• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej w poniedziałek przyjedzie do Gdańska

erka
27 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku. Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych loko­mo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku.

Pierw­sza z pię­ciu nowych loko­mo­tyw Dragon zamó­wio­nych przez Lotos Kolej w poniedziałek zostanie zaprezentowana na bocznicy kolejowej spółki. Dra­gon to pierw­sza od ok. 30 lat loko­mo­tywa elek­tryczna pol­skiej kon­struk­cji. Sześcioosiowy pojazd przeznaczony jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Jej producentem jest spółka Newag.



Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych lokomo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do pol­skiego rynku. Przystępując do prac nad nim zało­żono, że cha­rak­te­ry­zo­wać się będzie: siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­ko­wa­nia, boga­tym wypo­sa­że­niem, naj­now­szymi dostęp­nymi tech­no­lo­giami, dosto­so­wa­niem do pol­skich warun­ków trak­cyj­nych i wyso­kim kom­for­tem pracy maszynisty.

Głów­nym atu­tem Dra­gona jest bar­dzo wysoka siła pocią­gowa o war­to­ści do 374 kN, która w połą­cze­niu z masą loko­mo­tywy wyno­szącą 116 ton oraz indy­wi­du­al­nym napę­dem na każdą oś, pozwala na pro­wa­dze­nie pocią­gów o masie do 4 tys. ton. Sys­tem zasi­la­nia 3 kV prądu sta­łego, mak­sy­malny nacisk na oś poni­żej 20 ton oraz duża trwa­łość powo­duje, że Dra­gon jest dosko­nale przy­sto­so­wany do trud­nych warun­ków użyt­ko­wa­nia i bar­dzo dobrze spraw­dza się w pol­skich realiach.

Dla porównania nowoczesne lokomotywy czteroosiowe są w stanie uciągnąć składy o masie około 3,4 tys. ton (wersja elektryczna) i 2,6 tys. ton (wersja spalinowa).

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce (wg pracy przewozowej). Firma świadczy kompleksowe usługi przewozowe nie tylko dla spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej Lotos, ale z powodzeniem pozyskuje nowych klientów zewnętrznych. Rokrocznie Lotos Kolej wypracowuje ponad 0,5 mld zł przychodów.

10 lutego 2014 Grupa Lotos podpisała z Lotos Kolej umowę na świadczenie usług przewozów kolejowych i innych usług związanych z transportem kolejowym na rzecz Grupy Lotos. Umowa zawarta została na lata 2014 - 2022, a jej szacunkowa wartość na dzień zawarcia wynosi 3 mld zł netto.

Zwiedź z nami najnowocześniejszą myjnię dla cystern kolejowych.

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce

erka

Miejsca

Opinie (32) 1 zablokowana

  • Moszna??? Moszna!!! :D Super!!!

    • 2 1

  • Dragon to pierw­szy pojazd trak­cyjny z plat­formy sze­ścio­osio­wych lokomo­tyw, w szcze­gól­no­ści dosto­so­wany do

    Skoro jest dostosowany do polskiego rynku a polski rynek mamy odstający od zagranicznych to czy to będzie EKSPORTOWE? Jak na razie są to pojedyncze sztuki i wielkie halo a ET-22 wybudowano chyba przeszło 1 tys sztuk. ( lokomotywa robol coś jak T-34 w temacie czołgów był)

    • 6 0

  • wszystko cacy (1)

    ale czemu Dragon a nie Smok

    • 7 1

    • Dragon to nazwa jednostki wojskowej

      strzelca poruszającego się (a w późniejszym okresie także walczącego) konno.

      • 1 0

  • lokomotywa

    żeby tylko nie ulegała tak ciągłym awariom jak SKM

    • 3 0

  • tego smoka chyba latwiej sie prowadzi od samochodu... dwie wajchy i naprzód,,,nawet kierunkowskazów nie ma ;)

    • 3 0

  • Zajefajnie

    szkoda ze dopiero teraz przejmujemy incjatywe kiedy tylu z nas musialo wyemigrowac za chlebem

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane