający obóz pracy z rąbniętymi duńczykami i korpo bełkotem na meetingach załogi. Mobbing i pensja poniżej zasiłków dla bezrobotnych w Danii.

    • 36 3

    • DFDS (1)

      Jakie pensje dla stewardes/stewardów w DFDSie w 2019 roku? Dalej niecałe 1300 euro miesięcznie za pracę po 12-14 godzin dziennie, 7 dni w tygodniu, płatne oczywiście tylko w trakcie pobytu na statku, bez opłaconych składek emerytalno-rentowych i NFZ w Polsce, czy coś się może zmieniło?

      • 8 2

      • DFDS

        A jak myślisz Gulczas. Tam czas się zatrzymał w czasach galerników i niewolników. Dalej płacą tak jak chce nasz premier na michę ryżu i nic poza tym. Ta firma się nigdy nie zmieni. To samo jest na English Channel. A jak się nie podoba to zawsze ktoś z pokaźnej rodziny królika i znajomych chętnie twe miejsce zajmie.

        • 0 0

    • (1)

      Ja raz byłem na tym promie jako pasażer, na trasie IJmuiden - Newcastle. Zwróciło moją uwagę, że port macierzysty to Kopenhaga. Zastanawiałem się, czy to nie oznacza, że armator powinien stosować duńskie przepisy prawa pracy? (Nie znam się, pytam tylko). Prom, jak to prom, zaletą podróży autem do północnej części GB tą drogą jest to, że można się wyspać, przez, o ile pamiętam kilkanaście godzin podróży. Natomiast nie mogę się nadziwić, że niektórzy wybierają się na rejs promem, jako na atrakcję samą w sobie - dla mnie - nuda. ;-)

      • 7 3

      • port macierzysty i bandera

        Statek pływający pod banderą danego państwa traktowany jest jak terytorium danego państwa i obowiązuje na nim prawo państwa bandery.

        • 6 2

  • No coż, prywatna stocznia jakoś może... (10)

    • 104 3

    • Ale przecież Lotos jest państwowy!! (5)

      I przynosi zyski....

      • 6 7

      • Ale Lotos ... (2)

        ... gdyby był prywatny przynosiłby o kilkadziesiąt % zysków więcej dla swego Właściciela. A tak można pobawić się za moją kasę w jakieś Możejki. Poza tym przetwórstwo ropy i jej sprzedaż to prosty biznes. Wystarczy mieć rafinerię.

        • 12 1

        • Gdyby był prywatny (1)

          To by należał do żyda, niemca albo ruska i pieniądze by szły za granice, Polscy by pracowali za parę srebrników.

          • 0 0

          • a tym państwem to kto niby rządzi?

            • 0 0

      • (1)

        Bo póki co jest w branży, która tak czy owak przynosi zyski.

        • 9 0

        • kghm, pkp intercity, Cargo, Porty też przynoszą zyski....

          • 1 0

    • zamknięcie państwowych stoczni to była jedyna możliwość restrukturyzacji (1)

      Inaczej nie dało się pozbyć darmozjadów, bandy pijaków, dyrektorów. Ci co pracowali i chcieli pracować szybko znaleźli pracę, zarabiają tyle samo albo i lepiej, dostali odprawę z wcześniejszej roboty i wyszli na tym na plus. W prywatnych rękach liczy się rentowność a Państwowe znaczy niczyje więc można kraść, oszukiwać, ściemniać.

      To samo powinno się zrobić z górnikami i niestety nie ma innej opcji.

      • 41 2

      • Jest inna opcja

        Tez jestem zwolennikiem wlasnosci prywatnej ale nie jest tak,ze panstwowa wlanosc zawsze oznacza strate.Pokazuja to wyniki spolek skarbu panstwa za czasow obecnej koalicji.Zdecydowana wiekszosc z nich,jak za dotknieiem czarodziejskiej rozdzki zaczela przynosic zyski(np. lot,gornictwo itd.)W krajach UE,tez mozna podac duzo takich przykladow np. we Francji.(Orange).Nie chce wszczynac politycznej"jatki" ale to co napisalem powyzej to fakty(moim zdaniem).,a z faktami podobno sie nie dyskutuje.

        • 6 5

    • bo prywaciarz myśli jak zarobić. Państwowe to kilka lat tworzenia zarządów, a robota stoi

      • 11 3

    • Może bo prace wykonywane są 24/7 od kadłubów po malarzy.
      No i prywatna więc mniej "pasożytów" biurowych niż w spółkach skarbu państwa.
      Ważne że płacą na czas no i jest praca

      • 44 2

  • Robert ma 100% racji , mój syn i synowa pływali u Dunola . Połowa załogi to Filipińce a druga połowa to Polusy . Płace jak na zasiłku w Danii . Co do stoczni to tania siła robocza a co za tym idzie niższe koszty napraw napędzają klientów . Widzę iż statki na redzie oczekują nieraz i dwa tygodnie by wejść na dok a przecież czas to pieniądz . Widać że i tak się to opłaca .

    • 0 2

  • Niewola (1)

    A ilu tam pracuje na etacie w tej prywatnej firmie a ile na smieciowkach?

    • 3 2

    • 1600 na etacie

      1600 na etacie

      • 0 0

  • as (3)

    ST.Remontowa nie ma ośmiu doków

    • 3 1

    • 5 dokow ma remontowa (2)

      5 dokow ma remontowa i daje rade

      • 0 0

      • Naucz się liczyć (1)

        GSR ma 8 doków, 6 stałych i 2 pływające o nazwie REM 25000

        • 1 0

        • Doki pływające

          Wszystkie doki w Remontówce są pływające

          • 0 0

  • Ciekawe... (3)

    Nie wiedziałem że Remontowa ma 8 doków.

    • 30 8

    • Tak, ma 8

      Wytłumaczyć?

      • 1 0

    • doki

      Remonty nie koniecznie w dokach,przy nabrzeżu też.

      • 6 1

    • jest napisane w dokach i przy nabrzeżu , osiołku.

      • 14 4

  • Pogłębianie (4)

    Z tego co czytałem port wewnętrzny będzie pogłębiany do 12,5 metra, ale nie tyczy to stoczni. Czy nie lepiej byłoby i pogłębić część stoczniową?

    • 23 10

    • głupie pytanie (1)

      ale domyślam się, że nie mieszkasz gdzieś nad morzem tylko gdzieś wysoko w górach i nigdy nie widziałeś na żywo statku ani na nim nie byłeś a lekcje fizyki się same odrabiały? ;)

      • 10 1

      • ooo Smerf ważniak

        • 4 1

    • A po co? (1)

      Przecież statki do/z stoczni płyną bez ładunku i są mocno wynurzone.

      • 36 1

      • Bez ładunku/pasażerów z minimalną ilością paliwa, wody załog,i, żywności itd.

        Dodatkowo mogą jeszcze pozbyć się wody balastowej.

        • 12 1

  • (2)

    ile na godzinę?
    50 Złotych na rękę czy więcej?

    • 4 16

    • 23 zł brutto

      • 1 0

    • 10 zł dniówki

      żeby ci się we łbie nie poprzewracało

      • 3 3

  • Hydrosystem

    Super firma hydrauliczna 13zl/h na poczatek. Polecam

    • 2 1

  • (1)

    W tle widać platformę LPB. W 2018 miała się zakończyć przebudowa. Znowu coś poszło nie tak? Remontowa nie dała rady czy też problemy z dokumentacją włochów? A może niekompetencja LPB?

    • 7 3

    • Remontowa daje radę

      Choć oczywiście nie wszystko się zawsze udaje. Są inne przyczyny.

      Jedną z nich jest słynny JC w Petrobalticu :)

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane