- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
Po nowych torach do gdańskiego portu pociągi pojadą 100 km/h
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi na modernizację linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny. Ma to pozwolić na zwiększenie ruchu pociągów przewożących towary masowe i kontenery. Inwestycja przyczyni się również do usprawnienia ruchu żeglugowego na Martwej Wiśle, a dzięki modernizacji linii kolejowej prowadzącej do portu jej przepustowość wzrośnie trzykrotnie.
Linia kolejowa Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny jest typową linią dedykowaną ruchowi towarowemu.
- Jej długość wynosi ponad 16 km, a ze względu na jej nienajlepszy stan techniczny, od 2002 roku ruch pociągów odbywa się tylko po jednym torze - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Obecnie jej przepustowość pozwala na przejazd 82 pociągów na dobę. Z uwagi na parametry eksploatacyjne prędkość maksymalna na linii wynosi 60 km/h, jednak w niektórych miejscach pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.
Inwestycja będzie polegała nie tylko na budowie nowych torów w miejsce istniejących, ale dodatkowo obejmie również budowę lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym Gdańsk Port Północy.
Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Ważnym efektem inwestycji będzie również możliwość wjazdu na linię cięższych pociągów niż dotychczas. Szacowany koszt inwestycji to ok. 505 mln zł. Jej realizacja zaplanowana jest na lata 2013-2015. Realizacja inwestycji umożliwi wzrost zdolności przepustowej linii kolejowej z obecnej liczby 82 pociągów do 240 pociągów na dobę.
Minimalizacji hałasu i wibracji ma służyć szlifowanie szyn, które wykonane zostanie po modernizacji linii i budowa ekranów akustycznych. W planach jest także montaż elementów odblaskowych (tzw. wilczych oczu) oraz budowa w przepustach suchych chodników dla zwierząt.
Jednym z istotnych elementów prac jakie zostaną wykonane jest też budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą , który będzie wyższy niż dotychczasowy, co w konsekwencji poprawi warunki żeglugowe na Martwej Wiśle. Modernizacja linii kolejowej jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstanie nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.
Połączenia kolejowe z Portu Gdańsk poprowadzone są we wszystkich strategicznych kierunkach, tj: na południe, zachód i wschód. Obecnie dwie magistrale kolejowe łączą Gdańsk z południem Polski, przez Łódź/Warszawę do Katowic/Krakowa. Ponadto Gdańsk posiada dwie zelektryfikowane linie kolejowe z Poznaniem i Wrocławiem oraz zelektryfikowane połączenie ze Szczecinem i obwodem Kaliningradzkim.
Miejsca
Opinie (46)
-
2013-02-21 12:12
majngott !
100 km na godzinę ciężkie składy po rozsypujących się wiaduktach nad sienną i lenartowicza. kiedyś tam przechodziłem jak wolniutko jechał pociąg i oderwał sie od wiaduktu cały płat rdzy.
- 7 5
-
2013-02-21 12:40
Zanim się ten pociąg rozpędzi na tym odcinku do 100km/h to już będzie w morzu, a co dopiero się zatrzymać.
- 13 2
-
2013-02-21 14:35
swietna wiadomosc :-)
- 5 0
-
2013-02-21 15:04
nie wiele szybciej niż ja jeżdżę rowerem a mamy 2013 rok o ile się orientuje.
- 4 0
-
2013-02-21 16:45
głupiutka ankieta
Sugeruję włączenie do ankiety choćby jednej opcji która nie jest socjalistyczna. Redaktorzy Trojmiasto.pl mogą mieć problem ze skonstruowaniem takiej opcji, więc podpowiadam:
- w 100% sprywatyzować.- 2 1
-
2013-02-21 17:03
bez sensu po co komu jechac z towarowym ponad 100km/h (1)
koksy sie speiszą tylko w swoich BMW także bez sensu inwstycja w tory towarowe
- 2 2
-
2013-02-21 17:23
beda tam jezdzic wagony z koksem wiec wszystko sie zgadza;)
- 1 0
-
2013-02-21 19:15
a wyspa sobieszewska dalej ledwo przejezdna
co za tragediiaaa
- 4 1
-
2013-02-21 20:59
roznice
ludziska, co innego rewitalizacja a co innego modernizacja. tu bedzie totalny rozpier... i budowa prawie od nowa. same ekrany akustyczne,ktore zaslonia tory od pola, kosztuja pare milionow zlotych. zobaczcie kiedys kosztorys takiej inwestycji a pozniej sie wypowiadajcie:)
- 1 0
-
2013-02-22 09:16
strach
przechodzić po torach na skóty ! Nie będzie czego zbierać ! Trzeba będzie próbować na trzeźwo...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.