• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding przekazała Planetę I

VIK
30 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br. Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br.

Wielozadaniowy statek Zodiak II trafił do służby we wrześniu, teraz czas na Planetę I. Remontowa Shipbuidling przekazała kolejną jednostkę Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.



W piątek, 30 października odbył się odbiór końcowy i przekazanie nowego statku wielozadaniowego Planeta I budowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Jednostka powstała według projektu wykonanego przez należące do grupy kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.

Planeta I to drugi z serii dwóch bliźniaczych statków wielozadaniowych budowanych w ramach projektu "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności.

Nowe jednostki zastąpią wysłużone, 38-letnie statki eksploatowane dotąd przez Urząd Morski w Szczecinie i Urząd Morski w Gdyni. Pierwszy z dwóch tego typu statków - Zodiak II - został już formalnie przekazany Urzędowi Morskiemu w Gdyni i pełni swoją służbę na podległych mu akwenach. Chrzest i uroczyste podniesienie bandery odbyło się 25 września. Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br.

Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding.


Oba statki, o długości 60 m, szerokości prawie 13 m i zanurzeniu 3,5 m, będą osiągać prędkość 13 węzłów. Przeznaczone są m.in. do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, wykonywania pomiarów hydrograficznych, prac holowniczych, zwalczania rozlewów olejowych i łamania lodów na akwenach. Dodatkowo będą mogły służyć jako jednostki wspierające inne służby w ratownictwie morskim i gaszeniu pożarów.

Pomimo pandemii Remontowej Shipbuilding udaje się realizować zadania. W tym roku stocznia przekazała zamawiającemu, czyli polskiej Marynarce Wojennej trzy holowniki (Bolko, Gniewko i Mieszko), oddano też norweskiemu armatorowi dwa promy dwustronne - Festoya i Solavagen. Aktualnie trwają próby morskie trzeciego z serii promu (Mannheller) oraz czwartego z serii holownika (Semko).
VIK

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • RSB (17)

    Brawo. Trzymaj się Remontowo!

    • 48 6

    • Można? (5)

      Można? Można! Gratulacje Krzysiek za świętną robotę. Pozdrowienia dla całej ekipy.

      • 26 6

      • Tak akurat Krzysiek (3)

        Może jeszcze Krzysiek Żmuda,

        • 1 3

        • Artur a ty dalej na l4? (2)

          • 4 1

          • Jeszcze

            Jeszcze

            • 2 1

          • :)

            • 2 1

      • Dobrze że nie świętą :)

        • 3 0

    • (2)

      Kolejny statek przekazany. Dwa następne w kolejne. Niezła końcówka roku, szalonego roku. Oby kolejny był też łaskawy. 75-lecia hucznego nie będzie, ale to bardzo ładny prezent dla solenizanta ;)

      • 24 5

      • (1)

        Brak kolejnych zamówień,niestety niema z czego się cieszyć

        • 7 3

        • Pokaz mi stocznie ktora ma zamowienia w Polsce. Robota jest jeszcze i bedzie kolejna.

          • 2 7

    • (1)

      Jeszcze dwa promy ,trzy holowniki dla wojska, dwa niszczyciele min i lodołamacze (te co miał robić Szczecim) i można zamknąć Północną

      • 8 5

      • Nie martw sie. Polnocna bedzie jak nas juz nie bedzie.

        • 4 6

    • Jeszcze 2 (1)

      Teraz b619/3 i b860/4 i spokoj na ten rok
      A i wodowanie 258/3 ;)

      • 11 2

      • Pora jeszcze zwodowac 860/6

        • 6 0

    • Gratulacje chłopaki.

      Nie dajcie się tej epidemii i polityce.

      • 15 2

    • Gratki

      • 5 0

    • Dawać (1)

      W tych trudnych czasach, zdawanie statków to nie lada wyczyn. Przy podejściu armatora olewającego przepisy, jest jeszcze ciekawiej

      • 11 6

      • Najlepsi sa Norwedzy. Krytykuja ale jak na nich wypadnie to udaja Greka ;)

        • 3 0

  • Model statku z lat 2000 (1)

    Można było zbudować statek,bardziej nowocześniejszy,chodzi o kadłub.Zobaczcie statki offshorowe budowane w Norwegii.Ale to i tak sukces.

    • 17 9

    • ale to była wizja klienta, ciężko się kłócić :) poza tym jak przejdą z poloneza do mercedesa to by powariowali

      • 10 1

  • Stop dłużnikom!

    Może w końcu zapłacą za wykonane prace na tym statku.

    • 34 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane