- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (160 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
Osiem promów w dokach Remontowej
Promy w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
W Gdańskiej Stoczni Remontowa SA już tradycyjnie sezon zimowy rozpoczął się "paradą promów". Od końca grudnia ub.r. do połowy stycznia br. zawinęło tu kilkanaście jednostek tego typu, a na kolejne miesiące awizowane są następne.
Już w ub. roku zimą stocznia odnotowała "promowy rekord" goszcząc jednocześnie aż osiem promów w jednym czasie. W tym roku nie jest inaczej.
W ub. tygodniu w dokach i przy nabrzeżach stoczni stało osiem promów, wśród nich m.in.:
- Spirit of Vancouver Island, na którym trwa przebudowa systemu napędowego na zasilanie skroplonym gazem ziemnym. Jest to jedna z największych jednostek we flocie kanadyjskiego armatora BC Ferries. Statek obsługuje połączenie Metro Vancouver - Victoria (Tsawwassen - Swartz Bay) - najbardziej uczęszczaną linię promową, na której operuje BC Ferries.
- Baltic Queen, należący do estońskiego armatora Tallink. Jednostka obsługuje linię Sztokholm -Tallin.
- King Seaways należącym do DFDS Seaways,
- Finnmaid,
- Sassnitz,
- Finlandia,
- Tom Sawyer,
- Normandie.
Wśród awizowanych na kolejne dni był prom Princess Anastasia.
- Zima to sezon, w którym zmniejsza się liczba promowych przewozów pasażerskich i towarowych, toteż armatorzy wykorzystują ten okres na przeprowadzenie remontów okresowych swoich statków. Największa polska stocznia remontowa specjalizuje się w remontach i modernizacjach promów pasażersko - samochodowych i towarowych (ro-ro). Każdego roku armatorzy kierują tu takie jednostki, pływające po Bałtyku, a także z rejonów Morza Północnego, Kanału La Manche i Morza Irlandzkiego - mówi Grzegorz Landowski, rzecznik Remontowa Holding, do którego należy Gdańska Stocznia Remontowa.
Z usług stoczni korzystają m.in.: Finnlines, Stena Line, Brittany Ferries, TT-Line, BC Ferries, Tallink Silja, DFDS, MOBY Spl, Eckerö Line i inni.
- Tej zimy, pierwsze promy na remonty do Gdańska zaczęły przypływać już w ostatnich tygodniach ub. roku, a były to m.in.: Scottish Viking, Finnbreeze, Finnsea, Skania i Ark Futura - dodaje Landowski.
Miejsca
Opinie (58) 4 zablokowane
-
2019-01-18 12:22
bhp (2)
szkoda tylko, że bhp i ochrona środowiska nic nie robią jak zostaje zaszlakowany cały kanał
zobaczcie te swoje promy z nabrzeża po godzinie 21
dużo statków = dużo syfu
a czerwone i zielone ludki zamiast skupić się na tym to walą rdny- 24 14
-
2019-01-18 20:05
Ale Ty jesteś ograniczony...
A co BHP i Ochrona Środowiska mają do tego, skoro decyzje zapadają na wyższych szczeblach? Pomimo uwag i zastrzeżeń z obu stron (tj. BHP i OŚ) kierownictwo robi co chce, bo nie ponosi konsekwencji. Ryba psuje się od głowy, nieprawdaż?
- 5 1
-
2019-01-18 13:46
A te czerwone ludki to kto to? W7?
- 5 0
-
2019-01-18 19:49
hurrra
a gdzie nad menedżer destrukcja czech i jego vistal??!!
- 3 0
-
2019-01-18 19:48
hurrra
- 0 0
-
2019-01-18 19:36
Smiech na sali firma martom z rematowek daje15zl/h od trzech lat hahaha
- 3 0
-
2019-01-18 19:08
W stoczni w Gdyni też są statki.
- 4 5
-
2019-01-18 17:23
Łoooł! 8 promów!
Miło poczytać i pooglądać ze Gdańska Stocznia Remontowa już tyle lat nadal prężnie "daje sobie radę "w tej branży.
- 12 1
-
2019-01-18 14:45
Brawo, jeszcze trochę i Gdańsk odbuduje wielki przemysł stoczniowy (1)
- 6 3
-
2019-01-18 16:11
Taaaa
- 2 0
-
2019-01-18 13:49
Moszna? Moszna! (1)
- 8 6
-
2019-01-18 15:24
Co? Boli cię?
To idź do lekarza..
- 6 1
-
2019-01-18 11:33
(3)
Jakby Wam państwo nie wybudowało tych stoczni to po tych firmach prywatnych moglibyście się tylko oblizać. Przestańcie już powielać te Balcerowiczwe dyrdymaly, bo jest to tylko przejaw waszej ignorancji
- 30 48
-
2019-01-18 12:21
Pominusujcie sobie (1)
Powiedzcie która z tych prywatnych stoczni wybudowała nowy dok i pełną infrastrukturę od zera?
- 15 5
-
2019-01-18 15:23
Proszę Cię ....
Przy tej skali to się nie opłaca. Prywatna „stocznie” budująca yachty masz na martwej Wiśle i na tym robi się taka kasę ze oplaca się stawiać od zera. Ba! Kolejka 2-3 lata. Rządzą w tej branży jak zreszta w każdej, prawa ekonomi. Nie musisz być geniuszem wystarczy zaobserwować prace spółek akcyjnych czy notowanych. Przejrzeć kapitał zakładowy wzrosty podczas dekady i wszystko masz jak na dłoni ...
- 5 6
-
2019-01-18 13:56
Państwo a dokładnie najpierw Cesarstwo a potem Rzesza Niemiecka:)
- 15 2
-
2019-01-18 15:03
Do Moskwy frajerzy wam bliżej jak mówil bolek
Prawda boli
- 1 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.