• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polsko-chiński Chipolbrok powiększył flotę

VIK
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przedsiębiorstwo Chipolbrok ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni. Przedsiębiorstwo Chipolbrok ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok nabyło od niemieckiego armatora Hermann Buss dwa wielozadaniowe statki przystosowane do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych o nośności po 33 tys. ton. Są to jednostki "z drugiej ręki" wybudowane w 2010 roku.



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa transportu. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Jeszcze w kwietniu tego roku media branżowe informowały, że Chipolbrok prowadzi rozmowy z chińską stocznią dotyczące ewentualnego zamówienia czterech statków wielozadaniowych o łącznej wartości około 120 mln dolarów. Ostatni raz spółka zamówiła nowe statki siedem lat temu, kiedy to zleciła stoczni Yangzijiang Shipbuilding budowę czterech statków o nośności po 37 tys. ton. Teraz poinformowano o zakupie jednostek "z drugiej ręki".

- Chipolbrok nabył od niemieckiego armatora Hermann Buss zbudowane w 2010 roku statki Rome Trader i Berlin Trader, zmieniając ich nazwy na Chipol Changan i Chipol Yongan. Od roku 2018 Chipolbrok eksploatuje jako operator jeszcze dwa statki z tej samej serii (bliźniacze) - Chipol Taian i Chipol Baoan - podał portalmorski.pl.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować do końca 2021 roku flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 4 zablokowane

  • polska nad morzem

    stocznie polskie nie potrzebne porty polskie też nie bedą potrzebne a inni robią biznes gdzie tu logika ?

    • 2 2

  • Z Chin do Polski płyną chińskie towary..... a co płynie z Polski do Chin? (1)

    Jedyne co widzę to pisowska ideologia... ale tę można frachtować taniej - taka Afryka ma to za darmo :)

    • 7 5

    • Ze Świnoujścia w kontenerach płynie polskie drewno co było pokazane w programie ,,Truckerki"

      • 1 0

  • Same nazwy nowych statków mówią ile Polska na nie wyłożyła. (1)

    • 25 1

    • Po kilkanaście mln USD. Więcej nie powinna

      • 0 0

  • Państwowa spółka... i wszystko jasne

    Nie liczy się rachunek ekonomiczny, więc hulaj dusza, nie nasze pieniądze.

    • 3 7

  • ...czyli, jak ma sie rozumieć, w zarządzie po stronie polskiej 100% PiS? (2)

    Może jakieś kumplaszki Horały? Zdziwił bym się gdyby było inaczej...

    • 19 30

    • a ja bym się nie zdziwił, jakby dla panów z pisu wstępu tam nie było

      wydaje mi się, że ta firma to nie jest dla nich liga. A to, co tymi statkami pływa poza ładunkiem komercyjnym to nawet nie pisi interes ...

      • 4 2

    • Pewnie

      Gdyby byl Nowak to i statki byłyby sprzedane

      • 13 12

  • od drugiej reki

    Niemiec płakał jak sprzedawał hehehe :D

    • 1 3

  • to nie polacy kupili (1)

    statki tylko chinczycy chipolbroku jest tak ze kazdy odpowiada za swoje 50 % ze strony polskiej wszystkie statki maja polskie nazwy np asnyk paderewski itd.siejecie propagande i tyle

    • 19 1

    • Tak jest, sa to chińskie statki z całkowicie chinskimi zalogami, jak to się ma do działalności polskiej części spółki, chyba nijak, taka informacja na wyrost, co nas obchodzi że Chińczycy nowe- stare statki kupili

      • 5 2

  • No niech ktoś z rządzących powie.....

    W listopadzie pogrom w Naucie. Już kierownicy poszczególnych działów szykują listy pracowników do zwolnienia , tymczasem wszędzie cicho na ten temat???

    • 12 3

  • BRAWO

    No i jak się chce to można rozbudowywać choć powoli ale zawsze swoją flotę. Może niech słynne kiedyś na cały świat PLO weźmie z nich przykład.
    Kiedy nastąpi w PLO wykup akcji za dobre pieniądze, a czy taki kiedyś będzie ?

    • 31 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane