• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding: wodowanie i ponad pół mld przychodów

VIK
15 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Po zwodowaniu kadłuba częściowo uzbrojonego w systemy okrętowe, teraz rozpocznie się etap wyposażania jednostki. Po zwodowaniu kadłuba częściowo uzbrojonego w systemy okrętowe, teraz rozpocznie się etap wyposażania jednostki.

W Remontowa Shipbuilding odbyło się pierwsze wodowanie w tym roku. Do wody "wpadł" kolejny statek typu PSV. Tym razem była to uroczystość zamknięta dla mieszkańców i turystów.


Czy statki specjalistyczne to szansa dla naszych stoczni?


Jednostka budowana jest dla jednego z największych armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym. Statek pełnić będzie funkcje zaopatrzeniowe, przewożąc ładunki sypkie, płynne i drobnicę. Przystosowany będzie również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych. Przez ostatnie lata tego typu jednostki - obok promów pasażersko-samochodowych - stały się specjalnością gdańskiej stoczni. Portfel zamówień jest pełny. Nic więc dziwnego, że przychody Remontowej Shipbuilding przekroczyły w roku 2012 kwotę pół miliarda złotych. Plan na 2013 rok przewiduje natomiast przekroczenie sumy 800 mln złotych.

Powierzchnia pokładu zwodowanego wczoraj statku wynosząca ponad 800 m kw., 4100 t nośności oraz prędkość 14,3 węzła przy znamionowym zanurzeniu plasuje tę jednostkę w grupie największych statków PSV jakie będą operować w klasie statków średnich, w ciężkich warunkach pogodowych Morza Północnego i stąd odmienny kształt kadłuba oraz nadbudówki od dotychczas dostarczanych na rynek brazylijski czy afrykański. Statek wyposażony zostanie w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów prądotwórczych, wytwarzających łączną moc 6800 kWe. Klasa DP2 - czyli system dynamicznego pozycjonowania statku, pozwoli na jego eksploatację nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Po zwodowaniu kadłuba, częściowo uzbrojonego w systemy okrętowe, teraz rozpocznie się etap wyposażania jednostki. Zwieńczeniem całego procesu produkcyjnego będzie uruchomienie wszystkich systemów i urządzeń, a następnie przeprowadzenie prób morskich. Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja techniczna wykonana została przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.

Ubiegłoroczne wodowanie statku typu PSV dla amerykańskiego armatora.

VIK

Miejsca

Opinie (30) 2 zablokowane

  • Tym razem była to uroczystość zamknięta dla mieszkańców i turystów.

    No to rzeczywiście ZAMKNIĘTA ŻE JA NIE MOGE!

    • 3 0

  • BRAWO ACTIV ŁYKNIE KOLEJNĄ ROBOTE

    BAJKA BUŁKA Z MASŁEM

    • 0 0

  • I git

    Niech się rozwija!

    • 17 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane