- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (29 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (115 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (66 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (57 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Remontowa Shipbuilding buduje prom dla BC Ferries
W Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę czwartego promu klasy "Salish" napędzanego skroplonym gazem ziemnym. Jednostka budowana jest dla armatora BC Ferries. W związku z pandemią koronawirusa wydarzenie to miało charakter techniczny i odbyło się bez przedstawicieli ze strony armatora.
Kontrakt uprawomocnił się 20 grudnia ubiegłego roku, na początku lutego br. odbyło się palenie pierwszych blach, a teraz położono stępkę. Wodowanie zostało zaplanowane na połowę listopada tego roku i będzie przebiegało tak, jak w przypadku poprzednich jednostek, czyli poprzez przesunięcie z płyty montażowej na dok, a następnie wydokowaniu jej.
Budowany prom zastąpi jednostkę "Mayne Queen" i będzie obsługiwać, wspólnie z "Queen of Cumberland" linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.
Prom będzie miał 107 m długości, będzie mógł zabrać 138 pojazdów oraz 600 pasażerów. Jednostka zawiera innowacyjne rozwiązania techniczne. Dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) są przyjazne środowisku. Mogą być zasilane tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale też gazem LNG. Zintegrowany system napędowy składający się z silników dwupaliwowych i elektrycznego systemu napędowego dostarczy Wärtsilä. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki tego typu emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.
Współpraca stoczni Remontowa Shipbuilding z kanadyjskim operatorem BC Ferries rozpoczęła się przed pięcioma laty podpisaniem kontraktu na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych przekazanych przez stocznię w latach 2016-2017 ("Salish Raven" - w kwietniu 2017, Salish Eagle - w lutym 2017 i Salish Orca - w listopadzie 2016 r.). Były to pierwsze we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jednymi z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej.
Miejsca
Opinie (50) 5 zablokowanych
-
2020-03-28 16:57
Przelewy (1)
Wstrzymane - kto się skusi na kredytowanie budowy w tych ciężkich czasach jak RSB nie płaci !
- 9 6
-
2020-03-28 18:07
Nieprawda - budowa cały czas działa, płatność z Kanady poszła
- 3 2
-
2020-03-28 10:57
W jakiej walucie podpisano kontrakt? (5)
Kanadyjski dolar,dolar Usa czy Euro? Czy ktos pomyslal o ryzyku zmiany kursu?
- 7 26
-
2020-03-28 13:18
(1)
Zakupili opcje walutowe i się nie martwią różnicami kursów w przyszłości. Tak przynajmniej robi każda normalna większa firma gdy ma termin dostawy dalszy niż miesiąc.
- 7 1
-
2020-03-28 13:39
I to jest dobra odpowiedz.
A nie jakas ..,,nie martw sie na zapas."
- 8 1
-
2020-03-28 11:53
Dolar Zimbabwe! (1)
- 8 4
-
2020-03-28 13:37
Dowcipny suchar roku.
- 3 4
-
2020-03-28 11:52
Tak. Nie martw sie na zapas.
- 9 7
-
2020-03-28 12:51
(1)
Najlepsza stocznia na świecie i druga w Polsce
- 18 7
-
2020-03-28 13:20
najlepsza stocznia na tej ulicy :D jeśli kojarzysz o jaki dowcip chodzi
- 7 3
-
2020-03-28 13:16
W Remontowej Shipbuilding
w językach fleksyjnych (np. słowiańskich) wyrazy się odmienia, gdy tylko jest to możliwe, nawet obce!! Wyraz "Remontowa" jest jak najbardziej rodzimy, więc tym bardziej się go odmienia. Chyba że chodzi o prof. Andrieja Remontowa matematyka z uniwersytetu w Penzie (postać rzeczywista, z tego co mi wiadomo wciąż żiw i zdarow), to wtedy odmiana jest nieco inna niż przymiotnika "remontowy"
- 13 5
-
2020-03-28 12:08
Dlaczego BC Ferries a nie Mevo ?
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.