• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port zainwestuje 44,6 mln zł w Gdański Terminal Kontenerowy

Robert Kiewlicz
17 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Gdański Terminal Kontenerowy powstał w listopadzie 1998. Obsługuje głównie linie dowozowe. Nowa inwestycja ma wpłynąć na znaczny wzrost zdolności przeładunkowej terminalu. Gdański Terminal Kontenerowy powstał w listopadzie 1998. Obsługuje głównie linie dowozowe. Nowa inwestycja ma wpłynąć na znaczny wzrost zdolności przeładunkowej terminalu.

Za kwotę 44,6 mln zł zostanie rozbudowany Gdański Terminal Kontenerowy. Rozbudową intermodalnego terminalu kontenerowego zajmie się Strabag oraz konsorcjum firm: Portico Project Management i ECM Goup Polska. Realizacja inwestycji ma potrwać do końca 2015 roku.


Inwestycja obejmuje rozbudowę i modernizację infrastruktury na potrzeby przyszłego terminalu kontenerowego zlokalizowanego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego. Inwestycja obejmuje rozbudowę i modernizację infrastruktury na potrzeby przyszłego terminalu kontenerowego zlokalizowanego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego.

Planowane przedsięwzięcie dotyczy rozbudowy i modernizacji intermodalnego Gdańskiego Terminalu Kontenerowego przy Nabrzeżu Szczecińskim zobacz na mapie Gdańska w Porcie Gdańsk. Realizacja przedsięwzięcia zwiększy zdolność przeładunkową terminalu do ponad 100 tys. TEU rocznie.

- To pierwsza z szeregu planowanych inwestycji, które wpłyną na rozwój i konkurencyjność gdańskiego portu - mówi Dorota Raben, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

- W Gdańsku działa prężnie duży terminal DCT, jednak równie ważny jest mniejszy terminal obsługujący połączenia feederowe. Inwestując chcemy zwiększyć jego możliwości - dodaje Jerzy Melaniuk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Po ukończeniu inwestycji odbędzie się przetarg publiczny na korzystanie z terminalu. Znajdzie się też na pewno duży klient, który będzie zainteresowany rozwojem tego terminalu.

Realizacja tego projektu ma na celu poprawę technologii i jakości obsługi transportu intermodalnego w gdańskim porcie. Zakres projektu dotyczy powiększenia powierzchni składowej, komunikacyjnej i postojowej jak również uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej z zapewnieniem dostawy mediów, oświetleniem terenu oraz ogrodzeniem.

Przewiduje się przebudowę placu składowego dla pustych kontenerów "depot" na powierzchni po zachodniej i wschodnie stronie ulicy Wielopole zobacz na mapie Gdańska - w tym placu składowego kontenerów z materiałami niebezpiecznymi, przebudowę zewnętrznego i wewnętrznego układu komunikacyjnego na powierzchni - w tym budowę nowego wjazdu na teren terminalu, placu manewrowego i postojowego dla samochodów wraz z parkingiem o powierzchni ok. 800 m kw.

W ramach prac rozbudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej, sieć energetyczna i teletechniczna, przebudowana będzie sieć gazowa. Przedłużone zostanie torowisko żurawi Kone o ok.50 m, zbudowana myjnia dla kontenerów o powierzchni ok. 300 m kw., wiata warsztatowa, magazyn, pomieszczenia biurowe i socjalne oraz nowe ogrodzenie.

ZMPG na realizację projektu pozyskał dofinansowanie z Funduszu Spójności w wysokości 17,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (25) 3 zablokowane

  • 45 milionow utopione w błoto GTK (2)

    Bezsensowna inwestycja , GTK przeładowujący rocznie 25000 TEU nie jest i nigdy nie będzie w stanie konkurować z DCT , BCT , GCT o zdolnościach przeładunkowych od pół miliona do półtora miliona TEU. Inwestycja tak samo potrzebna jak lotnisko w Gdyni.

    • 5 11

    • (1)

      Faktycznie, przy takiej konkurencji, zwłaszcza po szykującej się rozbudowie pozostałych trójmiejskich terminali kontenerowych, może być im trudno coś wykroić dla siebie z tego rynku. Może zarząd gdańskiego portu ma w zanadrzu jakiś cudowny sposób na wbicie się GTK między tych wielkich?

      • 2 4

      • Największym atutem GTK jest kadra brygadzistów.
        Potrafią wszystko.

        • 0 0

  • A czy to jest zgodne Z UE ? (4)

    • 19 16

    • Po co inwestować skoro gdański doker to pijak i złodziej
      wszystko rozkradną i przepiją :(

      • 0 0

    • ta, bo : (2)

      Po ukończeniu inwestycji odbędzie się przetarg publiczny na korzystanie z terminalu. Znajdzie się też na pewno duży klient, który będzie zainteresowany rozwojem tego terminalu.

      • 10 0

      • ? (1)

        dziwne? jak powstaje lotnisko jedno koło drugiego to źle ale jak budowany jest drugi terminal kontenerowy to OK

        • 5 23

        • Mylisz pojęcia

          Tutaj sam port morski inwestuje w swój rozwój i rozbudowę.

          W Gdyni zaś chciano zbudować port lotniczy, nie z pieniędzy portu lotniczego, ale z pieniędzy gminnych

          • 26 1

  • Ciekawe czy dalej pracownik będzie jeździł na składaku i pokazywał gdzie kontener stoi. Istny PGR :) (1)

    • 26 8

    • cudo

      bez strachu kupimy wam rolki

      • 1 0

  • Jak to przetarg? (1)

    To już nie będzie tam PGR Eksploatacja?

    • 11 5

    • PG Eksploatacją a nie pgr

      • 0 2

  • Czy to po polsku? (2)

    Co to jest polaczenie feederowe albo transport intermodalny?

    • 5 9

    • nie ma lepszych określeń

      • 1 0

    • To sobie wygooglaj mistrzu

      • 5 4

  • (1)

    to chyba najprzyjaźniejszy dla klienta terminal w całym trójmieście

    gct idzie na ilość i częsty jest tam brak wiedzy
    natomiast gdyńskie terminale to jakiś sycylijski koszmar
    nic dziwnego że maersk stamtąd wyfrunął
    i nie nie jestem z Gdańska (i nie, nie mam w genach patologicznej kibolskiej rywalizacji)
    kocham Gdynię
    i aż żal patrzeć jak niszczeje...
    myślę że jak tak dalej pójdzie to jedyny Gdyni związek z morzem będzie się ograniczał do jedynego bojowego okrętu MW czyli Błyskawicy oraz Daru Pomorza
    no i jak władzuchna pozwoli zostawić to do kilku smażalni...

    • 24 7

    • BCT , to już w ogóle, gonitwa za kontenerami, brak sprzętu i wiecznie "coś" nie podobającego się zrządzącym w budynku. Praca nie dość że pod stresem, to jeszcze pracownicy mają dodatkowy stres aby wyrobić normę przeładowanych kontenerów, bo jak nie to trzeba się tłumaczyć czemu to nie zrobiłeś min 240 k/8h. Tego urzędasy kontrolujący BCT, nie widzą. Układy, układziki. Brak poszanowania pracownika. każdy chce być tam najmądrzejszy, tak jak Ci wszyscy z 9 piętra.

      Jedynem "ogarniętym" tam jest Piotr, a pozostali:
      Nojman - to koszmar, razem z Jolą, Zbychem i pozostała elitą i młody... zamiast wprowadzić coś nowego to nie. Starzy wyjadacze, poprostu pokazują mu jak być d*pkiem jak oni. Zawsze się wykazują, mimo tego ze nie mają w racji, albo każda jeździć ludziom na RTG'ach z jednego końca na drugi.

      Podsumowywując. na BCT panuje mobbing, układy i układziki.

      • 8 0

  • Zapomnieli dodać...

    Że planuja się połączyc z WOCem i dlatego taki plan inwestycyjny.

    • 2 3

  • Jeszcze góra 5 lat i przez DCT będzie przechodzić 80% kontenerów w Polsce (1)

    Terminale z Gdyni, Świnoujścia i GTC podzielą między siebie pozostałe 20%

    • 25 6

    • Hmmm. Eksperci maerska już mówią że DCT przeiwestowywuje.

      • 5 8

  • Kanał portowy zróbcie na wejściu na 14metrow a nie na 10,2 m draft -to są inwestycje a nie Gtk które umiera

    • 8 7

  • Czy znów Szczurek dostanie szczękościsku ?

    • 16 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane