- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Polsko-chiński Chipolbrok powiększył flotę
Państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok nabyło od niemieckiego armatora Hermann Buss dwa wielozadaniowe statki przystosowane do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych o nośności po 33 tys. ton. Są to jednostki "z drugiej ręki" wybudowane w 2010 roku.
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa transportu. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Jeszcze w kwietniu tego roku media branżowe informowały, że Chipolbrok prowadzi rozmowy z chińską stocznią dotyczące ewentualnego zamówienia czterech statków wielozadaniowych o łącznej wartości około 120 mln dolarów. Ostatni raz spółka zamówiła nowe statki siedem lat temu, kiedy to zleciła stoczni Yangzijiang Shipbuilding budowę czterech statków o nośności po 37 tys. ton. Teraz poinformowano o zakupie jednostek "z drugiej ręki".
- Chipolbrok nabył od niemieckiego armatora Hermann Buss zbudowane w 2010 roku statki Rome Trader i Berlin Trader, zmieniając ich nazwy na Chipol Changan i Chipol Yongan. Od roku 2018 Chipolbrok eksploatuje jako operator jeszcze dwa statki z tej samej serii (bliźniacze) - Chipol Taian i Chipol Baoan - podał portalmorski.pl.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować do końca 2021 roku flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
Miejsca
Opinie (51) 4 zablokowane
-
2020-10-29 16:39
polska nad morzem
stocznie polskie nie potrzebne porty polskie też nie bedą potrzebne a inni robią biznes gdzie tu logika ?
- 2 2
-
2020-10-29 14:35
Z Chin do Polski płyną chińskie towary..... a co płynie z Polski do Chin? (1)
Jedyne co widzę to pisowska ideologia... ale tę można frachtować taniej - taka Afryka ma to za darmo :)
- 7 5
-
2020-10-29 15:05
Ze Świnoujścia w kontenerach płynie polskie drewno co było pokazane w programie ,,Truckerki"
- 1 0
-
2020-10-29 09:33
Same nazwy nowych statków mówią ile Polska na nie wyłożyła. (1)
- 25 1
-
2020-10-29 15:02
Po kilkanaście mln USD. Więcej nie powinna
- 0 0
-
2020-10-29 14:52
Państwowa spółka... i wszystko jasne
Nie liczy się rachunek ekonomiczny, więc hulaj dusza, nie nasze pieniądze.
- 3 7
-
2020-10-29 08:42
...czyli, jak ma sie rozumieć, w zarządzie po stronie polskiej 100% PiS? (2)
Może jakieś kumplaszki Horały? Zdziwił bym się gdyby było inaczej...
- 19 30
-
2020-10-29 14:51
a ja bym się nie zdziwił, jakby dla panów z pisu wstępu tam nie było
wydaje mi się, że ta firma to nie jest dla nich liga. A to, co tymi statkami pływa poza ładunkiem komercyjnym to nawet nie pisi interes ...
- 4 2
-
2020-10-29 10:17
Pewnie
Gdyby byl Nowak to i statki byłyby sprzedane
- 13 12
-
2020-10-29 14:47
od drugiej reki
Niemiec płakał jak sprzedawał hehehe :D
- 1 3
-
2020-10-29 13:40
to nie polacy kupili (1)
statki tylko chinczycy chipolbroku jest tak ze kazdy odpowiada za swoje 50 % ze strony polskiej wszystkie statki maja polskie nazwy np asnyk paderewski itd.siejecie propagande i tyle
- 19 1
-
2020-10-29 14:09
Tak jest, sa to chińskie statki z całkowicie chinskimi zalogami, jak to się ma do działalności polskiej części spółki, chyba nijak, taka informacja na wyrost, co nas obchodzi że Chińczycy nowe- stare statki kupili
- 5 2
-
2020-10-29 12:40
No niech ktoś z rządzących powie.....
W listopadzie pogrom w Naucie. Już kierownicy poszczególnych działów szykują listy pracowników do zwolnienia , tymczasem wszędzie cicho na ten temat???
- 12 3
-
2020-10-29 08:19
BRAWO
No i jak się chce to można rozbudowywać choć powoli ale zawsze swoją flotę. Może niech słynne kiedyś na cały świat PLO weźmie z nich przykład.
Kiedy nastąpi w PLO wykup akcji za dobre pieniądze, a czy taki kiedyś będzie ?- 31 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.