- 1 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (85 opinii)
- 2 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (26 opinii)
- 3 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (19 opinii)
- 4 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (120 opinii)
- 5 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (154 opinie)
- 6 Spółka Mondry pozostanie w "zbożowym" (18 opinii)
Pierwszy w tym roku duży panamax w gdyńskim terminalu masowym
Do MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zawinął pierwszy w tym roku masowiec typu Panamax m/v "Alam Pesona" z ładunkiem ponad 73 tys. ton węgla energetycznego. Ta wizyta - jak twierdzą władze terminalu - rozpoczyna swoistą paradę dużych masowców, które przypłyną do Gdyni w tym roku.
Rozładunek tak dużej ilości węgla - ponad 73 tys. ton - był praktycznym sprawdzianem możliwości zakupionego w grudniu 2011 roku nowego 124 tonowego żurawia samojezdnego firmy Liebherr typu LHM 550 Litronic. Jego udźwig to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg - 48 m. Żuraw zaopatrzony jest w chwytak o pojemności 33 m sześc. - tym samym dwie pojemności chwytaka wystarczą do załadowania całego wagonu węglem. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa, która teraz wynosi ok. 20 tys. ton w ciągu doby. Teraz załadunek lub rozładunek tak dużych statków jak "Alam Pesona" trwa zaledwie około trzech dób.
MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i operuje na: Nabrzeżu Śląskim , Holenderskim , Szwedzkim , na pirsie południowym Nabrzeża Duńskiego i na stanowisku przeładunku paliw płynnych . Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big-bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.
W ubiegłym roku 100 proc. udziałów w spółce kupiła francuska firma Atic Services. Jest ona europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (44) 2 zablokowane
-
2012-02-09 07:56
Jarek
no bo zanim węgiel dotrze na północ polski to połowę ukradną i cena jest dwa razy większa..
- 0 0
-
2012-02-07 12:33
Panamax i Węglokox
- 2 0
-
2012-02-06 11:24
Panamax?? (5)
Dlaczego wszyscy mysla, ze jak statek jest duzy to musi byc panamax. Panamaxy to jednostki, ktore moga przejsc przez kanal panamski. Ich max szerokosc to 32,5 m. Ten statek jest szeroki na 37m. Takze nie przejdzie przez kanal panie redaktorze. Statki takie nazywa sie post-panamaxy.
- 32 1
-
2012-02-06 19:46
p. redaktora można jeszcze zapytać (1)
co to znaczy duży panamax?
A jaki to mały panamax?- 4 0
-
2012-02-07 00:09
Dla p. redaktora panamax jest duzy jak jest blisko, a maly, jak jest daleko.
- 3 0
-
2012-02-06 12:07
matros (2)
Nie 32,5 tylko 33,5 jeśli chodzi o ścisłość!
- 0 8
-
2012-02-07 00:04
ale sie zblazniles kolego, nie zabieraj wiecej glosu
- 2 0
-
2012-02-06 12:26
Sam jesteś ścisłość
32,5m to szerokość Panamax-a (choć były wyjątki), a 33,5m to szerokość śluzy.
- 7 1
-
2012-02-06 20:00
Ten tekst sponsorowany
jest dowodem oderwania się marketingu od rzeczywistości.
Marketingowcy nie uważajcie, że czytelnicy to głąby.- 2 0
-
2012-02-06 11:23
Wungiel je we wiosce? WOJNA BĘDZIE! PRZED WOJNĄ TYZ BYŁ! (1)
- 11 1
-
2012-02-06 17:53
wszystko gra
tylko że nie wungiel a wyngiel
- 0 2
-
2012-02-06 12:27
Kto ??? (1)
Kto sprowadził ten węgiel do Polski ?
- 5 0
-
2012-02-06 17:41
kto oddał port w obce ręce? to już Polski budżet nie może na tym zarabiać?
- 1 1
-
2012-02-06 16:10
zdejmijcie z węgla połowę podatków i wyeliminujcie zbędnych pośredników,to węgiel będzie tańszy i nie trzeba będzie sprowadzać.
- 3 0
-
2012-02-06 12:21
czekamy na artykuł : Duży tankowiec wpłynał do portu w Gdyni, potem Duży wycieczkowiec, kuter rybacki itd (1)
przeciez to codziennosc w portach czy Gdańska czy Gdyni, równie dobrze mozna napisać " Tramwaj Pesa zawitał na pętli na Chełmie".
Rozumiem ze to artykuł sponsorowany.- 8 7
-
2012-02-06 16:07
widocznie taki ruch jest w tych naszych portach, że jak wpłynie większy statek to jest okazja to artykułu. "Taki mamy kraj jaki potrafimy zrobić ..."
- 0 0
-
2012-02-06 15:46
Brawo! Śląsk potrzebuje węgla!
Nasypią do kopalni i nasi górnicy będą mieli pracę!
- 5 0
-
2012-02-06 15:32
ludzie
po co zadajecie takie pytania, świat sie zglobalizował, kto sie nie przystosuje ten zginie jak dinozaury.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.