• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po 40 latach z Gdyni znika punkt napraw i sklep AGD. "Klienci codziennie nam dziękują"

Patryk Szczerba
17 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Piotr Cich i obsługująca klientów Jolanta Szramka przygotowują sklep do zamknięcia. Piotr Cich i obsługująca klientów Jolanta Szramka przygotowują sklep do zamknięcia.

Niewielki sklep APC Usługi-Handel działający przy ul. AbrahamaMapka znika z usługowej mapy Gdyni. Naprawiano tam sprzęt AGD, można było kupić drobiazgi potrzebne w domu. - Klienci dziękują, kupują to, co nam zostało, a ja odchodzę na emeryturę - mówi Piotr Cich, właściciel sklepu, który funkcjonował od ponad 40 lat.



Czy naprawiasz sprzęt RTV/AGD?

"Dziękuję za 41 lat. Likwidacja sklepu. Zapraszamy". Taki napis można zobaczyć od kilku tygodni na witrynie niewielkiego sklepu APC Usługi-Handel w Gdyni. Punkt, do którego wejście prowadziło od ul. Władysława IV, służył kilku pokoleniom gdynian.

Ponad 40 lat historii



Wielu mieszkańców po awarii sprzętu swoje pierwsze kroki kierowało właśnie do zakładu prowadzonego przez pana Piotra. A ten nie odmawiał, nawet jeśli naprawa była skomplikowana. Co ważne, nie narażał przy tym klientów na wysokie koszty, więc ci chętnie do niego wracali, wiedząc, że mogą liczyć na fachową i niedrogą pomoc.

Punkt zaczął działać w 1979 roku. Niektórzy wspominają, że przy punkcie rosło żyto. Do końca lat 80. sklep należał do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Handlu Wewnętrznego.

- Gdy przychodziłem do pracy, było siedmiu pracowników w warsztacie. W latach 90., po reprywatyzacji, przejąłem punkt i zaczęła się jego współczesna historia. Prowadziłem serwisy gwarancyjne sprzętu. Samego Zelmera sprzęty na gwarancji naprawiałem przez 25 lat. Dominowały odkurzacze, młynki, suszarki, roboty - wylicza Piotr Cich.
Zakład cieszył się od początku niesłabnącą renomą. Na zdjęciu pan Piotr z synem na początku lat 90. Zakład cieszył się od początku niesłabnącą renomą. Na zdjęciu pan Piotr z synem na początku lat 90.

Coraz niższa jakość sprzętów



Jak wspomina, jakość oferowanego kiedyś sprzętu była nieporównywalna do tego, co jest obecnie produkowane.

- Teraz weszła chińszczyzna, a z drugiej strony nie ma też części, a i materiały już nie te same co kiedyś. W przeszłości była firma z Kętrzyna, która robiła sprzęt oświetleniowy, suszarki i termowentylatory cieszące się ogromną renomą. Jeśli sprzęt się popsuł, to tylko przez nieuwagę użytkownika - opowiada.
Do punktu przychodzili ludzie w różnym wieku. Ostatnimi laty przede wszystkim starsi, szanujący nabyte przedmioty i chcący je naprawiać.

Informację o zamknięciu sklepu można znaleźć na witrynie sklepu. Informację o zamknięciu sklepu można znaleźć na witrynie sklepu.

"Naprawiali głównie starsi"



Wielu też przychodziło po drobnostki do domu i części do sprzętów.

- W pewnym momencie zaczęliśmy prowadzić sprzedaż niektórych sprzętów, bo pojawił się popyt na niektóre z nich. Wciąż jednak naprawialiśmy intensywnie przedmioty. Ostatnio naprawy zaczęły zanikać. Teraz, jak się zepsuje stary sprzęt, to młodzi wyrzucają stary, kupują nowy najczęściej przez internet, a jak się nie podoba, to odsyłają - wskazuje pan Piotr.

Bywało, że sklep towarzyszył niektórym klientom przez całe życie. Teraz ci przychodzą i dziękują za pomoc i fachową obsługę.

Podziękowania od mieszkańców



- Mieszkańcy codziennie nas odwiedzają, dziękują, wchodząc nawet bez żadnego kupowania. Są wdzięczni. Przez lata staraliśmy się, jak mogliśmy. Co trzeba było naprawić, to robiliśmy na drugi dzień. Weekendów właściwie nie wykorzystywaliśmy, urlopy z moim współpracownikiem też braliśmy na zakładkę - wyjaśnia.
Powodem zakończenia działalności jest wysoka podwyżka czynszów w lokalach gminnych. Pan Piotr nie ukrywa rozczarowania takim ruchem. Jego zdaniem na takiej polityce tracą nie tylko przedsiębiorcy, ale także klienci.

Mówi, że gdyby nie podwyżki, punkt nadal by działał, bo czuje się na siłach, żeby go prowadzić. Może w innym miejscu, szukając lokalu w rozsądnej cenie.

Wyprzedaż pozostałego towaru



- W trakcie pandemii zaczęliśmy dokupować rzeczy, żeby starczyło, bo wiele hurtowni zaczęło się zamykać. Włodarze miasta nas zaskoczyli podwyżkami - nie ukrywa rozgoryczenia, podkreślając, że sporo złego spowodowały opłaty pobierane za parkowanie także w soboty.
Trwa wyprzedaż towaru i porządki przed zamknięciem Trwa wyprzedaż towaru i porządki przed zamknięciem
Chce do końca sprzedać towar, który jest w sklepie. Wyprzedaż może potrwać nawet do końca roku. W ofercie wiele małego sprzętu, który może przydać się w każdym domu.

- Towar jest atrakcyjny, więc klienci biorą na zapas. Wszystko sprowadzaliśmy przecież dla nich. Później przechodzę na emeryturę - kończy pan Piotr.
Quiz Trójmiasto kiedyś i dziś Średni wynik 56%

Trójmiasto kiedyś i dziś

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (438) ponad 20 zablokowanych

  • Gdynia po latach rozwoju

    niestety się cofa !!!!
    Szkoda ze nie wiele sobie z tego robi !!!!
    Jeszcze zapłacze za małym biznesem wokół Swietojanskiej

    • 100 2

  • Gdynia (5)

    Gdzie ta piękna Gdynia z przełomu XX/XXI wieku. Pamiętacie Świętojańską jak wyglądała? Teraz jest to jeden wielki beton, zero drzew, po prostu betonowa dzielnica w centrum.
    Wprowadzenie opłat skutecznie zniechęciło mnie do zjechania na śniadanie, obiad itp ponieważ gastronomia przeprowadza się dzielnic.

    Jeszcze zabudują Polankę Redłowską i będzie koniec uśmiechania się, bo jesteś w Gdyni...

    • 123 5

    • (3)

      Masakra,zamiast reprezentacyjnej ulicy to zieje tam pustką....kamienice pustoszeją...parkowanie w weekendy skutecznie ostrasza,może o to chodzi?

      • 22 3

      • Pustoszeją? (2)

        Kłamiesz. Kilka wolnych lokali to wina pazerności kamieniczników.

        • 3 12

        • Może kilkadziesiąt wolnych? (1)

          • 4 0

          • kilkadziesiąt?

            podaj adresy, sprawdzę, kupię

            • 1 1

    • Ba! My pamiętamy statki ( prawdziwe) i przedsiębiorstwa PLO i Dalmor

      A nie miniatury wręczane podczas rozmaitych uroczystościach

      • 1 0

  • (7)

    Podwyżka do 25% ceny rynkowej za metr lokalu w ścisłym centrum miasta wykańcza działalność? To chyba biznes plan przedsiębiorcy się nie spina skoro nie generuje wystarczających obrotów. Klienta stać na serwis sprzętu czyli na usługę ale nie ma już piątaka na parkowanie przy punkcie? Bez żartów. Sentymenty i żale na bok, to nie miasto jest winne temu że prowadzona działalność nie przyciąga tylu Klientów co 20 lat temu.

    • 13 149

    • dokładnie

      mam o władzach Gdyni jak najgorsze zdanie, ale obwinianie ich w tym przypadku to demagogia

      • 3 25

    • miasto musi być dochodowe.

      knajpy, kluby gogo i banki. To co po PO zostanie.

      • 12 1

    • "Piątak" za parking to 1/5 ceny za naprawę.

      • 6 1

    • Podwyżka o 300%, a nie o 25%.

      Podwyżka o 300%, a nie o 25%.

      • 10 0

    • Nie ma piątaka. Naprawia. Chce oszczędzać. Nie sadzi kwiatów, by je za chwilę wyrzucić na śmietnik.

      Jak to, panie, Wy mace w zwyczaju.

      • 2 0

    • nie splna się

      wielu ludziom się nie spina. proszę się cieszyć, że państwu się spina. ale wszystko może się zmienić

      • 4 0

    • Podwyżka

      Rozmawiałam z właścicielką tego sklepu. Podwyżka czynszu w ich lokalu wyniosła 330%.

      • 1 0

  • Takie czasy (5)

    Sprzet jest zrobiony tak żeby się rozpieprzył po danym czasie. Nie opyla się robić,bo zaraz coś znowu strzeli. Kupuje się nowy i 2 lata spokoju na gwarancji a potem powtórka

    • 43 6

    • (2)

      Kupujesz tani sprzęt to się rozwala. Kupujesz amica za 800zł zamiast miele za 2800 i płaczasz, że.. że co, że zaoszczędziłeś? Chinszczyzna? Polszczyzna jest lepsza? Chiny produkujące miliardy ubrań rocznie czy polska robiąca 1/10000 tego?

      • 3 9

      • Miele? Miele produkowane przez Bosch- Siemens? (1)

        Jak tskie dobre to czemu nie dają już dożywotniej gwarancji na pralki?

        • 10 2

        • nikt nie daje dożywotniej gwarancji, żaden poważny producent. Rolex jest teraz na 5 lat, porsche mozesz kupic gwarancje do 200k, Mercedes dokupic gwarancje. Jakby byla dozywotnia to bys placil x2 za sprzęt, Janusz

          • 5 4

    • Tak, tak, 2 lata, szkoda że nie dwa dni. Masz wyjątkowego pecha albo

      nie umiesz obsługiwać jak ci wszystko po dwóch latach pada.

      • 1 0

    • Kto widział film spisek żarówkowy ten wie

      Świetny film, zwłaszcza ta historia o nylonowych rajstopach i pewnej drukarce, jest na YT, można obejrzec. Planowane postarzanie produktu jest faktem i dalej tak będzie bo gdyby się sprzęty nie psuły to by producenci nie mieli co robić i by im biznesy poupadały, nie przypadkiem okres gwarancyjny wynosi zwykle 2 lata, mi akurat telewizor padł przed tym okresem i jeszcze naprawiali w ramach gwarancji.

      • 3 0

  • To są owoce wrogiej polityki UM Gdynia (1)

    Skrajnie wysokie opłaty za parkowanie przez 7 dni w tygodniu, zniszczenie i zaoranie praktycznie wszystkich miejsc parkingowych przez co brakuje ich nawet dla mieszkańców, wysokie czynsze, zarozumiała i bezczelna władza... Efekty widać każdego wieczora jak pustoszeje miasto. Ludzie się wyprowadzają, lokale zamykają (wiele zostało odciętych od parkingów), turystów ubywa. Nie ma się co dziwić, skoro lepiej spędzić czas w Sopocie czy Gdańsku.
    Gdynia jest miastem upadłym.

    • 80 4

    • Przestań już te brednie wypisywać.

      • 2 10

  • Skandale w miescie (1)

    Rzemieślnik jest ważniejszy i bliższy ludziom niż artysta

    • 43 4

    • Oczywiscie, ze rzemieślnik ważny. Całkiem różne sfery. Dziwne, że nie rozumiesz.

      • 5 0

  • Kiedyś do Gdyni jeździło się na zakupy. Teraz nie ma po co. Gdynia robi się jakimś zaściankiem.

    • 96 3

  • Opinia wyróżniona

    Mam wrażenie, że ten sklep był zawsze (3)

    A przynajmniej przez większość mego życia. Zrobiłam dziś zakupy na zaś. Szkoda, że naprawić na zapas się nie da. Mam nadzieję, że jak uda się panu otworzyć nowy punkt to również dacie znać przez trójmiasto. A włodarze mogliby się zastanowić przed "zabijaniem"naszego pięknego miasta. Bo jak mieszkańcy się wyprowadzą to oni już nie będą potrzebni.

    • 151 5

    • Jestem przeciwny takiej polityce prowadzącej do zamykania drobnych rzemieślników. W Śródmieściu mieszkam od dwóch lat. Staram się robić zakupy lokalnie, korzystam z różnych punktów napraw. Żal mi garbarza na Starowiejskiej, modelarskiego na Władysława IV. U tych państwa nic nie naprawiałem. Raz wszedłem kupić wkład do mopa markowej firmy. Cena przeszło 40 zł skutecznie mnie u nich zniechęciła (normalnie kosztował niecałe 20)

      • 3 0

    • Dołóż do tego wysokie opłaty za parkowanie i przepis na zabicie drobnych przedsiębiorców gotowy. Parkowanie do 2 h w centrum handlowym za darmo, wiadomo, co wybierze konsument.

      • 3 0

    • Smutno czytać o takim powodzie zamykania sklepu, tym bardziej, że Pan wciaż ma chęci i siły do prowadzenia tej działalności.
      Ja również już od paru lat przestałem odwiedzać centrum Gdyni - m.in. opłaty parkingowe mnie zniechęciły - zakupy taniej zrobić w centrum handlowym, a na spacer wybrać się poza miasto. Pamiętam sklep modelarski na Władysława 4go - uwielbiałem tam przychodzić jako nastolatek.

      • 2 0

  • Przypominam ze ze 3lata temu zamknieto klub"hades"po kilkudziesieciu latach dzialalnosci,wiec wiele jest takich punktow co (3)

    Znikają

    • 40 5

    • Hades to w Gdańsku dom publiczny

      to o ten chodzi?

      • 8 1

    • Co ciekawe ktoś w tym budynku mieszka..troszkę fuj...ale nieruchomość jako taka ekstra(ulica, las, centrum jednocześnie)

      • 0 0

    • Szkoda tylko, że Chińczyki mocno trzymają

      Butapren oddam w lepkie ręce!

      • 0 0

  • (1)

    Punkt napraw AGD koło hali w wieżowcu też zlikwidowany. Gdzie jeszcze zostały takie punkty usługowe w Gdyni?

    • 55 3

    • Zawsze możesz założyć własny jeśli Ci takiego brakuje

      • 0 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane