- 1 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (82 opinie)
- 2 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (26 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (118 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (154 opinie)
- 5 Spółka Mondry pozostanie w "zbożowym" (17 opinii)
- 6 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (58 opinii)
Pierwszy w tym roku duży panamax w gdyńskim terminalu masowym
Do MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zawinął pierwszy w tym roku masowiec typu Panamax m/v "Alam Pesona" z ładunkiem ponad 73 tys. ton węgla energetycznego. Ta wizyta - jak twierdzą władze terminalu - rozpoczyna swoistą paradę dużych masowców, które przypłyną do Gdyni w tym roku.
Rozładunek tak dużej ilości węgla - ponad 73 tys. ton - był praktycznym sprawdzianem możliwości zakupionego w grudniu 2011 roku nowego 124 tonowego żurawia samojezdnego firmy Liebherr typu LHM 550 Litronic. Jego udźwig to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg - 48 m. Żuraw zaopatrzony jest w chwytak o pojemności 33 m sześc. - tym samym dwie pojemności chwytaka wystarczą do załadowania całego wagonu węglem. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa, która teraz wynosi ok. 20 tys. ton w ciągu doby. Teraz załadunek lub rozładunek tak dużych statków jak "Alam Pesona" trwa zaledwie około trzech dób.
MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i operuje na: Nabrzeżu Śląskim , Holenderskim , Szwedzkim , na pirsie południowym Nabrzeża Duńskiego i na stanowisku przeładunku paliw płynnych . Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big-bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.
W ubiegłym roku 100 proc. udziałów w spółce kupiła francuska firma Atic Services. Jest ona europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (44) 2 zablokowane
-
2012-02-06 11:32
...węgla energetycznego??? (1)
TO POLSKI NIE JEST ENERGETYCZNY???
- 3 3
-
2012-02-06 12:01
może być przecież jeszcze apteczny, albo do rysowania
a może i nawet ozdobny?
- 2 0
-
2012-02-06 11:43
Polski węgiel jest górniczo-związkowy
Jego zadaniem jest organizowanie wszelakich zadym i utrzymywania kompanii węglowych.
Polski węgiel jest najdroższy na świecie i to jest jego niezbywalna cecha i zaleta.
Jo górnik z miasta Bytom wos się pytom ...- 15 0
-
2012-02-06 12:21
czekamy na artykuł : Duży tankowiec wpłynał do portu w Gdyni, potem Duży wycieczkowiec, kuter rybacki itd (1)
przeciez to codziennosc w portach czy Gdańska czy Gdyni, równie dobrze mozna napisać " Tramwaj Pesa zawitał na pętli na Chełmie".
Rozumiem ze to artykuł sponsorowany.- 8 7
-
2012-02-06 16:07
widocznie taki ruch jest w tych naszych portach, że jak wpłynie większy statek to jest okazja to artykułu. "Taki mamy kraj jaki potrafimy zrobić ..."
- 0 0
-
2012-02-06 12:27
Kto ??? (1)
Kto sprowadził ten węgiel do Polski ?
- 5 0
-
2012-02-06 17:41
kto oddał port w obce ręce? to już Polski budżet nie może na tym zarabiać?
- 1 1
-
2012-02-06 13:37
Kto ???
kto nie daje zarobić naszym górnikom i polskim kopalniom ?
- 2 1
-
2012-02-06 13:46
no, kolejny z WIELU błędów merytorycznych na tym portalu... :-) (1)
w niejednym miejscu artykułu (także w tytule) podkreślono, że to panamax...
jest tylko "mały" problem...
- ten statek to NIE panamax !!!- 2 0
-
2012-02-06 13:51
ast
takiego statku nie nazywa się także post-panamaxem, jak sugerował jeden z komentujących...
to, że część kontenerowców nazywa się pos-panamaxami wynika z chronlogii, z eweolucji (wielkości) kontenerowców...
post-panamax to określenie ściśle związane z kontenerowcami i ich ewolucją...
kontenerowce rosły aż do rozmiaru panamax...
potem pojawiły się kontenerowce większe niż mieszczące się w Kanale Panamskim i TE (takie większe) zaczęto nazywać "post-panamaxami" ...
z masowacmi (i np. zbiornikwocami) tak nie było...
od dawna istniały staki (masowce, zbiornikowce) większe od panamaxów, a nikt ich post-panamaxami nie nazywał i nie nazywa...- 3 0
-
2012-02-06 15:16
A po co taka informacja?
Mam się cieszyć i brawo bić, że jakiś odrapany złom wpłynął do portu? Od tego jest port chyba.
- 1 0
-
2012-02-06 15:32
ludzie
po co zadajecie takie pytania, świat sie zglobalizował, kto sie nie przystosuje ten zginie jak dinozaury.
- 2 1
-
2012-02-06 15:46
Brawo! Śląsk potrzebuje węgla!
Nasypią do kopalni i nasi górnicy będą mieli pracę!
- 5 0
-
2012-02-06 16:10
zdejmijcie z węgla połowę podatków i wyeliminujcie zbędnych pośredników,to węgiel będzie tańszy i nie trzeba będzie sprowadzać.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.