• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni dzień pracy w Stoczni Gdynia?

ms, (pap)
29 maja 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stocznia Gdańska ocalała, Gdynia nie sprzedana?
Stocznia Gdynia zwolniła już 5,2 tys. osób. Jednak jej majątek przejęło kilkanaście spółek, które najprawdopodobniej zatrudnią część stoczniowców. Stocznia Gdynia zwolniła już 5,2 tys. osób. Jednak jej majątek przejęło kilkanaście spółek, które najprawdopodobniej zatrudnią część stoczniowców.

3350 zatrudnionych w Stoczni Gdyni otrzyma dziś wypowiedzenia z pracy, a niemiecki armator odbierze kontenerowiec - przedostatni zbudowany w stoczni w Gdyni statek.


 
Pomimo zwolnienia całej załogi (wcześniej stocznia zwolniła już 1850 pracowników), w stoczni nie ukończono jeszcze budowy jednego statku - ro-ro samochodowca. Według dyrektora biura obsługi personalnej stoczni, Jakuba Kraszewskiego, do zakończenia jego budowy trzeba by zatrudnić na na ponad miesiąc około 1 tys. osób. Wtedy jednostka mogłaby powstać do końca czerwca.

Ostatnie miesiące pracy stoczniowców ze Stoczni Gdynia w obiektywie Krzysztofa Mystkowskiego, fotoreportera agencji Kosycarz Foto Press.


- Na razie jednak nie ma decyzji o podpisaniu umowy na dokończenie tego statku - powiedział Polskiej Agencji Prasowej Jakub Kraszewski.

Zwolnieni stoczniowcy (łącznie 5,2 tys. osób) otrzymują odszkodowania (w zależności o stażu pracy od 20 do 60 tys. zł) a także zasiłek na czas przekwalifikowania się i poszukiwania zatrudnienia.
 
W minionym tygodniu Agencja Rozwoju Przemysłu poinformowała, że majątek Stoczni Gdynia sprzedano za 305 mln zł. Nie wszystko jednak udało się sprzedać. - Nabywców nie znaleziono jedynie na prawa autorskie do projektów statków, wycenionych na około 31 mln zł, oraz na ośrodek wypoczynkowy oraz fragment drogi publicznej - poinformowała Agencja.

We wtorek podpisano umowy z inwestorami, którzy wygrali przetargi na części majątku stoczni Gdynia. Wśród nich są firmy Gafako, EuroGaz, Eco Transped, NTA, Makromor, Euromal, Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Eurorusztowania oraz Eurocynk.
 
W połowie maja Ministerstwo Skarbu ogłosiło, że znalazło kupca na najważniejsze aktywa Stoczni Gdynia. Poinformowano, że jest to inwestor z jednego z krajów Zatoki Perskiej. Wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik zapowiedział wtedy, że jego nazwę poznamy dopiero pod koniec maja.

W czwartek wieczorem zarządcy kompensacji - czyli instytucja prowadząca sprzedaży majątku stoczniowego - spółka United International Trust, działająca za pośrednictwem Stichting Particulier Fonds Greenrights, potwierdziła zakup elementów stoczni, które pozwalają na produkcję statków.

Szczegóły związane z wyprzedażą majątku zostały zawarte w tzw. specustawie stoczniowej, która weszła w życie 6 stycznia. Nie gwarantuje ona produkcji statków w sprzedanych zakładach. Przyjęcie i realizacja ustawy są efektem uznania w ubiegłym roku przez Komisję Europejską za nielegalną pomocy finansowej udzielonej przez polski rząd obu stoczniom.
ms, (pap)

Opinie (445) 6 zablokowanych

  • min 104 mln odpraw...

    no upadek sklepom monopolowym nie grozi na terenie Gdyni hehe

    • 1 1

  • Byli Stoczniowcami, stali się motłochem... z prawem do zasiłku

    "trochę" upokorzeń jeszcze przed nimi.

    • 0 0

  • Wszystkich odpowiedzialnych za dewastację majątku Narodu Polskiego (1)

    należy postawić przed Trybunałem Narodowym i powiesić.

    • 11 1

    • dokladnie

      • 0 0

  • Politycy rozwalili stocznie

    swoimi nieudolnymi rządami, wciskaniem kolesi na stołki stoczniowe, a czas mijał... Dlatego nie głosujcie na nich!!! Wszystko to ku... y i złodzieje. Dzisiaj być politykiem to wstyd!

    • 0 0

  • Pan Cejrowski na Premiera (2)

    To jest gość

    • 4 2

    • Cejrowski (1)

      to fundamentalista katolicki.

      • 1 1

      • Zgadzam się w 100%

        Zgadzam się w 100%.

        • 1 1

  • prowadzę własną firmę (5)

    codziennie przez 7 dniw tygodniu po 12 godzin, jestem znerwicowany, ciągle biegam do US i ZUS z papierami, pracownicy ciągle marudzą, do dzisiaj nie spłaciłem kredytu zaciągniętego na rozpoczęcie funkcjonowania spółki a tu proszę kilka tysięcy osób dostje na otarcie łez od 20 do 60 tysiaków...
    tak sobie myślę, może skrzyknę 500 właścicieli firm, pojedziemy do wawy podpalić kilka opon to może nam tez odpoalą, może być nawet po 20 tys...........

    pieprzyć ten socjalistyczny kraj... kazdego kto ma pomyłś na biznes gnębi się zusem i us, wysiąga się tylko kase ile idzie by było na wypłaty dla takich co potrafią tylko palić opony pod sejmem...

    • 7 4

    • nie szukaj zrozumienia wśród bierdronkowego motłochu (1)

      Oni potrafię tylko krzyczeć "daj, daj, daj".

      • 0 3

      • Oj głupiś Ty, głupiś ....

        • 2 0

    • Wiesz co się stanie na rynku pracy trójmiasta?Jak można przyrównywać jakąś pchlą firemkę do zakładu zatrudniającego tysiące ludzi?Upadek twojej firemki nikogo nie zaboli poza tobą a upadek stoczni źle wpłynie na poziom bezrobocia w całym województwie.

      • 4 2

    • nie martw się , nie jesteś jedyny.

      ten kraj jest chory, a najgorzej mają ci co pracują niby na swoim,
      to wszystko to relikt gospodarki nakazowo -rozdzielczej.

      • 1 3

    • heh

      A kto Ci kazał zakładać własną firmę?? Przecież mogłeś przyjąć się do stoczni, palić opony i dostać 20 do 60 tysiaków...

      • 2 2

  • Odprawy (1)

    Z tymi odprawami to są jaja. Przez tyle lat dostawali dotacje z naszych podatków, teraz dostaną odprawy po 60 tys i jeszcze ządają gwarancji zatrudnienia. Powinni zdeklarować się że w zamian za gwarancję pracy rezygnują z odprawy . Jestem ciekawy ilu z nich by na to poszła.

    • 4 4

    • pomyśl albo poczytaj!!

      O jakich dotacjach piszesz ???? Zorientuj się najpierw jak przebiegała i na czym polegała pomoc publiczna (bo pewnie o tym chciałeś napisać). A co do wyboru praca lub odprawa to nikt takowej nie dał. Rozumiem , że żal i zazdrość przez Ciebie przemawia i lepiej byłoby aby wszyscy stoczniowcy na bruk bez odpraw i zabezpieczeń poszli... . Fermentu społecznego by nie było, zawiści i zwiększyła by się ilość ludzi, którym jest gorzej niż Tobie ... , heh jakie to q... polskie!!!!!

      • 2 0

  • To po co nam dojscie do morza??? (5)

    Pytam jeszcze raz - po co???

    Jakos w czasach komunizmu robilismy statki i nawet nasza mysl techniczna byla rozpoznawalne nawet tu... za wielka woda!!! A teraz co? Statki sklada sie w Korei albo Chinach... A co z nasza mysla techniczna? Naszym intelectualnym mieniem ktore zainwestowalismy w ta dziedzine gospodarki? Kiedy bylem gowniarzem w 80 latach to bylo czescia wieczornego krajobrazu kiedy z Cyganskiej Gory... (tam wtedy nie bylo blokow) mozna bylo widziec blyski spawania czy tez slyszec odglosy pracy - Stocznia wtedy zyla a teraz??? Nawet dzwigi potna, no bo nie ma pieniedzy na ich konserwacje. A to po to aby przechadzac sie nad pozostalym kanalami portowymi nad czyms co bedzie nazywane Nowe Miasto... to po byl nam potrzebny dostep do moza?

    Kochani moi rowiesnicy - ci z generacji X - dajcie spokoj tym starym komuchom oni i tak nie przezyja tortur, a zacznijcie zastanawiac sie jak karac tych co doprowadzili Polske do ruiny teraz przez ostatnie 20 lat. I radze pospieszyc sie, przedtem nim ci nalapia sie i znikna gdzies w Tuscani - oni siedza tam na stolkach - i teraz nie potrzeba otwierac zadnych archiwow - wszystkie dowody sa przed wami - wystarczy rozejrzec sie.

    Woj Mat w Podrozy

    • 9 2

    • W Pucku sprzedano ze dwa lata temu kawał plaży z dostepem do morza

      I kto to kupil? Komu sprzeda?

      • 0 0

    • (2)

      "a zacznijcie zastanawiac sie jak karac tych co doprowadzili Polske do ruiny teraz przez ostatnie 20 lat"

      Skoro w Polsce ruina, to skąd biorą się korki na drogachi po co budowane są nowe sklepy z RTV?

      • 0 3

      • Jezeli dla ciebie supermarkety z chłamem i auta są wyznacznikiem bogactwa (1)

        to gratuluję

        • 2 0

        • "Jezeli dla ciebie supermarkety z chłamem i auta są wyznacznikiem bogactwa to gratuluję"

          Na pewno są dowodem, że nie ma w Polsce powszechnej nędzy.
          Mam serdecznie dość tego wiecznego zrzędzenia że niby strasznie źle jest.

          • 0 2

    • to naru...aj tych pieniędzy na utrzymanie tego wszystkiego jakżeś taki

      mądry

      • 0 0

  • JA SIE PYTAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    TO POLSKA?!!!KOMUNO WRÓĆ!!!!!!!!!!!!

    • 1 0

  • NO WIEC Niemcy dopieli swego - wykonczyli konkurencyjne polskie stocznie rekami swojego pomocnika Donalda Tuska. (2)

    Seher gut Herr Donald !! Bitte zwei euro-judasche marke !!!

    • 17 2

    • Drajcyś!... (1)

      ...nie zwei ;)

      • 0 0

      • "patrioci" za dychę:)

        za 3000euro miesięcznie zrobiłbyś loda i pracował u Niemca 24/7. I czasem nie próbuj zaprzeczać, bo wiem jak jesteś łasy na kasę:)

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane