• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zbuduje promy dla Norled

VIK
20 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
 Jednostki będą obsługiwały połączenie Festøya - Solavågen.  Jednostki będą obsługiwały połączenie Festøya - Solavågen.

Stocznia Remontowa Shipbuilding należąca do grupy Remontowa Holding podpisała kontrakt z norweskim armatorem Norled na budowę dwóch w pełni wyposażonych promów pasażersko-samochodowych o hybrydowym napędzie diesel-electric.



Będą to dwa promy o długości całkowitej 114,40 m każdy i szerokości 17,7 m. Będą to jednostki tzw. symetryczne (dwustronne) do żeglugi w norweskich fiordach. Mają obsługiwać połączenie Festøya - Solavågen. Zakontraktowane jednostki mają być dostarczone w IV kwartale 2019 roku. Obecnie w portfelu produkcyjnym Remontowa Shipbuilding jest 16 w pełni wyposażonych jednostek, w tym osiem okrętów.

Każdy ze statków budowanych dla Norled będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne oraz dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana będzie z baterii, które będą doładowywane w czasie postoju promu przy nabrzeżu poprzez wykorzystanie systemu szybkiego ładowania współpracującego z systemem automatycznego cumowania statku. Agregaty prądotwórcze, których silniki będą mogły pracować na 100-proc. paliwie bio-diesel, będą wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Promy będą zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH biura LMG Marin z Bergen. W stoczni Remontowa Shipbuilding zbudowano już 12 promów na bazie projektów norweskiego biura, w zakresie dokumentacji roboczej wspieranego zazwyczaj przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. Kolejne dwa, o numerze budowy B617 dla Transport for London, przeznaczone na Tamizę, także o napędzie elektrycznym, zostały już zwodowane i są obecnie w trakcie wyposażania.

Norled (dawniej Tide Sjø AS), spółka zależna w grupie DSD AS (Det Stavangerske Dampskibsselskap) to jeden z największych przewoźników promowych w Norwegii, posiadający flotę 80 promów, spośród których sześć zostało zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding. Norled to także lider wśród norweskich armatorów w dziedzinie wprowadzania "zielonej" żeglugi. W jego barwach pływa pierwszy na świecie zero-emisyjny (ZeroCat™ 120) prom o napędzie elektrycznym Ampere, zbudowany w Norwegii na kadłubie powstałym w działającej w Gdańsku firmie Aluship Technology.
VIK

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Bar Mleczny Sloneczny zrobi nalesniki.

    • 2 0

  • tempo..tempo..tempo (1)

    aby znowu kar nie płacić.. co prawda Stocznia miała osiągnięcia..ale dostepność dobrych robotników mocno ograniczona.

    • 7 0

    • Stefan Koślicki sam zbuduje.

      • 3 0

  • Na Hel (1)

    A kiedy na Hel będą pływały elektryczne statki, zamiast tych starych smrodów?

    • 42 3

    • podobno powstaje Centralny Port Zatoki Gdanskiej

      premier juz stworzyl program na lata 2018-2048, dzieki ktoremu byc moze cos powstanie ok roku 2058

      • 4 0

  • Co to jest "pędnik azymutalny"? (3)

    Czy autor mógłby mi przetłumaczyć "pędnik azymutalny" na język polski powszechny?

    • 1 12

    • to jest termin okrętowy, zamiennie używamy nazwy "izopod". Wątpię, czy jest inna nawa w/w w j. polskim

      https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C4%99dnik_azymutalny

      • 1 0

    • Odpal google i nie zawracaj d lamusie

      • 11 0

    • Ster ktory sam trzyma zadaną pozycję.

      • 2 2

  • Pis, wybuduje. Tak jak ten w Szczecinie.

    • 8 1

  • Wymiary promu... (1)

    Sądząc po szerokości to tratwa jakaś będzie nie prom...

    • 15 18

    • promy na fjordy

      To jest prom który będzie pływał na 15-20 min.trasie po zdjęciu widać że ma 5 pasów po ok 110 m.dlugosci to ok 30 tirów będą dwa promy które będą się mijały . to całkiem niezłe możliwość przerzutowe

      • 4 1

  • Temat (8)

    Panowie z zarządu ale kto wam to zbuduje.? Sporo ludzi siedzi na wypowiedzenia. A kolejni po urlopie złożą wypowiedzenia. A starczyło podnosić co roku wynagrodzenia! A nie teraz kasjerka w biedronce zarabia tyle co stoczniowiec:(

    • 102 5

    • Trzeba pracować a nie udawać to i pieniądze się znajdą (5)

      • 15 47

      • (4)

        2700 netto za prace w stoczni?

        • 25 5

        • o mistrz około 10 tyś netto + premie (3)

          • 13 4

          • Chyba za dwa miesiące pracy. To wtedy się zgadza.

            • 11 0

          • sam mistrz niewiele zrobi

            • 11 1

          • mistrz mistrz

            podziel to wszystko na pół i wtedy się zgadza

            • 16 0

    • W Stoczni Wojennej w Gdyni rekrutują na produkcję

      • 10 2

    • W Biedronce to już więcej zarabiają

      • 12 1

  • (2)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 9 19

    • Radom

      • 0 0

    • A na Torun?

      • 0 0

  • Jak to kto (2)

    Podwykonawcy z ukrainy :)

    • 57 0

    • Tylko że ukraincy już coraz mniej chcą u nas pracować a wyjazd dla na zachód nie jest już taką ciężką sprawą jak np pięć lat temu.

      • 10 1

    • Ukrajincy tylko udają , że się znają na robocie i ,że pracują.

      • 12 1

  • Dyr Owca (3)

    Słyszeliście że Owca wraca a Karol odchodzi ?
    Kto to pociągnie :)

    • 17 1

    • Łojrety. To koniec

      • 3 2

    • o kurczątka

      o kurczaki, to się będzie działo. Serio pan TB. wraca??

      • 4 0

    • Baranowski ?

      • 1 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane