• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy w tym roku duży panamax w gdyńskim terminalu masowym

VIK
6 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
"Alam Pesona" - statek klasy panamax (statki mające maksymalnie 294,1 m długości i 32,3 m szerokości, aby mogły przepłynąć przez Kanał Panamski) - przywiózł 73 tys. ton węgla energetycznego. "Alam Pesona" - statek klasy panamax (statki mające maksymalnie 294,1 m długości i 32,3 m szerokości, aby mogły przepłynąć przez Kanał Panamski) - przywiózł 73 tys. ton węgla energetycznego.

Do MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zawinął pierwszy w tym roku masowiec typu Panamax m/v "Alam Pesona" z ładunkiem ponad 73 tys. ton węgla energetycznego. Ta wizyta - jak twierdzą władze terminalu - rozpoczyna swoistą paradę dużych masowców, które przypłyną do Gdyni w tym roku.


Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa MTGM. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa MTGM.

Rozładunek tak dużej ilości węgla - ponad 73 tys. ton - był praktycznym sprawdzianem możliwości zakupionego w grudniu 2011 roku nowego 124 tonowego żurawia samojezdnego firmy Liebherr typu LHM 550 Litronic. Jego udźwig to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg - 48 m. Żuraw zaopatrzony jest w chwytak o pojemności 33 m sześc. - tym samym dwie pojemności chwytaka wystarczą do załadowania całego wagonu węglem. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa, która teraz wynosi ok. 20 tys. ton w ciągu doby. Teraz załadunek lub rozładunek tak dużych statków jak "Alam Pesona" trwa zaledwie około trzech dób.

MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i operuje na: Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdańska, Holenderskim zobacz na mapie Gdańska, Szwedzkim zobacz na mapie Gdańska, na pirsie południowym Nabrzeża Duńskiego zobacz na mapie Gdańska i na stanowisku przeładunku paliw płynnych zobacz na mapie Gdańska. Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big-bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.

W ubiegłym roku 100 proc. udziałów w spółce kupiła francuska firma Atic Services. Jest ona europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

VIK

Miejsca

Opinie (44) 2 zablokowane

  • ...węgla energetycznego??? (1)

    TO POLSKI NIE JEST ENERGETYCZNY???

    • 3 3

    • może być przecież jeszcze apteczny, albo do rysowania

      a może i nawet ozdobny?

      • 2 0

  • Polski węgiel jest górniczo-związkowy

    Jego zadaniem jest organizowanie wszelakich zadym i utrzymywania kompanii węglowych.
    Polski węgiel jest najdroższy na świecie i to jest jego niezbywalna cecha i zaleta.
    Jo górnik z miasta Bytom wos się pytom ...

    • 15 0

  • czekamy na artykuł : Duży tankowiec wpłynał do portu w Gdyni, potem Duży wycieczkowiec, kuter rybacki itd (1)

    przeciez to codziennosc w portach czy Gdańska czy Gdyni, równie dobrze mozna napisać " Tramwaj Pesa zawitał na pętli na Chełmie".

    Rozumiem ze to artykuł sponsorowany.

    • 8 7

    • widocznie taki ruch jest w tych naszych portach, że jak wpłynie większy statek to jest okazja to artykułu. "Taki mamy kraj jaki potrafimy zrobić ..."

      • 0 0

  • Kto ??? (1)

    Kto sprowadził ten węgiel do Polski ?

    • 5 0

    • kto oddał port w obce ręce? to już Polski budżet nie może na tym zarabiać?

      • 1 1

  • Kto ???

    kto nie daje zarobić naszym górnikom i polskim kopalniom ?

    • 2 1

  • no, kolejny z WIELU błędów merytorycznych na tym portalu... :-) (1)

    w niejednym miejscu artykułu (także w tytule) podkreślono, że to panamax...

    jest tylko "mały" problem...

    - ten statek to NIE panamax !!!

    • 2 0

    • ast

      takiego statku nie nazywa się także post-panamaxem, jak sugerował jeden z komentujących...

      to, że część kontenerowców nazywa się pos-panamaxami wynika z chronlogii, z eweolucji (wielkości) kontenerowców...

      post-panamax to określenie ściśle związane z kontenerowcami i ich ewolucją...

      kontenerowce rosły aż do rozmiaru panamax...

      potem pojawiły się kontenerowce większe niż mieszczące się w Kanale Panamskim i TE (takie większe) zaczęto nazywać "post-panamaxami" ...

      z masowacmi (i np. zbiornikwocami) tak nie było...

      od dawna istniały staki (masowce, zbiornikowce) większe od panamaxów, a nikt ich post-panamaxami nie nazywał i nie nazywa...

      • 3 0

  • A po co taka informacja?

    Mam się cieszyć i brawo bić, że jakiś odrapany złom wpłynął do portu? Od tego jest port chyba.

    • 1 0

  • ludzie

    po co zadajecie takie pytania, świat sie zglobalizował, kto sie nie przystosuje ten zginie jak dinozaury.

    • 2 1

  • Brawo! Śląsk potrzebuje węgla!

    Nasypią do kopalni i nasi górnicy będą mieli pracę!

    • 5 0

  • zdejmijcie z węgla połowę podatków i wyeliminujcie zbędnych pośredników,to węgiel będzie tańszy i nie trzeba będzie sprowadzać.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane