• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding buduje prom dla BC Ferries

VIK
28 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
  • Jednostka klasy "Salish".
  • W związku z pandemią koronawirusa uroczystość położenia stępki miała charakter techniczny i odbyła się bez przedstawicieli ze strony armatora.
  • W związku z pandemią koronawirusa uroczystość położenia stępki miała charakter techniczny i odbyła się bez przedstawicieli ze strony armatora.

W Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę czwartego promu klasy "Salish" napędzanego skroplonym gazem ziemnym. Jednostka budowana jest dla armatora BC Ferries. W związku z pandemią koronawirusa wydarzenie to miało charakter techniczny i odbyło się bez przedstawicieli ze strony armatora.



Kontrakt uprawomocnił się 20 grudnia ubiegłego roku, na początku lutego br. odbyło się palenie pierwszych blach, a teraz położono stępkę. Wodowanie zostało zaplanowane na połowę listopada tego roku i będzie przebiegało tak, jak w przypadku poprzednich jednostek, czyli poprzez przesunięcie z płyty montażowej na dok, a następnie wydokowaniu jej.

Budowany prom zastąpi jednostkę "Mayne Queen" i będzie obsługiwać, wspólnie z "Queen of Cumberland" linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.

Prom będzie miał 107 m długości, będzie mógł zabrać 138 pojazdów oraz 600 pasażerów. Jednostka zawiera innowacyjne rozwiązania techniczne. Dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) są przyjazne środowisku. Mogą być zasilane tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale też gazem LNG. Zintegrowany system napędowy składający się z silników dwupaliwowych i elektrycznego systemu napędowego dostarczy Wärtsilä. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki tego typu emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.

Współpraca stoczni Remontowa Shipbuilding z kanadyjskim operatorem BC Ferries rozpoczęła się przed pięcioma laty podpisaniem kontraktu na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych przekazanych przez stocznię w latach 2016-2017 ("Salish Raven" - w kwietniu 2017, Salish Eagle - w lutym 2017 i Salish Orca - w listopadzie 2016 r.). Były to pierwsze we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jednymi z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej.
VIK

Miejsca

Opinie (50) 5 zablokowanych

  • Przelewy (1)

    Wstrzymane - kto się skusi na kredytowanie budowy w tych ciężkich czasach jak RSB nie płaci !

    • 9 6

    • Nieprawda - budowa cały czas działa, płatność z Kanady poszła

      • 3 2

  • W jakiej walucie podpisano kontrakt? (5)

    Kanadyjski dolar,dolar Usa czy Euro? Czy ktos pomyslal o ryzyku zmiany kursu?

    • 7 26

    • (1)

      Zakupili opcje walutowe i się nie martwią różnicami kursów w przyszłości. Tak przynajmniej robi każda normalna większa firma gdy ma termin dostawy dalszy niż miesiąc.

      • 7 1

      • I to jest dobra odpowiedz.

        A nie jakas ..,,nie martw sie na zapas."

        • 8 1

    • Dolar Zimbabwe! (1)

      • 8 4

      • Dowcipny suchar roku.

        • 3 4

    • Tak. Nie martw sie na zapas.

      • 9 7

  • (1)

    Najlepsza stocznia na świecie i druga w Polsce

    • 18 7

    • najlepsza stocznia na tej ulicy :D jeśli kojarzysz o jaki dowcip chodzi

      • 7 3

  • W Remontowej Shipbuilding

    w językach fleksyjnych (np. słowiańskich) wyrazy się odmienia, gdy tylko jest to możliwe, nawet obce!! Wyraz "Remontowa" jest jak najbardziej rodzimy, więc tym bardziej się go odmienia. Chyba że chodzi o prof. Andrieja Remontowa matematyka z uniwersytetu w Penzie (postać rzeczywista, z tego co mi wiadomo wciąż żiw i zdarow), to wtedy odmiana jest nieco inna niż przymiotnika "remontowy"

    • 13 5

  • Dlaczego BC Ferries a nie Mevo ?

    • 4 6

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane