- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (116 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (88 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (93 opinie)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie
Wodowanie pierwszego z serii 6 holowników dla marynarki Wojennej.
W połowie listopada ub. roku palono pierwsze blachy, w styczniu położono stępkę, a dziś zwodowano i ochrzczono pierwszy z sześciu holowników, jakie w Remontowa Shipbuilding zamówiła Marynarka Wojenna.
Pierwszy z holowników (B 860/1) ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku. Jednostka otrzymała imię "Bolko", a matką chrzestną została Honorata Hyżyk. Kontrakt na budowę został podpisany w czerwcu ub. roku w wyniku rozstrzygnięcia przetargu pn. "Zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. "Holownik"".
Jednak zanim do tego doszło, między resortem obrony a Remontowa Shipbuilding trwał kilkumiesięczny spór. Stocznia wygrała przetarg w listopadzie 2016 roku. Jako jedyna otrzymała 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana przez Stocznię wynosiła 220 mln zł. Niestety Inspektorat Uzbrojenia zwlekał z podpisaniem kontraktu i próbował unieważnić postępowanie. Ostatecznie po kilku decyzjach Krajowej Izby Odwoławczej na korzyść Remontowa Shipbuilding umowę na holowniki podpisano.
Holowniki przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach, wykonywania działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcia akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń i podejmowania z wody torped. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4 t i uciągu 35 t. Zapas paliwa wystarczy na siedem dni pracy, natomiast autonomiczność jednostek wynosi pięć dni.
Miejsca
Opinie (110) 10 zablokowanych
-
2018-10-08 15:11
Pan wazny (3)
Kiedy podwyżki? Wypisywać się że związku wtedy przewodniczący ruszy d..., inaczej zawsze będzie bronił pracodawcy
- 36 9
-
2018-10-08 15:20
Pracownik Kadłuby (2)
Praca na kadłubach-stawka 23-24 brutto. Praca na kasie w biedzie lub Lidl-stawka 23-24 brutto. Brawo zarząd i związku.
- 38 10
-
2018-10-08 17:51
(1)
w biedrze na kasie potrzebuja monterów kadłubów?
łooo Panie co to się porobiło! idem!- 2 8
-
2018-10-09 09:56
ale jesteś pop------eniec.młot stoczniowy i kropka
- 0 1
-
2018-10-09 09:42
Kropek
A po co tam Flaszka? Od kiedy jesteśmy państwem Polsko- Katolickim a Marynarka Wojenna RP jest Marynarką Wojenną Watykanu?
- 4 4
-
2018-10-09 09:42
No tak to jest najpotrzebniejszy sprzęt w Marynarce Wojennej.Trzeba te wszystkie złomy jakoś poruszać.
- 1 0
-
2018-10-09 09:13
Piękna ta laweta marynarki wojennej
- 2 0
-
2018-10-09 05:09
Holownik
Będzie czym zepchnąć stare złomy do doku
- 3 0
-
2018-10-08 23:59
Radio Erewań...
Nie korwety i okręty podwodne, a holowniki; nie Stocznia Szczecińska czy stocznie Polskiej Grupy Zbrojeniowej, ale prywatna jak diabli Remontowa Shipbuilding (d. Stocznia Północna)... Tak w praktyce wygląda bajdurzenie o reaktywacji polskiego przemysłu okrętowego przez „dobrozmian”
- 6 3
-
2018-10-08 23:34
????...
- dowodca zostanie komandor , to taki standard w naszej umierającej marynarce wojennej .
- 3 0
-
2018-10-08 16:39
Remontowa (1)
Na chwilę obecną remontowa jest niewypłacalna !!
- 11 17
-
2018-10-08 22:13
to co tam robisz
- 0 0
-
2018-10-08 21:10
ale, ale (1)
Ochrzcili go Bolko . tw.
- 3 3
-
2018-10-08 22:11
Jo
To pewnie ci z kleru...
- 1 0
-
2018-10-08 22:05
Szok!
A to coś trafi do muzeum miniatur?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.