• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PCC Intermodal uruchamia nowe połączenie kolejowe z Moskwą

erka
26 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
Głównym zadaniem PCC Intermodal jest oferowanie kompleksowego transportu kontenerów i stałych połączeń pomiędzy nowoczesnymi terminalami lądowymi i portami. Głównym zadaniem PCC Intermodal jest oferowanie kompleksowego transportu kontenerów i stałych połączeń pomiędzy nowoczesnymi terminalami lądowymi i portami.

Na początku grudnia 2011 rusza regularne połączenie kolejowe z Kutna do Moskwy. Zapewni ono obsługę kontenerów zmierzających do stolicy Rosji z portów w Rotterdamie, Hamburgu i Bremerhaven i z terminali morskich Gdańska i Gdyni. Moskwę z europejskimi portami połączy gdyńska firma PCC Intermodal SA.


PCC Moscow Express połączy Moskwę z portami w Europie. PCC Moscow Express połączy Moskwę z portami w Europie.

Podróż pociągiem Moscow Express na trasie Rotterdam - Moskwa oraz Hamburg/Bremerhaven - Moskwa potrwa niecały tydzień. Ładunki z przeznaczeniem do Moskwy trafią na Terminal Kutno w czwartek, a w poniedziałek z rana będą już w Moskwie. Łącznie ładunki zgodnie z ideą intermodalu, przemierzą pociągiem ponad 2,5 tys. kilometrów. Bezpośrednio do drzwi klientów kontenery odwożone są transportem samochodowym.

- Intermodalne połączenie Europy z Rosją, w oparciu o regularnie kursujący pociąg , to naturalny krok w rozwoju spółki i kolejny etap budowy sieci regularnych połączeń intermodalnych w naszym rejonie Europy - twierdzi Dariusz Stefański, prezes zarządu PCC Intermodal. - Zgodnie z przyjęta strategią rozwoju wykorzystujemy możliwości jakie daje z jednej strony doskonałe położenie naszego kraju na mapie Europy, a z drugiej nowo otwarty hub w centralnej Polsce - Terminal Kutno.

Spółka PCC Intermodal rozpoczęła działalność w październiku 2004 roku jako PCC Rail Spedkol i w lipcu 2005 jako pierwsza w Polsce uruchomiła regularne połączenie prywatnym pociągiem od terminalu lądowego do portu. Spółka jest obecna zarówno na rynku krajowym, obsługując przewozy z/do portów polskich (Gdańsk/Gdynia) jak i zachodnioeuropejskim, oferując regularne połączenia kolejowe z terminalami morskimi w Hamburgu, Bremenhaven i Rotterdamie.

PCC Intermodal wchodzi w skład międzynarodowej grupy PCC operującej na rynkach chemii, energetyki i logistyki. PCC SE jest dominującym akcjonariuszem, kontrolującym ponad 70 proc. akcji. Dużymi udziałowcami są także DB Schenker Rail Polska i Pioneer IM. Ponad 70 spółek wchodzących w skład Grupy PCC zatrudnia obecnie przeszło 2,2 tys. pracowników w 12 krajach.
erka

Miejsca

Opinie (48) 2 zablokowane

  • z Gdyni do Moskwy przez Warszawę (8)

    Rzeczywiście, świetne połączenie, szkoda, że nie przez Katowice....
    Mam nadzieję, że po Autostradach politycy zabiorą się za kolej, a w końcu wreszcie za rzeki, po których nic nie może pływać !

    • 39 12

    • Przecież już za kolej się zabrali... (1)

      Przecież już za kolej się zabrali... zabrali fundusze z kolei i zapłacili za autostrady i teraz UE żąda zwrotu sprzeniewierzonych pieniędzy!

      • 5 1

      • ee tam, z 3m na wschód to nie ma normalnych dróg

        ani torów. Ja bym wzdłuż granicy z Kaliningradem autobahne wybudował płatną, tak, żeby można szybko na Litwę śmignąć, a obok tory, żeby nie nadrabiać ponad 500km ! jak ten pociąg w tym artykule.

        • 1 0

    • Czytać nie umiesz? (1)

      Nie przez Warszawę ale przez Kutno bo tam jest główny terminal

      • 7 2

      • Kutno, Warszawa...

        A co przez Kutno to bliżej ? To przecież jeszcze bardziej na zachód. Ty za to nie umiesz map czytać.

        • 1 4

    • (2)

      tez jestem za rewitalizacja transportu rzecznego !!!! i udroznienie poniemieckich kanalow !!!

      • 13 1

      • (1)

        Transport rzeczny jest najtańszy i najbardziej efektywny. Tylko żaden z idiotów rządzących tym krajem do tej pory nie zainteresował się rewitalizacją dróg wodnych. Perspektywy dla rozwoju jakie niesie otwarcie korytarza transportowego na południe są niesamowite, tylko co z tego jak każdy to olewa. Z resztą w Polsce jest zbyt duże lobby ze strony przewoźników samochodowych, którzy po modernizacji dróg wodnych mogliby pakować manatki.

        • 10 0

        • i nic się w tej kwestii nie zmieni jak i w wielu innych kwestiach , dopóki do władzy nie dopuszą kogoś mądrego a cała ta banda pseudo polityków nie wymrze śmiercią naturalną , bo nie ma na świecie tylu koni co by je zaprząc i oderwać te ryje od koryta , taka nasza smutna prawda

          • 1 0

    • moskwa

      masz racje

      • 1 0

  • Kolejny szlak kokainowy

    tym razem przez Kutno będzie biegł.

    • 5 0

  • Tiry na Tory! (1)

    super. Świetna wiadomość.

    • 30 2

    • Statki na szynobusy!

      jw

      • 1 4

  • (1)

    Z tego co pamiętam to średnia prędkość pociągów towarowych w Polsce to jakieś 20-25km/h. Co nie zmienia postaci że jeśli czas nie gra roli to taki transport jest tańszy niż drogowy.

    • 11 1

    • Jeśli towar płynął wcześniej statkiem to raczej nie musi być już za 24 godziny w moskiewskich chłodniach więc spokojnie.

      • 3 0

  • Devil

    Z Gdańska do Tczewa mam problem dojechać pkp, a im się marzy do Moskwy....dobry żart :/

    • 8 4

  • A co z Tczewowem?? Jak w tczewowie otworzą terminal (4)

    to pociągi będą jechać w stronę wschodu po wyśmienitych torach mazurskich, na których pociągi osiągają zawrotne prędkości 30 km/h??

    • 16 6

    • (3)

      To sobie sprawdźcie pociąg Tour De Pologne. Białystok-Gdańsk 9 godzin, w porywach 8 godzin, a trasa liczy ok 400 km.

      • 4 0

      • no to średnio wychodzi 50 km/h, czyli kłamstwo (2)

        • 2 1

        • Aha, i jeszcze jedno. Pociąg Tour De Pologne jeździ na tej trasie około 80-90 km/h. Jednakże droga wlecze się niemiłosiernie bo mnóstwo jest przejazdów bez szlabanów i przed każdym pociąg zwalnia praktycznie do zera. Dochodzą jeszcze różne opóźnienia innych pociągów. Raz nawet się zdarzyło, że pociąg cofał się (!) jakieś 10 kilometrów ponieważ chyba zapomnieli kogoś przepuścić. Nie wiem dokładnie o co chodziło ale totalnie absurdalna sytuacja. Dobrze, że w ogóle tam ten diesel jeździ, bo patrząc na tą biedę za oknami w niektórych miejscach to trakcja by była głównym dochodem ludzi z okolicy. Serce się kraje :/

          • 2 0

        • Zauważ, że pociągi towarowe jeżdżą wolniej od osobówek, do tego trzeba doliczyć dwukrotną zmianę ciągnika z trakcji na diesel w Korszach, a następnie odwrotnie w Ełku. I oczywiście przepuszczanie pociągów osobowych.

          • 2 0

  • a będa podczepiane wagony bydlęce?? (1)

    • 11 7

    • a co? chcesz sie przejechać?

      • 3 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane