• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding ma nowy kontrakt za pół miliarda złotych

Wioletta Kakowska-Mehring
6 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Statki o długości 95 metrów będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli. Statki o długości 95 metrów będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Statki zostaną zbudowane dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Wartość podpisanego kontraktu sięga pół miliarda złotych i wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień stoczni co najmniej do końca 2014 roku.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna nie tylko dla naszej stoczni, ale również dla całej branży okrętowej w Polsce. Będą to bowiem najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych. Statki służyć będą do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu.

Statki o długości 95 metrów będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli. Obsługiwane będą przez 60-osobowe załogi, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana zostanie przez norweskie biuro VARD Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

- Jesteśmy przekonani, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego tak wymagającego rynku - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Remontowa Shipbuilding od lat pracuje na potrzeby sektora offshore. W połowie kwietnia w stoczni zwodowano kolejny statek dostawczy przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jest to już druga jednostka z aktualnie budowanej serii B 850, zamówionej przez jednego z największych szkockich armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym. W sumie stocznia aktualnie buduje dziewięć wielozadaniowych statków służących do obsługi przemysłu offshore i stara się o kolejne kontrakty.

Reprezentacji stoczni nie mogło więc zabraknąć na rozpoczynających się właśnie w Houston w stanie Texas w USA międzynarodowych targach OTC (The Offshore Technology Conference), które są poświęcone szeroko rozumianej tematyce związanej z eksploracją, eksploatacją i technologią wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego z podmorskich złóż. Targi te to jedno z największych na świecie wydarzeń dedykowanych branży offshore. Ubiegłoroczne OTC odwiedziło 89 400 uczestników z ponad 110 krajów świata.

Miejsca

Opinie (36)

  • Co to za stocznia bez związkowców palących opony? (2)

    • 34 5

    • Stocznia bez związkowców to stocznia co ma szansę przetrwać !!!

      • 0 0

    • Powinni w proteście że nie 501 mln wyjść i spalić stare zimowki pod UW. Wkońcu jest już wiosna

      • 0 0

  • Jak czują sie podłe swolidaruch którzy........

    tak skrupulatnie niszczyli polski przemysł okrętowyjak sie czuje czyscibut Merkel
    stoczniowe usciski

    • 0 0

  • Czym tu się cieszyć!!!! (7)

    A pracownik 2500 zł bez nadgodzin zarobi, w Anglii 20000. Od 2 lat żadnych podwyżek. Nikt nie widzi jaki to niebezpieczny zawód. Minimum 70 wypadków rocznie 2/3 śmiertelne. Za takie pieniądze

    • 11 12

    • to po co tam robisz ...

      w tesco kasy swiecą pustkami i raczej nie zginiesz

      • 0 0

    • Do pracownika

      Proponuję wyjechać do Angli za 20000 ...

      • 2 0

    • JEst lepiej i gorzej

      W zeszłym roku była podwyżka. Szału nie robiła gdyż była dyza rozbieżność. Ten co miał wysoka stawkę sporo odskoczył od tego z najniższa. Fakt jest taki aby moc coś zarobić trzeba trochę nadgodzin zrobić i w sobotę przyjść( mam jedna z najniższych zatrudnionych w RSB, STAŻ 4,5 roku). A jeśli chodzi o wypadki to głupot nie pisz: min. 70? nie szalej a o śmiertelnych już nawet nie wspominam. Jeśli jest to 1/16 to uważam, że i tak naciągany współczynnik

      • 3 0

    • doprowadzą do ruiny

      Załóz związki zawodowe.

      • 1 0

    • nastepny poeta

      to zapraszam do Anglii wielki fachowcu jedz i zarabiaj swoje 20000. to po co tu siedzisz i sie marnujesz???!!!. zwolnij sie i nie pisz bzdur o wypadkach itd.

      • 6 2

    • nastepny poeta

      a co ty myslisz zawod stoczniowca jest jednym z wyzszej polki jezeli chodzi o ryzyko. porownaj sobie inne zaklady to sobie zobaczysz jak tam sie pracuje - nie mowie o Norwegii itd. spolki typu ,, krzak " jakie istnieja. tam nawet nie dostaniesz ciucgow roboczych a o wyplacie zapomnij. takze nie narzekaj tylko sie ciesz z tego co jest. jak sie nie podoba to sie zwolnij !!!

      • 5 0

    • wypadki

      Nie wiem skąd bierzesz dane o wypadkach a zwłaszcza o śmiertelnych. 2/3 z minimum 70 to co najmniej 46, czy wyobrażasz sobie aby rocznie w stoczni ginęło prawie 50 pracowników i media siedzą cicho, inspekcja pracy milczy a prokuratura nie prowadzi śledztwa . Jak piszesz komentarze to chociaż trochę pomyśl i nie pisz bzdur oczerniając firmę i jej pracowników.

      • 9 1

  • Ale tylko roboczą i kadłuby będą robić ? (2)

    Czy całe wyposażone jednostki ? Co do zdania " najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni " - to ja bym racze stawiał na HLJV z Crista.

    • 4 9

    • Stoi jak byk w artykule, który komentujesz... (1)

      "Jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych. "

      • 4 3

      • Czytać umiem - jeszcze...

        ...ale wielokrotnie się spotkałem z sytuacją, że ludzie którzy piszą takie artykuły podają prędkość statku w węzłach na godzinę... więc wolę się upewnić. Wyposażanie jednostek w pl wiąże się z ryzykiem "pewnych strat" miedź dość łatwo przechodzi w stan ciekły, czyli etanol.... i to w temperaturach od -10 do +25.

        • 1 0

  • HUT-REM

    Hut-rem hut-rem znów zarobi a pracownikom będzie żyło się lżej brawo jw.

    • 2 3

  • Offshore tu, offshore tam, wszędzie modne słowo offshore

    z takim słowem merytoryczność artykułu szybuje że ho ho!
    A polskiego w szkole nie uczyli? Nie ładniej jest napisać o (w zależności od kontekstu, bo słowo offshore na dodatek ma wiele znaczeń) międzynarodowym lub zagranicznym wykonawstwie, podwykonawstwie, albo flocie przybrzeżnej, przybrzeżnych, pobliskich instalacjach, paltformach, farmach wiatrowych? Takie bogactwo słów zabija zwykłe, wieloznaczeniowe offshore....,.

    • 4 1

  • polskie statki

    pracuje wlasnie na statku typu PSV projektu polskiego biura, masakra, co do wykonania nie bede pisal bo budowane poza Polska, ale sam projekt mega bez pomyslunku, co z tego, ze z wieszku ladny nowoczesny:/

    • 0 3

  • Zarobki

    Podnieście wreszcie stawki ,bo wstyd że pracownik takiej stoczni ma 18zł.brutto!!!!

    • 8 3

  • Gdańska leży i kwiczy (1)

    Nie wiem co to za stocznia, ale pewnie nie ma tam Śniadka, Dudy i tego oszołoma od opon.

    • 6 2

    • Remontowa Shipbuilding = przemianowana Stocznia Północna

      • 4 1

  • a wiecie kto je zbuduje ? UKRAINCY pracujacy w naszych stoczniach (4)

    na 200 spolek 180 zatrudnia UKRAINCOW! i to w wiekszosci ekipy - nie dlatego ze u nas nie ma pracwnikow, tylko dlatego ze mozna ich traktowac jak nas w niemczech w obozach, kladzie sie ich w 10 w 1 pokoju, daje niby posilki i kaze zap.... po 12h za 2500 ktore u nich sa naprawde duza kasa........ale po co nam taki " rozwoj" jak to wielkie POzerstwo i nic z tego dla panstaw i ludzi nie ma

    • 26 31

    • puknij sie wleb

      jakich ukrainców?? nie masz zielonego pojecia jak sie pracuje w RSB. jak nie wiesz to sie nie odzywaj!!!!!!!!!!!!!

      • 7 2

    • (1)

      No i zrobimy tak jak stocznie zachodnie - zdobędziemy doświadczenie - nauczymy się najnowszych technologii i wtedy będziemy mogli przy budowie droższych statków płacić więcej już doświadczonej załodze. Wysokie technologie to najważniejszy kapitał zachodniego świata.

      • 10 2

      • Polskie stocznie zawsze były na topie i nowoczesne,

        niektórzy zacofańcy podejrzewają innych o zacofanie.

        • 1 1

    • ukraińcy biora 18zl, dlaczego lzesz gnido

      • 7 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane