- 1 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (11 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (181 opinii)
- 4 Złoty polski ma już 100 lat (145 opinii)
- 5 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
Pierwsze wodowanie w Stoczni Nauta w Gdańsku
Kontrakt na budowę częściowo wyposażonego kadłuba jednostki typu PSV Nauta zawarła w maju 2013 r. Realizacja projektu rozpoczęła się w połowie lipca 2013 r. i zakończona została w terminie ośmiu miesięcy
W piątek odbyło się pierwsze wodowanie na gdańskiej pochylni należącej do Stoczni Remontowej Nauta. Zwodowany został wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zbudowany na zamówienie stoczni Hellesøy Verft AS. Wodowanie było otwarte dla publiczności.
Ceremonia odbyła się w Gdańsku, na terenie Zakładu Nowych Budów na pochylni B1 o godz. 13.
Kontrakt na budowę częściowo wyposażonego kadłuba jednostki typu PSV Nauta zawarła w maju 2013 r. Realizacja projektu rozpoczęła się w połowie lipca 2013 r. i zakończona została w terminie ośmiu miesięcy. Statek powstał we współpracy z biurem projektowym Wärtsilä Ship Design.
Na statku zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Siłownia została wyposażona w napęd typu Diesel Electric z silnikami podwójnego paliwa Marine Diesel Oil oraz LNG. Wielofunkcyjna jednostka posiada również najnowocześniejszy system do zwalczania pożarów, obszerny pokład roboczy oraz kompletną instalację niezbędną do wykonywania przewidzianych dla niej zadań.
Statek przeznaczony jest do obsługi platform wiertniczych, jego podstawowym zadaniem będzie transport różnego rodzaju ładunków wykorzystywanych na platformach oraz zaopatrzenia dla załogi. Ponadto będzie mógł być wykorzystywany do gaszenia pożarów na platformach i zbierania rozlewów olejowych. Operatorem statku będzie firma SIEM Offshore.
Budowa jednostki prowadzona była równolegle z odbudową infrastruktury stoczniowej na przejętym od Synergii 99 terenie pochylni w Gdańsku. W ciągu kilku miesięcy stocznia ożywiła tereny i infrastrukturę. Obecnie zatrudnienie znalazło tu ok. 300 osób. W miarę pozyskiwania kolejnych zleceń, Nauta planuje zwiększyć zatrudnienie nawet o następnych 300 pracowników.
Miejsca
Opinie (71) 5 zablokowanych
-
2014-03-13 13:17
A jak tam zarobki w Naucie? (5)
Czy faktycznie tyle płacą co obiecują?
- 12 43
-
2014-03-13 20:13
za wikipedią (1)
Propaganda sukcesu rodzaj propagandy wyolbrzymiający sukcesy ekipy rządzącej. Wszystkie problemy zostają zminimalizowane, a odpowiedzialność za nie zrzuca się na poprzednią ekipę, wrogie siły
- 12 4
-
2014-03-14 18:22
Znaczy wsio do kitu?
Eksperci od zatapiania- 5 0
-
2014-03-13 20:12
płaca
tak dobrze płacą, że się zwolniłem. OBÓZ PRACY
- 20 5
-
2014-03-13 20:00
?
a ile obiecują?
- 6 4
-
2014-03-13 18:12
Płacą ale minimalne stawki ustalone przez związki zawodowe, tak że da się nieźle wyżyć. Do tego musisz mieć oryginalne papiery.
- 7 6
-
2014-03-13 15:42
dobrze że podatki Nauta płaci w Gdyni ;) (2)
- 15 3
-
2014-03-14 17:26
(1)
A Crist w Gdansku
- 2 1
-
2014-03-14 17:51
Siedziba Cristu została przeniesiona do Gdyni na ul. Czechosłowacką
- 4 1
-
2014-03-14 16:28
brak metra statku (1)
Pytanie do Pana Redaktora a gdzie wymiary jednostki, czy jego długość była tak niewielka że jest to nieistotne , mam wrażenie jakby o metr był za krótki
- 2 1
-
2014-03-14 17:44
To masz złe wrażenie
- 1 2
-
2014-03-14 17:27
Fajnie, ale dawno nie bylo o ulubionej stoczni trojmiasta.pl "Remontowa Shipbuilding"
- 10 5
-
2014-03-13 18:39
Inowacyjne rozwiazania (3)
Na statku zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Siłownia została wyposażona w napęd typu Diesel Electric z silnikami podwójnego paliwa Marine Diesel Oil oraz LNG
To jest w tej chwili standard: diesel eletric. Z LNG rezygnuje sie juz bo na PSV nie spelniaja sie ze wzgledu na brak miejsca na przechowywanie LNG na statku ktory w stand by przy zlej pogodzie czasem muis czekac pod platforma tydzien lub dwa. panie Kiewlicz, bzdury Pan piszesz...- 19 4
-
2014-03-14 16:02
Chyba cos ci sie kolego pomylilo. Diesel electric jest standardem ale swiat idzie w strone LNG. W modzie jest teraz ekologia a ze Norwegia jest proekologiczna, USA maja bardzo duzo LNG z łupkow dlatego coraz wiecej statkow bedzie wyposazony w silniki na LNG i MDO.
Co do pozycjonowania, skoro statek jest na gaz i rope nikt nie powiedzial ze w trybie DP bedzie pracowal na LNG.- 2 2
-
2014-03-14 06:12
(1)
co??2 tygodnie? a statek ty widzial chociaz raz na oczy?
- 1 1
-
2014-03-14 06:29
w Angoli tak:)
- 6 1
-
2014-03-14 14:44
mata swoją Polske Peło
- 4 1
-
2014-03-13 13:26
ale ubaw!!! (2)
Rekordowy termin ha ha ha 8 miesięcy na kadłub????
A może jeszcze napiszcie jaka strata na nim będzie? Też rekordowa !!!- 40 38
-
2014-03-14 11:45
będzie duzy zysk (1)
niestety , pracowniku stoczni Remontowej
- 6 15
-
2014-03-14 13:53
zysk
zysk bedzie bo ARP i MARS dadza kasę
- 15 5
-
2014-03-14 13:49
Konflikt Gdańsk v. Gdynia ma kilka frontów:
1. Adamowicz v. Szczurek
2. Lechia v. Arka
3. Ja v. Moja Teściowa
Ten ostatni jest najgroźniejszy dla pokoju na świecie.
A tak serio - zazdrość, zawiść, wszystkie nędzne i podłe cechy naszych rodaków jednym słowem POLSKIE PIEKŁO !!!!!
NIECH CHOCIAŻ STOCZNIOWCY BĘDĄ MĄDRZEJSI.- 9 9
-
2014-03-14 12:07
Od strony Jana z Kolka super się prezentuje.
- 2 4
-
2014-03-14 10:56
Statki typu Victory
budowane masowo w USA podczas II wojny światowej od roku 1944. Statki typu Victory (oficjalnie jako typ VC2) były rozwinięciem długiej serii statków Liberty. Statki serii zostały zbudowane na pochylniach 18 różnych stoczni przez specjalnie w tym celu przeszkolonych pracowników stoczniowych. Budowa jednego statku (od położenia stępki przez wodowanie do rejsu próbnego) nie przekraczała 40 dni. W porównaniu do poprzednich jednostek klasy Liberty statki Victory były statkami szybszymi i o większym zasięgu pływania. Do końca wojny wybudowano w sumie 534 statki tego typu.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.