• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potencjalni inwestorzy dla Polskiego Ratownictwa Okrętowego

erka
20 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest właścicielem dźwigu pływającego "Maja" do przeładunku i transportu ładunków o masach do 330 ton. Polskie Ratownictwo Okrętowe jest właścicielem dźwigu pływającego "Maja" do przeładunku i transportu ładunków o masach do 330 ton.

Cztery firmy złożyły oferty na zakup Polskiego Ratownictwa Okrętowego z Gdyni. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena za wszystkie składniki materialne i niematerialne majątku firmy. Całość udziałów w Polskim Ratownictwie Morskim posiada obecnie Ministerstwo Skarbu.



Do resortu skarbu wpłynęły cztery odpowiedzi od inwestorów na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie sprzedaży PRO. Potencjalnymi inwestorami są: Coastal Carriers BV, z siedzibą w Den Helder, Holandia; Greenway Shipping AS z siedzibą w Trondheim, Norwegia i dwie spółki z Gdyni - PRO Sp. z o.o. i ZRUO Sp. z o.o.

Polskie Ratownictwo Okrętowe jest spółką państwową. Zajmuje się głównie holowaniem oceanicznym i pełnomorskim. Wynajmuje też dźwig pływający "Maja" do przeładunku najcięższych ładunków. "Maja" jest największym w Polsce dźwigiem pływającym. Jest wykorzystywana do przeładunku i transportu sztuk ciężkich o masach do 330 ton. Dźwig ma możliwość obracania ramienia o 360 stopni. "Maja" jest wyposażona w napęd umożliwiający jej samodzielne poruszanie się po wodach portowych i przybrzeżnych. Do podnoszenia ładunków służą dwa haki, główny 330-tonowy, oraz pomocniczy 100-tonowy.

PRO istnieje od 1951 roku. Początkowo jego głównym zadaniem było oczyszczenie polskiego wybrzeża z wraków pozostałych po drugiej wojnie światowej. Z czasem PRO przejęło także funkcje ratownictwa morskiego. W planach inwestycyjnych PRO przewiduje w najbliższych latach wymianę posiadanych jednostek na bardziej nowoczesne. Chce także poszerzyć zakres usług o obsługę terminali paliwowych.
erka

Miejsca

Opinie (42) ponad 10 zablokowanych

  • tragedia

    Witam przychylam się do moich przedmówców co do PRO - MACIE RACJE. Trzeba jeszcze dodać że to właśnie takim załogom oraz powojennej historii podnoszenia wraków powstała słynna Polska Szkoła Wydobywania Wraków. To dzięki Panu Kapitanowi Poincowi i jego zapałowi i oddaniu a także zapaleńcom w skafandrach nurków to wszystko było możliwe. Teraz mamy bandę p .................ców którzy za 1 zł dadzą się sprzedać i będą zadowoleni. Sam byłem z PRO związany i moja rodzina również. Łza się kręci jak się to czyta. Zaczynam żałować że jestem Polakiem.

    • 0 0

  • (5)

    oprócz dźwigu pływającego Maja mają jeszcze "pływający silnik" Kapitan Poinc

    • 15 3

    • skucha... nie mamy Pinca, ale mamy OPALA, AGATA i AMBERA II

      • 0 0

    • Technologia

      Poinc jest statkiem o technologi emeryta 70 letniego. Automatyka ręczna jak to w Polsce, budowałem ten statek wiec wiem.

      • 1 2

    • (2)

      Poinc nie jest z PRO tylko z SAR, PRO ma trzy statki, 2x AHT (Opal i Amber II) i jeden AHTS - Agat

      • 2 1

      • (1)

        Agat jest pod maltańską szmatą

        • 2 1

        • i co z tego?

          i co z tego? opal i amber tez

          • 0 2

  • sprywatyzować (2)

    Ludzie, akurat tę firme należy sprywatyzować, obecnie jest b zle zarządzana, rynek offshorowy to trudny rynek, ale mozna z niego miec ogromne profity, ta firma się nie rozwija, statki pracują na utrzymanie biura. Jak firma bedzie prywatna to nikt sobie nie pozwoli na straty.

    • 10 5

    • sprywatyzować

      Ponad dwa lata wstecz został zatrudniony nowy "Dyrektor" w PRO i wspolnie ze swoim kolegą doprowadzili firmę do stanu w jakim się znajduje obecnie.Chciał sie pokazać jako uzdrowiciel po kryzysie jaki nastał na tym rynku a okazało się że to jeden wielki szwindel i chucpa.Poprzedni Dyrektor był super gościem dla którego najważniejszy był człowiek a nie kasa.W tej chwili "Uzdrowiciel" jako prezes czy dyrektor GREENWAY POLSKA chce kupić PRO ale chyba nie da rady :))

      • 0 0

    • Co rozumiesz pod tym pojęciem "sprywatyzować"? Dla ułatwienia pytanie dodatkowe - polskie banki i media zostały sprywatyzowane?

      • 1 1

  • Polska to bardzo chory kraj!!! (3)

    Brakuje tu Hitlera żeby zrobił porządek z tymi co rządzą

    • 47 6

    • Stalin byłby lepszy.Hitler do swoich nie strzelał.

      • 0 0

    • i zostawil zgliszcza

      • 3 0

    • Trybunał Stanu dla niszczycieli Państwa Polskiego

      • 5 0

  • (7)

    Firma ze wspaniałymi tradycjami. Pierwsze w Polsce profesjonalne podejście do nurków. W latach 60/70 lider światowy w zakresie holowania statków - jednostki Koral i Jantar pływały praktycznie po całym świecie, były jednymi z najsilniejszych (w swoich czasach oczywiście) holownikami pełnomorskimi na świecie. Dewizy spływały do Polski aż miło. I nie były to jakieś lajtowe holowania, tylko transoceaniczne podróże z najczęściej wrakami na holu - często wypalonymi i uszkodzonymi - można sobie wyobrazić jakie było to trudne podczas sztormu. I ci sami ludzie dokonywali cudów bohaterstwa podczas akcji ratunkowych - np. akcja z polską "Czestochową". Trzeba pamiętać że nie byli to "supermeni" z obecnego SARu tylko niewidoczni ludzie, którzy z reguły nie tylko ratowali ludzi jak dzisiaj ale też ratowali jednostki, doprowadzając je do portu (jak np. akcja zdaje się "Kuny" czyli praktycznie rybackiego kutra, który przyholował podczas sztormu jacht do portu i nie puścił holu pomimo, że podczas akcji statek miał 360 stopniowy obrót, po którym większość załogi miała poważne obrażenia i od razu z nabrzeża trafiła do szpitala. Samo wyciągniecie Gneisenau to już było mistrzostwo świata. Opracowali wiele innowacyjnych metod wyciągania wraków z dna - działających do dzisiaj. A jednocześnie firma praktycznie nieznana nawet w Trójmieście. Świat idzie do przodu, ale o tamtych ludziach można by pamiętać bardziej niż w tej chwili.

    • 128 1

    • Do tej chwalebnej listy dodałbym jeszcze co najmniej kilka podobnych wyczynów, między innymi podniesienie z dna hitlerowskiego transportowca Seeburg (Jastarnia / Dzierżyński). Na YT jest bardzo dobra kronika filmowa o tym wydarzeniu. Polecam każdemu- naprawdę warto oglądnąć.

      • 0 0

    • (2)

      piękny tekst.
      super że komuś się chce poświęcić chwilę by zredagować coś takiego.
      mam nadzieje że nowy właściciel z historii zrobi atut.
      wziął bym norwegów, co jak co, ale i rynek zbytu ogromny, i najlepsze podejście do ludzi, chociaż wiadomo, że różnie to bywa, nie znam genezy tej spółki z trondheim.

      • 21 4

      • GREENWAY (1)

        Firma z Norwegii to firma bez historii jak na razie.Mają 4 nowe duże barki (pontony) i będą obsługiwali platformy na m.północnym

        • 1 1

        • No to jasne - za psi pieniądz kupią marke, fachowców i sprzęt, za który u siebie musieliby zapłacić krocie.

          • 4 1

    • Przyjemnie sie czytalo.

      Dziekuje :)

      • 2 0

    • Pitu pitu sprzedamy i tak. Będzie na premie. Holenderski inwestor się znajdzie. Zatrudnimy turasów i będzie ratować co się da.

      • 8 3

    • Miłe wspomnienia

      Mój tata pracował w PRO jeszcze za czasów PRLu. Pływał na Koralu, Jantarze i Perkunie. Ludzie z tych statków byli omnibusami. Jak była akcja na morzu to wszystkie ręce na pokład, niezależnie od angażu. Wspierali się na wzajem. No i mam wrażenie, że potrafili wszystko zrobić własnymi rękami. Klimat się zepsuł jak wydzielono firmę SAR. Ludzie zostali podzielenie, cześć odeszło. Miło wspominam te czasy. Jako dziecko odwiedzałam tatę na Koralu i do tego statku mam największy sentyment.

      • 19 1

  • Kraj traci porządne firmy i nikt sie tym nie przejmuje!

    Całe wybrzeże umiera powolną smiercią.
    Nic sie nie opłaca i nic nie warto, ale tak zasadniczo to chyba się nie chce ratować tego co zostało.
    Po...any kraj.

    • 3 1

  • to co może sprzedamy nasz rząd .... (1)

    ..i sami weżmiemy się do roboty.. bo donaldinio opitoli z koleszkami wszystko co się rusza i na drzewo nie ucieka......

    • 9 0

    • drzewa też opyli kaszuba w 4 litery walony

      • 3 0

  • To wszystko wina pazernych związków zawodowych (1)

    a ci z PRO jak nie chcą to niech idą do innej roboty

    • 3 8

    • Nie tylko współczesna Trybuna Ludu obwinia Polaków o faszyzm

      • 2 0

  • A kiedy prywatyzacja polskiej strefy Morza Bałtyckiego? (2)

    • 45 1

    • PRZECIEŻ JUŻ TO ZROBILI PO CICHU

      Schroeder z Putinem za zgoda taty Józefa Bąka zablokowali swoją rurą wejście do portu w Świnoujściu większym statkom i sens budowy gazoportu diabli wzięli.
      Rozwój Świnoujścia zresztą też.

      • 3 0

    • najpierw kopaliny, lasy i jeziora

      • 5 0

  • (1)

    Najlepiej wszystko sprzedać. Kononowicz miał rację, że nic nie będzie

    • 59 6

    • "polskość to nienormalność" czyli rządzi "partia cudzoziemska"

      niestety, polskojęzyczne media oszukały nasz polski naród

      • 3 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane