- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Port zainwestuje 44,6 mln zł w Gdański Terminal Kontenerowy
Za kwotę 44,6 mln zł zostanie rozbudowany Gdański Terminal Kontenerowy. Rozbudową intermodalnego terminalu kontenerowego zajmie się Strabag oraz konsorcjum firm: Portico Project Management i ECM Goup Polska. Realizacja inwestycji ma potrwać do końca 2015 roku.
Planowane przedsięwzięcie dotyczy rozbudowy i modernizacji intermodalnego Gdańskiego Terminalu Kontenerowego przy Nabrzeżu Szczecińskim w Porcie Gdańsk. Realizacja przedsięwzięcia zwiększy zdolność przeładunkową terminalu do ponad 100 tys. TEU rocznie.
- To pierwsza z szeregu planowanych inwestycji, które wpłyną na rozwój i konkurencyjność gdańskiego portu - mówi Dorota Raben, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
- W Gdańsku działa prężnie duży terminal DCT, jednak równie ważny jest mniejszy terminal obsługujący połączenia feederowe. Inwestując chcemy zwiększyć jego możliwości - dodaje Jerzy Melaniuk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Po ukończeniu inwestycji odbędzie się przetarg publiczny na korzystanie z terminalu. Znajdzie się też na pewno duży klient, który będzie zainteresowany rozwojem tego terminalu.
Realizacja tego projektu ma na celu poprawę technologii i jakości obsługi transportu intermodalnego w gdańskim porcie. Zakres projektu dotyczy powiększenia powierzchni składowej, komunikacyjnej i postojowej jak również uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej z zapewnieniem dostawy mediów, oświetleniem terenu oraz ogrodzeniem.
Przewiduje się przebudowę placu składowego dla pustych kontenerów "depot" na powierzchni po zachodniej i wschodnie stronie ulicy Wielopole - w tym placu składowego kontenerów z materiałami niebezpiecznymi, przebudowę zewnętrznego i wewnętrznego układu komunikacyjnego na powierzchni - w tym budowę nowego wjazdu na teren terminalu, placu manewrowego i postojowego dla samochodów wraz z parkingiem o powierzchni ok. 800 m kw.
W ramach prac rozbudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej, sieć energetyczna i teletechniczna, przebudowana będzie sieć gazowa. Przedłużone zostanie torowisko żurawi Kone o ok.50 m, zbudowana myjnia dla kontenerów o powierzchni ok. 300 m kw., wiata warsztatowa, magazyn, pomieszczenia biurowe i socjalne oraz nowe ogrodzenie.
ZMPG na realizację projektu pozyskał dofinansowanie z Funduszu Spójności w wysokości 17,5 mln zł.
Miejsca
Opinie (25) 3 zablokowane
-
2014-06-17 20:03
45 milionow utopione w błoto GTK (2)
Bezsensowna inwestycja , GTK przeładowujący rocznie 25000 TEU nie jest i nigdy nie będzie w stanie konkurować z DCT , BCT , GCT o zdolnościach przeładunkowych od pół miliona do półtora miliona TEU. Inwestycja tak samo potrzebna jak lotnisko w Gdyni.
- 5 11
-
2014-06-17 20:41
(1)
Faktycznie, przy takiej konkurencji, zwłaszcza po szykującej się rozbudowie pozostałych trójmiejskich terminali kontenerowych, może być im trudno coś wykroić dla siebie z tego rynku. Może zarząd gdańskiego portu ma w zanadrzu jakiś cudowny sposób na wbicie się GTK między tych wielkich?
- 2 4
-
2015-10-13 00:10
Największym atutem GTK jest kadra brygadzistów.
Potrafią wszystko.- 0 0
-
2014-06-17 12:47
A czy to jest zgodne Z UE ? (4)
- 19 16
-
2015-10-13 00:01
Po co inwestować skoro gdański doker to pijak i złodziej
wszystko rozkradną i przepiją :(- 0 0
-
2014-06-17 15:22
ta, bo : (2)
Po ukończeniu inwestycji odbędzie się przetarg publiczny na korzystanie z terminalu. Znajdzie się też na pewno duży klient, który będzie zainteresowany rozwojem tego terminalu.
- 10 0
-
2014-06-17 15:39
? (1)
dziwne? jak powstaje lotnisko jedno koło drugiego to źle ale jak budowany jest drugi terminal kontenerowy to OK
- 5 23
-
2014-06-17 15:59
Mylisz pojęcia
Tutaj sam port morski inwestuje w swój rozwój i rozbudowę.
W Gdyni zaś chciano zbudować port lotniczy, nie z pieniędzy portu lotniczego, ale z pieniędzy gminnych- 26 1
-
2014-06-17 16:11
Ciekawe czy dalej pracownik będzie jeździł na składaku i pokazywał gdzie kontener stoi. Istny PGR :) (1)
- 26 8
-
2014-07-02 08:44
cudo
bez strachu kupimy wam rolki
- 1 0
-
2014-06-17 16:57
Jak to przetarg? (1)
To już nie będzie tam PGR Eksploatacja?
- 11 5
-
2014-06-25 21:09
PG Eksploatacją a nie pgr
- 0 2
-
2014-06-17 16:08
Czy to po polsku? (2)
Co to jest polaczenie feederowe albo transport intermodalny?
- 5 9
-
2014-06-18 22:30
nie ma lepszych określeń
- 1 0
-
2014-06-17 18:05
To sobie wygooglaj mistrzu
- 5 4
-
2014-06-17 16:20
(1)
to chyba najprzyjaźniejszy dla klienta terminal w całym trójmieście
gct idzie na ilość i częsty jest tam brak wiedzy
natomiast gdyńskie terminale to jakiś sycylijski koszmar
nic dziwnego że maersk stamtąd wyfrunął
i nie nie jestem z Gdańska (i nie, nie mam w genach patologicznej kibolskiej rywalizacji)
kocham Gdynię
i aż żal patrzeć jak niszczeje...
myślę że jak tak dalej pójdzie to jedyny Gdyni związek z morzem będzie się ograniczał do jedynego bojowego okrętu MW czyli Błyskawicy oraz Daru Pomorza
no i jak władzuchna pozwoli zostawić to do kilku smażalni...- 24 7
-
2014-06-18 09:59
BCT , to już w ogóle, gonitwa za kontenerami, brak sprzętu i wiecznie "coś" nie podobającego się zrządzącym w budynku. Praca nie dość że pod stresem, to jeszcze pracownicy mają dodatkowy stres aby wyrobić normę przeładowanych kontenerów, bo jak nie to trzeba się tłumaczyć czemu to nie zrobiłeś min 240 k/8h. Tego urzędasy kontrolujący BCT, nie widzą. Układy, układziki. Brak poszanowania pracownika. każdy chce być tam najmądrzejszy, tak jak Ci wszyscy z 9 piętra.
Jedynem "ogarniętym" tam jest Piotr, a pozostali:
Nojman - to koszmar, razem z Jolą, Zbychem i pozostała elitą i młody... zamiast wprowadzić coś nowego to nie. Starzy wyjadacze, poprostu pokazują mu jak być d*pkiem jak oni. Zawsze się wykazują, mimo tego ze nie mają w racji, albo każda jeździć ludziom na RTG'ach z jednego końca na drugi.
Podsumowywując. na BCT panuje mobbing, układy i układziki.- 8 0
-
2014-06-18 08:48
Zapomnieli dodać...
Że planuja się połączyc z WOCem i dlatego taki plan inwestycyjny.
- 2 3
-
2014-06-17 18:09
Jeszcze góra 5 lat i przez DCT będzie przechodzić 80% kontenerów w Polsce (1)
Terminale z Gdyni, Świnoujścia i GTC podzielą między siebie pozostałe 20%
- 25 6
-
2014-06-17 22:43
Hmmm. Eksperci maerska już mówią że DCT przeiwestowywuje.
- 5 8
-
2014-06-17 17:50
Kanał portowy zróbcie na wejściu na 14metrow a nie na 10,2 m draft -to są inwestycje a nie Gtk które umiera
- 8 7
-
2014-06-17 17:26
Czy znów Szczurek dostanie szczękościsku ?
- 16 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.