• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PŻB zmniejsza liczbę promów z Gdańska

erka
5 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star
Polferries zrezygnowała z utrzymywania dwóch promów na linii z Gdańska do Nynaeshamn. Polferries zrezygnowała z utrzymywania dwóch promów na linii z Gdańska do Nynaeshamn.

Polska Żegluga Bałtycka, działająca pod marką Polferries, zmniejszyła liczbę połączeń promowych z Gdańska do Nynaeshamn. Od wtorku połączenie ze Szwecją obsługiwane jest jedynie przez prom "Scandinavia".



Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?

Pływający dotychczas na linii Gdańsk-Nynaeshamn prom ładunkowo-pasażerski "Baltivia" został przeniesiony na linię Świnoujście-Ystad. Zmiany w rozkładzie spółka motywuje trudną sytuacją rynkową i wysokimi cenami paliw. Nowy rozkład Polferries obowiązywać będzie do końca 2013 roku.

PŻB to marka Polferries, która mieszkańcom Trójmiasta kojarzy się właśnie z promami "Scandinavia" i "Baltivia" pływającymi do Szwecji. W 2012 roku resort skarbu chciał sprzedać 9 mln 516 tys. 230 akcji spółki, co stanowi 94,64 proc. kapitału zakładowego PŻB. Każda akcja ma nominalną wartość 10 zł. Minimalna cena jej nabycia została ustalona na 4,90 zł, co dawało 46 mln 629 tys. 527 zł za cały pakiet. Niestety, ofert nie było.

Z Trójmiasta do Szwecji można dostać się korzystając także z usług Stena Line. Linie promowe Stena Line oferują dwa promy dziennie na trasie Gdynia-Karlskrona.
erka

Miejsca

Opinie (32) 1 zablokowana

  • Studniówka

    W sobote była Studniówka na tym promie :)Szkoła Morska sie bawila:)

    • 4 4

  • POLFFERIES = PLL LOT = PKP

    Kolejna państwowa firma, podobnie jak PLL LOT przegrywająca z konkurencją i rynkową teraźniejszością.

    Do Szwecji wielokrotnie pływam biznesowo do Szwecji Stana Line. Raz mnie podkusiło popłynąć POLFERRIES - syf jak na PKP i nadęcie jak w PLL LOT.

    Najlepszy dowód na to, że Państwo nie powinno wozić ludzi statkami, samolotami, produkować tarcicy, tabletek, etc. - a wsiąść się za realne problemy - podatki, edukacja, wyrównywanie szans, infrastruktura, etc. - czyli zajmować się tym czym powinno zajmować się PAŃSTWO.

    • 19 1

  • te polskie linie to kupa śmiechu. oddać polske zachodowi a ludziom prace i dobre zarobki.

    • 3 3

  • w jakiej firmie zachodniej są dobre zarobki,

    nawet ludzi nie zatrudniają ,tylko agencje pracy tymczasowej, najpierw jedna potem druga potem trzecia,potem umowa o dzieło ,a jak nie to jesteś VIP...olony, z roboty.

    • 6 0

  • Kolejny skok na kase-

    Ha.ha zarejestrowany w Nassau,czyli w Gwinei(Afryka) .Niechpadna to kolesie kupiua za 30%,podziela się nadwyzka i zlikwidują.

    • 5 0

  • Gruby

    A ja jestem głupim grubasem bez wykształcenia, jeźdżę starym okularem i jestem parobkiem w Norwegii. To jak teraz będzie mniej promów to jak ja się będę przemieszczał???

    • 7 0

  • A po co komu spółka generujaca długi za 46mln???

    za 46 mln można już kupić wspaniałego Crusera i pływać po Śródziemnym i zarabiać kasę.

    • 1 0

  • W NORMALNYM KRAJU

    mielibyśmy w Trójmieście codzienne regularne połączenia z: Tallinem, St. Petersburgiem, Helsinkami, Sztokholmem, Oslo, Bergen, Kopenhagą, Hamburgiem, Lubeką.
    Po świecie chodzi o nas przykra anegdota: Stalin zrobił Polakom brzydkiego figla - dał im kilkusetkilometrowy dostęp do morza

    • 2 0

  • A tak naprawdę to po co,

    pływać z Gdańska do tej dziury Nynaeshamn i to takim złomem jaki ma Polferries.

    • 0 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane