• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie

Wioletta Kakowska-Mehring
8 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego

Wodowanie pierwszego z serii 6 holowników dla marynarki Wojennej.


W połowie listopada ub. roku palono pierwsze blachy, w styczniu położono stępkę, a dziś zwodowano i ochrzczono pierwszy z sześciu holowników, jakie w Remontowa Shipbuilding zamówiła Marynarka Wojenna.



Pierwszy z holowników (B 860/1) ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku. Jednostka otrzymała imię "Bolko", a matką chrzestną została Honorata Hyżyk. Kontrakt na budowę został podpisany w czerwcu ub. roku w wyniku rozstrzygnięcia przetargu pn. "Zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. "Holownik"".

Jednak zanim do tego doszło, między resortem obrony a Remontowa Shipbuilding trwał kilkumiesięczny spór. Stocznia wygrała przetarg w listopadzie 2016 roku. Jako jedyna otrzymała 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana przez Stocznię wynosiła 220 mln zł. Niestety Inspektorat Uzbrojenia zwlekał z podpisaniem kontraktu i próbował unieważnić postępowanie. Ostatecznie po kilku decyzjach Krajowej Izby Odwoławczej na korzyść Remontowa Shipbuilding umowę na holowniki podpisano. 

Holowniki przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach, wykonywania działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcia akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń i podejmowania z wody torped. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4 t i uciągu 35 t. Zapas paliwa wystarczy na siedem dni pracy, natomiast autonomiczność jednostek wynosi pięć dni.

Miejsca

Opinie (110) 10 zablokowanych

  • (4)

    A co ten holownik będzie holował?

    • 7 1

    • bedzie holowal drugi holownik, a ten drugi tratwę bojową z zamontowana armatą.

      • 3 0

    • tratwę z rządem jak będziemy ich wysyłać na biegun.

      • 2 0

    • Hehe (1)

      Hydrografa z Remontowej

      • 1 0

      • Hydrografa to dzieło Nauty

        • 0 1

  • Super,

    No to teraz mamy czym się bronić ;))

    • 3 4

  • Hehe

    • 2 4

  • hehe

    Przyda się Dla ORP Błyskawicy ^^ no i dla reszty trupów wazie awarii na wodzie :D

    • 3 1

  • remontowa shipbulding cala prawda... (4)

    1.masowa fala zwolniej z powodu zarobków(spawacz z wieloletnim doświadczeniem okolo 2800ZL.) .

    2.tragiczna atmosfera pracy,mistrzem jest mój był kierownik ce...ki-całkowity brak szacunku do swoich ludzi
    3.brak płatności dla kooperantow.
    4 itd...

    • 19 11

    • pitoly (3)

      1. Nie ma masowych odejść - propaganda naciąciagaczy z MW. Trwaja rekrutację, przychodzą nowi ludzie.
      2. Nie wiem o kim mówisz - nikt z byłych kierowników nie jest mistrzem. Chyba że mówisz o poprzednim 10-leciu.
      3. Kooperacji są opłacani zgodnie z idywidualnymi uzgodnieniami. Jeszcze prawo chyba nie pozwala na zlewanie kontrahenta.
      4. Tu się zgadzam.

      • 7 9

      • Wdup.właz (2)

        Ale z Ciebie lizus Virusie...pewnie pracujesz w tym kołchozie na stanowisku starszego podbiurkowego u samego prezesa....Potwierdzam ze ludzie odchodzą hurtem.....i ze wyzysk jest na każdym kroku....chory zakład i jeszcze bardziej chorzy kierownicy....

        • 3 0

        • do emeryta (1)

          Poproszę o liczby - ilu odeszło i skąd.

          Było już 2 na kadłubowni, którzy straszyli wszystkich o upadku stoczni, żeby mogli ściągnąć ich do Meyer Werft, za co dostawali kasę od głowy. Od początku roku zatrudnienie w Stoczni jest na tym samym poziomie co było.

          • 2 2

          • Bzdura....

            Zatrudnili Cię do mydlenia oczu opinii publicznej???Na przestrzeni zaledwie kilku miesięcy zwolnili się kilkanaście osób z kadlubowni i co najmniej drugie tyle z wyposażenia i rurowni....Jak jest tak różowo to czemu Stocznia bierze chętnie każdego kto się tylko zgłosi do pracy??? Spójrz na ogloszenia- wymagania....a potem sobie odpowiedź kim uzupełniają braki....Masz być duży silny, mieć jakikolwiek podstawowy papier i być chętnym do pracy. Jakiejkolwiek inteligencji ani doświadczenia już nie wymagają jak to było w tej stoczni kiedyś....Co do kooperantow....wiszą ogromne pieniądze takim firmom jak HG czy nawet sprzątające Atut.....żenada.....

            • 1 2

  • Powiedzmy szczerze

    holowniczek, nie holownik

    • 6 2

  • (2)

    Bravoooo.Ale dlaczego....Bolko?

    • 2 1

    • Bo ORP Lech już jest (1)

      A Jarko brzmi gorzej niż Bolko.

      • 2 0

      • Jarko to tak z fińska raczej.

        Np. słynny Fińczyk Jarko Kaczinenn

        • 2 0

  • No tak te szroty które są same nie zdołają pływać więc trzeba holowniki dla nich pozamawiać żeby miały jakieś możliwości przemieszczania się ;)

    • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie holownika H-11

    Jest moc w MW!

    Nooo, to siła naszej marynarki wojennej wzrosła chyba o 1/3. Brawo!

    • 5 0

  • Kino

    No to może wreszcie dostaniemy tą wymarzoną złotóweczkę brutto jako podwyżkę. A tak to w co się gra w tej niby stoczni? ktoś wie? chyba film pt. albo oni nas ,albo my ich.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane