• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił włączenie Drogi Czerwonej do inwestycji CPK

Patryk Szczerba
6 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Premier i przedstawiciele rządu przyjechali przed południem do Gdyni, by podpisać porozumienie ws. współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia. Premier i przedstawiciele rządu przyjechali przed południem do Gdyni, by podpisać porozumienie ws. współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia.

Na kilka dni przed wyborami premier Mateusz Morawiecki przyjechał do Gdyni, gdzie przedstawiciele rządu oraz Morskiego Portu Gdynia podpisali trzy porozumienia dotyczące współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i gdyńskim portem ws. budowy Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego.



Kiedy powstanie powstanie Droga Czerwona?

Przypomnijmy, że jeśli chodzi o Drogę Czerwoną to w połowie 2019 roku Sejm znowelizował ustawę o portach i przystaniach morskich, co miało przyspieszyć prace nad powstaniem trasy. Jednak prace posuwają się powoli, a problemem nadal może być finansowanie wartej ok. 1,5 mld zł budowy.

Z kolei Port Zewnętrzny jest na etapie analiz środowiskowych. Niebawem powinien zostać wyłoniony prywatny inwestor. Inwestycja będzie realizowana w formule PPP. W zamian za kapitał zainwestowany w budowę portu, prywatny inwestor zostanie jego operatorem na kilkadziesiąt lat.

Partnerska współpraca między CPK i Portem Gdynia



Podpisane w poniedziałek umowy zacieśniają współpracę między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia i mają skutkować sprawniejszą realizacją zaplanowanych inwestycji.

W Gdyni z tego powodu zjawili się premier Mateusz Morawiecki oraz członkowie rządu: Marek Gróbarczyk, minister gospodarki i żeglugi śródlądowej, Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz Waldemar Buda, pełnomocnik rządu ds. partnerstwa publiczno-prywatnego.

- Droga Czerwona, jakkolwiek to tylko kilka kilometrów, jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Krokiem do budowy Portu Zewnętrznego i Drogi Czerwonej ma być ścisła, partnerska współpraca między CPK i portem Gdynia - zdaniem rządzących - przedsięwzięciami komplementarnymi.

Droga Czerwona częściowo finansowana ze środków CPK



Owocem współpracy ma być sfinansowanie prac przygotowawczych Drogi Czerwonej ze środków programu CPK.

Porozumienie dotyczące Drogi Czerwonej podpisali Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK. Porozumienie dotyczące Drogi Czerwonej podpisali Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
- CPK będzie oferował pełną intermodalność, przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego. Naturalne więc to pole do współpracy - podkreślał Marcin Horała.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego

Miejsca

Opinie (438) ponad 50 zablokowanych

  • nareszcie P.Horała coś zaczyna robić dla rozwoju (5)

    i w mojej opinii jest to OK. Jest co prawda liczącą ponad 4 km trasę składającą się z fragmentu O P A T ok. (1,6 km) oraz odcinek tzw. Drogi Czerwonej (ok. 2,5 km). Oba o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu dla pojazdów z dużym obciążeniem. Bo to z niej, zamiast z Trasy Kwiatkowskiego, która jest dzisiaj przeciążona/zacieśniona i nie przystosowana do znacznych obciążeń, w przyszłości przez korzystanie przez pojazdy transportujące towary z i do portu doprowadziłoby do katastrofy, a wg koncepcji i studium wykonalności dla tej inwestycji nie można czekać. Porozumienie to duża szansa, że projekt bud. zupełnie nowej drogi do portu trafi na listę proj. Ministerstwa, w miejsce drogiej przebudowy Estakady Kwiatkowskiego do pełnej nośności (12 tony nacisku na oś). Koszt tego drugiego zadania może tymczasowo mniejszy, ale krótkotrwały i nierozwojowy, a mając w przyszłości Port Zewnętrzny - nie ma o czym mówić.
    P.Horała, za pewne wie, że należałoby fragment OPAT-u połączyć z Lotniskiem Gdynia-Kosakowo. Powód? Im szybciej to zrobimy tym Gdyńskie Centrum Logistyczne będzie mogło być zintegrowane z CPK i innymi. Koszty niewielki w stosunku do możliwości, bo i tak na tym krótkim odcinku ma powstać kilkusetmetrowy tunel, zaczynający się na końcowym fragmencie istniejącej obwodnicy Trójmiasta, na wysokości b.Tesco, który biec będzie pod ul. Morską i Chylońską oraz pod torami SKM i ul. Hutniczą. Do tego dochodzą jeszcze wiadukt i dwie łącznice same roboty drogowe pochłoną i tak większość kosztów. Dodając jeszcze inne niezbędne elementy (m.in. przebudowę węzła przy Dworcu Chylonia - wczoraj przechodząc po warszawskim rozjeździe Młociny i tamtejszej Galerii, własnie pomyślałem o tym dlaczego p.Horała nie chce wzmocnić tego fragmentu Gdyni?), Widać myśl i marzenia mają swoją siłę:))

    • 17 28

    • Slash (1)

      Już 5 lat myśli i nic z tego nie wychodzi ....tylko plany...

      • 4 0

      • To nie plany, to tylko słowa.

        • 2 0

    • "Widać myśl i marzenia mają swoją siłę" (2)

      mają swoją cenę...

      • 4 0

      • Wszak (1)

        Gdynia to miasto z morza i marzeń, więc może tym razem to podstawowe transportowe się spełni ? Żałujemy "wszyscy", że na podpisanie porozumienia nie przyjechał jeszcze Pan Duda kandydat

        • 0 1

        • Nie przyjechał, bo autokary ze "społeczeństwem" nie mogą wjeżdżać na teren portu.

          • 1 0

  • (1)

    Pan premier tak kombinuje wizyty w 3City, żeby tylko się face to face z suwerenem nie spotkać. Cykor?

    • 12 8

    • Pytanie retoryczne.

      Dał im przykład Putin jak wygrywać.

      • 0 0

  • (1)

    Śmiech. Teraz w maseczkach a na wieczorze wyborczym wszyscy bez. ale ściema z tą "epidemią"

    • 15 5

    • Jak trener narciarstwa znowu sprowadzi maseczki to znowu będą obowiązkowe.

      • 1 1

  • Gdynia to nie pisowskie podkarpacie- ja go nie zapraszałem... (1)

    Od kłamienia nos mu stale rośnie....

    • 16 5

    • Podkarpacie nie, ale b.rdele też mamy...

      • 2 0

  • Brawo Szczurek (4)

    Pięknie ograł Pan Horałę. Tak jak Pan chciał to Państwo wybuduje drogę. Brawo.

    • 22 20

    • szczurek sam wybuduje drogę

      potrzebuje tylko dużo czerwonej farby no i pędzla rzecz jasna.

      • 2 0

    • gryzońlandia (1)

      Szczurek to tylko ogrywa głupich gdynian, którzy na niego głosują. Sprawdzcie sobie dług miasta to sie wam odechce wszystkiego.

      • 12 10

      • 100% p rawdy

        • 4 3

    • ale w zamian będzie miał

      obcięty budżet.
      Do końca kadencji.

      • 10 0

  • Telewizja Rydzykowa i niby państwowa ,a pisowa od rana do wieczora chrzanią propagandę sukcesu

    którego nie ma i agitują upiedliwie by głosować na Dudę , a po co więc po to by po wyborach dostać od niego kolejne nasze miliony ,a jak klepie Duda ,ze jest obrońcą dzieci to czemu w Pisowym wykazie pedofilów nie ma księży , dzieci nieostrzeżone będą kolejnymi i kolejnymi ofiarami tych zboków, ale co tam najważniejsze jest koryto a nie dzieci .

    • 3 3

  • hej

    a kto go w puścił do tego portu lizusy i ciemnota

    • 7 4

  • tusk przeniósł Marynarkę Wojenną do Warszawy, ale lemingoza na tym forum tego nie ogarnia (2)

    • 11 12

    • Co oni zrobili z Twoim mózgiem...?

      Jakimi Ty się zwrotami posługujesz? "Lemingoza"?? Co to jest?? Naprawdę już brak Tobie argumentów? Potrafisz jedynie wyzywać, poniżać itp...? No cóż, widać wyraźnie, że Twój zasób słów jest tak ubogi, jak dobra wola Jarosława. Całe szczęście Wasz koniec jest bliski. Korzystaj ze słoneczka dzieciaku i poczytaj trochę lektur, wzbogacisz swój słownik :)

      • 4 1

    • a maciarewicz stocznie mw do radomia

      • 4 1

  • Już wybudował prom w Szczecinie

    Przenosi inwestycje do Trojmiasta,tyle wszędzie nabudowali że ręce opadają!!!

    • 10 3

  • Jeszcze tydzień, wygra Duda i będzie spokój (3)

    Wygra Trzaskowski i będzie burdel jak przez ostatnie 3 miesiace...wybierajcie.. a tak spokojnie było przez ostatnie lata.... Najlepszym przykładem jest marsz niepodległości za rządów PO i teraz za rządow PiS.. Bałagan i pałowanie jak to mówił Rafałek faszystow vs spokojne święto Polakow i przemarsz przez Warszawę... Co do Gdyni, to fajnie PiS myśli o morskim charakterze tego miasta a nie jak ci drudzy przez których upadł cały przemysł i wola stawiać hotele. PO =prywaciarze i złodzieje.

    • 13 25

    • Było w miarę spokojnie w dzień, a w nocy...

      A w nocy zawsze coś ukradkiem uchwalali, Duda zdążył podpisać i jak się rano naród budził to znów było spokojnie.
      Tylko wolnych sądów nie mamy, niezależnej prokuratury nie mamy, reforma edukacji wywróciła życie moim dzieciom do góry nogami. TVPIS dostał 2 miliardy. Kurski został prezesem, przestał być prezesem i znów jest prezesem (tylko z tylnego fotela). Rydzyk ma kolejne miliony. Sasin też kilkadziesiąt zgubił. Szyszko wyrżnął pół puszczy. Antoni wysadził puszkę po piwie. Kazik zaśpiewał o prezesie i w mojej kochanej trójce zostały same pisowskie miernoty. A-ha Piotrowicz i Pawłowicz - ale w sumie to szkoda pisać o prywatnym trybunale przyłębskiej, który to wywalili z europejskiej wspólnoty trybunałów... Konie w Janowie żrą stęchłą paszę. Same zgliszcza... brawo pis, brawo prezes

      • 4 1

    • OMG, (1)

      propaganda Kurskiego kompletnie zlasowala mózgi pisowcom

      • 5 4

      • Tobie zlasowalo mózg,to są Same fakty. Wy sobie w tym tvn myslicie chyba że ktoś zakłada perukę i udaje Trzaskowskiego w panoramie... To że to było a nie jest nie znaczy że jest nieważne.. Trzaskowski to całkowicie niewiarygodny człowiek... Dziś jest na. Marszu równości a jutro mówi że się z nimi nie zgadza.

        • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane