• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premier Morawiecki z wizytą w "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
22 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Wizyta w GSR była tzw. gospodarską, ale na konferencji prasowej, która odbyła się na pokładzie promu, zapytaliśmy... o promy dla polskich armatorów.
  • W lipcu tego roku okręt Albatros zwiedził prezydent Andrzej Duda.
  • Okręt Albatros ma zostać przekazany na początku 2022 roku.
  • Premier Mateusz Morawiecki z wizytą w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

W lipcu zwiedzał go prezydent Andrzej Duda, teraz premier Mateusz Morawiecki. Okręt Albatros, czyli drugi niszczyciel min budowany w Remontowa Shipbuilding, choć jeszcze nie trafił do służby, to już stał się... medialny. A promy? Jeżeli powstaną, to w Gdańsku.



Premier Mateusz Morawiecki odwiedził Gdańską Stocznię Remontowa. Najpierw zwiedził pokład okrętu Albatros, czyli drugiego niszczyciel min budowanego przez stocznię z Grupy Remontowa. Przypomnijmy: umowę na budowę pierwszego okrętu typu Kormoran II zawarto 23 września 2013 r. w Gdyni. Budowę prototypu rozpoczęto w 2014 r. Pierwszy z niszczycieli - ORP Kormoran - wszedł do służby w listopadzie 2017 r. Drugi z serii, czyli Albatros, miał trafić do służby pod koniec listopada, niestety nie udało się. Okręt ma zostać przekazany dopiero na początku 2022 r. W stoczni trwają prace na trzecim niszczycielu min, czyli Mewie.

Potem premier Morawiecki obejrzał prom budowany dla armatora BC Ferries. Jest to czwarty z serii promów klasy "Salish", zasilanych skroplonym gazem ziemnym i budowanych przez Remontowa Shipbuilding dla tego armatora.

Wizyta w GSR była tzw. gospodarską, ale na konferencji prasowej, która odbyła się na pokładzie wspomnianego promu, zapytaliśmy... o promy dla polskich armatorów. Przypomnijmy, że według zapowiedzi trwają przygotowania do podpisania kontraktu na budowę trzech promów dla spółki Polskie Promy.

O to, kiedy rozpocznie się budowa promów dla państwowych armatorów PŻM i PŻB, zapytaliśmy więc premiera.

Czytaj też:

Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?



- To, co usłyszałem i obejrzałem tutaj dziś, napawa mnie optymizmem, że można zbudować prom szybciej tam, gdzie skoncentrowane są kompetencje i umiejętności. Nie przesądzając oczywiście niczego, jestem pełen optymizmu, że w polskich stoczniach mogą być zbudowane promy. Finansowanie na te promy zostało już zaalokowane. To jest finansowanie w kwocie mniej więcej miliarda złotych. Osoby, które były zaangażowane w specjalny montaż finansowo-kredytowy pod realizację tego projektu inwestycyjnego, wiedzą, że to nie było łatwe zadanie, ale wykonaliśmy je, a od tego się zaczyna każda przygoda gospodarcza, zwłaszcza tak duża. Jestem przekonany, że ta również rozpocznie się wkrótce i zakończona zostanie sukcesem - powiedział premier Mateusz Morawiecki.
Czytaj też:

PŻB ma stępkę, a PŻM zamówi promy. Czy powstaną w Gdańsku?



Już w czerwcu informowaliśmy, że budowa promów zostanie powierzona właśnie Gdańskiej Stoczni Remontowa, która ma być stroną w tym projekcie. Oba zakłady, czyli GSR (stocznia remontowa) i Remontowa Shipbuilding (stocznia produkcyjna), należą do jednej grupy, czyli Remontowa Holding. "Remontowa" miałaby zająć się budową promów dla spółki Polskie Promy. Mówi się, że Stocznia ma już gotowy projekt koncepcyjny. Budowa miałaby potrwać trzy lata.

Decyzji spodziewano się we wrześniu, teraz mówi się o końcu tego roku. Polscy armatorzy - PŻM i PŻB - bardzo potrzebują promów, a Remontowa Shipbuilding potrzebuje tego kontraktu, bo jak wiele firm okrętowych przeżywa gorsze chwile z powodu zastoju na rynku w związku z pandemią.

Miejsca

Opinie (240) ponad 20 zablokowanych

  • Mateuszek obiecał elektryczne promy latające

    będą pływać przez Wielki Kaczy Rów na Mierzei

    • 5 2

  • Kurcze ale wysyp lewackich trolli (1)

    Ostatnio było o Tokarczuk i zTimermansie to trolandia lewicowo-socjalna I narodowa była z kolei aktywna Nie ma już wyważonych opinii. Albo zwykli ludzie mają to w życi

    • 5 5

    • Odezwał się prawacki foliarz

      Zaszczep się na wścieklicę bo inne leki nie działają i pojedź do Kalisza - tam konfederacja wdraża narodowy socjalizm

      • 2 1

  • Wiele hałasu o wybudowaniu jednego trałowca. Pinokio jak zawsze przyjechał ogrzać się przy tym niebywałym sukcesie. W Brukseli nie ogłoszono go zbawcą Europy.

    • 0 3

  • budową promu?!

    a stępkę przeniesie morawiecki ze świnoujścia?!

    • 3 3

  • a czego on tu, w naszym mieście? (4)

    czemu wcześniej nie mówił, to byśmy wszyscy przyszli i wyrazili swoje niezadowolenie z tego rządu cwaniaczków. Tu nie Lublin, tutaj ludzie gorszego sortu, czyli lepszego ;)

    Oby to coś zwane rządem w końcu upadło. Wiele świątecznych gwiazdek wam życzę. 3 silnia + 2.

    • 123 38

    • typowy poddany krula eu (3)

      Nie ma nic do zaproponowania oprócz obrażania przeciwnika. Z taka opozycją PiS ma jeszcze wiele lat rządzenia.

      • 17 30

      • (2)

        dał głos poddany karła

        • 14 9

        • Nieudacznikom zostało tylko chamstwo i obrażanie (1)

          Agresja i nienawiść. Poddani sopockiego wrednego gnoma od lat tylko ujadają i wyzywają.

          • 5 2

          • Ale sopocki gnom leży na Wawelu od 2010 r.

            • 2 0

  • Nie pozdrawiamy

    Przyjechala kukła obiecać ślepym świetlaną przyszłość.

    • 4 4

  • Prezes się wkurzy (5)

    Remontowa Shipbuiilding to jedna z najlepszych stoczni w Europie ,wielokrotnie wyróżniana w branżowych rankingach.Rzadzi tam rachunek ekonomiczny a nie nominaci partyjni . Mógł premier pójść do do sąsiedniej stoczni gdańskiej gdzie prężnie działa tow. Guzikiewicz i inni druhowie zadymiarze . Skąd te dylematy premierze?

    • 26 8

    • bu (1)

      co żeś brał RSB nie dołozyła nic ko kretnego do prtwela zamówień od 5 lat. Z kady zostało może 60 procent

      • 3 2

      • nie od 5 lat tylko od niecałych 4ch

        Eh

        • 0 0

    • Może spali akurat gdzieś na styropianie i nie chciał budzić ?

      • 2 0

    • Stocznia Północna

      • 2 0

    • Bo co jeszcze ewentualnie funkcjonuje trzeba spier....

      • 5 1

  • Never forget (7)

    Psy szczekają a karawana idzie dalej. Przypomne że do upadku przemysłu stoczniowego doprowadził Rudy Lis i jego banda.

    • 26 82

    • nieprawda (1)

      do upadku stoczni zawsze doprowadza jej zarząd. politycy maja prawo odmawiać wsparcia zle rokującej stoczni bo od tego sa banki. Stena Line operujący na Bałtyku, prywatny armator zakupił nowe promy na gaz w Chinach i nawet nie informował o tym szwedzkiego premiera. U nas rząd szuka rozwiązań finansowania zakupu promów na gaz i słabo to wrozy bo oznacza ze armatorowi żaden bank nie udzieli kredytu. Cena zakupu w Remontowej musi być o min 35% wyzsza o Chinskiej by zwiazac koniec z końcem. To dodatkowy problem dla operatora PZM. Po drugie Remontowa w moze nie wyrobic w trzy lata co w efekcie moze byc gwozdziem do........ dla Remontowej.

      • 3 2

      • Pamiętamy inwestorów z Kataru już lada dzień lada moment będą...następnego dnia donald lizał się już w Brukseli a o stoczniach nie można mówić aż do dzisiaj.

        • 1 1

    • Cała prawda

      Ja coś się pisze na PO to wszystko blokują. Widać że onet jest polski

      • 8 14

    • Przypomnienie

      Jakoś ten rudy złodziej nigdy w stoczni się nie pojawił, strachliwy to on jest. Na złodzieju czapka gore

      • 7 17

    • to Jaworski był w bandzie Rudego?

      • 30 4

    • Proponuję dokładnie się dowiedzieć a potem pisać. Już za czasów lewicy było wiadomo że będą stocznie zamykać.

      • 19 3

    • A nie było to przypadkiem dziełem socjalistów z pod znaku kaczki podwójnej?

      • 26 6

  • Wizyta (1)

    Pewnie chce już na czymś łapę położyć albo coś sobie przypisać. Chyba że przyjechał odebrać paczki z ryżem które obiecal

    • 38 11

    • A co ma do niego ryży...

      • 1 2

  • Stalowy niszczyciel min....

    Polska inowacyjność.

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane