• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia: był magazyn, będzie Szkoła Morska

ms
31 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Za półtora roku tak ma wyglądać zmodernizowany budynek magazynowo-biurowy w gdyńskim porcie. Za półtora roku tak ma wyglądać zmodernizowany budynek magazynowo-biurowy w gdyńskim porcie.

Z krajobrazu gdyńskiego portu znikają stare magazyny. Czasami ustępują miejsca nowym, czasami zmieniają się w biurowce.



Widok na budynek Posti dziś. Widok na budynek Posti dziś.
W poniedziałek w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisano umowę na modernizację budynku magazynowo - biurowego przy ul. Polskiej 13A zobacz na mapie Gdyni, który gdynianie zwykli nazywać budynkiem Posti.

Prace, które potrwają do końca marca 2013 r., przeprowadzi Mostostal Warszawa. Generalny wykonawca dostanie za to nieco ponad 21 mln złotych.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia, który jest właścicielem budynku i inwestorem modernizacji, znalazł najemców na niemal 75 proc. z prawie 9 tys. m kw. powierzchni użytkowej. Jednym z najemców będzie Szkoła Morska, która na razie mieści się przy ul. Hryniewickiego, na terenie Dalmoru.

Inne inwestycje w gdyńskim porcie: Fasada olejarni zostanie, miejsca pracy powstaną

Budynek po przebudowie

pow. użytkowa - 8,8 tys. m kw.
pow. całkowita - 10 tys. m kw.
6 kondygnacji nadziemnych
ms

Miejsca

Opinie (65) 4 zablokowane

  • dobrze, że nie odwrotnie

    - ze szkoły magazyn.

    • 7 1

  • szkoda że nie burdel z magazynu

    • 6 3

  • w Gdynia szkoła w Gdańsku muzeum (5)

    i ecs - tez kiedys przerobimy te klocki na szkoły i przedszkola mam nadzieję. Będzie jakis pożytek.Żeby nie było - na to tez mogli dostać dofinansowanie EU prawdopodbnie, tylko wybrali muzea zamiast szkół.

    • 6 1

    • Tyle, że to żadna nowa szkoła (4)

      Szkoła Morska w Gdyni jest od dawna i po prostu ją przenoszą z terenów po dalmoroskich. Więc żadna nowość a tylko wymuszenie budowy. A po drugie nie przesądzajmy, że to się uda, bo to dopiero plany. ECS to tworzenie czegoś nowego. Muzeum to rozbudowa obecnego o kolejne pomieszczenia. Obie budowle są już budowane. A szkoły mówisz, a widziałeś ile nowych budynków postawił Uniwerek i to w jednym miejscu, jeżeli nie proponuje pojechać na Bażyńskiego. I nagle zrozumiesz, że ten budynek to jakaś pierdołka. Do tego dodaj rozbudowę PG o nowe budynki.

      • 6 1

      • PG, UG, to dalsze etapy... (3)

        .. w podstawówkach są klasy do J ostatnio z tego co widziałem - to chyba jest jakaś oznaka złego rozmieszczenia szkół (chyba, że edukacja alfabetu ma się skupiac na odliczaniu klas na apelach).A w ogóle tu chodzi i idee - a nie o ten konkretny przypadek.

        • 1 0

        • Dalsze Etapy czego (2)

          Może powiedz, że budują kolejny budynek dla kolejnego kierunku. Ale nie to by było nie po myśli Gdyni, przecież w Gdańsku się nic nie buduje. A UG stworzyło olbrzymi kompleks w przeciągu kilku lat i teraz wreszcie większość kierunków jest w jednym miejscu. PG cały czas rozbudowuje swoje oddziały no tak, ale przeniesienie liceum to jest dopiero coś ;). Co do podstawówek to nie ma to jak napisać na podstawie jednej szkoły i zapewne z mej dzielnicy czyli nowobudowanych osiedli. Ale to jest oznaka, że sporo ludzi w Gdańsku się osiedla wbrew temu co gadają tu co po niektórzy.

          • 1 3

          • akurat nie chodzi o nowobudowane osiedla tylko chełm

            i pewnie większość "starych" osiedli też"dalsze etapy" tyczą się Edukacji ofc.

            • 0 0

          • i dodam ,że akurat mieszkańców Gdańska

            na PG i UG wcale nie ma w większości... większość to przyjezdni.Więc zbudujmy coś dla siebie również w 100%

            • 1 0

  • Tylko oby budynki nie zatraciły ducha modernizmu (3)

    Już i tak wyburzano historyczny Dom Kultury w którym m.in. podpisywano porozumienia lat 70-tych i wiele innych. A takie jak ten rzucają nam na ochłap. Kiedy Port nie będzie ekspansywnie zabierał terenów a budował magazyny w górę panie prezesie? Do tego jak przypływają cruisery to wstyd bo wystarczy drobny podmuch wiatru a wszyscy na nabrzeżu wycieczkowicze w kurzu i śmieciach niesprzątanego portu. Oczywiście chciałbym, żeby turystyka morska była u nas popularniejsza i żeby też Polacy więcej podróżowali promami i pasażerami - zamiast latać tanimi liniami do Helsinek z W-awy czy z Gda, a także, aby Lotnisko Gdynia_Kosakowo stanowiło miejsce wymiany załóg, pasażerów statków i było takim morsko-powietrznym hubem, ale puki co na te fakty musimy jeszcze trochę poczekać, a obecne są takie, jakie są...

    • 3 8

    • Skoła Morska OK, bo ta obok ST wygląda jak Pat przy Pataszonie;))) (2)

      Widać w 2013 będzie juz ostra zabudowa terenów podalmorowskich więc decyzja słuszna tylko co pozostaje dla portu? Co raz więcej wyprzedanych nabrzeży a reszta zabudowana jakimiś wiejskimi barakami.Widać powoli od strony lądu przy tej polityce zarządu możliwość ekspansji na pewno jest i będzie coraz to bardziej ograniczona. A wystarczyłoby popatrzeć na Holendrów, a oni potrafili na wodach pływowych odbierać ziemię morzu, to dlaczego Gdynia nie może? W innym wypadku nie ma szans port na rozwój w kierunku morza, był przecież projekt budowy terminala gazowego, połączonego z magazynami podziemnymi w Kosakowie. Fakt, podstawowym warunkiem są unijne pieniądze a za tego rządu raczej niemożliwe. Niemniej skarb państwa za sprzedaże w Porcie kasuje "i co w zamian?" Nie musimy się oszukiwać bo każda tego typu inwestycja jest bardzo kapitałochłonna, a sprzedane kawałki tracimy i przejada je rząd a co ma Gdynia? A tak to jej efekty można by było zrekompensować i przesunąć w czasie upadek polskiego transportu morskiego - wyładowcza/r.... No i po jakimś czasie zwrot z takiej inwestycji można by było się spodziewać choć w odległym terminie.Dziś łatwiej i taniej jest zbudować nowy port, niż modernizować stary widzimy to po terenach dalmorowskich. Pogłębianie gdyńskich akwenów i modernizacja starych nabrzeży może się w rachunku ciągnionym okazać droższa, a z pewnością bardziej długotrwała, niż budowa czegoś na zatoce wydłużając Nabrzeże francuskie w morze i odpowiednio go uzbrajając. Szkoda, że nie mamy dziś w Porcie ludzi pokroju Kwiatkowskiego, Wenty,...

      • 5 6

      • Lubie te twoje opowiadania jest z czego się pośmiać.

        2013 - ostra zabudowa terenów dalmoru - tak dla jasności dopiero wybrano projekt, a przetarg jeszcze nie ogłoszony i póki co nie ma lasu rąk chętnych co to zbudują. Niedawno była mowa o IK, że zbuduje budynek Nordei i nową dominantę ST. Skoro nie IK zabuduje resztę to kto. W przyszłym roku nie zdziwiłbym się gdyby się nikt nie zgłosił. Bo ST choć fajnie wygląda na tym tle to finansowo jest klapą. Połowa mieszkań dalej jest nie sprzedanych i stoi pusta, więc pytanie czy będą chętni na kolejne mieszkania, skoro znów metr będzie powyżej 15.000. Do tego przy budowie ST było sporo problemów bo teren się osuwał, więc zobaczymy jak będzie tym razem. Co do twych planów rozbudowy terenów portowych to póki co bajki i tyle

        • 7 2

      • Napiłeś się czegoś, że takie brednie powypisywałeś? Nawet trudno się do nich ustosunkować. A tak w ogóle, to proponowałbym najpierw zaczerpnąć wiedzy o porcie, a potem się produkować. Wystarczy już trochę postudiować jego stronę internetową.

        • 2 6

  • Nie lifting murów, ale przeładunki

    decydują o kondycji portów. A w Gdyni jak widać na zdjęciach. W Gdańsku DCT się rozwija na potęgę, a w Gdyni kontenery od czasu do czasu.

    • 4 7

  • moje trzy grosze (3)

    najładniejsza jest ta bryka na zdjęciu. To rektora? A swoją drogą po co szkola morska skoro prrzemysł morski jest w likwidacji. By bezrobotni byli z tytułami czy by za darmo szkolic kadry dla obcych armatorów?

    • 7 5

    • PAŃSTWOWY przemysł morski jest w likwidacji

      i słusznie zresztą - prywatny niexle sobie radzi z tego co widzimy. nie uogólniaj.

      • 1 2

    • to jest prywatne przedsięwzięcie

      To nie rektora, najwyżej właściciela.

      • 2 0

    • 1. nie masz tytulu masz fach w reku i praktyke zalatwiana przez uczelnie zaktora dostajesz kase z ktorej mzoesz spalcic nauke+ jak ejstes dobry to wszytsko finansuje ci armator i kasa z praktyk ejst twoja2. za darmo szkolic? ci ludzie palca z wlasnej keiszenistrasznie nie lubie jak glupi ludzie bez sprawdzenia informacji sie wypowiadaja!pozatym wazna informacja szkola morska to nie akademia morska czy co gorsza akademia marynarki wojenej gdzie pompuje sie z podatkow mnustwo kasy na nic...a i szkola morska juz istnieje dobry kilka latek

      • 0 0

  • NO I DOBRA BRYKA TASTAWIŁA MATIZA. TAK TO JUŻ BYWA ŻE BOGATY BIEDNEGO NIE ZROZUMIE.

    • 5 0

  • był magzyn, będzie Szkoła Morska (1)

    magzyn czy magazyn???

    • 3 0

    • był magzyn, będzie szkła ;]

      • 3 0

  • port gdynia

    a po drugiej stronie ulicy przeładunek koksu i śruty ciekawe jak będzie wyglądała tam elewacja na zewnątrz i wewnątrz bo w chwili obecnej to ten odcinek polskiej to brut i smród

    • 4 0

  • Polska nie ma floty wiec po co szkolnictwo morskie (1)

    Całe szkolnictwo morskie powinno być zlikwidowane

    • 2 4

    • i co z tego ze polska nie ma floty?prywatna szkola tez ma byc zlikwidowana ?pomysl zanim cos powiesz.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane