• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Szymborski odchodzi z terminalu BCT

Wioletta Kakowska-Mehring
22 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju  korytarza transportowego  Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów. Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju  korytarza transportowego  Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów.

Szykują się zmiany we władzach gdyńskiej spółki portowej BCT. Po 10 latach zarządzania terminalem kontenerowym ze stanowiska prezesa odchodzi Krzysztof Szymborski. Terminal należy do filipińskiej spółki International Container Terminal Services Inc.



Krzysztof Szymborski pozostanie na stanowisku do końca maja. Załogę BCT poinformowano, że prezes odchodzi z "powodów osobistych". Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, na stanowisko prezesa mianowany zostanie Wojciech Szymulewicz, do tej pory prezes terminalu w Chorwacji, należącego również do ICTSI.

Szymborski stanowisko prezesa w BCT objął w styczniu 2009 roku. Obejmując je już miał wieloletnie, także międzynarodowe doświadczenie w dziedzinie logistyki morskiej i transportu. W latach 80. pracował w zarządzie Portu Gdańsk. Po trzech latach przeszedł do Portu w Gdyni, w którym ponad trzy lata był dyrektorem Elewatora Zbożowego, a w latach 1993-1994 kierował pracami Biura Rozwoju. Od połowy lat 90. pracował w Dubaju, gdzie był kierownikiem utrzymania ruchu mechaników w przedsiębiorstwie Dubai Drydocks. Pełnił też stanowiska kierownicze, m.in. we francuskiej firmie Farm Frites, norweskiej King Oskar oraz brytyjskim przedsiębiorstwie przetwórczym Lisner.

Będąc prezesem BCT Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów. Działał też na rzecz dostosowania Portu Gdynia do przyjmowania większych statków.

Prezes BCT wciąż walczy o korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk



Informacja o odejściu prezesa Szymborskiego wywołała niepokój wśród załogi. Pracownicy obawiają się, że może to być pierwszy sygnał zmian, jakie czekają BCT. Mówi się o połączeniu terminalu z sąsiednim terminalem kontenerowym GCT, a także o pierwszym kroku do zakończenia przez ICTSI współpracy z Portem Gdynia. Umowa dzierżawy terminalu kończy się już w 2023 roku.

Przypomnijmy, że informacja o ewentualnym połączeniu BCT i GCT pojawiła się w sierpniu 2016 roku. Wówczas okazało się, że trwają rozmowy na ten temat na poziomie właścicielskim. Nie chodziło o przejęcie, a o fuzję. Ten ruch miał wzmocnić gdyńskie terminale i podnieść ich konkurencyjność. Okazuje się jednak, że sprawa fuzji jest już nieaktualna.

- Rozmowy o połączeniu terminali zakończyły się bez sukcesu na początku ubiegłego roku i temat nie jest kontynuowany - poinformował Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy/CCO BCT.
A co z dalszą obecnością ICTSI w Gdyni?

- Pomimo niedługiego końca koncesji ICTSI deklaruje chęć dalszego pozostania w Gdyni - dodał Michał Kużajczyk.
BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy od 2003 należy do międzynarodowego operatora terminali kontenerowych ICTSI - spółki, która zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. Została założona w 1987 na Filipinach.

Miejsca

Opinie (76) 9 zablokowanych

  • najwieksi armatorzy odeszli (5)

    przez ostatnie 10 lat wlasnie terminal BCT stracił najwięcej

    • 38 7

    • Głupszego postu dawno nie czytałem.

      • 4 2

    • A dlaczego odeszli armatorzy duże statki do być nie wejdą chyba jak by była obietnica a nima

      • 0 0

    • tak kończy się zarządzanie przez ludzi związnych z po (1)

      • 9 17

      • No nie wiem ale chyba niekoniecznie związanych z po, bo ostatni prawnik prezesa bryluje po tej wprost przeciwnej stronie.

        • 10 0

    • akurat na południe UE ... to kontenery wozi się przez Rostock

      bo znacznie szybciej, wygodniej i taniej...

      • 6 7

  • Miała być rezygnacja bez rozgłosu a tu masz babo placek.

    Artykuł jak artykuł ale komentarze pod nim to antylaurka dla prezesa. No i sam fakt, że zablokowano sześć komentarzy (pewnie nazbyt dosadnych), świadczy o tym, że w bct płakać po tym panu raczej nikt nie będzie.

    • 13 2

  • Bardzo ładna fotka nad artykułem.

    Na tle pełnego kontenerów placu składowego - na dachu biurowca (można by rzecz, że na szczycie) - zatroskany prezes ze wzrokiem skupionym zapewne na wizji przyszłości. Jednak dostrzec można także chyba i nutkę nostalgii ...
    "Kap, kap kapią łzy, w łez kałużach ja i ty ....."

    • 13 1

  • Co by nie mówić o panu prezesie, to jednak trzeba przyznać, hmmm .... że to z pewnością świetny menedżer. (1)

    Tylko wielka szkoda (i to taka już nie do naprawienia), że dopiero teraz odchodzi z BCT.
    I poza kilkoma kolegami królika, z pewnością nikt w BCT nie będzie za nim tęsknił (już widać ulgę na wielu twarzach).

    • 15 4

    • Było wytrwale pisane co tu się wyczynia do właściciela BCT - prezesa ICTSI na Filipinach -

      stąd ta niespodziewana dymisja z "powodów osobistych".
      Tę dymisję można zobrazować króciutkim utworem wybitnego pisarza - Jana Kochanowskiego (to chyba ten gość z Czarnolasu) - a brzmi ona w oryginale tak :
      "Za co to biją w tyłek gdy pobłądzi głowa? Za to że głowa błądząc, rozum w tyłku chowa"

      Uprzedzam moderatora - to tekst oryginalny i bardzo mądry (taki życiowy), więc proszę o nieusuwanie wpisu zawierającego twórczość wybitnego polskiego pisarza.

      • 13 0

  • jedynaka PO w wyborach prywatyzował polskie terminale i zamykał stocznie (6)

    • 35 28

    • a PIS

      Zaorał.. Po okresie wspaniałego zarządzania.. resztka przemysłu umarła .
      Wszystkie podmioty przemysłu okretowego są w stanie agonalnym..
      Za to wykształciliśmy wielkie kadry które dokonały dekomunizacjie tego co jeszcze przed nimi istniało..W tym stanie znajdują sie praktycznie mniejsze prywatne.
      Można powiedzieć , że jedynym pozostał Remontowa Holding.. ale z upadającym Shipbuildingiem.

      • 3 4

    • Stocznie zalatwiły nieroby z Związków zawodowych broniących SB - eka i prawdopodobnie pedofila.

      • 9 4

    • Pan Lewandowski? (2)

      • 18 8

      • pan?!? (1)

        • 10 8

        • no wlasnie, jaki on pan

          • 6 3

    • przecież Jaworski jest w PiS

      • 23 17

  • (1)

    Oby nowy prezes zaczal tam placic normalne pieniadze, bo pamietam jak tam bylem na rozmowie to stawki przez nich oferowane to kpina. Jak to powiedzili, u nas w firmie tyle sie nie zarabia. To prosze bardzo, trzymajcie sobie super pensje dla kolegow krolika, a ludziom robiacym robote oferujcie smieszne pieniadze. Swietlna przyszlosc przed Wami :)

    • 23 3

    • No oby ale nie sądzę.

      Kadra kierownicza zawija naprawdę solidne pieniądze, więc ludziom za robotę nie można dać więcej, bo nie ma już skąd.

      • 11 2

  • teraz trza połączyć port w Elblągu z portem w Budapeszcie

    via Karpatia i tunel pod Tatrami
    i byndzie super
    vivat Ojciec Matołusz

    • 16 8

  • Pisowscy misiewicze przed wyborami chcą się obstawiać stanowiskami.

    • 10 6

  • Artykuł o tym że jakiś dziadek odchodzi z pracy? Serio nic ciekawszego się w Gdyni nie dzieje? (1)

    • 17 10

    • Ojojoj ale napytałeś sobie biedy ...

      Określić znającego się na wszystkim mistrza taktu i kompromisu - najlepszego prezesa na świecie i w okolicach mianem "jakiś dziadek", to bardzo brzydki nietakt.
      A teraz jeden z najsłynniejszych w kraju prawników pana prezesa pozwie cię o różne poważne naruszenia (chyba że nie pozwie, bo teraz prezes musiałby już płacić za usługi prawne ze swojej kasy).

      • 13 2

  • Parodia (1)

    Filipiny nas nawet wykupowały. Dobrze, że to już koniec mafii PO PSL

    • 37 57

    • lataj LOT-em z kosakowa do warszawa radom z przesiadka w baranowie

      • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane