• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem promów w dokach Remontowej

VIK
18 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

Promy w Gdańskiej Stoczni Remontowa.


W Gdańskiej Stoczni Remontowa SA już tradycyjnie sezon zimowy rozpoczął się "paradą promów". Od końca grudnia ub.r. do połowy stycznia br. zawinęło tu kilkanaście jednostek tego typu, a na kolejne miesiące awizowane są następne.

 

Już w ub. roku zimą stocznia odnotowała "promowy rekord" goszcząc jednocześnie aż osiem promów w jednym czasie. W tym roku nie jest inaczej.

W ub. tygodniu w dokach i przy nabrzeżach stoczni stało osiem promów, wśród nich m.in.:

  1. Spirit of Vancouver Island, na którym trwa przebudowa systemu napędowego na zasilanie skroplonym gazem ziemnym. Jest to jedna z największych jednostek we flocie kanadyjskiego armatora BC Ferries. Statek obsługuje połączenie Metro Vancouver - Victoria (Tsawwassen - Swartz Bay) - najbardziej uczęszczaną linię promową, na której operuje BC Ferries.
  2. Baltic Queen, należący do estońskiego armatora Tallink. Jednostka obsługuje linię Sztokholm -Tallin.
  3. King Seaways należącym do DFDS Seaways,
  4. Finnmaid,
  5. Sassnitz,
  6. Finlandia,
  7. Tom Sawyer,
  8. Normandie.

Wśród awizowanych na kolejne dni był prom Princess Anastasia.
  • Spirit of Vancouver Island
  • Baltic Queen
  • King Seaways
  • Tom Sawyer

- Zima to sezon, w którym zmniejsza się liczba promowych przewozów pasażerskich i towarowych, toteż armatorzy wykorzystują ten okres na przeprowadzenie remontów okresowych swoich statków. Największa polska stocznia remontowa specjalizuje się w remontach i modernizacjach promów pasażersko - samochodowych i towarowych (ro-ro). Każdego roku armatorzy kierują tu takie jednostki, pływające po Bałtyku, a także z rejonów Morza Północnego, Kanału La Manche i Morza Irlandzkiego - mówi Grzegorz Landowski, rzecznik Remontowa Holding, do którego należy Gdańska Stocznia Remontowa.
Z usług stoczni korzystają m.in.: Finnlines, Stena Line, Brittany Ferries, TT-Line, BC Ferries, Tallink Silja, DFDS, MOBY Spl, Eckerö Line i inni.

- Tej zimy, pierwsze promy na remonty do Gdańska zaczęły przypływać już w ostatnich tygodniach ub. roku, a były to m.in.: Scottish Viking, Finnbreeze, Finnsea, Skania i Ark Futura - dodaje Landowski.
VIK

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • bhp (2)

    szkoda tylko, że bhp i ochrona środowiska nic nie robią jak zostaje zaszlakowany cały kanał
    zobaczcie te swoje promy z nabrzeża po godzinie 21
    dużo statków = dużo syfu
    a czerwone i zielone ludki zamiast skupić się na tym to walą rdny

    • 24 14

    • Ale Ty jesteś ograniczony...

      A co BHP i Ochrona Środowiska mają do tego, skoro decyzje zapadają na wyższych szczeblach? Pomimo uwag i zastrzeżeń z obu stron (tj. BHP i OŚ) kierownictwo robi co chce, bo nie ponosi konsekwencji. Ryba psuje się od głowy, nieprawdaż?

      • 5 1

    • A te czerwone ludki to kto to? W7?

      • 5 0

  • hurrra

    a gdzie nad menedżer destrukcja czech i jego vistal??!!

    • 3 0

  • hurrra

    • 0 0

  • Smiech na sali firma martom z rematowek daje15zl/h od trzech lat hahaha

    • 3 0

  • W stoczni w Gdyni też są statki.

    • 4 5

  • Łoooł! 8 promów!

    Miło poczytać i pooglądać ze Gdańska Stocznia Remontowa już tyle lat nadal prężnie "daje sobie radę "w tej branży.

    • 12 1

  • Brawo, jeszcze trochę i Gdańsk odbuduje wielki przemysł stoczniowy (1)

    • 6 3

    • Taaaa

      • 2 0

  • Moszna? Moszna! (1)

    • 8 6

    • Co? Boli cię?

      To idź do lekarza..

      • 6 1

  • (3)

    Jakby Wam państwo nie wybudowało tych stoczni to po tych firmach prywatnych moglibyście się tylko oblizać. Przestańcie już powielać te Balcerowiczwe dyrdymaly, bo jest to tylko przejaw waszej ignorancji

    • 30 48

    • Pominusujcie sobie (1)

      Powiedzcie która z tych prywatnych stoczni wybudowała nowy dok i pełną infrastrukturę od zera?

      • 15 5

      • Proszę Cię ....

        Przy tej skali to się nie opłaca. Prywatna „stocznie” budująca yachty masz na martwej Wiśle i na tym robi się taka kasę ze oplaca się stawiać od zera. Ba! Kolejka 2-3 lata. Rządzą w tej branży jak zreszta w każdej, prawa ekonomi. Nie musisz być geniuszem wystarczy zaobserwować prace spółek akcyjnych czy notowanych. Przejrzeć kapitał zakładowy wzrosty podczas dekady i wszystko masz jak na dłoni ...

        • 5 6

    • Państwo a dokładnie najpierw Cesarstwo a potem Rzesza Niemiecka:)

      • 15 2

  • Do Moskwy frajerzy wam bliżej jak mówil bolek

    Prawda boli

    • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane