• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po 40 latach z Gdyni znika punkt napraw i sklep AGD. "Klienci codziennie nam dziękują"

Patryk Szczerba
17 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Piotr Cich i obsługująca klientów Jolanta Szramka przygotowują sklep do zamknięcia. Piotr Cich i obsługująca klientów Jolanta Szramka przygotowują sklep do zamknięcia.

Niewielki sklep APC Usługi-Handel działający przy ul. AbrahamaMapka znika z usługowej mapy Gdyni. Naprawiano tam sprzęt AGD, można było kupić drobiazgi potrzebne w domu. - Klienci dziękują, kupują to, co nam zostało, a ja odchodzę na emeryturę - mówi Piotr Cich, właściciel sklepu, który funkcjonował od ponad 40 lat.



Czy naprawiasz sprzęt RTV/AGD?

"Dziękuję za 41 lat. Likwidacja sklepu. Zapraszamy". Taki napis można zobaczyć od kilku tygodni na witrynie niewielkiego sklepu APC Usługi-Handel w Gdyni. Punkt, do którego wejście prowadziło od ul. Władysława IV, służył kilku pokoleniom gdynian.

Ponad 40 lat historii



Wielu mieszkańców po awarii sprzętu swoje pierwsze kroki kierowało właśnie do zakładu prowadzonego przez pana Piotra. A ten nie odmawiał, nawet jeśli naprawa była skomplikowana. Co ważne, nie narażał przy tym klientów na wysokie koszty, więc ci chętnie do niego wracali, wiedząc, że mogą liczyć na fachową i niedrogą pomoc.

Punkt zaczął działać w 1979 roku. Niektórzy wspominają, że przy punkcie rosło żyto. Do końca lat 80. sklep należał do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Handlu Wewnętrznego.

- Gdy przychodziłem do pracy, było siedmiu pracowników w warsztacie. W latach 90., po reprywatyzacji, przejąłem punkt i zaczęła się jego współczesna historia. Prowadziłem serwisy gwarancyjne sprzętu. Samego Zelmera sprzęty na gwarancji naprawiałem przez 25 lat. Dominowały odkurzacze, młynki, suszarki, roboty - wylicza Piotr Cich.
Zakład cieszył się od początku niesłabnącą renomą. Na zdjęciu pan Piotr z synem na początku lat 90. Zakład cieszył się od początku niesłabnącą renomą. Na zdjęciu pan Piotr z synem na początku lat 90.

Coraz niższa jakość sprzętów



Jak wspomina, jakość oferowanego kiedyś sprzętu była nieporównywalna do tego, co jest obecnie produkowane.

- Teraz weszła chińszczyzna, a z drugiej strony nie ma też części, a i materiały już nie te same co kiedyś. W przeszłości była firma z Kętrzyna, która robiła sprzęt oświetleniowy, suszarki i termowentylatory cieszące się ogromną renomą. Jeśli sprzęt się popsuł, to tylko przez nieuwagę użytkownika - opowiada.
Do punktu przychodzili ludzie w różnym wieku. Ostatnimi laty przede wszystkim starsi, szanujący nabyte przedmioty i chcący je naprawiać.

Informację o zamknięciu sklepu można znaleźć na witrynie sklepu. Informację o zamknięciu sklepu można znaleźć na witrynie sklepu.

"Naprawiali głównie starsi"



Wielu też przychodziło po drobnostki do domu i części do sprzętów.

- W pewnym momencie zaczęliśmy prowadzić sprzedaż niektórych sprzętów, bo pojawił się popyt na niektóre z nich. Wciąż jednak naprawialiśmy intensywnie przedmioty. Ostatnio naprawy zaczęły zanikać. Teraz, jak się zepsuje stary sprzęt, to młodzi wyrzucają stary, kupują nowy najczęściej przez internet, a jak się nie podoba, to odsyłają - wskazuje pan Piotr.

Bywało, że sklep towarzyszył niektórym klientom przez całe życie. Teraz ci przychodzą i dziękują za pomoc i fachową obsługę.

Podziękowania od mieszkańców



- Mieszkańcy codziennie nas odwiedzają, dziękują, wchodząc nawet bez żadnego kupowania. Są wdzięczni. Przez lata staraliśmy się, jak mogliśmy. Co trzeba było naprawić, to robiliśmy na drugi dzień. Weekendów właściwie nie wykorzystywaliśmy, urlopy z moim współpracownikiem też braliśmy na zakładkę - wyjaśnia.
Powodem zakończenia działalności jest wysoka podwyżka czynszów w lokalach gminnych. Pan Piotr nie ukrywa rozczarowania takim ruchem. Jego zdaniem na takiej polityce tracą nie tylko przedsiębiorcy, ale także klienci.

Mówi, że gdyby nie podwyżki, punkt nadal by działał, bo czuje się na siłach, żeby go prowadzić. Może w innym miejscu, szukając lokalu w rozsądnej cenie.

Wyprzedaż pozostałego towaru



- W trakcie pandemii zaczęliśmy dokupować rzeczy, żeby starczyło, bo wiele hurtowni zaczęło się zamykać. Włodarze miasta nas zaskoczyli podwyżkami - nie ukrywa rozgoryczenia, podkreślając, że sporo złego spowodowały opłaty pobierane za parkowanie także w soboty.
Trwa wyprzedaż towaru i porządki przed zamknięciem Trwa wyprzedaż towaru i porządki przed zamknięciem
Chce do końca sprzedać towar, który jest w sklepie. Wyprzedaż może potrwać nawet do końca roku. W ofercie wiele małego sprzętu, który może przydać się w każdym domu.

- Towar jest atrakcyjny, więc klienci biorą na zapas. Wszystko sprowadzaliśmy przecież dla nich. Później przechodzę na emeryturę - kończy pan Piotr.
Quiz Trójmiasto kiedyś i dziś Średni wynik 56%

Trójmiasto kiedyś i dziś

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (438) ponad 20 zablokowanych

  • Tak właśnie miasto wspiera lokalnych, małych przedsiębiorców. (1)

    W Gdańsku podobnie.

    • 51 1

    • to ta sama partia

      • 3 1

  • Plan globalizacji (1)

    który jest sukcesywnie realizowany....

    • 26 1

    • przez naszego pinokia

      • 1 1

  • Do UM Gdynia (2)

    Co wy w tym UM robicie?

    • 46 2

    • kawę, herbatę i zdjęcia

      no i pilnujemy żeby nie było negatywnych wpisów na profilu Gdynia na fejsie.
      Mnóstwo roboty - za głębokiej pandemii było lżej....

      • 18 1

    • W SimCity jak podwyższysz podatki to ludziki idą se poza mapę.

      • 7 1

  • Postarzanie produktów (2)

    podstawa dzisiejszej produkcji. Od zapalniczki po ciężarówkę - ma działać krótko. Mimo jakiś kroków i ospałych projektów UE jest coraz gorzej

    • 38 0

    • Jakiś kroków" ue? Jakich kroków? Ku upadkowi?

      • 1 1

    • A pierwsza Edisonowska żarówka pali się już ponad 100 lat.

      • 0 1

  • Piękna historia i zarazem smutna. Miasto Gdynia umiera w wyniku durnych pomysłów wlodarzy... (1)

    ... A co smutniejsze, że urzędnicy i cała sitowa Szczurka nie mają za grosz autorefleksji nad swoimi działaniami..

    • 60 1

    • Marka Łucyka?

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Super Punkt! (10)

    Szkoda,że znika ten punkt! Korzystałam z naprawy tam sprzętu z 1988 roku!! I po naprawie działa nadal! Bardzo dziękuję !!

    • 430 3

    • Podziekuj miastu za czynsze i strefy parkowania nawet w sobote. (5)

      • 39 3

      • jadam z rodzinka poza gdynia, na obrzeżach albo zamawiamy z dowozem na dzielnicy
        spacery także jadę na półwysep, puck, czy kaszuby
        nie jest to już dla mnie atrakcyjne miasto a tym bardziej miasto w którym sie przyjemnie mieszka i chce sie zyc
        czynsze sa tak potworne ze nie oplaca sie juz nic i nikomu, parkingi drogie albo brak miejsc do parkowania

        • 15 1

      • tak jak w tekście - rozszerzenie płatnego parkowania na sobotę i niedzielę doprowadza do takich

        sytuacji. Widzę po sobie, że o ile w tygodniu jadę do centrum na zakupy po godz.20 (bo sporo sklepów do 21) to w sobotę sklepy do godz.18 więc nie jadę. To powoduję, że się odzwyczajam i również przestaję jeździć w tygodniu. Skoro już musi być płatny parking (na dodatek tak drogi) to przynajmniej w weekend do godz.15 albo 14, a nie do 20.

        Do tego coraz więkzza drożyzna, coraz większe podatki, coraz większy ZUS i same karniaki dla pracujących od rządu. Kiepsko widzę przyszłość tego kraju.

        • 12 1

      • (2)

        Te bezczelnie wprowadzone oplaty w Soboty i Niedziele i to od osmej rano do dwudziestej wieczorem to wolaja o pomstę.Jest to już szczyt bezczelności i chciwości naszych wlodarzy.Podziękujmy już im naprawdę przy najbliższych wyborach ,bo to już totalna porażka żeby kosztem mieszkańcow robić takie rzeczy.Nawet HALĘ wykańczają ,bo nie chcą w tym miejscu zrobić parkingu od 9 tej rano,albo pol godziny bezpłatnej żeby klienci szybko wykonali podstawowe zakupy.Klient jak ma placić za parking ,to mu sie nie oplaca i jedzie do marketu.

        • 8 1

        • (1)

          miej pretensje do kaczynskiego, ograbia miejskie budzety, a w "nowym nieladzie" miasta zdane bedzie calkowicie na laske badz nielaske rzadu

          • 3 4

          • to dopiero początek...poczekajmy do fit for 55 - będzie można juz tylko płakać.

            • 0 0

    • Też taki sklep mialem w Gdańsku. 30lat.Przez wysoki czynsz musialem zamknąć. (2)

      • 31 3

      • Nie kłam, niby gdzie ten sklep miałeś? (1)

        • 2 8

        • przeciez napisał, że w Gdańsku

          • 6 2

    • jeszcze wszyscy zatesknicie za rzemielsnikami, malymi sklepikami
      odechce sie kupowania tandety a towar bedzie tak drogi ze bedziecie kasy miec malo aby kupic
      niestety zal tego wszystkiego...kasa i zachwyt zachodem zniszczylo ludzi

      • 11 3

  • Nie ma jak wykończyć ludzi z pasja!!!

    ...

    • 45 1

  • Żabkowania miasta ciąg dalszy

    • 41 2

  • (2)

    A ja jestem młodym człowiekiem, ale uważam, że lepiej naprawić coś, niż wyrzucić na śmietnik. Towar nie wyrzucony na śmietnik tylko naprawiony, raz dobrze dalej działa, dwa oszczędność kasy a trzy odpowiedzialność za niezaśmiecanie elektrycznym/elektronicznym szrotem Świata. A tu z jednej strony się chromoli o ochronie światowej przyrody, a z drugiej zachęca do wyrzucania zepsutych sprzętów a nie naprawiania i kupowania nowych. Gdzie tu logika?

    • 56 1

    • Brawo młody! Myślisz dojrzale.

      • 8 1

    • zapytaj Grety

      • 1 0

  • (2)

    Tych dwóch panów z UM wyπi..

    • 34 1

    • Piszesz o Marku Łucyku?

      • 2 1

    • Piszesz o tym Kucyku?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane