• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejęcie PGNiG do połowy 2022 r., Lotosu wcześniej

erka
25 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
PKN Orlen ma więcej czasu na wybór partnera do środków zaradczych przy przejęciu Grupy Lotos. Komisja Europejska wydłużyła termin do 14 listopada 2021 r.
PKN Orlen ma więcej czasu na wybór partnera do środków zaradczych przy przejęciu Grupy Lotos. Komisja Europejska wydłużyła termin do 14 listopada 2021 r.

Jak poinformował wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin, przejęcie przez PKN Orlen Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa raczej nie nastąpi w tym roku. Ten proces zakończy się do połowy 2022 roku. Natomiast wcześniej powinno się udać zamknąć przejęcie Grupy Lotos.



- Ambicją rządu i PKN Orlen jest postarać się sfinalizować ten proces do końca 2021 r., ale nie mogę tego zagwarantować - powiedział Jacek Sasin podczas spotkania z dziennikarzami.

Mija termin ogłoszenia inwestora dla gdańskiej rafinerii



W lipcu 2021 r. Komisja Europejska wydłużyła termin na realizację środków zaradczych, w ramach przejęcia przez PKN Orlen Grupy Lotos, do 14 listopada 2021 r. Początkowo termin wykonania zobowiązań nałożonych w 2020 r. przez KE na Orlen i Lotos mijał 14 lipca 2021 r.

Komisja Europejska daje Orlenowi więcej czasu na przejęcie Lotosu



Środki zaradcze zatwierdzone przez Komisję Europejską

  • zbycie 30 proc. udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, co da nabywcy prawo do blisko połowy produkcji rafinerii w zakresie ropy naftowej i benzyny, a jednocześnie zapewni dostęp do istotnej infrastruktury magazynowania i infrastruktury logistycznej;
  • zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki oraz budowa nowego terminalu importowego paliwa do silników odrzutowych w Szczecinie, który - po ukończeniu budowy - zostałby przekazany temu operatorowi;
  • uwolnienie większości mocy zarezerwowanych przez Lotos w niezależnych magazynach, w tym pojemności zarezerwowanej na największym w Polsce terminalu przywozu paliwa drogą morską;
  • zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe;
  • sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce;
  • udostępnienie konkurentom w Czechach rocznie do 80 tys. ton paliwa do silników odrzutowych w drodze otwartej procedury przetargowej;
  • zbycie dwóch zakładów produkcyjnych bitumu w Polsce oraz dostarczenie nabywcy rocznie do 500 tys. ton bitumu/pozostałości ciężkich.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (77) 5 zablokowanych

  • Super, górą Polska. (4)

    • 10 48

    • Raczej Putin d**ilu!

      • 11 5

    • W jaki sposób?

      Jak myslisz, jakie korzyści będzie miał z tego obywatel? Ba na pewno nie tańszą energię.

      • 12 3

    • To nie Polska, tylko 3rp

      • 1 1

    • kim jest te 45 antypolaków którzy zminusowali wpis: górą Polska? obcymi trolami, potomkawi ssmanów?

      bo na pewno nie Polakami

      • 0 0

  • absurd i żenada (2)

    Środki zaradcze zatwierdzone przez Komisję Europejską powodują, że to nie jest żadna fuzja tylko zniszczenie Lotosu, dodatkowo wpuszczenie do Polski konkurencji dla której trzeba zbudować infrastrukturę

    • 84 6

    • Przecież o to własnie chodziło od poczatku

      • 12 2

    • UE za porada rudego, zapodala takie warunki ,ze tylko i**ota zgodzilby sie

      na taka dewastacje majatku narodowego.Nikt normalny nie zgodziby sie na faktycznie zniszczenie mienia Lotosu.Nawet do glowy im nie przyszlo,ze PiS przyjmie takie warunki nie baczac na straty dla calego polskiego spoleczenstwa-a w szczegolnosci spolecznosci Pomorza.Oni po trupach chca skupic caly wytworzony w Polsce mjatek w warszawce.Tam ma byc las wiezowcow niczym w Chicago,a w Polsce prowincjonalnej bieda i emigracja na zmywak.

      • 21 5

  • Kara za takie głosowanie.

    • 20 5

  • Fajnie by było zrobić taki jeden wspólny np. Orl-On czy POL-MAN

    na wzór He-mana i tam dołączyć Pzu, Pko, Lot, Nbp, Zus, Pup, Mops, Abw, Cbś, Pzmot i jeszcze takie działka dorobić jak mają Transformersy ale by się nas dopiero bali !

    • 27 6

  • Ambicją rządu... (1)

    To ten "rząd" ma jakieś ambicje?

    • 40 7

    • tak, przejąć władzę całkowitą, jak widać loża Polin radzi sobie lepiej niż poprzednia

      • 3 1

  • Dlaczego tak PIsowi zależy na sprzedaży Lotosu? (7)

    • 42 7

    • Lotos to bodaj najważniejsza firma dla pomorza. (1)

      Gdzie referendum z pytaniem: Czy jesteś za sprzedażą Lotosu? Za wchłonięciem jej przez Orlen? Czy jesteś za centralizacją i za zmniejszeniem dochodów podatkowych dla samorządu?

      • 30 9

      • moze to jedyny sposob zeby odciac patologię POlityczna od kasy?

        • 2 10

    • Bo potrzeba więcej doić z obywateli i mieć więcej dla swoich. Interes Polski jest mniej ważny.

      • 5 3

    • taki dostali prikaz

      • 1 1

    • Matka Rasija... (1)

      Wszystko rozchodzi się o to, żeby wpuścić na rynek Rosjan.

      • 6 1

      • co za bzdury - nie się nie rozchodzi - LOTOS i inne firmy łączą się właśnie po to by przeciwstawić się rosji

        ale lewactwo pluje i manipuluje

        • 0 5

    • przecież to zostaje w Polskich rękach więc czemu manipulujesz ? boli że LOTOS będzie działał jako

      duża grupa kapitałowa z Polski? gdzie ci tak kazali pisać? w niemczech czy w wyborczej? jedno i to samo

      • 0 4

  • O (3)

    I dobra robota ! Oby jak najszybciej !

    • 9 47

    • Dla kogo dobra? (1)

      • 10 3

      • putinka

        • 5 3

    • popieram bardzo dobra robota dla Polski, a lewactwo jak zawsze znieść nie może jak coś dobrego jest dla Polski

      oni przecież kochają niemcy i rosję, a nienawidzą Polski

      • 0 0

  • Gdansk wygra (2)

    Tylko w jednym dużym koncernie

    • 7 27

    • Wyjaśnij... (1)

      (...) w jaki sposób, na podstawie jakich przesłanek?

      • 8 2

      • żadnych, taki ma przekaz, to go podał.

        • 7 3

  • (8)

    Mamy koniec sierpnia, a w Lotosie nie ma żadnego porozumienia ze związkami zawodowymi. Baaa, nie ma nawet projektu umowy na papierze. Cały czas negocjują i zmieniają warunki. Coś czuję że na końcu będzie chamska zagrywka i przymuszanie związków do porozumienia.
    Po drugie kierownicy nie rozmawiają z pracownikami o fuzji, a do pazdziernika zostało około 1,5 miesiaca.
    Już widzę, jak ta fuzja dojdzie do skutku w tym roku :) :) :) :)

    • 54 5

    • W Enerdze też nie rozmawiali i też nie robili porozumienia i jakoś im to nie przeszkodziło. Don Orleone robił co chciał i tu może być podobnie.

      • 20 2

    • GL

      W Lotosie nie ma związków zawodowych!
      To są pracownicy oddelegowani na garnuszku zarządu!
      Prawdziwe związki to są w Lufthansie że potrafią pół Europy wstrzymać w ruchu lotniczym!

      • 16 1

    • (1)

      Związki teraz mają załogę w nosie stary, idzie nowe, czytaj Orlen, więc trzeba o swoje tyłki zadbać. A już taki ruch ciągły to wogóle zapomnij. Strażak i kotłowy. O czym oni mogą mieć pojęcie ?
      Słyszałem że chcą nowy związek z PZP założyć. Dla prawdziwych zmianowych, nie mistrzów i aparatowych procesu tylko...

      • 4 3

      • Jakby ZZ były poza zakładami pracy, to związkowcom zależałoby na składkach związkowców, a tak? Płaci zakład.

        • 4 0

    • Może dlatego że

      Związki zawodowe powinny być poza granicami zakładów pracy i na utrzymaniu własnym, a nie zakładowym.

      • 6 0

    • Ta fuzja nigdy nie dojdzie do skutku, bo to nie jest zadna fuzja.

      • 0 1

    • Szukaj kartonu

      • 0 0

    • Porozumienie ze związkami - czytaj - gwarancja pracy na 20 lat. Uuuuuu

      • 0 0

  • i znowu ceny w górę.

    • 7 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane