• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port przebuduje węzeł Ofiar Grudnia '70

Patryk Szczerba
30 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przebudowa Węzła Ofiar Grudnia związana jest z budową terminalu promowego, ale z pewnością pomoże też kierowcom, którzy nie jadą w kierunku portu. Przebudowa Węzła Ofiar Grudnia związana jest z budową terminalu promowego, ale z pewnością pomoże też kierowcom, którzy nie jadą w kierunku portu.

Gdyński port szuka wykonawcy, który przebuduje układ komunikacyjny w obrębie węzła Ofiar Grudnia '70zobacz na mapie Gdyni. W projekcie znajdują się przede wszystkim wytyczne dotyczące nowych prawo- i lewoskrętów. Prace powinny rozpocząć się w trzecim kwartale tego roku.



Czy przebudowa węzła Ofiar Grudnia '70 rozładuje korki w tym miejscu?

Inwestycja związana jest z powstającym od stycznia przy Nabrzeżu Polskim nowym terminalem promowym.

Czytaj też: Rusza budowa terminalu promowego w Porcie Gdynia

Węzeł Ofiar Grudnia'70 w Gdyni: nowe prawo- i lewoskręty



Prace mają ułatwić dojazd do Nabrzeża Polskiego przy większym natężeniu ruchu w tej okolicy. Pomogą też mieszkańcom stojącym na ul. Janka Wiśniewskiego w regularnych korkach.

- Zakres prac obejmuje przebudowę węzła, począwszy od wybudowania dodatkowego lewoskrętu i wydłużenia już istniejącego lewoskrętu z ulicy Janka Wiśniewskiego. Powstanie też dodatkowy pas ruchu w prawo z alei Solidarności. Zmiany pojawią się także od strony ulicy Polskiej, gdzie na wylocie mają zostać wydłużone pasy relacji na prawo - informuje Kamil Złoch z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
W opanowaniu zatorów ma pomóc również nowy system regulacji świetlnej.

- Zmiany opracowano w oparciu o specjalistyczne analizy przy zadanych potokach ruchu, dla których wydajność jest najkorzystniejsza - zapewnia Kamil Złoch.
Rowerzyści powinni być zadowolenia z planu budowy drogi, z której skorzystają też piesi, ma ona biegnąć od węzła Ofiar Grudnia '70 zobacz na mapie Gdyni do ronda Karlskrona zobacz na mapie Gdyni. Nowa trasa połączy się z już istniejącym fragmentem drogi rowerowej w pobliżu Muzeum Emigracji.

Ul. Janka Wiśniewskiego w Gdyni poczeka na remont



Przypomnijmy przy okazji, że nie ma co liczyć w najbliższym czasie na remont ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Chcą go kierowcy, ale urzędnicy rozkładają ręce, tłumacząc, że choć rozumieją postulaty, to na prace nie ma w budżecie Gdyni pieniędzy.

- Będziemy starali się w kolejnych latach wygospodarować na ten cel środki i termin, który nie będzie kolidował z innymi dużymi pracami drogowymi w mieście. Będzie to inwestycja wymagająca znacznego budżetu, a przy tym również znacznych zmian w ruchu - mówiła kilka dni temu Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Czytaj również: remont ul. Janka Wiśniewskiego w Gdyni to melodia przyszłości

Miejsca

Opinie (145) 1 zablokowana

  • Wiadomo, że nie Miasto Gdynia tylko ktoś inny - tutaj kaurat Port. (5)

    Szczurek zadłużył miasto tak, ze na osobę więcej do spłacenia jest niż w Gdańsku (ogólnie odstępne dane), a inwestycji żadnych nie ma. Co on robi z tą kasą?

    • 57 10

    • dług Gdyni to obecnie 750 000 000 zl. (1)

      • 8 3

      • a jaki Gdańska?

        • 1 4

    • wy to macie ciekawe standardy... firma z gdyni kupuje od firmy z gdanska autobusy - gdynia jest tu podmiotem

      ale jak jak firma z gdyni robi inwestycje, to gdynia juz nie jest podmiotem, nie? :d

      • 4 6

    • Sylwestry, openery, biegi uliczne, wyścigi, samolociki to wszystko kosztuje grube miliony. Nic dziwnego że na infrastrukturę później brakuje

      • 17 5

    • Lotnisko

      • 12 4

  • Inne duże prace drogowe? Jakie? Ul. Chwarznieńska jest przekładana z roku na rok. Może w końcu ruszy w tym roku a gdzie inne inwestycje. Ul. Janka Wiśniewskiego i najbliższe otoczenie to wstyd dla miasta, gdynian i kierowców. Zresztą cała okolica dworca PKP i wcześniej Jana z Kolna to jeden wielki syf.

    • 21 1

  • Tych co budowali tunel pod kanałem La Manche

    --też wysyłano do "wariatkowa".

    • 9 0

  • W Gdyni potrzebna jest zwodzona kładka pieszo rowerowa (1)

    od ul. Admirała Wagi na Oksywiu do placu Gombrowicza przy Muzeum Emigracji i dalej trasa rowerowa do centrum miasta.

    Przebudowa węzłów z myślą wyłącznie o ruchu drogowym nie rozwiąże problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni.

    • 8 5

    • A Tobie potrzebny jest dobry doktor :)

      Rower i trampki nie rozwiążą problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni.

      • 4 3

  • Tunel pod portem?

    Do wykonania to jest możliwe. W Gdańsku tunel pod Martwą Wisłą biegnie na głębokości około 33 metrów pod dnem rzeki. Całkowita długość tunelu to ponad 1.5 km. Trzeba w Gdyni znaleść teren i miejsca do rozpoczęcia robót. I dużo pieniędzy... Podpowiem, że Gdynia w tym miejscu ma bardziej korzystne warunki geologiczne niż Gdańsk i tak głęboko kopać nie trzeba. W Warszawie otwarty w 2015 roku II centralny odcinek metra biegnie jedynie 8 metrów pod dnem Wisły, (od stacji Centrum Nauki Kopernik do stacji W-wa Stadion.
    TBM-operator

    • 10 3

  • (1)

    ok.ale kiedy przetarg?

    • 7 1

    • W środę po świętach

      • 2 1

  • Tunel pod portem

    • 7 2

  • Plany z 1979 roku- kluczem do rozwiązania problemu Estakady...

    Jak otwierano terminal Kontenerowy w Gdyni ul.Kontenerowa bodaj że w 1979 roku to wydano taki fajny folder (trochę toporny bo format A-4. ) a w nim na planach i opisach były tamtejsze rozwiązania i PRL-owskie "koncepcje" rozwoju zachodniej części Portu w Gdyni,/ to obecne te tereny w stronę EC III/-gdzie pogłębiarka sypie urobek. Z tego co widać to rozważali dołożenie do estakady jeszcze jednego lub dwóch węzłów-zjazdów w kierunku Rumii /Kazimierz- Puck. Oprócz tego miały być dwa "baseny portowe" o długości około 400 metrów-jako przedłużenie kanału portowego-dlatego w tym miejscu Estakada biegnie b.wysoko- przęsła wydłużone,a filary są dość szeroko rozstawione. Warto by ktoś "mundry" z Z.D i Z tym się zainteresował.

    • 17 0

  • Nie wożę powietrza. "Kręci" mnie jazda taborem ZKM w Gdyni...

    • 6 0

  • A co z estakada tam cyrki się dzieje również trzeba pomyśleć o dodatkowej drodze !

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane